رسته های شغلی ⌵

جاب آفر انگلستان

جاب آفر انگلستان یکی از برترین روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن به انگلیس مهاجرت کنید، چرا که جاب آفر انگلستان به دلیل سرعت بخشیدن به روند پذیرش و راحت‌تر کردن روند اخذ ویزا، یکی از برترین راه‌های مهاجرت به این کشور به شمار می‌آید.

در این مقاله، جاب آفر انگلستان را به نحوی توضیح داده‌ایم که با خواندن این مقاله دیگر نیازی به مقالات و منابع دیگر نخواهید داشت و می‌توانید از آن به عنوان کامل‌ترین و معتبرترین راهنمای خود استفاده نمایید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید، در صورتی که تمایل به خواندن این مقاله ندارید میتوانید فرم ارزیابی مهاجرت را برای اخذ جاب آفر انگلستان تکمیل کنید، تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

آن چه در این مقاله میخوانید

نگاهی کلی به جاب آفر انگلیس

جاب آفر انگلیس

در واقع شما بدون داشتن جاب آفر انگلستان، راه‌های متنوع و زیادی برای دریافت ویزا کاری انگلیس نخواهید داشت. همانطور که بالاتر اشاره شد، داشتن جاب آفر انگلستان نه تنها شانس شما را برای اخذ ویزای این کشور افزایش می‌دهد بلکه با داشتن جاب آفر انگلستان، روند درخواست شما تا اخذ ویزا سریع‌تر و بسیار راحت‌تر می‌شود.

پیش از آنکه به شرایط، مراحل، هزینه‌ها و فاکتورهایی از این قبیل در زمینه‌ی جاب آفر انگلستان بپردازیم، بهتر است که درک صحیح و کاملی از ماهیت جاب آفر داشته باشیم:

جاب آفر به معنای داشتن یک پیشنهاد شغلی و یا به عبارتی دیگر، یک دعوت‌نامه‌ی رسمی از طرف یک کارفرمای معتبر در کشور مقصد است. یک جاب آفر (JOB OFFER)اصولی و معتبر، حاوی اطلاعاتی چون نام شرکت، جزئیات پیشنهاد شغلی و استخدام، شرایط و مقررات، حقوق، مزایا، مسئولیت‌ها و شرح شغلی، نام کافرما و تاریخ انقضای پیشنهاد کاری است. حال که با مفهوم دقیقی از جاب آفر آشنا شدید، به جزئیات بیشتری در مورد جاب آفر انگلستان می‌پردازیم.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

جاب آفر انگلستان چیست؟

با توجه به آن که برخورداری از جاب آفر انگلستان، شانس اخذ ویزا را افزایش داده و روند تایید شدن را علاوه‌بر آسان‌تر کردن، سرعت می‌بخشد، باید بدانید که جاب آفر انگلستان دقیقا چیست و چه معیارهایی را باید شامل شود. جاب افر انگلیس، یک پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای معتبر و مورد تایید انگلستان است. جاب آفر یا پیشنهاد شغلی که کارفرمای انگلیسی صادر می‌کند باید شامل اطلاعاتی مانند شرح شغلی و وظایف نیروی کار، ساعات کاری، مقررات، حقوق و مزایا و جزئیات دیگری از این قبیل است.

شما برای دریافت جاب آفر باید شغلی را داشته باشید که در آن مهارت و تخصص کافی را دارید و همچنین آن شغل، در لیست مشاغل پرتقاضا و مورد نیاز انگلستان باشد.

قبل از این که برویم سراغ موضوع بعدی باید در نظر داشته باشید که از طریق جاب آفر نه تنها به کشور انگلستان بلکه به سایر کشور‌ها نیز میتوانید مهاجرت کنید، یکی از کشورهایی که ایرانیان زیادی تمایل به مهاجرت دارند، کانادا میباشد به همین دلیل پیشنهاد میکنیم حتما مقاله جاب آفر کانادا را بعد از این مقاله مطالعه نمایید، شاید زندگی جدید شما در این کشور رقم بخورد.

اما مشاغل مورد نیاز انگلستان، چه مشاغلی هستند؟

مشاغل مورد نیاز جاب آفر انگلستان

مشاغل مورد نیاز جاب آفر انگلیس

مشاغل مورد نیاز هر کشور، شامل فیلدهای کاری هستند که کشور در آن زمینه، دچار کمبود نیروی کار ماهر است و وجود این شغل به نفع اقتصاد و اجتماع آن کشور است؛ اگر که نمیدانید منظور از نیروی کار ماهر چیست پیشنهاد میکنیم مقاله ویزا اسکیل ورکر انگلستان را نیز مطالعه نمایید، چون که اگر مقصد شما انگلستان است یکی از راه‌های مهاجرتی از طریق این نوع ویزا میباشد، در ادامه ما جدولی از مشاغل مورد نیاز انگلستان تهیه کرده‌ایم که در قسمت زیر آن را مشاهده می‌فرمایید:

مشاغل مورد نیاز جاب آفر انگلستان
مهندس نرم‌افزارمدیر پروژه
مدیر عملیاتتحلیل‌گر کسب و کار
مشاور خدمات مشتریمشاغل زمینه درمان مانند داروساز، متخصص بیهوشی، جراح، روانپزشک، پزشک عمومی و غیره
برنامه‌نویسطراح گرافیگ
تحلیلگر تجارت فناوری اطلاعاتمتخصص توسعه نرم افزار
مهندس برقمهندس مکانیک
مقالات مشاغل انگلیس

قوانین جاب آفر انگلستان

ویزا جاب آفر انگلیس

این که یک کارفرمای انگلیسی برای شما یک جاب آفر ارسال کند، نیازمند قوانین و شرایطی است که حتما باید رعایت شود. اول آن که کارفرمای شما باید معتبر باشد و همچنین یک شرکت معتبر داشته باشد. در مرحله بعد، باید در نظر بگیرید که اولویت استخدام با شهروندان و مقیمان انگلیس است و کارفرمای شما ابتدا باید در روزنامه‌ها و وبسایت‌های کاریابی پر بازدید و معتبر انگلستان، آگهی استخدام خود را منتشر کند.

زمانی که  بیش از یک مدت زمانی مشخص (معمولا بیش‌تر از یک ماه) از زمان انتشار آگهی گذشت و هیچ فرد انگلستانی نتوانست آن موقعیت شغلی را به هر دلیلی پر کند، آن زمان است که کارفرما می‌تواند تاییدیه‌های لازم را دریافت کند و یک فرد خارجی را برای موقعیت شغلی مورد نظر استخدام نماید.

شرایط جاب آفر انگلیس

فردی که قصد دریافت جاب آفر انگلستان و مهاجرت به این کشور را دارد، باید در نظر داشته باشد که دریافت جاب آفر، شرایطی دارد. شرایطی مانند شرایط سنی، وضعیت تاهل، مهارت و توانایی زبان، سوابق کاری و غیره. به طور مثال، در هر کشوری، دریافت جاب آفر یک شرط مشخص سنی دارد و فرد متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و همچنین حداکثر سن نیز بسته به کشور متغیر است. در ادامه به شرایط، معیارها و الزامات دریافت جاب آفر می‌پردازیم.

محدودیت سنی برای جاب آفر انگلیس

به طور معمول، محدودیت سنی جاب آفرها بستگی به کارفرما و نوع شغل و شرایط شرکت دارد اما حداقل سن مورد نیاز برای مهاجرت کاری و دریافت جاب آفر، ۱۸ سال سن است.

مدارک لازم جاب آفر انگلیس

مدارک جاب افر انگلیس

همانطور که پیش‌تر گفته شد، متقاضیان برای مهاجرت کاری به انگلستان، باید یک پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر داشته باشند. متقاضیان پس از دریافت پیشنهاد کاری (جاب آفر انگلستان)، می‌توانند برای اخذ ویزای کار انگلیس و مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنند. همچنین، متقاضیان باید توجه داشته باشند که هر گونه کمبود و نقص در ارائه‌ی مدارک و یا نادرست بودن اطلاعات پرونده، موجب افزایش خطر ریجکت شدن (رد شدن) پرونده و عدم صدور ویزا برای فرد می‌شود. در این بخش به بررسی مدارک مورد نیاز برای اخذ جاب آفر(پیشنهاد شغلی) انگلستان می پردازیم.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری انگلیس عبارتند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • اثبات دانش و مهارت انگلیسی (با ارائه‌ی مدرک معتبر و قبولی در آزمون‌های مورد تایید مانند آیلتس، تافل، پیرسون،…)
  • گواهی عدم سوء پیشینه‌ی کیفری
  • گواهی تمکن مالی (در صورتی که کارفرما هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد، باید نامه‌ی حمایت مالی خود را ارائه دهید)
  • گواهی سلامت (گواهی پزشکی دال بر سلامت کامل جسمی و در صورت نیاز، ذهنی) و همچنین یک رزومه‌ی حرفه‌ای که شانس شما را در دریافت ویزا و جاب آفر انگلستان افزایش دهد.

نكات مهم در رزومه برای دریافت جاب آفر

برای نوشتن یک رزومه‌ی حرفه‌ای، علاوه‌بر اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی، سن، وضعیت تاهل و غیره، بهتر است که از سوابق کاری حرفه‌ای، افتخارات، دوره‌هایی که شرکت کرده‌اید و جوایزی که به شما اعطا شده است نیز اشاره کنید، اگر که دانش کافی در نگارش رزومه ندارید میتوانید مقاله نوشتن رزومه کاری برای مهاجرت را مطالعه نمایید در آن مقاله به طور مفصل توضیحات لازم را داده‌ایم.

مراحل دریافت جاب آفر انگلیس

مراحل اخذ جاب آفر انگلیس

خیلی از افراد پس از تحصیل در کشور انگلیس  علاقه دارند جاب آفر انگلیس را گرفته و در این کشور به کار کردن بپردازند. اما باید بدانید که برای دریافت جاب آفر، باید شرایط و موضوعاتی را رعایت کنید. اولین و مهم‌ترین موضوع این است که در این زمینه، باید حتماً از یک کارفرمای انگلیسی پیشنهاد کار داشته باشید. زیرا جاب آفر (job offer) در حقیقت به معنای پیشنهاد کاری یا یک دعوت نامه رسمی است که توسط شخص یا یک سازمان در انگلیس، برای شما به عنوان کارگر یا متخصص ارسال می‌شود.

  • مرحله اول

    اولین و مهم‌ترین اصل ارسال این نوع ویزا از سوی یک کارفرمای انگلیسی این است که رزومه‌ای از سوابق تحصیلی و سوابق شغلی خود آماده کنید.
  • مرحله دوم

    برای دریافت جاب افر انگلستان ارسال مدارکی مانند مدرک سوء پیشینه، مدارک هویتی و تمکن مالی الزامیست.
  • مرحله سوم

    داشتن مدارک زبان معتبر نیز از جمله موارد مهمی ا‌ست که به شما در اخذ ویزای کار در انگلیس کمک خواهد کرد.
  • مرحله چهارم

    در انتها فراموش نکنید که باید ابتدا مشاغل مورد نیاز در انگلیس را شناسایی کرده و سپس اقدام به دریافت دعوتنامه شغلی کنید.

تمکن مالی برای اخذ جاب آفر انگلستان

تمکن مالی جاب آفر انگلیس

جاب آفر انگلیس فرصت درآمدزایی و زندگی را برای افراد متخصص فراهم می‌کند که به راحتی می‌توانند اما فرد در ابتدای پروسه و قبل از آن که مشغول به‌کار شود، موظف است گواهی تمکن مالی خود را به همراه سایر مدارک ارائه دهد؛ این گواهی نشان دهنده‌ی آن است که متقاضی می تواند برای حداقل 6 ماه هزینه‌های زندگی خود را بپردازد.

 مبلغ تعریف شده برای تمکن مالی جاب آفر انگلیس سالیانه مبلغی بین 8 تا 9 هزار پوند است که در حقیقت برای هر ماه بین 700 الی 750 پوند خواهد بود. از آنجایی که گرفتن پیشنهاد کاری انگلیس ملزم به دارا بودن سوابق کاری مرتبط و حداقل مدارک مرتبط با حرفه موردنظر است، سن فاکتور تعیین کننده‌ای در دریافت این نوع از ویزا علاوه‌بر موارد ذکر شده سن متقاضی هم مطرح بوده که باید بین ۲۵ تا ۴۵ سال باشد. شاید تعجب کنید اما هرآنچه سن متقاضی به ۴۵ نزدیکتر باشد از شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد کاری برخوردار خواهد بود.

لازم به تاکید است که مهارت، سوابق و مدارک مرتبط با حرفه شخص متقاضی الویت اول دریافت این نوع ویزاست و فاکتورهای دیگر در اولویت های ثانوی قرار می‌گیرند.

هزینه‌ی اخذ جاب آفر انگلستان

هزینه اخذ جاب آفر از کشور انگلیس نسبت به دیگر شرایط اخذ ویزا در این کشور پایین‌تر است. به عبارت دیگر هر متقاضی برای درخواست job offer ملزم به پرداخت 75 پوند برای شروع است. مابقی هزینه‌های پرداختی مربوط به هزینه‌های رفت‌وآمد، ترجمه مدارک شما به زبان انگلیسی و سایر هزینه‌های جانبی مانند بیمه پزشکی و دریافت کارت ویزا و هزینه هایی از این قبیل خواهد بود.

گرفتن اقامت دائم انگلیس از طریق جاب آفر

 زمانی که شما از طریق ویزای جاب آفر انگلستان وارد این کشور می‌شوید، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. شما با کار کردن در این کشور و پرداخت مالیات به مدت ۳ الی ۴ سال، می‌توانید درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم انگلستان ثبت نمایید.

شرایط مهاجرت همسر و فرزندان با جاب آفر انگلستان

مهاجرت با خانواده از طریق جاب آفر

افرادی که جاب آفر انگلستان را اخذ نمایند، می‌توانند تمامی اعضای خانواده‌ی خود را همراه خود، به انگلستان ببرند.

اعضای خانواده‌ی افرادی که از خارج از اتحادیه‌ی اروپا و یا سوئیس اقدام می‌نمایند، نیاز به اخذ ویزا دارند. با این حال، باید توجه داشت که منظور از همراه همسر و یا پارتنر فرد، فرزندان زیر 18 سال و فرزندان بالای 18 سال است؛ البته در صورتی که فرزندان بالای 18 سال در حال حاضر در بریتانیا به عنوان وابسته فرد اقامت داشته باشند و این وابستگی به روش‌های قابل استناد و قانع‌کننده باید اثبات گردد.

تفاوت ویزای جاب آفر با جاب سیکر

تفاوت اصلی ویزای جاب آفر انگلیس و ویزای جاب سیکر این کشور، این است که ویزای جاب سیکر، یک ویزای موقت برای گشتن به دنبال یک شغل مناسب و بلند مدت در کشور مقصد و شرایط پایدار کاری است اما ویزای جاب آفر انگلیس که پیشنهاد کاری است، یک نوع دعوتنامه و توافق اولیه شرکت و کارفرمای انگلیسی با شما برای حضور در شرکت و انجام کار مورد نظر و همچنین عقد قرارداد است.

مزایای مهاجرت از طریق جاب ‌آفر

مزایا جاب آفر انگلستان

اخذ جاب آفر انگلستان، مزایای بسیاری دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • بیمه درمانی
  • امکان دریافت اقامت دائم
  • امکان دریافت شهروندی و پاسپورت کشور انگلستان
  • وام و مزایای بانکی مانند دریافت کردیت کارت
  • امکان خروج از کشور در تعطیلات
  • امکان اخذ ویزای همراه
 

و هزاران مزیت دیگر

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای اخذ جاب آفر انگلستان از کجا شروع کنیم؟

اگر شما نیز قصد دریافت جاب آفر معتبر و مهاجرت به انگلستان از طریق یک پیشنهاد کاری فوق‌العاده دارید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان تماس بگیرید تا زندگی رویایی‌تان به حقیقت بپیوندد.

مشاوران موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان با شماره تماس ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳، با به‌روزترین اطلاعات مهاجرتی، سال‌ها تجربه‌ی درخشان و هزاران پرونده‌ی موفق، معتمدترین مشاور شما در مسیر رسیدن به اهدافتان است.

سولات متداول

بستگی به شرح شغلی، کارفرما و شرکت دارد اما شما برای هرگونه مهاجرت کاری به حداقل یک سال سابقه کار مرتبط نیاز دارید.

حداقل سن مورد نیاز برای مهاجرت کاری ۱۸ سال است.

بله شما پس از ۳ الی ۴ سال در صورت پرداخت مالیات، می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید.

بسته به شرایط کار و کارفرما، شما معمولا بین دو الی سه روز، زمان دارید تا به پیشنهاد شغلی خود پاسخ دهید البته این زمان در برخی موارد می‌تواند متغیر باشد و حتی تا یک هفته نیز به شما فرصت داده شود.

متقاضیان کار که پیشنهاد شغلی را می‌پذیرند اما به آن نمی‌پیوندند، ممکن است مجبور به پرداخت مبلغ مشخصی جریمه شوند. اگر فقط نامه پذیرش پیشنهاد شغلی را امضا کرده‌اید، اغلب می‌توانید نظر خود را تغییر دهید، این مورد قانونی است. هرچند غیر معمول و غالباً غیر اخلاقی است و ممکن است جلوه‌ی شما بد به نظر برسد اما اگر شما قرارداد حقوقی را امضا کرده‌اید، به راحتی نمی‌توانید نظر خود را تغییر دهید و منصرف شوید.

بستگی به شرایط فرد و پرونده، معمولا پروسه‌ی اخذ ویزای انگلستان طبق آمار وبسایت رسمی انگلستان، ۶ الی ۸ هفته زمان می‌برد، اما این زمان شامل دریافت بلیط و دریافت جاب آفر و مصاحبه و غیره نمی‌شود.

خیر، اما شما با ماندن و اخذ اقامت این کشور، می‌توانید پس از چند سال، شهروندی و پاسپورت این کشور را اخذ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید