رسته های شغلی ⌵

ویزا کاری امارات

کاریابی در دبی

در سال‌های اخیر ایرانیان زیادی امارات متحده عربی را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند. دلیل اصلی این انتخاب می‌تواند پیشرفت­های اقتصادی و سیاسی این کشور باشد. خوب است بدانید شهروندان این کشور سطح بسیار بالایی از رفاه اجتماعی را دارند. 

امارات متحده عربی یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرین در سال 2023 است؛ روش­های مختلفی برای مهاجرت به امارات وجود دارد. شما می‌توانید با اخذ ویزای کاری که یکی از بهترین روش‌ها است وارد این کشور شوید. ما در این مقاله به بررسی مهاجرت کاری به امارات برای ایرانیان و دریافت ویزا کاری امارات می‌پردازیم:

آن چه در این مقاله میخوانید

دلایل محبوبیت مهاجرت کاری به امارات

دلایل مهاجرت کاری به امارات

امارات متحده عربی کشوری در منطقه خاورمیانه و در جنوب غربی آسیا است. همسایگان آن عربستان سعودی در غرب و جنوب، عمان در شرق و خلیج فارس در شمال هستند.

 امارات از هفت شیخ نشین کوچک تشکیل شده است که عبارتند از: ابوظبی (پایتخت امارات)، دوبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه و ام القوین. این شیخ نشین­ها از هم مستقل هستند اما یک حاکمیت اصلی دارند که توسط امیر اداره می­شود. 

امارات تا سال 1971 یکی از مستعمرات بریتانیا بود اما در این تاریخ مستقل شد و مسیر خود را جدا کرد. امارات متحده عربی 83000 کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود 10 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.

از بین شهرهای امارات دوبی با 3.5 میلیون نفر جمعیت شلوغ‌ترین شهر این کشور است. بنابر تحقیقات انجام‌شده بیشتر جمعیت امارات را جوانان تشکیل می­دهند. بیشتر جمعیت جوانان هم در رده‌ سنی 0 تا 14 سال با 1.8 میلیون نفر و رده سنی 25 تا 54 سال با 6.5 میلیون نفر است. طبق آمار سال 2022 بخشی از ساکنین امارات بومیان هستند اما تنوع نژادی زیادی در امارات وجود دارد. به‌طوری که هند­ی­­ها با 27 درصد بیشترین آمار پس از اعراب را دارند. ملیت‌های دیگری مثل پاکستانی­ها، بنگلادشی­ها، فیلیپینی­ها، ایرانیان، مصری­ها، نپالی­ها و چینی­ها هم در امارات ساکن هستند.

رشد جمعیت در امارات 3.5 درصد است که بخشی از این درصد مهاجرین هستند. طبق سیاست­های دولت امارات در این کشور به ازای هر 1000 نفر 16 مهاجر وجود دارد. بنابراین این کشور پنجمین کشور مهاجرپذیر جهان است. به همین دلیل ممکن است امارات مقصد جذاب‌تری برای‌ مهاجران باشد. زبان رسمی امارت زبان عربی است. اما ارتباطات در این کشور تنها به این زبان نیست و زبان­های انگلیسی، چینی و هندی هم به خاطر وجود مهاجران و گردشگران زیاد در بین شهروندان این کشور استفاده می‌شوند.

دین رسمی کشور امارات اسلام است و حدودا 96 درصد از ساکنین این کشور مسلمان هستند. فرهنگ امارات درواقع بر پایه فرهنگ عربی است اما بخش زیادی از آن از تاریخ و فرهنگ ایران، هند و آفریقای شرقی تاثیر گرفته است که نمونه آن معماری این کشور است. 

امروزه همه از پیشرفت­های اقتصادی امارات مطلع هستند. امارات اقتصاد بسیار قوی دارد. به‌طوری که میزان تولید ناخالص داخلی در این کشور با پردرآمدترین کشورهای اروپای غربی رقابت می‌کند. علت این پیشرفت اقتصادی امارات در دهه اخیر داشتن برنامه‌ریزی درست برای آن است.

اگر که شما هم قصد کار در امارات و اخذ ویزا کاری امارات را دارید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

درباره ویزای کاری امارات بیشتر بدانیم!

با توجه به تعداد بالای اتباع در مشاغل مختلف امارات می‌توانید امیدوار باشید که اگر مهارت خاصی دارید بعد از مراحل فرآیند اخذ ویزا می‌‌توانید کار خود را در شهرهای اصلی این کشور مثل دبی شروع کنید. 

هزینه زندگی در امارات بخاطر رفاه بالای اجتماعی زیاد است اما اگر به شغل مورد نظر خود برسید با درآمد مناسب از پس هزینه‌های زندگی برمی‌آیید.

برخلاف اکثر کشورهای اروپایی با 2 سال اقامت در امارات نمی‌توانید اقامت دائم این کشور را بگیرید. طبق قوانین امارات تنها درصورتی می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید که 30 سال در این کشور تجربه کاری داشته باشید. در مورد اخذ تابعیت و پاسپورت امارات هم به این سابقه کاری نیاز دارید. بنابراین دریافت تابعیت این کشور بسیار سخت و دور از ذهن است.

اخذ ویزا کاری امارات

مدارک موردنیاز اخذ ویزای کاری امارات

شرایط کار در دبی

برای اخذ ویزای کاری امارات و کار در امارات، مثل دیگر کشورهای جهان باید ابتدا مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. در ادامه مدارک لازم برای شروع فرآیند پذیرش را می‌بینید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مجوز ورود صادره از سوی وزارت کار امارات
  • پاسپورت معتبر
  • توافق‌نامه از سوی کارفرما
  • عدم سوء پیشینه
  • برگه سلامت پزشکی
 

بعد از این‌که مدارکی مثل سوء سابقه و رزومه کاری‌تان را آماده کردید باید به فکر دریافت موافقت‌نامه از وزارت کار امارات باشید. درواقع وزارت کار امارات باید تایید کند که شما برای اشتغال در این کشور صلاحیت دارید. 

این نکته را در نظر بگیرید که بعد از صدور Labor Card شما فقط 2 ماه فرصت دارید که به امارات بروید و مراحل ویزای کاری خود را انجام دهید. بعد از این‌که این مراحل را تکمیل کردید و پاسپورت خود را به DNDR که اداره اقامت مهاجرین در امارات است ارائه دادید می‌توانید کار خود را در این کشور آغاز کنید.

هزینه اخذ ویزای کاری امارات

هزینه ویزای کار امارات

اگر شما در زادگاه خود هستید و یا مدتی است که در یکی از شهرهای کشور امارات با ویزای توریستی زندگی می‌کنید و بخاطر فرصت‌های شغلی مناسب می‌خواهید درخواست ویزای کاری برای امارات بدهید در هر صورت هزینه‌های مشابهی دارید. 

مهم ترین عاملی که ممکن است برهزینه اخذ ویزای کاری امارات تاثیر بگذارد دسته بندی کاری شماست. پس قبل از این‌که برای دریافت Labor Card کاری کنید بهتر است در نظام کاری امارات شاخه تخصص خود را بدانید.

طبق نظام شغلی در امارات اگر شما مدرک تحصیلی دانشگاهی مرتبط با زمینه کاری‌تان دارید در گروه A طبقه‌بندی می‌شوید و باید هزینه ای معادل 300 درهم بپردازید. متداول‌ترین زمینه­‌های کاری در این طبقه‌بندی داروسازی، مدیریت و شاخه‌های مهندسی است. هم­چنین اگر در زمینه­‌های فنی، حرفه‌ای و مکانیک مدرکی داشته باشید در طبقه B قرار می‌گیرید و باید هزینه‌ای معادل 600 الی 1100 برای دریافت ویزای کار بپردازید.

حال اگر تنها مدرک دبیرستان را گرفته‌اید اما تجربه کافی در حرفه و یا تخصص منحصر‌به‌فرد خود دارید در دسته C طبقه‌بندی می‌شوید و باید هزینه‌ای نزدیک به 2700 الی 5000 درهم برای ویزای کاری امارات بپردازید. مشاغلی مثل مجری فروش، سوپروایزر، منشی گمرک و انباردار و راهنمای تورهای گردشگری به این زیرگروه مربوط می‌شوند.

مشاغل موردنیاز برای کار در امارات

کار در امارات و مشاغل مورد نیاز

کشور امارات در سال‌های اخیر در زمینه اخذ ویزای کاری سخت‌گیری بیشتری دارد زیرا اقتصاد آن در2 دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته است. پس درصورتی که مهارت و تجربه کافی دارید می‌توانیدش امیدوار باشید که از وزارت کار امارات تایید بگیرید. ازطرفی باید زمینه‌های کاری که در این کشور هنوز ظرفیت دارند را شناسایی کنید تا احتمال موفقیت شما بیشتر شود.

به‌طور مثال مشاغلی مثل ماهیگیری، مشاوره املاک، مهمانداری، پرستاری، توسعه نرم‌افزار، صنایع دستی، مهندسی IT و مدیریت منابع انسانی جز زمینه­های کاری موردنیاز این کشور هستند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این مشاغل کسب کنید و یا با روند جذب نیرو در این مشاغل آشنا شوید می توانید به موسسات کاریابی معتبری مثل Khaleej Times Jobs ، Dubai Task و سامانه کاریابی بین المللی راهکارهای مثبت مراجعه کنید.

اولین سامانه کاریابی با بیش از ۱۰۰۰ موقعیت شغلی در ۲۷ کشور
سامانه کاریابی بین المللی راهکارهای مثبت

مشاغل پردرآمد در امارات

طبق آمار به‌روز رسانه‌های کشور امارات در سال 2022 حقوق ماهیانه کارکنان در این کشور به 19600 درهم رسیده است . درحالی که حداقل حقوق کارگران 4370 درهم به ازای هر ماه است. البته مشاغلی هم وجود دارند که با فعالیت در آن­ها به دستمزدی بالاتر از 90000 درهم می‌رسید. 

برای مثال مهندسان عمران و مدیران اجرایی که در پروژه‌های کلان نقش مهمی دارند جزء 10 شغل پردرآمد در دوبی هستند. همچنین وکلا و متصدیان امور بانکی هم فرصت کسب درآمد بالا را دارند. علاوه‌بر این‌ موارد پزشکی، خلبانی و مدیریت IT هم از شغل‌های پردرآمد امارات هستند.

حقوق کار در دبی

هزینه زندگی در امارات

در کنار ارائه مدارک و مراحل قانونی مهم است که از هزینه‌های زندگی در این کشور مطلع باشید. زیرا این امر ممکن است در تصمیم‌گیری شما در شروع فرآیند مهاجرت کاری به دبی تاثیر بگذارد. امارات کشوری ارزان برای زندگی نیست اما چون میزان درآمد و هزینه­‌های روزمره زندگی در آن برابر هستند می‌توانید در این کشور زندگی متوسطی داشته باشید. به‌طورکلی هزینه‌­های زندگی در امارات تقریبا 62 درصد از ایران بالاتر است. طبق آمار به‌روز سایت‌ها در این زمینه هزینه ماهیانه زندگی یک نفر در امارات برابر با 3137 درهم امارات و برای یک خانواده چهار نفره 10846 درهم امارات است.

البته این هزینه‌ها بدون درنظرگرفتن هزینه­‌های اجاره مسکن است. هزینه­های اجاره مسکن در امارات حدود 154 درصد بالاتر از ایران است. هزینه لازم برای اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهری در امارات برابر با 6485 درهم امارات و اجاره یک آپارتمان مشابه در حومه شهر برابر با 3449 درهم امارات ­است.

هزینه زندگی در امارات

هزینه خورد و خوراک در امارات

هزینه خورد و خوراک در دبی

حتما می‌دانید که خورد و خوراک بخش مهمی از زندگی روزمره شماست. پس ارتباط مستقیمی با رفاه و سلامت شما دارد. بنابراین باید قبل از هر چیزی از این مورد مطلع باشید و برای بلندمدت برنامه‌ریزی کنید. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام اساسی در سبد خانوار را می‌بینید:

هزینه خورد و خوراک در امارات
هر وعده غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت۳۵ درهم امارات
یک کیلو فیله مرغ۲۱ درهم امارات
یک کیلو گوشت قرمز۳۵ درهم امارات
12 عدد تخم مرغ۱۰ درهم امارات
یک بطری 1.5 لیتری آب معدنی۲ درهم امارات
یک کیلو موز۶ درهم امارات
یک کیلو پرتقال۵ درهم امارات
یک کیلو برنج سفید۶ درهم امارات
یک کیلو سیب‌زمینی۳ درهم امارات
یک لیتر شیر۲۳ درهم امارات

هزینه حمل و نقل در امارات

امارات کشور پیشرفته­ای است و قطعا حمل و نقل در این کشور با بهترین کیفیت انجام می­شود. دولت امارات به سیستم‌های حمل و نقل این کشور توجه زیادی دارد.

به همین دلیل اگر شهروند و یا گردشگر باشید برای سفرهای درون و برون شهری خود گزینه‌های باکیفیت و متنوعی دارید. تاکسی­ها یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه عمومی در امارات هستند. آن‌ها با هزینه­ای مناسب و کیفیتی بالا در همه نقاط شهر در دسترس شما هستند. در شهر دوبی تاکسی‌ها وسیله نقلیه‌ی امنی به حساب می‌آیند. پس اگر خانم هستید با خیالی راحت می‌توانید از تاکسی­های مخصوص استفاده کنید.

اتوبوس­ها هم برای حمل و نقل در امارات مناسب هستند. آن‌ها هزینه­ای پایین دارند و می‌توانید در تابستان از سیستم­های خنک‌کننده قوی آن استفاده کنید. هم­چنین مترو یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل در امارات است.

هزینه حمل و نقل در امارات و دبی

اتوبوس­ها هم برای حمل و نقل در امارات مناسب هستند. آن‌ها هزینه­ای پایین دارند و می‌توانید در تابستان از سیستم­های خنک‌کننده قوی آن استفاده کنید. هم­چنین مترو یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل در امارات است.

هم­چنین مترو یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل در امارات است. مترو در امارات به‌خصوص در شهر دوبی کیفیتی فوق‌العاده بالایی دارد. به این صورت که کاملا اتوماتیک و بدون راننده هستند. درحال حاضر متروی دوبی در دو خط فعالیت می­کند و هزینه مناسبی هم دارد. برای استفاده از مترو و اتوبوس می­توانید از نول کارت قرمز برای کمتر از 10 بار رفت و آمد در روز و نول کارت نقره‌ای برای سفرهای بیشتراستفاده کنید. هزینه­‌های مربوط به حمل و نقل را در جدول زیر می‌بینید:

هزینه حمل و نقل در دبی
رفت و آمد ماهیانه۲۴۲ درهم امارات
هر کیلومتر تاکسی (تعرفه نرمال)۴ درهم امارات
هر لیتر بنزین۱۱ درهم امارات
بلیت یک‌طرفه درون شهری۵ درهم امارات

حرف آخر

اگر که شما هم قصد دریافت ویزا کاری امارات و کار در امارات را دارید به شما پیشنهاد میکنیم که از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید