رسته های شغلی ⌵

کار در مکزیک

کشور مکزیک به‌تازگی در یک سیر صعودی به کشورهای محبوب برای مهاجرت از طریق کار اضافه شده است؛ به‌طوری‌که افراد زیادی مشتاق کسب اطلاعات در زمینه کار در مکزیک و اخذ اقامت کاری در کشور مکزیک می‌باشند. اگر شما نیز جزو متقاضیان مهاجرت به کشورهای حوزه کارائیب مخصوصا کشور مکزیک هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا مهم‌ترین نکات را در خصوص کار در مکزیک با شما اشتراک بگذاریم، در صورتی که زمان کافی برای خواندن مقاله ندارید به شما پیشنهاد میکنیم فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید نا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مکزیک کشوری است که باوجود نوپا بودن، پتانسیل‌های اقتصادی زیادی دارد که این موضوع سبب شده تا تلاش برای اخذ ویزای کاری مکزیک برای متقاضیان محبوبیت زیادی پیدا کند. ممکن است شما به‌عنوان متقاضی کار در مکزیک برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید یا این‌که از روش‌های دیگری مثل سرمایه گذاری، تحصیل و ازدواج برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم به‌صورت تخصصی درمورد شرایط دریافت ویزای کاری مکزیک، هزینه‌های لازم برای درخواست ویزا، مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا و سایر نکات موردنیاز شما عزیزان در این خصوص صحبت کنیم.

مهاجرت کاری به مکزیک

آن چه در این مقاله میخوانید

شرایط اخذ ویزا برای کار در مکزیک

شرایط کار در مکزیک

نکته قابل توجه برای اخذ ویزای کاری مکزیک این است که اگر شما قصد دارید در بازه زمانی 6 ماه یا کمتر مشغول به کار شوید، نیازی به گذراندن فرایند دریافت ویزای کاری نخواهید داشت و تنها با گرفتن ویزای توریستی (ویزیتور ویزا) می­توانید در این کشور چند ماه اقامت داشته باشید.

درصورتی‌که شما قصد داشته باشید تا به مدت طولانی در کشور مکزیک کار کنید نیاز دارید تا ویزای کاری مکزیک را دریافت کنید. درواقع هدف اصلی در این مقاله متقاضیانی هستند که قصد کار در مکزیک و یافتن شغل برای مدت زمان طولانی دارند و در بعضی موارد خواستار اقامت بلند مدت و دریافت گذرنامه این کشور هستند. کلیه مراحل مهاجرت به مکزیک جدا از نوع ویزا، تحت نظر موسسه ملی مهاجرت مکزیک (INM) کنترل شده و این سازمان وابسته به دولت مکزیک، در طول فرایند اخذ ویزا به تمام مراحل دریافت آن نظارت دارد.

مراحل اولیه درخواست ویزا و کار در مکزیک، کمی نسبت به شیوه‌­های معمول متفاوت‌تر است؛ چراکه در ابتدای این فرایند پس از این‌که شما پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر را دریافت کردید، این کارفرما است که باید پس از ارائه مدارک خود که قانونی و مورد تأیید شرکت یا موسسه پیشنهاد دهنده عنوان شغلی را تثبیت کند.

کارفرما موظف است سازمان مهاجرت را توجیه کند که عنوان شغلی پیشنهاد شده به شما به‌عنوان مهاجر، فرصت شغلی را از شهروندان و بومیان این کشور نگرفته باشد؛ زیرا طبق قوانین مکزیک کارفرما فقط در صورتی می­تواند به فردی خارجی پیشنهاد کاری دهد که جایگزین آن در داخل کشور موجود نباشد.

پس از این مرحله شما باید به همراه مدارک تایید شده به صورت آنلاین درخواست ویزای خود را ثبت کرده و به‌صورت ضمیمه آن، تصویری از پیشنهاد شغلی خود را ارسال کنید. در ادامه شما باید از کنسول‌گری در کشور مکزیک زمان مصاحبه حضوری رزرو کرده و برای مصاحبه حضوری آماده شوید. درصورتی که موفق به اخذ تاییدیه شدید، پس از مصاحبه، 180 روز زمان دارید تا برای سفر به مکزیک اقدام کنید.

 اگر شما نتوانید درطول این بازه زمانی تعیین شده به مکزیک سفر کنید، تمامی مراحل طی شده باطل می­شود. شما می‌توانید فرایند دریافت ویزا را به‌دو صورت، توسط خودتان یا متخصصان و وکلای مهاجرت پیگیری کنید. در ادامه درمورد هزینه‌های موردنیاز اخذ ویزای کاری مکزیک اطلاعات لازم را کسب می‌کنیم.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

هزینه‌های مربوط به درخواست ویزای کاری مکزیک

مهاجرت از طریق کار به مکزیک

شما درابتدای فرایند اخذ ویزا باید مبلغی تحت عنوان خدمات کنسولی که معادل با 870 پزوی مکزیک (معادل 40 دلار) است را به کنسولگری مکزیک پرداخت کنید. این مبلغ، هزینه‌ای است در همان ابتدا پس از تایید شدن در مصاحبه حضوری از شما دریافت خواهد شد. قابل ذکر است که این مبلغ را فقط باید از طریق وب‌سایت موسسه ملی مهاجرت پرداخت کنید. در جدول زیر به طور خلاصه هزینه‌­های فرایند درخواست ویزا را در اختیار شما متقاضیان قرار داده‌ایم:

هزینه اخذ ویزا کاری مکزیک (به دلار آمریکا)
هزینه مهر الکترونیکی157-160
هزینه اولین سال اقامت موقت210-230
تمدید دو ساله ویزا285-300
تمدید سه ساله ویزا375-390
تمدید چهارساله ویزا440-460
درخواست تبدیل ویزای موقت به دائم260-270
مجوز ورود و خروج به کشور مکزیک20-25
روش‌های مشابه برای مهاجرت کاری

مدت زمان رسیدگی به درخواست کار در مکزیک

کار در مکزیک برای ایرانیان

مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای هر متقاضی باتوجه به عوامل مختلف، متفاوت خواهد بود. اولین عاملی که بسیار تعیین کننده است، زمان بررسی شدن ویزا توسط کنسول‌گری مربوطه است؛ چراکه امکان دارد یک هفته تا چندین ماه بررسی خود را ادامه دهند. 

دومین عامل تأثیرگذار دیگر، عنوان شغلی­ است که شما متقاضی دریافت آن هستید؛ چراکه موسسه ملی مهاجرت مکزیک و کنسول‌گری وظیفه دارند که علاوه‌بر بررسی اعتبار و درستی مدارک شما، عنوان شغلی مورد درخواست شما را نیز مورد بررسی و نیازسنجی قرار دهند.

مدت زمان مجاز اقامت برای کار در مکزیک

اقامت کاری در مکزیک

 پس از این‌که مراحل اولیه اخذ ویزا کاری مکزیک، پرداخت هزینه‌­های مربوط به کنسولگری و ترجمه مدارک و سایر مراحل موردنیاز را گذرانده، و وارد خاک مکزیک شدید، به‌مدت30 روز مهلت خواهید داشت تا به‌صورت حضوری به شعب موسسه ملی مهاجرت (INM) مراجعه کرده و کارت اقامت موقت خود را دریافت کنید. 

پس از این مرحله این موسسه با توجه به عنوان شغلی شما و البته، نیاز کشور به تخصص و مهارتی که دارید، ویزای اقامت شما را صادر می­کند. به این نکته توجه کنید که مدت زمان ویزای کاری مکزیک می­تواند بین حداقل 6 ماه تا حداکثر 4 سال باشد.

 لازم به‌ذکر است که پس از این‌که چهارسال از کار در مکزیک و اقامت شما گذشت، شما می‌توانید مجدداً به سازمان مهاجرت مکزیک برای درخواست اقامت دائم مکزیک مراجعه کنید. دراین‌صورت شما به‌شرطی که در شغل تعریف شده فعالیت کنید، شانس بالایی برای دریافت اقامت دائم این کشور خواهید داشت.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری مکزیک

مدارک لازم برای کار در مکزیک
  • تکمیل فرم درخواست ویزا برای کار در مکزیک به صورت آنلاین در سایت موسسه ملی مهاجرت مکزیک (INM)
  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس با پس زمینه سفید و چهره واضح
  • مهر الکترونیک دریافت شده از کنسولگری­های کشور مکزیک
  • مدارک معتبر تحصیلی و مدارک تأییدکننده صلاحیت متقاضی برای عنوان شغلی مورد نظر
  • نامه امضا شده توسط کارفرما
  • برنامه دقیق و زمان سفر و کپی بلیط­های خریداری شده
  • مدارک مالی معتبر مانند صورت حساب بانکی و گواهی تمکن مالی
  • ترجمه تمامی مدارک و اسناد به زبان اسپانیایی و یا انگلیسی برای ارائه به مراجع مربوط

اقامت همراه با خانواده پس از اخذ ویزای کاری مکزیک

عمان در رتبه چهارم کشورهای عربی

پس از اخذ ویزای کاری مکزیک، برای این‌که بتوانید اقامت افراد خانواده خود را دریافت کنید، باید آن‌ها درخواست ویزای همراه و ویزای موقت دهند. برای این‌کار باید مدارک خود مبنی بر ارتباط ثبت شده با شما، که فرد دریافت کننده ویزای کاری هستید را به موسسه ملی مهاجرت مکزیک اراِئه دهند. توجه کنید درصورتی‌که شما در دوران اقامت موقت خود با شهروند مکزیک ازدواج کنید نیز می­توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.

کشورهای مناسب برای مهاجرت کاری

مشاغل پر درآمد در مکزیک

مشاغل پردرآمد مکزیک

همان‌طور که در بخش‌ اول مقاله عنوان شد، اخذ ویزای کاری بلندمدت یکی از راه­های پرطرفدار برای کار در مکزیک بوده و اگر شما به این روش مهاجرتی علاقه‌مند هستید، لازم است با جزئیات مشاغل و ضوابط اشتغال­ در ایالت­های مکزیک آشنا شوید. 

پردرآمدترین مشاغل سال 2023 در مکزیک که می­توان به آن‌ها اشاره کرد، مدیریت اجرایی، کنترل مالی، خدمات حقوقی و حسابداری را شامل می‌شوند. شما به‌عنوان فرد کارجو، برای دستیابی به این مشاغل می­توانید درخواست خود را به سایت­های کاریابی معتبر مانند کاریابی بین المللی نیکان ارائه دهید.

 توجه داشته باشید، شرکت­هایی مثل Actinver و Banorte،که در حوزه بانک‌داری و سرمایه‌­گذاری فعالیت دارند، شرکت Princess cruises در حوزه جهان‌گردی و صنعت گردشگری و Siemens و HP در حوزه­های مرتبط با فناوری و تکنولوژی، اولویت بالایی برای افراد در جست‌وجوی کار را دارا هستند. همان‌طور که اشاره شد، مشاغل پر درآمد در مکزیک طیف گسترده­ای را شامل می­شوند که در ادامه به بررسی میزان درآمد هر کدام و مقایسه آنها می‌پردازیم:

عنوان شغلدرآمد در سال (دلار آمریکا)
مدیریت اجرایی113000
حسابداری94000
مشاوره88000
کنترل مالی65000
وکالت60000

مشاغل مورد نیاز در مکزیک

مشاغل مورد نیاز برای کار در مکزیک

یکی از دلایلی که صاحبان کسب‌وکارهای نسبتاً کوچک و نوپا را به گسترش بازارکار و رشد فعالیت وا داشته، دستیابی تقریباً راحت و سریع به منابع مالی در مکزیکوسیتی بوده است. 

این نکته قابل توجه است که مهاجران زیادی از راه کارآفرینی موفق به اخذ اقامت در مکزیک شوند. شما با توجه به زمینه کاری خود می­توانید یکی از دو مورد درخواست اقامت Por tiempo determinado (موقت) و یا Por tiempo indeterminado (دائم) انتخاب نموده و سپس مدارک خود را برای کارفرمای مربوطه ارسال کنید.

به‌یاد داشته باشید که طبق قوانین مکزیک، تنها 10% از کارکنان یک شرکت می­توانند از اتباع خارجی باشند. باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سال­های 2020 تا 2022، حوزه پزشکی و سلامت نیز یکی از زمینه‌­های کاری دارای ظرفیت­های بسیار در مکزیک به‌شمار می‌رود.

 باتوجه به‌این‌که کشور مکزیک اعلام کرده با کمبود نیروی کار دراین مشاغل مواجه است، آمار مهاجرت پرستاران و پزشکان به مکزیک سیری صعودی داشته است. از دیگر مشاغل مورد نیاز در مکزیک می­توان به متخصص بازاریابی دیجیتال و مهندس نرم‌افزار اشاره کرد. شما می‌توانید براساس توانایی و مهارت‌های خود براساس نیازهای بازار کاری مکزیک اقدام کنید.همچنین به شما پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجا است؟  را مطالعه نمایید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای کار در مکزیک از کجا شروع کنم؟

درباره کار در مکزیک و مهاجرت به این کشور اطلاعات کافی را دریافت کردید اما باید در نظر داشته باشید که مهاجرت یک تصیمیم پیچیده و سخت میباشد که باید در این مسیر یک راهنما کنارشما باشد به شما پیشنهاد میکنیم برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02187700913 تماس بگیرید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت شما را راهنمایی کنند.

سولات متداول

بله؛ اگر یک کارفرمای مکزیک یا یک شرکت در مکزیک برای شما درخواست همکاری ارسال کند، می‌توانید با ارائه مدارک لازم به مکزیک مهاجرت کنید.

بله؛ با مهاجرت کاری به مکزیک می‌توانید پس از ۴ سال ماندن در این کشور برای دریافت  اقامت دائم درخواست بدهید.

به طور میانگین حداکثر حقوق و درآمد در کشور مکزیک سالیانه ۴۰۰۰۰ دلار تا ۱۳۰ هزار دلار است.

هرچقدر مدرک تحصیلی شما بالاتر باشد، شرایط بهتری برای مهاجرت کاری به مکزیک خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید