رسته های شغلی ⌵

ویزا اسکیل ورکر انگلیس

اسکیل ورکر انگلیس چیست؟

ویزا اسکیل ورکر انگلیس «UK Skilled Worker visa» ویزایی است که برای ورود کارگران بسیار ماهر خارج از کشور به بازار کار داخلی کشور انگلستان و همچنین برای اخذ اقامت دائم این کشور معرفی شده است. با این ویزا، کارگران ماهر از کشورهای دیگر می‌توانند براساس لیست مشاغل موجود در این کشور انتخاب شده و واجد شرایط دریافت پیشنهاد نامه بدون آزمون بازار کار و اقامت تا 5 سال در بریتانیا خواهند بود. البته قبلاً برای مهاجرت نیروی کار ماهر به انگلستان به جای ویزا اسکیل ورکر انگلیس از ویزای «tier 2» استفاده می‌شد که امروزه اسکیل ورکر انگلیس جایگزین آن شده است. در حال حاضر افراد زیادی داوطلب دریافت ویزا اسکیل ورکر انگلیس بوده و از این طریق موفق به اخذ اقامت این کشور می‌شوند. بنابراین در صورتی که شما به استفاده از این روش تمایل دارید، می‌توانید با ما همراه شوید تا بیشتر به بررسی آن بپردازیم.

آن چه در این مقاله میخوانید

منظور از ویزا اسکیل ورکر انگلیس چیست؟

نیرو کار ماهر انگلیس

ویزای اسکیل ورکر انگلستان «UK Skilled Worker» به‌معنای «ویزایای نیروی کار ماهر» انگلیس است. کشور انگلیس به‌عنوان یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای جهان، اقدام به استخدام افراد متخصص در هر زمینه شغلی از سایر کشورها می‌کند. افرادی که موفق شوند توانایی فنی و دانش خود برای دریافت یک شغل موجود در این کشور را اثبات کنند، می‌توانند به این کشور مهاجرت کرده و از مزایای زندگی در آن بهره‌مند شوند. اگر شما نیز فکر می‌کنید که تحصیلات یا مهارت شما در زمینه تخصصی خاصی قرار دارد که کشور انگلستان به آن نیاز دارد، می‌توانید برای دریافت ویزا اسکیل ورکر انگلستان یا ویزای نیروی کار ماهر کشور انگلستان درخواست بدهید.در اصل شما برای مهاجرت کاری به انگلیس نیاز به اخذ ویزا اسکیل ورکر دارید .

چرا از طریق ویزا اسکیل ورکر انگلیس به این کشور مهاجرت کنیم؟

مزایا مهاجرت به انگلیس

برای مهاجرت به انگلستان از طریق ویزا اسکیل ورکر انگلیس دلایل موجهی موجهی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای پنجمین اقتصاد قوی جهان
  • دارای برترین دانشگاه‌های جهان (با رتبه‌بندی QS بالا)
  • دارای خدمات درمانی رایگان برای ساکنین دائمی آن
  • دارای سطح و کیفیت زندگی بالا
  • دارای بیش از 3 میلیون فرصت شغلی مختلف
  •  

با توجه به سطح بالای زندگی و فرصت‌های شغلی زیاد در کشور انگلستان، بیشتر افراد این کشور برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. البته بیشتر مهاجرت‌ها به این کشور نیز از طریق ویزای اسکیل ورکر انگلیس صورت می‌گیرد که در ادامه به بررسی شرایط مختلف آن می‌پردازیم.

 

حتما بخوانید : اسکیل ورکر کانادا و مزایا آن نسبت به اسکیل ورکر انگلیس

شرایط اخذ ویزا اسکیل ورکر انگلیس

شرایط اخذ ویزا اسکیل ورکر انگلیس

برای دریافت ویزا اسکیل ورکر انگلیس باید شرایط خاصی برقرار باشد که از جمله مهم‌ترین این شرایط می‌توان موارد زیر را بررسی کرد:

داشتن مهارت زبان

داشتن مهارت زبان در حدی که بتوان اثبات کرد که می‌توانید به زبان انگلیسی تکلم کنید برای دریافت ویزا اسکیل ورکر انگلیس ضرورت دارد. این موضوع می‌تواند با ارائه مدارک زبان آیلتس یا سایر مدارک مورد  تأیید اثبات شود.

جاب افر برای اسکیل ورکر انگلیس

جاب آفر «Job Offer» به‌معنای «پیشنهاد شغلی» است. درواقع برای دریافت ویزا اسکیل ورکر انگلیس باید پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای انگلیسی داشته باشید که این امر از طرق مختلف مانند صفحات کاری انگلیس یا وجود یک فرد آشنا در این کشور امکان‌پذیر است.پیشنهاد میکنیم برای درک بیشتر، پس از به پایان رسیدن این مقاله، حتما مقاله راهنمای اخذ جاب آفر انگلستان را مطالعه نمایید تا آشنایی کامل در رابطه با این موضوع را پیدا کنید.

حتما بخوانید : جاب آفر کانادا چیست و چطور آن را دریافت کنیم؟

تمکن مالی برای اسکیل ورکر انگلیس

منظور از تمکن مالی، اثبات توانایی مالی برای مهاجرت به کشور انگلستان است. درواقع برای اثبات این موضوع باید مبلغ مشخصی روی حساب بانکی شما موجود باشد. طبق قوانین اسکیل ورکر انگلیس، متقاضیان باید حداقل 1270 پوند در حساب بانکی خود در هنگام درخواست داشته باشند.

تناسب حرفه متقاضی برای اسکیل ورکر انگلیس

یک سری مشاغل مشخص برای پذیرش در ویزا اسکیل ورکر انگلیس وجود دارد که مهارت شما باید با آن مشاغل متناسب باشد. در ادامه مشاغل مناسب در اسکیل ورکر را نیز بررسی خواهیم کرد. اگرچه ممکن است برای دریافت ویزای اسکیل ورکر انگلیس به شرایط جزئی دیگری نیز نیاز باشد، اما سه مورد فوق جزو شرایط ضروری برای دریافت چنین ویزایی است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به انگلستان از طریق اسکیل ورکر را دارید، باید از همین حالا برای تمکن مالی، مدرک زبان و دریافت جاب آفر دست به کار شوید!

لیست مشاغل اسکیل ورکر انگلیس

مشاغل اسکیل ورکر انگلیس

مشاغل بسیاری در لیست مشاغل اسکیل ورکر انگلیس قرار دارند. درواقع اگر شما بتوانید شغل خود را در بین آن‌ها پیدا کنید، امکان دریافت ویزای اسکیل ورکر انگلیس برای شما مقدور خواهد بود. در غیر این‌صورت این امکان برای شما وجود نخواهد داشت. برخی از مشاغل اصلی موجود در اسکیل ورکر انگلیس را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

مشاغل اسکیل ورکر انگلیس
پزشکمهندسان معماری
پرستارطراحان سیستم
مهندس آی‌تیمتخصص امنیت سایبری
معلممهندس کنترل کیفیت
دانشمند فیزیکهنرمند (تمام شاخه‌های هنری)
دانشمند شیمی و بیولوژیرقاص یا طراح رقص
زمین شناسنوازنده ارکستر
مهندس عمرانتهیه کننده و کارگردان
مهندس مکانیککاردرمانگر
مهندس برقمددکار اجتماعی
مهندس الکترونیکدامپزشک
مهندس تولید و فرآینداقتصاددان
تحلیلگر کسب‌وکارتکنسین آزمایشگاه
برنامه‌نویسطراح گرافیک
طراح و توسعه دهنده وبمراقبین در منزل

می‌بینید که مشاغل بسیاری برای اسکیل ورکر انگلیس قرار دارند. البته سایر مشاغل شبیه به موارد گفته شده نیز در اسکیل ورکر انگلیس وجود دارند. فعالیت‌هایی‌ همچون جوشکاری، لوله‌کشی، کارگر خدماتی و…. نیز می‌توانند در لیست مشاغل اسکیل ورکر جای بگیرند. اما مشاغل مدیریتی، پزشکی و مهندسی در صدر قرار دارند.

مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای اسکیل ورکر انگلیس

به‌طبع برای درخواست ویزای اسکیل ورکر انگلیس باید یک سری مدارک را به‌صورت آماده داشته باشید که برخی از مهم‌ترین این مدارک به قرار زیر هستند:

  • گذرنامه (با حداقل 12 ماه اعتبار)
  • مدرک زبان
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • جاب آفر
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • مدارک هویتی ترجمه شده
  • مدرک ازدواج ترجمه شده (در صورت تأهل)
 

ممکن است در زمان اقدام شما، به شما اعلام شود که مدارک دیگری همچون یک یا دو قطعه عکس جدید یا…. را نیز تحویل دهید. اما مدارک عنوان شده باید حتماً تحویل داده شوند. در این باره می‌توانید نظر یک کارشناس مهاجرتی را نیز جویا شوید تا بهتر شما را راهنمایی کند.

هزینه اسکیل ورکر انگلیس

متقاضی ویزای اسکیل ورکر انگستان باید هزینه درخواست ویزا که بین 610 پوند تا 1408 پوند است را پرداخت نماید. البته همین هزینه‌ها برای هر وابستگان و همراهان شخص نیز باید پرداخت شود. در مورد هزینه‌های درخواست و هزینه‌های حین درخواست برای ویزای اسکیل ورکر انگلیس می‌توان به جدول زیر توجه کرد:

هزینه ویزا اسکیل ورکر انگلیس
هزینه‌های درخواست برای اقامت تا 3 سال610 پوند برای هر نفر
هزینه‌های درخواست برای اقامت بیش از 3 سال1220 پوند برای هر نفر
هزینه درخواست اگر شغل شما در لیست مشاغل کمبود برای اقامت تا 3 سال باشد.464 پوند برای هر نفر
اگر شغل شما در لیست مشاغل کمبود قرار دارد و می‌خواهید بیش از سه سال بمانید.928 پوند برای هر نفر
هزینه های NARIC انگلستان49.50 پوند

به غیر از هزینه‌های درخواست، متقاضی باید سالانه 624 پوند هزینه اضافی برای سلامتی خود بپردازد که در صورت رد درخواست فرد، این مبلغ بازپرداخت می‌شود. هزینه‌های فوق، هزینه‌های درخواست رسمی ویزای اسکیل ورکر انگلیس هستند. اما شما باید هزینه‌های غیراصلی مانند هزینه ترجمه مدارک، هزینه آژانس مهاجرتی و… را نیز برای خود محاسبه کنید.

زمان رسیدگی به ویزای اسکیل ورکر انگلیس

معمولاً درخواست‌های اخذ ویزای اسکیل ورکر انگلیس برای متقاضیانی که خارج از این کشور درخواست می‌دهند، تا 3 هفته ممکن است به طول بینحامد. البته بسته به جایی که درخواست شما در حال پردازش است، ممکن است امکان پرداخت هزینه پردازش سریع وجود داشته باشد.

مدت اعتبار ویزای اسکیل ورکر چقدر است؟

ویزای اسکیل ورکر انگلیس را می‌توان برای 3 سال یا بیش از 3 سال (حداکثر 5 سال) درخواست کرد. البته ویزای اسکیل ورکر انگلیس معمولاً تا 5 سال است. پس از این مدت، دارنده ویزا باید برای تمدید آن اقدام کند. البته پس از تکمیل شرایط اقامت 5 ساله، ممکن است فرد واجد شرایط درخواست مرخصی نامحدود کشور بریتانیا شود. محدودیتی در تعداد دفعاتی که می‌توانید ویزای اسکیل ورکر را تمدید کنید، وجود ندارد؛ به شرط این که همچنان شرایط ویزا را رعایت نمایید.

بهترین سن برای اخذ ویزای اسکیل ورکر انگلیس

بهترین سن نه تنها برای دریافت ویزای اسکیل ورکر انگلیس، بلکه برای هر نوع مهاجرت کاری به هر کشور از جهان، بین 20 تا 35 سال است. البته افراد بالای 35 سال تا 47 نیز می‌توانند به‌راحتی در صورت داشتن شرایط نامبرده، ویزای اسکیل ورکر انگلیس را دریافت نمایند. بهرحال مشخص است که هرچقدر فرد جوانتر و کارآمدتر باشد، پذیرش وی برای کار و زندگی در انگلیس راحت‌تر خواهد بود.

مزایای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به انگلیس

مزایا اسکیل ورکر انگلستان

همانطور که در ابتدای مطلب هم عنوان کردیم، دلایل بسیاری برای مهاجرت کاری به کشور انگلستان وجود دارد. اما اگر در اینجا بخواهیم به‌صورت کلی به بررسی مزایای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به کشور انگلیس بپردازیم، می‌توانیم موارد زیر را بیان کنیم:

  • امکان کار کردن در یکی از بهترین کشورهای اروپایی
  • برخورداری از امکانات رفاهی مناسب
  • برخورداری از سطح زندگی بالاتر
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان
  • امکان دریافت خدمات درمانی رایگان برای فرزندان
  • داشتن درآمد به‌صورت پوند
  • امکان بهره‌گیری از امکانات تفریحی کشور انگلستان
  • بهره‌مندی از شرایط جغرافیایی و اقلیمی مطلوب
 

می‌بینید که مهاجرت کاری به انگلیس از طریق دریافت ویزای اسکیل ورکر می‌تواند مزایای بسیاری برای متقاضیان داشته باشد. به همین خاطر است که سالانه ایرانیان بسیاری از این طریق به انگلستان مهاجرت می‌کنند.

معایب مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به انگلیس

اگرچه مهاجرت از طریق دریافت ویزای اسکیل ورکر انگلیس می‌تواند مزایای بسیاری برای افراد داشته باشد، اما معایبی هم دارد. از جمله معایب مهاجرت از طریق اسکیل ورکر انگلیس می‌توان چنین مواردی را بیان کرد:

  • هزینه‌های بالای زندگی در انگلیس
  • آب‌وهوای متغیر و نسبتاً سرد
  • امکان اتلاف وقت در ترافیک سنگین شهری
  • مقررات سختگیرانه ویزایی
  • زندگی در فرهنگ و جامعه غریبه
  • تطابق زبان و فرهنگ فرزندان با زبان و فرهنگ اروپایی و دوری از فرهنگ مادرزادی
  • نیاز به زمان برای تطبیق‌پذیری با شرایط زندگی جدید در انگلیس
 

با آگاهی از معایب زندگی کاری در انگلیس در کنار مزایای آن، بهتر می‌توانید برای دریافت ویزای اسکیل ورکر این کشور تصمیم‌گیری نمایید. بهرحال ممکن است شخصی خیلی راحت بتواند خود را با شرایط زندگی در کشور انگلیس وفق دهد و این موضوع برای شخص دیگر یا اعضای خانواده وی دشوار باشد. بنابراین باید برحسب شرایط خود از روی مزایا و معایب بیان شده در مورد درخواست برای اخذ ویزای اسکیل ورکر انگلیس اقدام نمایید!!

برای اخذ ویزا اسکیل ورکر انگلیس از کجا شروع کنیم؟

انگستان یکی از زیباترین، توسعه یافته‌ترین و بهترین کشورهای جهان برای زندگی است که در موقعیت جغرافیای ایده‌آلی نیز قرار گرفته است. به همین دلیل است که سالانه افراد زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر یا مهاجرت می‌کنند. از بین متقاضیان ایرانی نیز، افراد زیادی اقدام به دریافت ویزای اسکیل ورکر انگلیس یا نیروی کار ماهر انگلیس کرده و از این طریق به انگلیس مهاجرت می‌کنند. اگر شما نیز به زندگی و کار در این کشور علاقه دارید، می‌توانید از روی مطالب عنوان شده، شرایط خود برای دریافت چنین ویزایی را مورد بررسی قرار دهید. البته اگر خواهان بررسی جزئی و دقیق این موضوع هستید، می‌توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ با کارشناسان مؤسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان ارتباط گرفته و از ایشان مشورت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید