رسته های شغلی ⌵

ویزا کاری انگلیس

ویزا کاری انگلیس و مهاجرت کاری به انگلیس

انگلستان یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت کاری است. این کشور هم مثل آمریکا، کانادا و آلمان همیشه مورد توجه افراد زیادی بوده است.

اگر که قصد مهاجرت کاری به انگلیس و دریافت ویزا کاری انگلیس را دارید به شما توصیه میکنیم که فرم رایگان ارزیابی مهاجرت از طریق کار را تکمیل کنید تا کارشناسان ما شرایط شما را بررسی کرده و شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

بالابودن استانداردهای زندگی در این کشور یکی از بزرگ‌ترین دلایل محبوبیت انگلستان برای مهاجرت از طریق کار است. با این حال سعی کنید قبل از انتخاب مقصدتان از آن کشور و شرایط زندگی در آن اطلاعات کافی به دست آورید. در این مقاله به طور جامع درباره ویزای کاری انگلستان و شرایط اخذ ویزا کار انگلستان صحبت می‌کنیم.

آن چه در این مقاله میخوانید

قبل از مهاجرت کاری به انگلستان ابتدا درباره این کشور بیشتر بدانیم !

دلایل مهاجرت به انگلیس

انگلستان جز یکی از چهار کشورپادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی و همچنین بخش اصلی آن است. در واقع پرجمعیت‌ترین و ثروتمندترین عضو پادشاهی متحده بریتانیا انگلیس است و بیشتر از صد جزیره کوچک و بزرگ دارد. 

این کشور از شمال با اسکاتلند، از غرب با ولز و از جنوب با فرانسه مرز آبی دارد.

انگلستان حدود 56 میلیون نفر جمعیت دارد و از این مقدار 9 میلیون نفر در پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن یعنی لندن ساکن هستند. مساحت آن 130,279 کیلومتر مربع است که از این مقدار 1.34 درصد آن را آب‌ها تشکیل داده‌اند.

انگلستان کشور بزرگی است و 9 ناحیه، 48 استان و 326 شهرستان دارد. این سرزمین بخاطر سیاست‌های اقتصادی دوران انقلاب صنعتی، زیرساخت‌های اقتصادی قوی دارد. 

با شروع انقلاب صنعتی در قرن 18، انگلستان هم مثل بقیه کشورهای جهان تغییرات بزرگی را در زمینه اقتصاد تجربه کرد. در آن زمان حمایت این کشور از تولیدات صنعتی و به خصوص صنایع داخلی تاثیر زیادی در پیشرفت آن داشت و بعد از آن به یکی از کشورهای پیشرو تبدیل شد.

در حال حاضر صنعت ماشین‌سازی یکی از صنایع پیشرفته آن است. هم‌چنین گردشگری و کشاورزی هم از ستون‌های اقتصاد انگلستان به‌ حساب می‌آیند. در نمودار زیر نرخ رشد تولید ناخالص داخلی کشور انگلستان در چند سال اخیر را می‌بینید. انگلستان هم مثل بقیه کشورهای جهان با کووید 19 در سال 2020 رکود اقتصادی شدیدی را تجربه کرد. اما به خوبی این شرایط بحرانی را کنترل کرد و توانست از آن عبور کند.

وقتی به تاریخ انگلستان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تمدن در این کشور ریشه عمیقی دارد. قدیمی‌ترین آثار این کشور برای 780 هزار سال پیش است. انگلیسی‌ها بسیار به سنت‌های خود پایبند هستند. طبق آمار درصد زیادی از مردم این کشور مسیحی هستند و ارتباطی قوی بین کلیسا و فرمانروایی این کشور وجود دارد و تنها 5 درصد از کل انگلیسی‌ها هیچ اعتقادی به دین ندارند. علاوه‌بر مسیحیان ادیان دیگری مثل مسلمانان، یهودیان و هندوها هم در این جامعه هستند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

چه کسانی میتوانند برای دریافت ویزا کاری انگلیس اقدام کنند؟

انواع ویزای کار انگلستان

ویزا کاری انگلیس به دو فرصت شش ماه یا کمتر و یا بیشتر از شش ماه تقسیم می­شود. در هر دوی آن‌ها شرایط مجوز ورود به کشور انگلستان یکی است. تنها تفاوت آن‌ها مدت‌زمان مجاز برای حضور شما در این کشور است، همین طور پس از این که این مقاله را مطالعه کردید، به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله اسکیل ورکر انگلیس را حتما مطالعه نمایید تا با شرایط مهاجرت به این کشور از طریق کار ماهر بیشتر آشنا شوید.

اگر جز یکی از گروه‌های زیر هستید به راحتی می­توانید برای ویزای کاری و استخدام در انگلیس درخواست دهید:

شغل‌های مناسب برای مهاجرت کاری به انگلیس
متخصصین بهداشت و مراقبت از جمله پزشکان ، پرستاران ، بهیاران و پرستاران کودک و سالمندان
فعالین حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات
محققین، پژوهشگران اساتید دانشگاه و فعالین حوزه آموزش
هنرمندان و فعالین حوزه فرهنگ، ادبیات و تمامی شاخه‌های هنری مشابه
ورزشکاران حرفه‌ای و با سابقه در هر زمینه ورزشی
فعالین حوزه کسب و کار و علاقمندان به تولید و ایجاد یک کسب و کار نوپا
اشخاصی که در صنعت مشخصی دارای مهارت ویژه و به‌خصوصی هستند
گروه اول

مهاجرت کاری متخصصین بهداشت، سلامت و مراقبت به انگلیس

قبل از گرفتن ویزا کاری انگلیس برای کادر درمان باید سوابق خود را برای تایید سازمان بهداشت ملی بریتانیا ارسال کنید. اگر جز این دسته باشید می‌توانند به‌طور مستقیم در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درخواست کار دهید و یا از طرف موسسه و یا کارفرمای معتبر پیشنهاد شغلی دریافت کنید. البته ابتدا باید ثابت کنید که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارید.

این ویزا تا 5 سال اعتبار دارد و بعد از 5 سال می­توانید برای اقامت دائم انگلستان درخواست دهید.

برای اینکه با مسیر مهاجرت کادر درمان به انگلیس آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم مقالات پایین برای دریافت ویزا کاری انگلیس با توجه به شغل و تخصص خود مطالعه کنید و سپس این مقاله را ادامه دهید.

مهاجرت پرستاران به انگلیس : کشور انگلستان شرایط مهاجرت از طریق پرستاری را آسان کرده و یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران است.

مهاجرت از طریق داروسازی به انگلیس : کارفرمایان معمولا کار کردن با داروسازی که دارای اقامت و تابعیت انگلستان است را ترجیح می‌دهند.

مهاجرت از طریق مامایی به انگلستان  در کشور انگلستان نیز در کنار سایر رشته‌های پزشکی درخواست زیادی برای رشته مامایی وجود دارد. 

گروه دوم

مهاجرت کاری فعالین حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات به انگلستان

افراد حرفه‌ای در زمینه‌های:

  • طراحی و توسعه‌دهنده وب و نرم‌افزار
  • برنامه‌نویسی و انواع زبان‌های برنامه نویسی
  • تحلیلگران کسب و کار و فناوری اطلاعات و معماران سیستم
  • مدیریت پروژه و برنامه‌های فناوری اطلاعات
 

اگر در این زمینه‌ها فعالیت دارید می‌توانید از طریق شرکت‌های وابسته و یا فرصت‌های شغلی آنلاین و یا پیشنهاد مستقیم کارفرمایان در کشور مقصد، ویزای کاری انگلیس را بگیرید.

اگر بتوانید اثبات کنید که در این زمینه‌ها استعداد، رزومه و یا نمونه کار خوبی در بخش دیجیتال و فناوری اطلاعات دارید به عنوان استعداد درخشان می­توانید بدون دریافت پیشنهاد شغلی و یا به صورت خود اشتغالی در انگلستان اقامت داشته باشید.

گروه سوم

مهاجرت محققین، پژوهشگران اساتید دانشگاه و فعالین حوزه آموزش به انگلستان

اگر در زمینه‌های روز و مورد نیاز در حال تحقیق و پژوهش باشید و رزومه تحصیلی خوبی در زمینه‌های علوم انسانی، علوم کاربردی و زمینه‌های دیگر دانشگاهی داشته باشید شرایط اخذ این ویزا را دارید و می‌توانید تا 5 سال در انگلستان اقامت داشته باشید.

اگر در این زمینه‌ها به عنوان محقق در یک پروژه خاص فعالیت دارید و یا به عنوان مدرس قصد اقامت کوتاه‌مدت در این کشور را دارید با یک پیشنهاد شغلی می‌توانید به مدت 2 سال اجازه اقامت در این کشور را دریافت ­کنند.

گروه چهارم

مهاجرت کاری هنرمندان و فعالین حوزه فرهنگ‌، ادبیات و تمامی شاخه‌های هنری به بریتانیا

مشاغل فرهنگی و هنری که واجد شرایط دریافت ویزای کاری انگلستان هستند شامل موارد زیر است:

  • هنرمندان خلاق مانند بازیگران، نوازندگان، رقصندگان تئاتر و هنرهای تجسمی
  • معماران طراحان روزنامه‌نگاران و طراحان مد
  • نقش‌های مدیریتی در امور فرهنگ و هنر
  • فعالین حوزه مدیا از جمله انیمیشن و جلوه‌های بصری
  •  

مشاغل زیر مجموعه این دسته از مشاغلی هستند که کمبود آن‌ها در این کشور بسیار احساس می‌شود. بنابراین شانس بالایی برای اخذ این ویزا دارید. در تمام این موارد می­توانید بعد از 5 سال برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

گروه پنجم

مهاجرت کاری ورزشکاران حرفه‌ای به انگلیس

اگر در زمینه‌های ورزشی فعالیت دارید و برای پیوستن به تیم‌ها یا فدراسیون‌های ورزشی پیشنهاد کاری دریافت کرده‌اید یا از وزارت ورزش انگلستان تایید گرفته‌اید می­توانید 3 تا 5 سال اقامت موقت و بعد از آن اقامت دائم بگیرید.

گروه ششم

مهاجرت فعالین حوزه کسب و کار و علاقمندان به تولید و ایجاد یک کسب و کار نوپا

اگر شرایط زیر را دارید جز این هستید:

  • اگر قصد ایجاد کسب و کار نوپا داشته باشید برای ویزای استارتاپ می­توانید درخواست خود را ارائه دهید.
  • اگر به عنوان تاجر و با سرمایه­ حداقل 50,000 پوند قصد گرفتن ویزا دارید می‌توانید از طریق ویزای مبتکر درخواست اقامت کنید.
 

به‌طور کلی اگر یک ایده تجاری منحصربه‌فرد و متفاوت از بازار روز دنیا دارید و یا ایده شما توسط هیئت تاییدکننده، تایید شده است می‌تواند تا 2 سال اقامت موقت دریافت کنید و بعد از آن هر سه سال آن را تمدید کنید بعد از سه بار تمدید این ویزا می­توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

گروه هفتم

مهاجرت اشخاص دارای مهارت ویژه در صنعت و مشاغل خدماتی و فنی به انگلستان

اگر در دسته مشاغل فنی فعالیت می­کنید هم فرصت گرفتن ویزای کاری انگلستان را دارید. با مشاغلی مثل نجاری، برقکاری، لوله کشی، تعمیرات ساختمان طبق شرایط زیر:

  1. داشتن یک پیشنهاد شغلی(جاب آفر)
  2. داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط و یا مدرک فنی حرفه ای در سطح معادل آن
  3. داشتن تجربه­‌ی حرفه‌ای کاری و یا خود اشتغالی در زمینه تخصص خود به مدت حداقل 6 سال

با توجه به شرایط بالا می‌توانید از 6 ماه تا 1 سال در انگلستان اقامت موقت داشته باشید .

مشاغل مورد نیاز و حداقل حقوق در انگلیس

مشاغل مورد نیاز در انگلستان

مشاغل مورد نیاز در انگلستان جز مشاغلی هستند که سازمان‌های دولتی و حاکمیتی این کشور هر سال لیست جدیدی از آن‌ها را ارائه می­دهند و برای درخواست و دریافت این عناوین شغلی باید آزمونی را بگذرانید و در این آزمون حداقل امتیاز را بگیرید. البته سطح زبان، سابقه کاری و توصیه نامه‌های شغلی در مراحل گرفتن این ویزا به شما کمک زیادی می‌کند.

در جدول زیر به مشاغلی که در سال 2023 در انگلستان نیازمند نیروی کار هستند را می‌بینید:

حداقل حقوق
شهرهای مقصد
مشاغل
حداقل 16 پوند انگلیس به ازای هر ساعتانگلستان-ولز-ایرلند شمالی-
اسکاتلند
فعالین حوزه سلامت، مدیران بهداشت پزشکان پرستاران و بهیاران
حداقل 12 پوند انگلیس به ازای هر ساعتانگلستان-ولز-ایرلند شمالی-
اسکاتلند
مهندسین محققین و دانشمندان حوزه شیمی، بیو شیمی و هسته‌ای
حداقل 14 پوند انگلیس به ازای هرساعتانگلستان-ولز-ایرلند شمالی-
اسکاتلند
مهندسین عمران و مهندسین مکانیک
حداقل 16 پوند انگلیس به ازای هر ساعتانگلستان-ولز-ایرلند شمالی-
اسکاتلند
مهندسان برق و الکترونیک
حداقل 17 پوند انگلیس به ازای هرساعتانگلستان-ولز-ایرلند شمالی-
اسکاتلند
فعالین حوزه دیجیتال و طراحی سیتم و فناوری اطلاعات
بین 9 تا 15 پوند انگلیس به ازای هر ساعتانگلستان-ولز-ایرلند شمالی-
اسکاتلند
تمامی فعالین حوزه هنر
بین 7 تا 9 پوند انگلیس به ازای هر ساعتانگلستان-ولز-ایرلند شمالی-
اسکاتلند
فعالین در حوزه جوشکاری و اتصالات
14 پوند انگلیس به ازای هرساعتانگلستان-ولز-ایرلند شمالی-
اسکاتلند
معماران
بین 13 تا 15 پوند انگلیس به ازای هرساعتانگلستان-ولز-ایرلند شمالی-
اسکاتلند
مهندسین صنایع غذایی، کنترل کیفیت و برنامه‌ریزی

شرایط اخذ ویزای کار انگلستان

مهاجرت به انگلستان از طریق کار یکی از روش‌های پرطرفدار است و شرایط خاص خودش را دارد. شرایط اخذ ویزای کاری انگلستان و مدارکی که نیاز دارد با توجه به نوع ویزای کاری متفاوت است. 

با این حال شما به‌عنوان یک متقاضی باید یک‌سری شرایط پایه برای دریافت این ویزا داشته باشید. به‌طور مثال به یک کارفرما و یا یک اسپانسر در کشور انگلستان نیاز دارید،در واقع شما باید از طرف کارفرما یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید، برای درک بیشتر از شرایط حتما مقاله جاب آفر انگلیس را مطالعه نمایید.

در ادامه مدارکی که برای مهاجرت به انگلیس از طریق کار را نیاز دارید به شما میگوییم.

شرایط ویزای کار در انگلیس
پاسپورت معتبر

پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه

گواهی تمکن مالی

دو عدد عکس پاسپورتی

ارائه فرم درخواست ویزا

گواهی عدم سوپیشینه

گواهی سلامت

هزینه‌های اخذ ویزای کاری انگلستان

هزینه مهاجرت کاری به انگلیس

مانند مراحل دیگر مهاجرت اخذ ویزا کاری انگلیس هم هزینه‌های مخصوص خود را دارد. در‌صورتی که از خارج از انگلستان بخواهید ویزای کاری این کشور را بگیرید برای کارکردن به مدت 3 سال و یا کمتر در این کشور باید 610 پوند پرداخت کنید. 

هم‌چنین برای اشتغال به مدت بیش از 3 سال در این کشورباید 1,220 پوند بپردازید. برای تمدید این نوع ویزا از داخل انگلستان به ترتیب باید مبالغی برابر با 464 و 928 پوند پرداخت کنید. حداقل 28 روز قبل ازاین‌که برای گرفتن ویزا درخواست دهید باید 1,270 پوند در حساب بانکی خود داشته باشید.

هزینه زندگی و حقوق میانگین در انگلستان

هزینه زندگی در انگلیس

در مقایسه با کشورهایی مثل چین، ژاپن، ترکیه، هلند و غیره انگلستان کشوری گران است و زندگی در این کشور هزینه‌های زیادی دارد. مثل بقیه کشورهای جهان اگر پایتخت کشور مقصد را برای زندگی انتخاب کنید هزینه‌های زندگی‌تان بیشتر می‌شود. 

طبق آمار هزینه‌های زندگی در انگلستان برای یک نفر برابر با 654 پوند در ماه است. این ملبغ برای یک خانواده چهار نفره به 3,037 پوند در ماه می‌رسد. البته این مبالغ بدون درنظرگرفتن هزینه‌های اجاره منزل است. درآمد متوسط یک فرد شاغل در کشور انگلستان برابر با 26,000 پوند در ماه است که با این مبلغ می‌توانید زندگی قابل‌قبولی در انگلستان داشته باشید. البته این هزینه به نوع کارتان و شهری که در آن هستید بستگی دارد.

هزینه خورد و خوراک در انگلستان

اطلاع از همه‌ی هزینه‌های زندگی در کشور مقصد بسیار مهم است. زیرا به شما کمک می‌کند به‌راحتی کیفیت زندگی خود را در کشور مقصد پیش‌بینی کنید.

هزینه خورد و خوراک هم مثل بقیه هزینه‌های زندگی با توجه به سبک زندگی شما و شهر محل زندگی‌تان متفاوت است. هزینه‌های خورد و خوراک در پایتخت کشور انگلستان، لندن، بالاتر از سایر شهرهای این کشوراست.

در ادامه این مقاله یک جدول برای شما تهیه کرده‌ایم که قیمت بعضی از کالاهای خوراکی بر اساس پوند در آن ذکر شده است.

هزینه خورد و خوراک در انگلیس
قیمت خوراکی‌های ضروری در انگلستان
یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط8 تا 25 پوند انگلستان
یک قوطی کوکا کولا0.6 تا 2.4 پوند انگلستان
یک بطری شیر2.8 تا 4.6 پوند انگلستان
یک قرص نان سفید0.4 تا 1.6 پوند انگلستان
نیم کیلو برنج0.2 تا 0.9 پوند انگلستان
یک بسته 12 عددی تخم مرغ1 تا 3 پوند انگلستان
نیم کیلو پنیر محلی1.1 تا 5.4 پوند انگلستان
نیم کیلو فیله مرغ1.3 تا 3.6 پوند انگلستان
نیم کیلو سیب0.45 تا 1.3 پوند انگلستان
نیم کیلو گوجه فرنگی0.3 تا 1.3 پوند انگلستان
یک بطری 1.5 لیتری آب0.4 تا 1.5 پوند انگلستان

هزینه رفت و آمد در انگلستان

هزینه رفت و آمد برای استخدام در انگلیس

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های هزینه زندگی در انگلستان هزینه‌های بخش نقل و انتقال و رفت و آمد ساکنین در این کشور است. اگر از ساکنین این کشور باشید می­توانید اتومبیل شخصی خود را به صورت نقدی یا اقساط بخرید و یا از سیستم‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنید. به‌‌طور مثال برای خرید یک تویوتا کرولا 21,000 پوند نیاز دارید. البته استفاده از حمل و نقل عمومی برای دانشجویان و یا افراد مجرد به صرفه‌تر و معقول‌تر است. یک بلیط یک طرفه برای حمل و نقل درون شهری  1.8 تا 4.4 پوند است. قیمت بنزین در این کشور کم نیست و حدودا 4.4 تا 5.5 پوند است. هزینه رفت و آمد ماهانه در انگلستان به 46 تا 154 پوند می‌رسد.

حرف آخر

اگر که شما هم قصد مهاجرت دارید یکی از بهترین روش های آن، مهاجرت از طریق کار میباشد چون که دارای فرایند ساده‌تری نسبت به سایر روش‌‌های مهاجرتی است؛ همچنین با توجه به سطح رفاهی بالا، کشور انگلستان میتواند یکی از مقاصد شما برای مهاجرت باشد

برای مشاوره رایگان جهت کار در انگلیس و یا استخدام در انگلیس میتوانید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید