رسته های شغلی ⌵

ویزای کار پرتغال

مهاجرت به پرتغال از طریق کار و ویزا کاری پرتغال

اگر شما هم جویای کار در پرتغال هستید ابتدا باید ویزای کار پرتغال را دریافت کنید. پرتغال جایگاه ویژه‌ای بین مهاجرین دارد و در سال‌های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. حال که شما هم خواهان مهاجرت کاری به این کشور هستید این مقاله می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد. اخذ ویزای کاری پرتغال یکی از راه‌های ورود به این کشور و تجربه یک زندگی باکیفیت و مرفه است.

اگر که شما هم قصد مهاجرت به پرتغال از طریق کار را دارید میتوانید با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت به طور رایگان توسط کارشناسان مهاجرتی ما راهنمایی شوید.

آن چه در این مقاله میخوانید

درباره کشور پرتغال

کشور پرتغال برای مهاجرت

پرتغال کشوری توسعه یافته در جنوب غربی اروپاست. این کشور از نظر فرهنگ و تاریخ بسیارشبیه به همسایه خود یعنی اسپانیا است. پایتخت این کشور شهر زیبای لیسبون است. طبق آمار سال 2022 جمعیت آن بیشتر از 10 میلیون نفر است که از این رقم حدود 30% یعنی 3 میلیون نفر در شهر لیسبون ساکن هستند. پرتغال از اعضای اتحادیه اروپاست و واحد پول آن یورو است. مردم این کشور پیرو آیین مسیحیت هستند و این مذهب از زمان امپراطوری روم تا الان مذهب غالب این کشور است.

زبان رسمی مردم این کشور پرتغالی است. جالب است بدانید که بیشتر از 250 میلیون نفر در جهان از جمله شهروندان برزیلی به این زبان صحبت می‌کنند. زبان پرتغالی بسیار شبیه به زبان اسپانیایی است.

 از نظر آب و هوا با این‌که اقیانوس اطلس در همسایگی پرتغال است و این موضوع باعث تعدیل هوای آن می‌شود اما این کشور تابستان‌های نسبتا گرمی دارد. علاوه‌بر شهر مدرن لیسبون که یکی از قطب‌های سیاسی پرتغال است شهر پورتو هم ذخایر اقتصادی فراوانی دارد و یکی از مقاصد محبوب مهاجرین است و به همین دلیل کشور پرتغال برای مهاجرت بسیار مناسب است.

بخواهیم از اقتصاد این کشور بگوییم، نرخ بیکاری پرتغال در سال 2020 به 9% نیز رسید اما با بهبود شرایط در ژانویه 2022 این عدد به 5.7% رسیده است. با این‌که شاید این عدد در مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی بالا به نظر برسد اما وجود صنعت گردشگری در شهرهای محبوب پرتغال می‌تواند شما را امیدوار کند.

چون که ظرفیت مشاغلی مثل هتلداری و مدیریت گردشگری رو به افزایش است. در واقع صنعت توریسم تعداد جوانان بیکار این کشور را کاهش می‌دهد. صنایع غذایی و تولید محصولات کشاورزی مثل گوجه فرنگی، زیتون و سیب‌زمینی در کنار صنایع کاغذ، کفش، پارچه و پلاستیک از مهم‌ترین تولیدات و محصولات صادراتی پرتغال هستند.

در ادامه این مقاله راجع به شرایط اقامت در پرتغال و مهاجرت به پرتغال از طریق کار صحبت خواهیم کرد.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

شرایط اخذ ویزای کار پرتغال

قبل از اینکه قصد مهاجرت کاری به پرتغال را داشته باشید ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی (جاب آفر) از یک کارفرما در کشور پرتغال دریافت کنید.

وقتی از کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت می‌کنید در ابتدا او باید مدارکی ارائه دهد تا شما به عنوان متقاضی متوجه شوید که آن موسسه یا شرکت مورد تایید است.

بعد از آن کارفرما باید بتواند سازمان مهاجرت پرتغال را قانع کند که برای آن عنوان شغلی از بین بومیان و شهروندان فرد مناسبی پیدا نکرده است. زیرا طبق قوانین پرتغال اولویت با بومیان است و کارفرما درصورتی می­تواند به شما به عنوان یک نیروی کار خاجی پیشنهاد شغل دهد که در داخل کشور فرد مناسبی برای آن عنوان شغلی نباشد.

در مرحله دوم کارفرما باید از طرف شما به سازمان یا موسسه موبوطه درخواست کار در پرتغال را دهد. بعد از این مراحل وقتی که اداره مهاجرت مجوز کار را صادر کرد شما باید برای اخذ ویزای کار پرتغال درخواست خود را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهید. در آخر ممکن است بعد از ارسال درخواست و مدارک به مصاحبه حضوری در سفارت این کشور دعوت شوید.

 

شرایط کار در پرتغال
در بزرگترین بانک فرصت‌های شغلی بین المللی شنا کنید!
سامانه کاریابی بین المللی

مشاغل مورد نیاز برای اخذ ویزا کاری پرتغال

مشاغ مورد نیاز برای کار در پرتغال

اگر در هر یک از دسته‌بندی‌های زیر قرار بگیرید می‌تواند برای اخذ ویزای کاری پرتغال درخواست دهید:

۱.درصورتی که مهارت ویژه‌ای در علوم مختلف داشته باشید؛ مثل محققان، دانشمندان، پزشکان، متخصصان فناوری اطلاعات و مهندسان و مشاغل این چنینی که سابقه فعالیت در شرکت‌ها و مراکز بین‌المللی برای آنان امتیاز مثبت حساب می‌شود.

۲.اگر در زمینه فرهنگ و هنر فعال باشید می­توانید سابقه خود را به سازمان مربوط به این شاخه ارائه دهید و یا دارای سابقه درخشان شوید و جوایز بین‌المللی بگیرید.

۳.اگر از سمت کارفرمای اهل رومانی پیشنهاد کاری دریافت کرده‌اید و یا در تخصص موردنظر دارای سابقه‌ای قابل توجه هستید.

۴.اگر در یک سازمان و یا شرکت بین‌المللی مشغول فعالیت هستید می­توانید در همان عنوان شغلی و یا عنوان دیگری در همان شرکت به فعالیت خود در کشور رومانی ادامه دهید.

۵.اگر کارآفرین بوده و صاحب کسب و کار خودتان هستید می­توانید برای ویزای خود اشتغالی این کشور درخواست دهید.

۶.اگر استاد و یا مدرس هستید و از سمت مراکز آموزشی در کشور پرتغال از شما دعوت به همکاری شده است می­توانید برای ویزای کار درخواست دهید.

۷.اگر فارغ از هر حرفه و تخصصی که دارید میزان درآمدتان حداقل 1.5 برابر میانگین حقوق در کشور پرتغال باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال
محقق و دانشمندپزشک و داروساز
متخصص فناوری اطلاعاتمشاغل حوزه هنر
استاد دانشگاهمهندس

مشاغل پردرآمد در پرتغال

مشاغل پردرآمد برای کار در پرتغال برای ایرانیان

به عنوان یک متقاضی کار در پرتغال می‌توانید از مشاغل پردرآمد حال حاضر و وضعیت کار در پرتغال مطلع شوید و مسیر درستی را انتخاب کنید. با این کار در این کشور می‌توانید زندگی با کیفیت و مرفهی داشته باشید. در ادامه مقایسه چند شغل پردرآمد کشور پرتغال را بر حسب حقوق ماهیانه می‌بینید:

لیست مشاغل پردرآمد پرتغال
کارشناس امنیت سایبری۶۷۰۰ یورو
مهندس نرم‌افزار۶۳۰۰ یورو
بازاریاب دیجیتال۶۳۰۰ یورو
پزشک متخصص۹۷۰۰ یورو
مدیر بهداشت۶۸۰۰ یورو
قاضی۸۴۰۰ یورو

همانطور که می‌بینید افرادی مثل پزشکان، جراح و مهندسان نرم‌افزار در فهرست پردرآمدترین مشاغل پرتغال هستند. علاوه‌بر این موارد مشاغلی مثل وکالت، متخصص ارتودنسی، مدیریت مارکتینگ و مدیریت بانک هم در لیست کارهایی با حقوق خوب قرار دارند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار پرتغال

مدارک لازم کار در پرتغال برای ایرانیان

برای ارائه مدارک خود این نکته را در نظر بگیرید که قبل از ارسال مدارک تحصیلی، دعوتنامه کارفرما و یا هر مدارک دیگری آن‌ها را به زبان پرتغالی و یا انگلیسی ترجمه کنید و بعد پست کنید. گاهی مدارک تحصیلی و مدارکی از این دست به مراحلی برای قانونی شدن نیاز دارند که در این صورت باید از طریق سفارت پرتغال برای مدارک اقدام کنید. در این مرحله مهری با عنوان آپوستیل از سفارت درخواست می‌کنید و تمامی مدارک‌تان قانونی می‌شوند. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری پرتغال را می‌بینید:

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به پرتغال از طریق کار
فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا که میتوانید به هر دو صورت آنلاین و یا به صورت پستی ارسال کنید.
پاسپورت شما باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل سه ماه از اعتبار آن باقیمانده باشد.
تصاویر در اندازه‌های تصاویر گذرنامه که تحت قوانین ویزای شنگن است گرفته شده باشند.
گواهی عدم سوسابقه کیفری مورد تایید کشور مبدا متقاضی.
مدارک تاییدکننده بیمه سلامت.
مدارکی که شامل آدرس و مشخصات دقیق محل اقامت شما در بازه حضورتان در پرتغال باشد.
گواهی پیشنهاد کاری که در آن عنوان شغلی، محل فعالیت و تاریخ دقیق شروع کار قید شده باشد و همچنین شامل تمام جزئیات حقوق و مزایای شما باشد.
کپی از تمامی سوابق کاری‌تان در کشور مبدا و مدارک تحصیلی مرتبط با عنوان شغلی و در برخی مواقع 5 سال سابقه کاری مرتبط.
ضمیمه صورت‌های مالیاتی شرکت مورنظر در پرتغال باید به همراه درخواست ویزا ارسال شود.
صورت حساب بانکی سه ماه گذشته که در آن مانده حساب و گردش آن واضح بوده و نشان‌دهنده بودجه کافی برای مدت‌زمان اقامت شما در این کشور باشد.
برگه‌ای که در آن تایید شده باشد که هیچ شهروند اتحادیه اروپا و شهروند پرتغال برای عنوان شغلی موردنظر یافت نشده است.

مدت‌زمان رسیدگی به درخواست ویزا پرتغال

مدت زمان رسیدگی ویزا پرتغال

بعد از این‌که از یک کارفرمای معتبر پیشنهاد شغلی دریافت کردید و ترجمه مدارک‌تان را ارسال کردید، بررسی ویزای شما از فردای همان روز آغاز می­شود. درصورتی که مدارک شما کامل باشد و سفارت آن را تایید کند یک نسخه از درخواست و مدارک شما برای دولت این کشور و ادارت مربوطه ارسال می‌شود. بعد از آن در بازه‌‌ی ۶۰ روزه درخواست ویزای شما تایید می­شود. البته این زمان یک بازه تقریبی برای بررسی پرونده است. به همین دلیل حتی ممکن است این بررسی چند ماه طول بکشد.

هزینه‌های مربوطه به پروسه درخواست ویزای کار پرتغال

هزبنه ویزای کار پرتغال

مدت‌زمان مجاز اقامت پس از اخذ ویزا

مدت زمان اقامت در پرتغال پس از اخذ ویزا

وقتی شما ویزای کار کشور پرتغال را گرفتید همزمان با آن می­توانید مدت معینی در پرتغال اقامت داشته باشید. این زمان معمولا بین یک تا دو سال است و می‌شود آن را تمدید کرد.

اگر با ویزای کار مدت 5 سال در کشور پرتغال زندگی کنید بعد از آن می­توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. بعد از گرفتن اقامت دائم دیگر نیازی به ویزای کار ندارید. بنابراین می‌توانید مانند یک شهروند پرتغالی از تمام مزایای شهروندی این کشور استفاده کنید.

هزینه زندگی در پرتغال

هزینه زندگی در کشور پرتغال برای مهاجرت

شما به عنوان یک مهاجر مهم‌ترین چیزی که باید در نظر بگیرید هزینه‌های مربوط به زندگی در شهرهای اصلی کشور پرتغال است. بنابراین اگر علاقه‌مند به مهاجرت کاری در پرتغال باشید نسبت به افرادی که مهاجرت تحصیلی می‌کنند وضعیت متفاوتی دارید. زیرا اگر به مهاجرت تحصیلی علاقه داشته باشید بورسیه‌های مختلفی برای شما در نظر گرفته می‌شود ولی این مورد در مهاجرت کاری به پرتغال وجود ندارد.

بنابراین بسیار مهم است که از هزینه‌های زندگی در پرتغال مطلع شوید. زیرا می‌تواند بر تصمیم شما تاثیر بگذارد و بسیار سرنوشت‌ساز باشد. هزینه زندگی در پرتغال 22% گران‌تر از ایران است. طبق آمار متوسط حقوق ماهیانه افراد در این کشور 1270 یورو تعیین شده است. درحالی است که حداقل حقوق کارگران در پرتغال 670 یورو است.

مثل بیشتر کشورهای اروپایی اکثرهزینه‌های ماهیانه یک خانواده در پرتغال به اجاره مسکن مربوط می‌شود. بعد از آن به ترتیب تهیه مواد غذایی، حمل و نقل، پوشاک و تفریح و هزینه‌های جانبی مواردی پرهزینه برای خانواده‌ها هستند. اگر مجرد هستید برای اجاره خانه‌ای در مرکز شهر به‌طور میانگین باید 680 یورو هزینه کنید. همین هزینه برای خانواده‌ای 4 نفره به 1300 یورو می‌رسد.

همچنین اگر قدرت مالی کمتری داشته باشید باید خارج از شهرهای اصلی مسکن اجاره کنید. در این صورت اجاره برای هر نفر 470 یورو و برای یک خانواده به 890 یورو می‌رسد. در اصل متوسط هزینه مسکن در لیسبون پرتغال در مقایسه با شهرهایی مثل مادرید، آمستردام، لندن و دوبلین پایین‌تر است. اما در مقایسه با ایران هزینه اجاره و خرید مسکن در پرتغال 37% گران‌تر است.

هزینه خورد و خوراک در پرتغال

هزینه خورد و خوراک در پرتغال

پس از هزینه‌های مسکن تهیه خورد و خوراک در پرتغال دومین بخش هزینه‌های عمده شهروندان است. در ادامه چند مورد از هزینه‌های مرتبط با تهیه غذا در شهرهای اصلی پرتغال را می‌بینید:

هزینه خورد و خوراک در پرتغال
یک وعده غذایی در رستوران‌های ارزان۸ یورو
وعده غذایی دو نفره در رستوران‌های متوسط۳۵ یورو
بطری آب (1 لیتر)۰.۴ یورو
قرص نان (500 گرم)۱.۴ یورو
فیله مرغ (1 کیلوگرم)۵ یورو
گوشت قرمز (1 کیلوگرم)۸.۸ یورو

هزینه حمل و نقل در پرتغال

هزینه حمل و نقل در پرتغال

حمل و نقل هم مثل موارد دیگر برای مهاجرین اهمیت زیادی دارد. هزینه بلیط یک‌طرفه مترو در شهر لیسبون 1.6 یورو است. اما اگر شهروند پرتغال باشید می‌توانید با پرداخت هزینه 40 یورو یک ماه از مترو استفاده کنید. هزینه هر لیتر بنزین در پرتغال 2 یورو است و کرایه تاکسی‌های این کشور هم 3.2 یورو تعیین شده است. خوب است بدانید که هزینه‌های مربوط به حمل و نقل در پرتغال در مقایسه با سایر نواحی اروپا پایین‌تر است. به عنوان مثال تعرفه هر کیلومتر مسافت طی‌شده توسط تاکسی در پرتغال 0.7 یورو است که در سایر کشورهای توسعه‌یافته این عدد بیشتر است.

سخن آخر

درباره کار در پرتغال و دریافت ویزا کاری این کشور صحبت کردیم، اگر که قصد مهاجرت کاری به پرتغال را دارید به شما توصیه میکنیم که در این مسیر برای خود یک همراه انتخاب کنید تا کنار شما باشد و شما را در طول این مسیر راهنمایی کند برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید