رسته های شغلی ⌵

صفر تا صد مهاجرت ماما به انگلیس

مهاجرت ماما به انگلیس

رشته مامایی به دلیل کاربرد زیاد و اهمیت بالا در داخل و همینطور خارج از ایران بسیار مورد تقاضا واقع شده است. در کشور انگلستان نیز در کنار سایر رشته‌های پزشکی درخواست زیادی برای رشته مامایی وجود دارد. کشور انگلستان نیز از جمله کشورهایی است که درخواست زیادی برای پذیرش این رشته در آن وجود دارد. استخدام ماما در انگلستان، مانند سایر رشته‌‌های تخصصی، به شرایط و مدارک به‌خصوصی نیاز دارد.

یکی از دلایل پرطرفدار بودن این رشته این است که مهاجرت ماما به انگلیس درآمد بالایی در این کشور دارد؛ به‌علاوه جزو لیست شغل‌های موردنیاز در انگلستان نیز ثبت شده است؛ در صورتی که برای مهاجرت به انگلستان از طریق مامایی نیاز به مشاوره دارید میتوانید فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل نموده تا کارشناسان مهاجرتی ما در اسرع وقت باشما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند.

استخدام ماما در انگلیس نیازمند معادل‌سازی مدرک تحصیلی مامایی به زبان انگلیسی است. همچنین بعد از معادل‌سازی مدرک، متقاضیان باید در آزمون‌های مربوط به سیستم بهداشت و درمان انگلیس شرکت کنند تا بتوانند مجوز کار و فعالیت شغلی خود را دریافت کنند. آزمون ذکر شده به زبان انگلیسی بوده و نیازمند این است که فرد مدرک آیلتس یا تافل را ارائه کند، در انتها این مقاله شما تمامی اطلاعات لازم برای مهاجرت ماما به انگلیس را دریافت میکنید ولی حتما پیشنهاد میکنیم که پس از مطالعه این مطلب، حتما مقاله اسکیل ورکر انگلیس را نیز مطالعه نمایید چون که لازمه مهاجرت ماما به انگلیس داشتن این نوع ویزا میباشد.

آن چه در این مقاله میخوانید

استخدام ماما در انگلستان 2023 و شرایط پذیرش ماما در این کشور

رشته مامایی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی است. پررنگ‌ترین نقش ماما در ارتباط با مادر و کودک است که حیطه گسترده‌ای از مشاوره و مراقبت‌ها را شامل می‌شود. این مشاوره‌ها به قبل و بعد از ازدواج، آموزش تنظیم خانواده، مراقبت از کودک در زمان بارداری، نحوه زایمان و مراقبت‌های بهداشتی کودک و مادر تقسیم می‌شود.

دولت بریتانیا طرح جدیدی مبنی بر تسهیل مهاجرت و استخدام ماما در انگلستان تصویب کرده که شامل قوانین و شرایطی است که به جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت.

به شما پیشنهاد میکنیم برای تکمیل اطلاعات، مقاله مهاجرت به انگلیس از طریق کار را نیز مطالعه نمایید. 

وزیر کشور انگلستان اعلام کرده که طی دوران سخت کرونا و چالش‌های همه‌گیری این بیماری، شاغلین بخش درمان دچار فرایند فرسایشی شده‌اند. به همین دلیل دولت انگلستان اقدامات حمایتی چشمگیری در راستای پایدار ماندن رفاه کادر درمان برنامه‌ریزی کرده است.

این حمایت از بخش درمانی شامل بودجه 465.2 میلیون پوندی است که برای حمایت، حفظ و استخدام ماما در انگلستان و سایر کادر درمان استفاده خواهد شد.

دولت این کشور قوانین مهاجرت ماما به انگلیس را به طور موقت برای استخدام نیروی خارجی به‌صورت فعال در بخش درمانی و بهداشتی و مراقبت های اجتماعی با درنظرگرفتن شرایطی آسان کرد. به این شکل، متقاضیان مهاجرت که در بخش مامایی فعال هستند می‌توانند برای یک دوره حداقل ۴۸ ماهه ویزای کار مامایی در انگلستان دریافت کنند.

شرایط استخدام ماما در انگلیس
در صورتی که قصد مهاجرت به انگلیس از طریق مامایی را دارید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید.
فرم ارزیابی مهاجرت

درآمد ماماها در انگلیس چقدر است ؟

افرادی که جاب آفر انگلستان را دریافت کرده‌اند و امتیازات لازم برای ویزای کار کشور انگلیس را به دست آورند، می‌توانند از مزایای کار به عنوان ماما در سیستم بهداشت و درمان انگلستان بهره‌‌مند شوند. یکی از اصلی‌ترین مزایای کار مامایی در انگلیس، بالا بودن درآمد این حوزه کاری است. به طور کلی در کشور انگلستان، شرایط کار برای کارکنان سیستم سلامت، بهداشت و درمان بسیار مناسب است. همچنین، شرایط کاری و درآمدی آن‌ها در این کشور، نسبت به سایر کشورهای دنیا، بسیار عالی است. 

در سال 2022 میانگین درآمد ماماها در انگلیس (سالانه در حدود 65 هزار پوند و ماهانه 5500 پوند (حداقل 2750 تا حداکثر 8700 پوند) گزارش شده است. بطورکلی درآمد نهایی بسته به تجربه و میزان سابقه کاری، سطح مدرک تحصیلی، حوزه تخصصی ماماو حتی شهر و منطقه اشتغال تغییر می کند. شرایطی که کارفرما درنظر می‌گیرد نیز از دیگر عوامل موثر در تعیین درآمد ماما در انگلستان است.

شرایط سنی مهاجرت ماما به انگلستان

باتوجه به قانون وزارت بهداشت بریتانیا درخصوص شرایط تایید برای مهاجرت ماما به انگلیس، شرط سنی محدود و خاصی اعلام نشده است؛ اما برای شرط جایگزین محدودیت سنی، آمادگی روحی و جسمی فرد برای کار مد نظر قرار می‌گیرد.

با توجه به این شرایط، متقاضیانی که قصد مهاجرت به بریتانیا را دارند، در صورت آمادگی روانی و جسمانی برای فعالیت در کادر درمان انگلیس به عنوان ماما، بدون نگرانی از بابت محدودیت سنی، می‌توانند هرزمان اقدام کنند.

شرایط سنی برای مهاجرت ماما به بریتانیا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت ماما به انگلستان

مدارک لازم برای مهاجرت و استخدام ماما به انگلیس

برای مهاجرت و استخدام ماما در انگلیس، باید بدانید که برای ثبت نام چه مدارکی نیاز دارید. گفتنی است که شرایط پذیرش ماما در انگلیس به‌این‌صورت است که شما نیاز به تایید مدارکتان توسط مراکزی را دارید.

گفتنی است در این فرآیند، از ابتدا نیاز به ارائه مدرک زبان نبوده و تنها زمانی که قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرما منعقد شد، نیاز به تهیه مدرک زبان با شرایط بیان شده است.

شرایط پذیرش ماما در انگلیس با توجه به اینکه متقاضی قصد پیوستن به کدام شاخه فعالیت پزشکی و مامایی را دارد، متفاوت است؛ اما می‌توان مدارک اصلی مورد نیاز برای پیوستن به کادر درمان انگلستان را به‌ صورت زیر نام برد:

مجوز حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی
گواهی سابقه کار مرتبط با حرفه
اصل مدرک تحصیلی
گواهی عدم سوء سابقه کیفری
گواهی پزشکی و سلامت جسم و روان
مدرک زبان با نمره مورد قبول
گواهی اثبات پشتیبانی مالی
گواهی تغییر نام، در صورت تغییر نام و نام خانوادگی
هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

آزمون‌ها و دوره‌های مرتبط برای مهاجرت ماما به انگلیس

وزارت بهداشت بریتانیا دوره‌ها و آزمون‌های مورد نیاز برای مهاجرت ماما به انگلیس را معرفی کرده و متقاضیان برای  پیوستن به کادر درمان انگلستان باید موارد مشخص شده را طی کنند:

آزمون CBT

آزمون cbt برای رشته مامایی

آزمون مامایی برای پیوستن ماما به کادر درمان انگستان آزمون CBT بوده که این آزمون برای سنجش مهارت و دانش فنی ماما است. این آزمون برای بررسی تخصص و تجربه علمی و عملی ماما انجام می‌شود.

این آزمون معمولا در ایران برگزار نمی‌شود؛ برای همین گاها برای متقاضیان مهاجرت و استخدام ماما در انگلستان مشکل ساز می‌شود. آزمون CBT شامل 180 پرسش است و در صورتی که به 120 سوال، یا به عبارتی 60 درصد پرسش ها پاسخ درست داده شود، نمره قبولی خواهید گرفت.

بخش اول، یک آزمون برپایه کامپیوتر یا همان CBT بوده که این واژه مخفف عبارت Computer-Based Test  است. این امتحان یک آزمون تستی چند گزینه‌ای است و می‌توان آن را در مراکز مربوط به این آزمون که در بیشتر کشورهای جهان وجود دارد انجام داد. البته ایران به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریمی، از برگزاری این آزمون محروم بوده و متقاضیانی  که از داخل ایران اقدام می‌کنند، باید در یکی از کشورهای همسایه امتحان بدهند.

این آزمون یکی از اصلی‌ترین مراحل برای تایید صلاحیت و عضویت در کادر درمان انگلستان است که متقاضیان باید برای موفقیت در آن خود را از نظر سطح علمی و دانش زبان انگلیسی آماده کنند؛ چرا که پس از گذراندن این آزمون، وارد مراحل جدی‌تر مهاجرت ماما به انگلیس خواهند شد.

ارائه مدرک زبان OET و یا IELTS پس از دریافت جاب آفر

مدرک زبان برای مهاجرت ماما به انگلیس

یکی از اصلی‌ترین موانع و سخت‌ترین مراحل مهاجرت و پذیرش مامایی در انگلستان، اخذ مدرک زبان مطابق با استانداردها و ریزنمرات خاص وزارت بهداشت و درمان این کشور است که باعث نگرانی متقاضیان مهاجرت ماما به انگلیس می‌شود.

لازم است به این موضوع توجه شود که در این فرآیند، از ابتدای اقدام نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و فقط در این‌صورت که قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرما بسته شد، ارائه مدرک زبان OET و یا IELTS با نمره 7 الزام دارد.

معرفی آزمون OET برای مهاجرت ماما به انگلستان

آزمون زبان انگلیسی شغلی یا Occupational English Test ، در اصل برای اثبات مهارت زبان انگلیسی افراد در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آزمون OET امروزه مورد پذیرش سازمان‌های بین‌المللی و دولتی معتبر قرار گرفته و به عنوان معیاری برای سنجش مهارت‌های زبانی مورد استفاده است.

آزمون OET نیز مانند آزمون آیلتس و تافل دارای چهار بخش اصلی مهارتی است، با این تفاوت که بر بخش‌های مربوط به تخصص‌های پزشکی و پیراپزشکی زبان انگلیسی تمرکز دارد.

این آزمون دارای ۴ بخش است :

اسپیکینگ
رایتینگ
ریدینگ
لیسنینگ

آزمون OSCE

آزمون OSCE آخرین آزمون و مهم‌ترین بخشی است که یک ماما برای پیوستن به کادر درمان انگلستان در پیش دارد. پس از طی دوره کارآموزی و رزیدنسی از شما آزمونی گرفته می‌شود که برپایه توانایی‎های عملی مامایی شما خواهد بود. مبنای این آزمون آموزش‌های دوره کارآموزی ماما در انگلیس است. ماما پس از قبولی در این آزمون عملی، رسما مجوز فعالیت به عنوان ماما در کادر درمان انگلستان دریافت خواهد کرد.

آزمون عملی رسمی کادر درمان که آزمون OSCE است، مخفف عبارت Objective structured clinical examination  است.  این آزمون یک معیار سنجش عملی برای تشخیص میزان توانایی درمانی، پزشکی و مراقبتی کادر درمان انگلستان است و برای هرکدام از حیطه‌های شغلی کادر درمان تفاوت‌هایی در سوالات و موضوعات مورد امتحان در آزمون دارد.

آزمون osce چیست؟

تاییدیه NMC برای مهاجرت ماما به انگلستان

تاییدیه NMC برای مهاجرت کاری ماما به انگلیس

دریافت تایید از NMC آخرین گام از مراحل مهاجرت ماما به انگلیس است. متقاضیان پس از گرفتن تاییدیه NMC می‌توانند مدارک خود با ضمیمه تاییدیه به‌منظور دریافت ویزا برای مهاجرت ماما به انگلستان به سفارت ارائه داده و برای مهاجرت آماده شوند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

شرایط اخذ اقامت انگلیس برای پرستار و ماما

شرایط اخذ ویزا کاری انگلیس برای ماما

بعد از سپری شدن 5 سال کار و زندگی در انگلیس، می‌توانید درخواست اقامت دائم در این کشور را ثبت کنید. درصورتی‌که تمایل به اخذ تابعیت این کشور را داشته باشید، باید بازه 10 ساله برای کار و زندگی در انگلستان را بگذرانید.

البته باید یادآوری کرد که ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای مهاجرت ماما به انگلستان بسته به شرایط هر فرد، از یک متقاضی تا متقاضی دیگر متفاوت است. برای کسب اطمینان می‌توانید با موسسه  مهاجرتی ما تماس بگیرید و مشاوره‌های موردنیاز را دریافت کنید.

شماره تماس : ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳

بله شما باید در آزمون آیلتس حداقل نمره ۷ را کسب کنید.

میانگین درآمد ماما در انگلیس ماهانه ۵۵۰۰ پوند میباشد . 

برای مهاجرت از این روش، شما باید در آزمون CBT شرکت کنید.   

‫2 نظر

  • نرجس گفت:

    سلام یه سوال داشتم ، من ۴۵ سالمه و ۲۵ سال سابقه کار دارم آیا برای مهاجرت از طریق مامایی به کشور انگلستان میتونم اقدام کنم ؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس بگیرید