رسته های شغلی ⌵

اسکیل ورکر کانادا

ویزای اسکیل ورکر کانادا

ویزای اسکیل ورکر کانادا، از روش‌های سریع برای مهاجرت به کشور کانادا و اخذ اقامت این کشور است؛ این روش مناسب تمامی افرادی است که تخصص و مهارت کافی را در زمینه کاری خود دارند.

کشور کانادا اولین بار این برنامه را در سال ۱۹۶۷ ارائه داد و مهاجران را از سر تا سر جهان، جذب خود کرد. این نوع ویزا، گستردگی نسبتا بالایی دارد و می‌تواند مناسب درصد بالایی از متقاضیان مهاجرت باشد، بنابراین ما در این مقاله به صورت تخصصی، روش اسکیل ورکر برای اقامت کانادا، مزایای آن، شرایط اسکیل ورکر کانادا و دیگر تمامی اطلاعات مورد نیاز را به گونه‌ای بررسی می‌کنیم که شما بتوانید به پاسخ سوالات خود به صورت کامل برسید.

آن چه در این مقاله میخوانید

مهاجرت اسکیل ورکر کانادا چیست؟

ویزای skilled worker کانادا، یک نوع ویزای تخصصی کارگران (نیروهای کار) ماهر و متخصص فدرال است که بر اساس توانایی، مهارت و تجربه‌ی نیروهای کار به منظور رفع کمبود کارگر ماهر در کانادا صادر می‌شود. نیروی کار ماهر برای اقدام و استفاده از این برنامه باید از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام نماید. به طور کلی و خلاصه، شرایط و توانایی تمامی کارگران ماهری که متقاضی بهره‌مندی از ویزای اسکیل ورکر کانادا هستند، بر اساس عوامل و فاکتورهای خاص از پیش تعیین شده و مطابق با یک سری استانداردها ارزیابی و بررسی می‌شود. هرچقدر توانایی‌ها و قابلیت‌های نیروی کار به قوانین و عوامل مشخص شده نزدیک‌تر باشد و همخوانی بیشتری داشته باشد، شانس او برای پذیرفته شدن و اخذ اقامت دائم کانادا نیز بیشتر خواهدبود.

فاکتورها بر اساس شغل و یا ایالت انتخابی متغیر است ولیکن فاکتورهای مشابه و پایه‌ای وجود دارد که شامل تجربه‌ی کاری فرد متقاضی، دانش و یا برخورداری از مدرک زبان (انگلیسی و یا فرانسوی) و تحصیلات او می‌شود. در این برنامه، برای فرد متقاضی، اقامت دائم کانادا صادر می‌شود که امکان اخذ ویزای کاری کانادا و بهره‌مندی از تمامی حقوق شهروندی کانادا را، برای وی و اعضای خانواده‌ی او فراهم می‌کند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

فدرال اسکیل ورکر کانادا چیست؟

یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت کاری و اخذ اقامت کشور کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر است. در پاسخ به سوال «ویزای اسکیل ورکر کانادا چیست؟»، به صورت خلاصه، باید بگوییم که این ویزا ویژه کارگران یا در واقع همان نیروی کار ماهر فدرال است. کارگران ماهر فدرال (نیروی کار ماهر فدرال) افرادی هستند که دارای تحصیلات، تجربه کاری، سن و توانایی‌ها و دانش زبانی مناسب (یکی از زبان‌های رسمی کانادا) هستند و طبق سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم انتخاب می‌شوند.

اگر اطلاعی درباره‌ی شرایط اسکیل ورکر کانادا، امتیاز اسکیل ورکر کانادا، حداقل نمره‌ی آیلتس برای اسکیل ورکر کانادا یا مدارک و دیگر شرایط مورد نیاز ندارید، حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید تا کامل‌ترین و به‌روزترین اطلاعات ویزای اسکیل ورکر کانادا را از بر شوید.

روش مهاجرتی دیگر به کانادا : راهنمای اخذ ویزای کار imp کانادا

محاسبه امتیاز اسکیل ورکر کانادا

امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا

جهت پذیرش و اخذ اقامت از طریق اسکیل ورکر کانادا، باید حداقل نمره قبولی 67 از 100 را در امتیازبندی کارگر ماهر فدرال کسب کنید. متقاضیان این ویزا، بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند تحصیلات، زبان، سابقه کار، سن، دانش زبان و پیشنهاد کاری ارزیابی می‌شوند که در ادامه به صورت مجزا به آن‌ها می‌پردازیم.

سن

حداقل سن مناسب برای دریافت این ویزا ۱۸ سال و حداکثر سن، ۴۶ سال است. مناسب‌ترین سن برای دریافت این ویزا، سنین ۱۸ تا ۳۵ سال است که برای این بخش، حداکثر ۱۲ امتیاز در نظر گرفته شده است و سنین ۳۶ الی ۴۶ ال، به مراتب امتیاز کم‌تری دریافت می‌کنند.

سن
امتیاز
زیر ۱۸ سال
۰
۱۸ تا ۳۵ سال
۱۲
۳۶
۱۱
۳۷
۱۰
۳۸
۹
۳۹
۸
۴۰
۷
۴۱
۶
۴۲
۵
۴۳
۴
۴۴
۳
۴۵
۲
۴۶
۱
۴۷ یا بیشتر
۰

مدرک تحصیلی

فرد متقاضی اسکیل ورکر کانادا می‌تواند تا حداکثر ۲۵ امتیاز را در زمینه تحصیلات کسب نماید. در جهت این امر یا باید مدرک تحصیلی از کانادا داشته باشید یا مدرک شما توسط موسسه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا  ارزیابی و معادل سازی شده باشد.

در نظر داشته باشید که مدرک تحصیلی فرد متقاضی از طریق روش اکسپرس اینتری باید حداقل دیپلم 12 ساله باشد تا بتواند جزوی از واجدین شرایط برای ویزای اسکیل ورکر قرار بگیرد.

سابقه کار

از دیگر عوامل مهم در سیستم امتیازدهی اسکیل ورکر کانادا، می‌توان به سابقه کاری اشاره کرد. فرد متقاضی باید دارای سابقه‌ی شغلی مرتبط در زمینه‌ی تحصیلی و کاری خود باشد تا جزو افراد واجد شرایط این ویزا محسوب شده و شانس دریافت آن را داشته باشد. در زمینه‌ی تجربه‌ی کاری، متقاضی باید دارای حداقل یک سال تجربه باشد و امتیاز دریافتی از ۹ الی حداکثر ۱۵ امتیاز متغیر است.

سابقه کار
امتیاز
۱ سال
۹
۲ تا ۳ سال
۱۱
۴ تا ۵ سال
۱۳
۶ سال و بیشتر
۱۵

داشتن جاب آفر

برخورداری از یک پیشنهاد شغلی مناسب، باعث اضافه شدن حدود 10 امتیاز به سایر امتیازات متقاضی می‌شود. شایان ذکر است که کارفرما برای ارائه‌ی پیشنهاد شغلی یا همان جا‌ب‌آفر، باید مجوز LMIA کانادا را از سازمان کار و ارزیابی کانادا دریافت کرده باشد.

مدرک زبان

یکی دیگر از عوامل مهم در زمینه‌ی سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا، سطح دانش زبان متقاضی و یا برخورداری وی از مدرک زبان است. با توجه به آن که زبان‌های قالب در این کشور زبان انگلیسی و زبان فرانسوی هستند، متقاضی باید تسلط کافی بر یکی از این دو زبان را داشته باشد.

زبان اول
صحبت کردن
نوشتن
شنیدن
خواندن
CLB سطح ۹
6
6
6
6
CLB سطح ۸
5
5
5
5
CLB سطح ۷
4
4
4
4
CLB کمتر از سطح ۷
واجد شرایط نیست
واجد شرایط نیست
واجد شرایط نیست
واجد شرایط نیست
زبان دوم
امتیاز
حداقل CLB سطح ۵ در هر ۴ مهارت
۴
حداقل CLB سطح ۴ و کمتر در هر ۴ مهارت
0

تطبیق‌پذیری

تطبیق‌پذیری شامل فاکتورهای نسبتا گسترده‌ای مانند سابقه‌ی کار در کانادا، سابقه‌ی تحصیل در کانادا یا داشتن بستگان در کانادا است که شما بر اساس این فاکتورها و درجه‌ی تطبیق پذیری خود، امتیاز دریافت می‌کنید. در نظر داشته باشید که حتی جاب‌آفر نیز در لیست امتیازات تطبیق پذیری بوده و امتیاز جداگانه‌ای با استفاده از آن دریافت می‌کنید.

انطباق پذیری اسکیل ورکرامتیازات
سطح زبان همسر یا شریک زندگی شما۵ امتیاز
تحصیلات قبلی شما در کانادا۵ امتیاز
تحصیلات گذشته همسر یا شریک زندگی شما در کانادا۵ امتیاز
سابقه کار شما در کانادا۱۰ امتیاز
سابقه کار همسر یا شریک زندگی شما در کانادا۵ امتیاز
استخدام در کانادا۵ امتیاز

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا

مهاجرت کانادا اسکیل ورکر

دولت کانادا برای طبقه‌بندی مشاغل از لیستی به نام طبقه‌بندی مشاغل ناک استفاده می‌کند. بر اساس این طبقه بندی، چند گروه اصلی شغلی وجود دارد که آنها را به صورت موردی نام می‌بریم:

مشاغل سطح 0 (skill type 0)

مشاغل مدیریتی(مدیریت کسب و کار) مانند مدیر رستوران، مدیر تولیدی، مدیر معدن و غیره

مشاغل سطح A

مشاغل حرفه‌ای که به مدرک معتبر دانشگاهی نیاز دارد. مثلا:

  1. پزشکان
  2. دندانپزشکان
  3. دامپزشکان
  4. جراحان
  5. معماران

مشاغل سطح B

این طبقه شامل مشاغل فنی است. مشاغلی ماننند:

  1. آشپز
  2. لوله کش
  3. برقکار
  4. جوشکاری در کانادا
  5. و مشاغلی از این قبیل

مشاغل سطح C

مشاغلی که به سطح تحصیلات تا دبیرستان نیاز دارند. مثال:

  1. قصاب
  2. رانندگان کامیون در کانادا
  3. نانوا
  4. مشاغلی مربوط به کافه و رستوران

و مشاغلی از این قبیل

مشاغل سطح D

مشاغل کارگری که در حین کار آموزش می‌بینند و نیازی به مدرک خاصی ندارند. مثال:

  1. نظافتچی و آبدارچی
  2. کارگران میدان نفتی
  3. و مشاغلی از این قبیل

چگونه برای ویزای اسکیل ورکر اقدام کنیم؟

شرایط اسکیل ورکر کانادا

برای مهاجرت به کانادا از این طریق اسکیل ورکر کانادا بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول

    اولین و مهم‌ترین مرحله در هنگام اقدام جهت اخذ اقامت دائم کانادا و ویزای اسکیل ورکر، مطالعه‌ی شرایط است. شرایط مورد نیاز برای برنامه فدرال اسکیل ورکر کانادا را به دقت مطالعه کنید و در صورتی که واجد شرایط بودید درخواست خود را ثبت کنید.
  • مرحله دوم

    مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید.(مدارک هویتی مانند پاسپورت و یا مدارک کاری)
  • مرحله سوم

    یک پروفایل اکسپرس اینتری بسازید و مشخصات و اطلاعات خود را ارسال کنید. (حتی می‌توانید امتیاز خود را محاسبه کنید). پروفایل اکسپرس اینتری صحفه‌ای است که شما اطلاعاتی درباره‌ی خودتان به اداره مهاجرت کانادا ارائه می‌دهید. اگر واجد شرایط باشید و حداقل 67 امتیاز کسب کنید، در گروه متقاضیان واجد شرایط در استخر امتیازی اکسپرس اینتری قرار می‌گیرید
  • مرحله چهارم

    در این مرحله درخواست شما با استفاده از سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری کانادا رتبه‌بندی می‌شود و یک نمره CRS به شما تعلق می‌گیرد. (این نمره یا امتیاز بر اساس فاکتورهایی مانند سن و تحصیلات محاسبه می‌‌شود) برای متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند، دعوتنامه‌ی اپلای یا همان ثبت درخواست ارسال می‌شود که به اختصار به آن “ITA” می‌گویند.
  • مرحله پنجم

    حدود ۶۰ روز پس از دریافت دعوتنامه ثبت درخواست، فرصت دارید که درخواست کامل خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا ارائه دهید. درخواست شما باید کامل و شامل تمامی اسناد و مدارک لازم باشند. درخواست‌ها ظرف شش ماه یا کمتر پردازش می‌شوند. در این مرحله، باید اسنادی مبتنی بر عدم سوء پیشینه‌ی کیفری، معاینات پزشکی اعم از تست سلامت کامل و گواهی تمکن مالی را نیز ارائه دهید.

معرفی انواع ویزای اسکیل ورکر کانادا

برنامه اسکیل ورکر کانادا

برنامه‌ی اسکیل ورکر کانادا برای جذب نیروی کار ماهر طراحی شده و هدف از طراحی آن و اعطای ویزای اسکیل ورکر کانادا جبران کمبود نیروی کار در کانادا است. برای مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر چند مسیر وجود دارد :

  • اسکیل ورکر فدرال کانادا
  • اسکیل ورکر کبک
  • اسکیل ورکر استانی کانادا
 

حال که با انواع آن آشنا شدید، هرکدام را به صورت خیلی خلاصه شرح می‌دهیم :

۱. برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر فدرال

به معنی نیروی کار ماهر فدرال (به اختصار”FSW” نامیده می‌شود) و همانطور که از نحوه‌ی نامگذاری آن پیداست، این برنامه برای مهاجرت نیروی کار ماهر به کانادا طراحی شده است. منظور از نیروی کار ماهر کسی است که در یکی از مشاغل مورد قبول اداره مهاجرت کانادا سابقه‌ی کاری کافی و همچنین مهارت و تخصص لازم را داشته باشد.

۲. اسکیل ورکر کبک

شایان ذکر است که در صورتی که شما از طریق برنامه فدرال اسکیل ورکر به کانادا مهاجرت کنید، نمی‌توانید در استان کبک زندگی کنید و مشغول به کار شوید. در صورتی که تمایل دارید در استان کبک زندگی و کار کنید، باید به طور مخصوص و مجزا از طریق برنامه‌ی اسکیل ورکر کبک اقدام نمایید.

۳. اسکیل ورکر استانی

در صورتی که قصد مهاجرت جهت زندگی و کار در هرکدام از استان‌های کانادا را دارید، ابتدا باید قوانین و شرایط لازم نیروی کار هر یک استان را مطالعه کنید و در صورتی که واجد شرایط آن استان هستید و از قابلیت‌های لازم برخوردارید، اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز اسکیل ورکر کانادا چیست؟

اسکیل ورکر کانادا چیست
  1. مدارک شناسایی یا همان هویتی (اعم از پاسپورت، شناسنامه، سند ازدواج در صورت متاهل بودن و غیره)
  1. گواهی تمکن مالی (گواهی معتبر مالی از بانک)

همچنین در نظر داشته باشید که در صورتی که از جاب‌افر (پیشنهاد شغلی) برخوردار باشید، ملزم به ارائه‌ی گواهی تمکن مالی نیستید)

  1. جاب آفر کتبی از یک کارفرمای معتبر در کانادا (داشتن جاب آفر الزامی نیست اما در صورتی که دارای پیشنهاد شغلی هستید، آن را ارائه دهید)
  2. نتیجه‌ی آزمون زبان/مدرک زبان
  3. گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی

هزینه‌ی ویزای اسکیل ورکر کانادا

هزینه ویزای اسکیل ورکر کانادا

در مرحله‌ی اقدام جهت دریافت ویزای اسکیل ورکر، هزینه‌هایی وجود دارد و باید در نظر داشته باشید که این هزینه‌ها از هزینه‌های ابتدایی مانند مشاوره مهاجرتی مجزا بوده و جهت ثبت درخواست و اقدام شما هستند.

همچنین شما باید اثبات کنید که بودجه و پس‌انداز کافی را جهت امرار معاش و تامین نیازهای خود و خانواده‌تان را پس از ورود به کانادا دارید.

۱. هزینه‌های بررسی پرونده و اخذ ویزا

متقاضی اصلی (825 دلار هزینه پردازش + 500 دلار هزینه حق اقامت دائم)همسر یا شریک قانونی (825 دلار هزینه پردازش + 500 دلار هزینه حق اقامت دائم)فرزند مجرد زیر ۲۲ سال یا بیشتر از ۲۲ سال فاقد شرایط تامین مالی(به طور مثال دارای معلولیت)
جمعا ۱.۳۲۵ دلارجمعا ۱.۳۲۵ دلار۲۲۵ دلار به ازای هر فرزند

۲. هزینه‌های آزمون آیلتس

هزینه‌های آزمون آیلتس در هر کشوری با توجه به واحد پول آن متغیر است.

در کشور کانادا هزینه‌ی انجام آزمون آیلتس بین ۳۰۹ الی ۳۵۵ دلار کانادا است.

تمکن مالی مورد نیاز ویزای فدرال اسکیل ورکر کانادا

تمکن مالی و بودجه مورد نیاز برای ورود به کشور کانادا بر اساس تعداد اعضای خانواده متغیر است. ما در جدول زیر طبق تعداد و جمعیت خانواده، تمکن مالی مورد نیاز را برای شما گردهم آوردیم:

تعداد اعضای خانواده
تمکن مالی مورد نیاز(هزینه‌ها
به دلار کانادا هستند)
۱$13,310
۲$16,570
۳$20,371
۴$24,733
۵$28,052
۶$31,638
۷$35,224
هزینه به ازای هر عضو اضافه‌تر$3,586

بیشتر بدانید : ورک پرمیت کانادا چیست؟

مزایای مهاجرت به کانادا اسکیل ورکر

مزایا مهاجرت اسکیل ورکر کانادا

۱. رشد اقتصادی

برنامه‌ی ویزای اسکیل ورکر کانادا، فرصتی عالی برای نامزدهای ماهر از نقاط مختلف جهان فراهم می‌کند تا بخشی از اقتصاد رو به رشد کانادا شوند و علاوه‌بر کک به توسعه‌ی آن، از مزایای بی‌شماری نیز بهره‌مند شوند. به عبارتی دیگر، این نامزدها می‌توانند از طریق مهارت‌های خود به رشد اقتصادی کشور کمک کنند و در عین حال برای خود و خانواده‌ی خود نیز سود و مزایای بی‌شماری را از آن خود کنند. این ویزای سودمند متقابل می‌تواند شگفتی‌هایی را برای هر دو طرف در این برنامه ایجاد کند.

۲. آزادی و مزایا

متقاضیان برنامه اسکیل ورکر کانادا از هرگونه محدودیت در کار آزاد و معاف هستند، این بدان معنی است که اگر درخواست یک متقاضی توسط دولت تایید شود، او مجاز است در هر استان کانادا و در هر زمانی که راحت باشد کار کند. آن‌ها همچنین دسترسی نامحدودی به تمام بخش‌های کاری در کانادا و تمام مزایای آن از جمله حقوق و مزایای بازنشستگی، خدمات درمانی و پزشکی و بیمه دارند.

۳ .همراهی خانواده

بی‌شک یکی از مهم‌ترین مزایای این ویزا، امکان همراهی خانواده و مهاجرت به همراه آن‌ها است.

۴. سریع‌ترین راه اخذ شهروندی

اسکیل ورکر کانادا، سریع‌ترین بلیط برای تضمین شهروندی کانادا است. اگر به عنوان یک کارگر ماهر (نیروی کار ماهر) فدرال تحت این برنامه، به مدت 3 سال به طور مداوم در کانادا کار کنید، می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و شهروندی این کشور را دریافت نمایید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

پیشنهاد موسسه راهکارهای مثبت برای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر

اسکیل ورکر کانادا می‌تواند همان مسیری باشد که شما را به مقصد رویایی‌تان می‌ساند. راهی بسیار سریع، با ریسک پایین و مزایای بی‌شمار که اصلا نباید از دست داد.

اگر شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سکیل ورکر را دارید، ویزای اسکیل ورکر کانادا بهترین، راحت‌ترین و سریع‌ترین گزینه برای شما است و پیشنهاد می‌کنیم که این فرصت طلایی را از دست ندهید و هرچه زودتر از مزایای این ویزا بهره‌مند شوید. همچنین در نظر داشته باشید که مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان، آماده همراهی و روشن کردن این مسیر برای شما و خانواده‌ی شما هستند.

تنها کافی ‌است با شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ تماس بگیرید و به‌روزترین و معتبرترین اطلاعات مهاجرتی و پاسخ تمامی سوال‌های خود را در زمینه مهاجرت، از مشاوران معتمد و حاذق ما دریافت کنید.

فاصله‌ی میان شما با رویاهایتان، تنها یک تماس است…

سولات متداول

بله، یکی از مزایای مهم این ویزا، امکان مهاجرت هم زمان با اعضای خانواده است.

بسته به شرایط و پرونده‌ی هر شخص، اخذ این ویزا حدود ۶ ماه زمان می‌برد، این زمان می‌تواند به هر دلیلی کوتاه‌تر و یا بلندر باشد.

بله، با داشتن اقامت دائم و طی شدن مدت زمان مشخص شده، می‌توانید برای خود و تمامی اعضای خانواده، شهروندی و پاسپورت کشور کانادا را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید