رسته های شغلی ⌵

ویزای کار رومانی

کار در رومانی برای ایرانیان

حجم مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی، به‌خصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی در سال‌های اخیر با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است که از جمله دلایل این امر می‌توان به کیفیت و سطح بالای زندگی در این کشورها اشاره کرد. در این بین موضوع کار در رومانی برای ایرانیان نیز مورد توجه قرار گرفته است. به طوری‌که افراد زیادی سالانه از طریق ویزای کار رومانی به این کشور مهاجرت کرده و از مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند می‌شوند. در صورتی که قصد دریافت ویزای کار رومانی را دارید میتوانید فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

رومانی نیز یک کشور اروپایی با آب‌وهوای معتدل و سیستم اقتصادی مطلوب است که می‌تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد. ممکن است شما نیز در مورد مهاجرت به رومانی از طریق کار چیزهایی شنیده باشید و مایل باشید بیشتر درباره آن بدانید، در این صورت با ما همراه شوید و صفر تا صد کار در رومانی برای ایرانیان را بررسی کنیم.

آن چه در این مقاله میخوانید

معرفی اجمالی کشور رومانی

کشور رومانی برای مهاجرت کاری

رومانی «Romania» کشوری در جنوب شرقی قاره اروپا است که با کشورهای اوکراین، بلغارستان، صربستان، مجارستان و مولداوی همسایه بوده و در قسمتی نیز به دریای سیاه راه دارد. بیشتر مناطق این کشور را نواحی کوهستانی و جنگلی تشکیل می‌دهد. رومانی به دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل، محل ایده‌آلی برای سفر یا زندگی (مهاجرت) محسوب می‌شود. پایتخت این کشور شهر بخارست «Bucharest» است که در سواحل رودخانه دمبوویچا قرار گرفته. 

این شهر به‌عنوان پنجمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا شناخته شده است. بیشتر از دو پنجم نیروی کار رومانی را زنان تشکیل می‌دهند. مردم این کشور بیشتر به زبان رومانیایی صحبت می‌کنند و پیرو مسیحیت هستند. اگرچه رومانی یک شهر زیبا و دوست‌داشتنی است، اما بیمارستان‌های آن با کمبود نیرو روبه‌رو هستند که می‌تواند گزینه مثبتی برای کار در رومانی برای ایرانیان باشد!

واحد پول رومانی،  لئو رومانی «Romanian leu» است. لئو به 100 بان «ban» تقسیم می‎‌شود. لئو با علامت اختصاری «lei» و کد ایزوی «RON» نشان داده می‌شود.

اگر که شما قصد مهاجرت به اروپا را دارید مقاله ویزای کار انگلیس را نیز مطالعه نمایید

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

انواع ویزای کار رومانی

اواع ویزای کار رومانی

یکی از مهم‌ترین شرایط کار در رومانی برای ایرانیان، داشتن پیشنهاد کار از یک کارفرمایی رومانیایی است. البته کارفرمایان رومانی در صورتی می‌توانند نیروی کار خود را از بین متقاضیان خارجی انتخاب کنند که کاندیدای کار موردنظر کارفرما در خود کشور رومانی وجود نداشته باشد. تنها در این صورت است که مجوز اعطای شغل به متقاضی خارجی مجاز اعلام می‌شود. از جمله انواع ویزای کار رومانی می‌توان موارد زیر را نام برد:

ویزا کارآموزی «Trainees»

در رومانی​

این ویزا، نوعی ویزای کار موقت در کشور رومانی جهت ارتقا دانش و تجربه است تا در نهایت فرد بتواند به یک نیروی کار متخصص خارجی تبدیل شود!

ویزا نیروی ماهر «Highly Skilled»

در رومانی​

این مجوز به‌صورت یکساله برای نیروی کار با تحصیلات آکادمیک و متخصص ارائه می‌شود. این نوع ویزا برای افرادی است که در یک زمینه خاص حرفه‌ای بوده و دارای مهارت بالایی هستند.

ویزا ثابت «Constant»

در رومانی​

این مجوز برای قراردادهای کاری معمولی و نرمال در کشور رومانی صادر می‌شود که می‌تواند بلندمدت‌تر از سایر مجوزها و ویزاهای دیگر باشد!

ویزا کراس بوردر «Cross-border workers»

در رومانی​

این ویزا مخصوص شهروندان کشورهای همسایه رومانی است که در مناطق مرزی فعالیت می‌کنند و حداقل هفته‌ای یکبار به کشور خود برمی‌گردند!

ویزای موقت «Temporary»

در رومانی​

این مجوز یک نوع مجوز موقت است که توسط یک شرکت خارجی برای اشخاص متقاضی کار در رومانی صادر می‌شود و شرایط و مدت‌زمان آن به شرایط کاری موردنظر بستگی دارد.

 

ویزای کارمندان دائمی «Permanent employees»

در رومانی​

این نوع مجوز همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، برای کارمندانی صادر می‌شود که به‌عنوان کارمندان دائمی در رومانی شناخته می‌شوند و شغل دائمی در این کشور به دست آورده‌اند.

ویزای کارگران فصلی «Seasonal workers»

در رومانی​

این مجوز همان‌طور که از نام آن هم پیداست، به کارگران فصلی و خارجی ارائه می‌شود که مدت زمان قرارداد کاری آن‌ها حداکثر 6 ماه است.

موارد فوق برخی از انواع ویزای کار در رومانی برای ایرانیان و کلاً افراد خارجی برای این کشور هستند. هرکس بسته به شرایط خود می‌تواند یکی از انواع ویزاهای فوق را برای استخدام در رومانی انتخاب کند.

حتما بخوانید : مهاجرت کاری به کانادا

شرایط ویزای کار در رومانی برای ایرانیان

کار در رومانی برای ایرانیان

رومانی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا «EU» است؛ بنابراین قوانین مربوط به ویزای کار رومانی و مجوزهای این کشور نیز مشابه قوانین سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا برای کار کردن در رومانی نیازی به ویزا ندارند. اما هر کارمند احتمالی که از اتحادیه اروپا نباشد، به مجوز کار نیاز دارد. بنابراین کار در رومانی برای ایرانیان به ویزای کار این کشور نیاز دارد. بنابراین یک متقاضی ایرانی برای استخدام در رومانی باید از شرایط موجود در جدول زیر بهره‌مند باشد:

شرایط کار در رومانی برای ایرانیان
متقاضی باید تمام الزامات کارفرما برای موقعیت کاری خود را طبق مقررات قانونی رومانی برآورده کند.
متقاضی هیچ سابقه کیفری نداشته باشند که مانع از کار وی در رومانی شود.
ارائه یک گواهی پزشکی که بیانگر توانایی متقاضی برای انجام وظایف موردنیاز برای کار در رومانی باشد.
متقاضی باید در سهمیه سالانه برای شهروندان خارجی که ممکن است مجوز کار اعطا شود قرار بگیرد.
کارمند پس از پذیرش باید برای ویزای بلند مدت رومانی اقدام کند.

برای برخورداری از شرایط فوق باید از قوانین کار در رومانی و همچنین شرایط پذیرش متقاضیان کار خارجی خارج از اتحادیه اورپا آگاهی داشته باشید. تا به اینجا به برخی از این قوانین اشاره کردیم. در ادامه به بررسی سایر موارد در این خصوص خواهیم پرداخت.

مراحل مهاجرت رومانی از طریق کار

مهاجرت به رومانی از طریق کار

همانطور که گفته شد، برای داشتن درخواست کار در رومانی و کلاً کار در رومانی باید مجوز یا ویزای کار رومانی به متقاضیان داده شود. بنابراین متقاضی باید مراحل خاصی را برای دریافت این مجوز طی کند که مراحل لازم برای این امر را می‌توان به‌صورت زیر تشریح کرد:

  • 1) درخواست کار توسط کارفرما

    به‌طبع یک شخص متقاضی کار در رومانی نمی‌تواند خود را برای کار در این کشور دعوت کند. بنابراین باید یک کارفرمایی رومانیایی وی را دعوت کند. درواقع کارفرما باید برای مجوز کار از طرف کارمند احتمالی درخواست کرده و تمام مدارک مربوطه را به اداره بازرسی کل مهاجرت «Inspectorate General for Immigration» به اختصار «IGI» ارائه کند. سپس هزینه‌های مربوطه را نیز پرداخت نماید.
  • 2) پاسخ «IGI» به درخواست

    «IGI» ظرف30 روز به درخواست ارائه شده توسط کارفرما پاسخ خواهد داده یا اطلاعات بیشتری را برای تأیید درخواست می‌کند. در صورت نیاز به تأیید بیشتر، ممکن است روند بررسی تا 15 روز دیگر تمدید شود.
  • 3) درخواست اقامت دائم

    پس از اینکه اداره «IGI» درخواست کارفرما را تأیید کرد، مجوز یا ویزای کار برای کارمند احتمالی صادر خواهد شد. آن‌گاه کارمند 60 روز فرصت دارد تا پس از دریافت مجوز کار خود درخواست اقامت دائم دهد. درواقع کارمند باید با درخواست از طریق نمایندگی‌های دیپلماتیک و دفاتر کنسولی رومانی ویزای بلندمدت دریافت کند.
  • 4) تمدید ویزای کار

    اگر کارمندی نیاز به تمدید اقامت اعطا شده توسط ویزای طولانی مدت خود را داشته باشد، می‌تواند از طریق «IGI» درخواست کند. کارمندان باید حداقل 30 روز قبل از انقضای ویزای خود، درخواست تمدید ویزا را ثبت کنند. البته مجوز کار ایشان ممکن است بسیار سریع و در همان زمان تمدید شود.

در کشور رومانی، بیشتر مجوزهای کار را می‌توان تا یک سال تمدید کرد. کارمندان با مهارت بالا ممکن است برای دو سال دیگر هم واجد شرایط تمدید ویزا شوند. این احتمال وجود دارد که برخی از کارمندان با اعضای خانواده سفر کنند. در این صورت هر یک از اعضای خانواده در صورت تمایل به کار در رومانی به ویزای بلند مدت و همچنین مجوز کار خود نیاز دارند!

مدارک لازم کار در رومانی برای ایرانیان

درخواست کار در رومانی

برای درخواست کار در رومانی و دریافت مجوز کار این کشور باید فرد مدارک موردنیاز خود را تکمیل کند. هرچقدر مدارک فرد تکمیل‌تر باشد، درخواست دریافت ویزای وی سریع‌تر پیگیری می‌شود. اما اگر مدارک ناقص باشد، فرد باید مدت‌زمان بیشتری برای دریافت ویزای کار رومانی صبر کند. اصلی‌ترین مدارک برای درخواست ویزای کار رومانی در جدول زیر گنجانده شده:

مجوزهای لازم برای دریافت ویزای کار در رومانی
گذرنامه (حداقل با 6 ماه اعتبار)
مدرک اقامت در رومانی
جاب آفر (پیشنهاد شغلی) و قرارداد همکاری امضا شده توسط کارفرمای رومانیایی
عکس پاسپورتی جدید با زمینه سفید
گواهی عدم سوء پیشینه
گواهی اثبات تمکن مالی
گواهی اثبات سلامت
مدارک و رزومه کاری لازم جهت اثبات توانایی کاری
سابقه بیمه
مدرک اثبات توانایی زبان رومانیایی

اگرچه رومانی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، اما زبان رسمی آن انگلیسی نیست و گاهی همین زبان متفاوت می‌تواند برای مهاجرین مشکل‌ساز باشد. بنابراین بهتر است علی‌رغم ارائه مدارک، به توانایی زبانی رومانی نیز توجه داشته باشید!

اگر که شما قصد مهاجرت از طریق کار را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله جاب آفر کانادا را نیز بخوانید .

مجوز نیرو کار رومانی

در برخی موارد، کارگران خارجی می‌توانند خودشان برای ویزای کار رومانی درخواست دهند. فرم‌های درخواست مربوطه برای ویزا را می‌توان به صورت آنلاین از طریق وبسایت وزارت امور خارجه رومانی پیدا کرد. لازم به ذکر است که کشور رومانی یک سهمیه سالانه برای تعداد مجوزهای کاری که صادر می‌کند دارد. علاوه بر این، رسیدگی به درخواست مجوز ممکن است چندین هفته طول بکشد، بنابراین مهم است که این موضوع را در تصمیم گیری خود لحاظ کرده و در اسرع وقت درخواست دهید.

مشاغل پردرآمد در رومانی

بازار کار رومانی

شرایط کاری و درآمدی مشاغل مختلف در همه جای دنیا با هم تفاوت دارند. درواقع مشاغل تخصصی دارای درآمد بیشتری به نسبت مشاغل عمومی هستند. این موضوع در مورد وضعیت کار در رومانی نیز صدق می‌کند. بنابراین اگر در مورد شرایط کار در رومانی در مورد مشاغل پردرآمد آن کنجکاو هستید، به جدول زیر توجه کنید:

عنوان شغلدرآمد بر حسب یورو اروپا (EUR)
جراحی تخصصی6788 EUR
مدیر بانک4349 EUR
مدیر مالی3800 EUR
وکیل4613 EUR
قاضی5711 EUR
خلبان2723 EUR
مدیر فروش2439 EUR
مدیر اجرایی4065 EUR
ارتودنتیست3658 EUR
استاد دانشگاه3252 EUR

هر یک یوروی اروپا برابر با 4.92 لئوی رومانی است. تبدیل لئو به یورو می‌تواند در درک مقدار درآمد مشاغل پردرآمد در این کشور به شما کمک کند.

مشاغل مورد نیاز کار در رومانی برای ایرانیان

استخدام در رومانی

اگرچه برخی از مشاغل پردآمدتر از سایر مشاغل هستند، اما گاهی مشاغل سطح متوسط یا پایین‌تر به نیروی کار خارجی نیاز دارند. به همین خاطر کار در رومانی برای ایرانیان می‌تواند از بین مشاغل موردنیاز رومانی صورت بگیرد. به‌صورت کلی و با توجه به وضعیت کار در رومانی، مشاغل موجود در جدول زیر بیشتر متقاضی نیروی کار خارجی هستند:

مشاغل موردنیاز کشور رومانی برای مهاجرین خارجی
کارمندان حوزه صنایع غذاییمکانیک ماشین‌آلات
لوله‌کشپزشک و پرستار
مسئول بسته‌بندیدستیار بهداشت و درمان
مهندسین عمران و معماریبرنامه‌نویس و توسعه دهنده نرم‌افزار
مهندس کشاورزیتحلیلگر برنامه‌های کاربردی
مهندس صنایعکارگران ساختمانی
هتلدارمهندس برق
معلم و فعالین در بخش آموزشتکنسین ماشین‌آلات نساجی و محصولات چرمی
فعالان حوزه تبلیغاتمسئول حمل‌ونقل
فعالین حوزه دیجیتال مارکتینگحسابدار و مشاور مالیاتی

با توجه به اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف مانند رشته‌های کامیپوتری، حقوق، کشاورزی و… در بین ایرانیان متقاضی برای مهاجرت بسیار است، از این رو ایرانیان می‌توانند از فرصت‌های شغلی مرتبط با حوزه‌های فوق برای مهاجرت به کشور رومانی استفاده کنند.

کار در رومانی از طریق کارآموزی

کارآموزی در رومانی

برنامه‌های کارآموزی مشاغل مختلفی در بخارست و سایر کشورهای رومانی وجود دارد که افراد می‌توانند در ان‌ها مشغول به کار شوند. 

کارآموز خصوصی سهام، کارآموز روابط عمومی، کارآموز بازاریابی، کارآموز حقوقی، کارآموز مهندس پروژه و…. از جمله نمونه‌های کارآموزی موجود در برای توابع خارجی در رومانی هستند. این افراد می‌توانند با گذراندن دوره‌های کارآموزی به یک متخصص در حوزه کاری خود تبدیل شده و سپس برای دریافت ویزای کار دائم و دریافت کارهای با حقوق بالا و درآمد بیشتر درخواست بدهند.

حداقل و حداکثر درآمد در رومانی

حقوق کار در رومانی برای ایرانیان

حداکثر و حداقل حقوق کار در رومانی می‌تواند چشم‌انداز زندگی و وضعیت اقتصادی مهاجرین به این کشور را برای ما تا حدودی روشن کند. در نتیجه در بیان حداقل و حداکثر این موضوع می‌توان گفت:

  • حداکثر درآمد در رومانی حدود ماهانه 40.100 لئوی رومانی «RON» است.
  • حداقل درآمد در رومانی حدود ماهانه 2.270 لئوی رومانی «RON» است.
  • متوسط درآمد در رومانی نیز حدود ماهانه 8.980 لئوی رومانی «RON» است که مقدار سالانه آن را می‌توان 108.000 لئوی رومانی «RON» در نظر گرفت.

مبالغ فوق را می‌توان با هزینه‌های زندگی در رومانی مقایسه کرده و زندگی اقتصادی که متقاضیان پس از مهاجرت به کشور رومانی دارند، پی برد.

مالیات بر درآمد در رومانی

بخشی از قانون کار در رومانی ایجاب می‌کند که متقاضیان اشتغال در بازار کار کشور رومانی برای بهره‌مندی از حقوق کارگر در این کشور، موظف به پرداخت مالیات بر درآمد هستند. در همین جهت، مالیات بر حقوق و دستمزد در کشور رومانی به این شرح است:

  • شخص کارفرمای رومانیایی باید 4% از حقوق کارمند خود را به صندوق تأمین اجتماعی دولت رومانی بپردازد اما شخص کارمند باید 2.25% از حقوق خود را بپردازد.
  • کارمندان باید 25% از حقوق خود را به تأمین اجتماعی بپردازند.
  • کارمند باید 10% از حقوق خود را نیز برای بیمه درمانی پرداخت نماید.
 

بنابراین موارد فوق، شخص باید مقدار پرداختی برای هزینه‌های تأمین اجتماعی و درمانی را از حقوق اصلی خود کم کند تا درآمد اصلی خود برای خرج ماهانه‌اش را در دست داشته باشد.

ساعت کاری و اضافه کاری در رومانی

ساعت کاری برای کار در رومانی

برطبق قوانین کشور رومانی، ساعت کاری و اضافه کاری این کشور را می‌توان به این صورت بیان کرد:

  • حداقل زمان قانونی کار در رومانی 40 ساعت در هفته (8 ساعت کار در روز) است.
  • حداکثر زمان قانونی کار در رومانی 48 ساعت در هفته است.
  • کارمندان رومانی اجازه اضافه کاری بیش از 8 ساعت در هفته را ندارند.
  • اضافه کاری شامل 75% از حقوق کار عادی است.
  • کارمندانی که سن آن‌ها کمتر از 18 سال است، اجازه اضافه کاری ندارند.
  • کارمندان مشاغل پاره‌وقت نیز حق اضافه کاری ندارند.

برحسب اطلاعات فوق هر کارمند باید 5 تا 6 روز در هفته کار کرده و در صورت داشتن سن پایین یا داشتن کار نیمه وقت هم نمی‌تواند اضافه کاری کند. بلکه ساعات کاری هفته بدون اضافه کار برای وی محاسبه خواهد شد.

بیمه سلامت در قانون کار رومانی

کشور رومانی دارای سیستم تأمین اجتماعی عمومی اجباری است. هر شخصی که به‌صورت قانونی در رومانی اقامت دارد می‌تواند از تاریخ شروع پرداخت سهم به کشور از سیستم بیمه سلامت ملی بهره‌مند شود. مزایای اجباری کارمندان در رومانی شامل سیستم بازنشستگی، مرخصی با حقوق، ازکارافتادگی (مرخصی استعلاجی)، زایمان و… است. افراد بیمه شده در رومانی دارای چنین مزایایی هستند:

  • افراد بیمه شده در رومانی در صورت بیماری، بسته اولیه خدمات پزشکی شامل معاینات دوره‌ای سلامت و مراقبت‌های بهداشتی دریافت می‌کنند.
  • کلیه بیمه‌شدگان باید در لیست بیماران پزشک خانواده که اولین مرکز تماس برای مشاوره‌های دوره‌ای و مشکلات پزشکی غیر اورژانسی است، ثبت نام کنند.
  • اگر پزشک خانواده مشکلات سلامتی را که نمی‌تواند درمان کند را شناسایی کند، بیمار به متخصصان ارجاع داده می‌شود.
  • کودکان 1 تا 18 سال بیمه درمانی رایگان دریافت می‌کنند.
  • جوانان 18 تا 26 سال در صورتی که درآمد نداشته باشند یا دانشجو باشند نیز خدمات درمانی رایگان می‌گیرند.
 

با توجه به موارد فوق می‌توان فهمید که مقررات بیمه درمان و سلامت در کشور رومانی تا حدودی برای افراد مناسب و ایده‌آل بوده و این موضوع شامل حال مهاجرین کاری نیز می‌شود.

سن بازنشستگی در قانون کار رومانی

بازنشتگی در رومانی

برطبق قانون فعلی کشور رومانی (قانون شماره 263/2010)، سن استاندارد بازنشستگی برای زنان و مردان این کشور برابر با حالت‌های زیر است:

  • سن بازنشستگی برای زنان 63 سال است.
  • سن بازنشستگی برای مردان 65 سال است.
 

البته این موضوع مشمول یک دوره انتقالی است که در قانون پیش‌بینی شده است. بنابراین، سن دقیق بازنشستگی در حال حاضر با توجه به جنسیت و ماه و سال تاریخ تولد کارمند در رومانی تعیین می‌شود!

 

بهترین شهرهای رومانی برای کار

اعزام نیروی کار به رومانی

اگرچه بخارست بزرگ‌ترین شهر و بهترین شهر رومانی برای کار و زندگی است، اما سایر شهرهای این کشور نیز فرصت‌های خوبی برای کار متقاضیان خارجی ایجاد می‌کنند. بنابراین به غیر از بخارست می‌توان به زندگی، کار و مهاجرت به سایر شهرهای کشور رومانی نیز فکر کرد که برخی از آن‌ها در جدول زیر قابل مشاهده هستند:

 

بهترین شهر های رومانی
بخارست «Bucharest»براشوف «Brașov»
کنستانسا «Constanta»تیمیشورا «Timișoara»
کلوج ناپوکا «Cluj-Napoca»اورادیا «Oradea»
سیبیو «Sibiu»آراد «Arad»
یاشی «Iași»کرایوآ «Craiova»

با توجه به جدول فوق، شهر بخارست گرانترین شهر و شهر کرایوآ نیز ارزان‌ترین شهر برای زندگی در کشور رومانی هستند. البته هرچقدر هزینه زندگی بالاتر باشد، کیفیت و سطح زندگی نیز بالاتر خواهد بود.

هزینه زندگی در رومانی

درامد در رومانی

مهاجرت به رومانی از طریق کار یا استخدام در رومانی برای ایرانیان در صورتی به‌صرفه و بهتر خواهد بود که هزینه‌های زندگی در این کشور کمتر از درآمد حاصل از کار در این کشور باشد. هزینه زندگی در کشور رومانی به سبک زندگی، تعداد اعضای خانواده و حتی شهری که در آن زندگی می‌کنند بستگی دارد. اما به‌صورت کلی و در یک بررسی برای یک زندگی با مخارج متوسط می‌توان هزینه زندگی در رومانی را در جدول زیر مشاهده کرد:

نوع هزینه

مقدار هزینه (برحسب لئو رومانی (RON) و دلار آمریکا (USD)

هزینه ماهیانه زندگی یک فرد مجرد (بدون محاسبه اجاره خانه)

2054.18 RON – 491.51 USD

هزینه ماهیانه زندگی یک خانواده 4 نفره (بدون محاسبه اجاره خانه)

7117.16 RON – 1702.95 USD

 

هزینه زندگی در کشور رومانی به‌صورت متوسط 9.6% پایین‌تر از کشور ایران است. همچنین هزینه‌های مربوط به اجاره خانه در رومانی نیز به‌صورت متوسط 36.55% پایین‌تر از کشور ایران است!



هزینه ویزای کار رومانی

دریافت ویزای کار رومانی به نسبت ویزای تحصیلی یا سرمایه‌گذاری این کشور، هزینه کمتری دارد. از جمله هزینه‌های لازم برای دریافت ویزای کار رومانی می‌توان به جدول زیر توجه کرد:

نوع درخواست

هزینه

ویزای کوتاه مدت

80 یورو

ویزای طولانی مدت

120 یورو

مهاجرت با خانواده به رومانی

معمولاً در مهاجرت‌های کاری، افراد می‌توانند اقامت سایر افراد خانواده وابسته به خود را نیز بگیرند. این موضوع در مورد مهاجرت به کشور رومانی نیز صدق می‌کند. بنابراین در ویزای کار در رومانی برای ایرانیان، متقاضیان اشتغال و کاریابی در رومانی می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه بگیرند. البته همراهان شخص متقاضی کار در رومانی اجازه کار در تیم کشور را نخواهند داشت؛ مگر این که آن‌ها نیز مجوز کار این کار این کشور را دریافت کرده باشند. بنابراین اگر خانواده شخص بخواهند پس از ورود به رومانی در این کشور کار کنند، باید آن‌ها نیز ویزای کاری رومانی بگیرند!

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

پیشنهاد موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت برای کار در رومانی برای ایرانیان

ممکن است مهاجرت به کشور رومانی به اندازه سایر کشورهای اروپایی مطرحیت نداشته باشد، اما این کشور نیز در سال‌های اخیر مورد توجه مهاجرین کار ایرانی قرار گرفته است. به طوری‌که کار در رومانی برای ایرانیان می‌تواند به معنای داشتن یک زندگی بهتر باشد. اما ممکن است با توجه به زبان متفاوت این کشور و البته شرایط خاص کاری در این کشور، برآورد هزینه زندگی و مقدار درآمد آن برای افراد متقاضی با چالش همراه باشد.

 به همین خاطر افراد برای بررسی دقیق‌تر امکان مهاجرت کاری به رومانی و دریافت ویزای کار رومانی، از طریق شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ با کارشناسان مؤسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان تماس می‌گیرند و شرایط خود را به‌صورت دقیق بررسی می‌کنند. اگر شرایط شما برای مهاجرت کاری به رومانی مناسب باشد، کارشناسان ما در طی کردن سایر مراحل زیر شما را راهنمایی خواهند کرد.

سؤالات متداول مربوط به کار در رومانی برای ایرانیان

بله، متقاضیان کار خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند پس از 5 سال زندگی و اشتغال قانونی در کشور رومانی، برای اقامت دائم درخواست دهند. (پس از 2 سال اقامت دائم نیز می‌توان جهت پاسپورت و تابعیت رومانی اقدام کرد)

اگر بتوانید مدرک زبان رومانیایی تحویل بدهید، زودتر و بهتر می‌توانید در این کشور کار پیدا کنید.

بله، در کشور رومانی افراد با مهارت چند زبانه بسیار مورد توجه هستند.

بخارست که پایتخت رومانی است، بهترین شهر برای کار است، اما اگر به دنبال شهر برای زندگی ارزانتر هستید، شهرهای دیگری همچون آراد، براشوف، کرایوآ و … را می‌توان انتخاب کرد.

برای دریافت ویزای کار رومانی حتماً باید جاب آفر یا پیشنهاد کار از یک کارفرمای رومانیایی داشته باشید.

برای دریافت پیشنهاد کار و دعوتنامه از یک کارفرمای رومانیایی باید از طریق وبسایت‌های کاریابی رومانی همچون «Ejobs»، «Taledo»، «Ecas» و «jobstodo» با کارفرمایان رومانیایی ارتباط گرفته یا از طریق دوستان و آشنایان مقیم رومانیا، پیشنهاد کار دریافت کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید