رسته های شغلی ⌵

بهترین کشور برای مهاجرت ماما

امروزه مهاجرت ماما به سایر کشورها بسیار زیاد شده است. دلایل مختلفی برای این مهاجرت وجود دارد. از جمله اینکه ماماها در کشور خود رضایت شغلی ندارند و به دنبال حقوق و درآمد بیشتر، به بهترین کشور برای مهاجرت ماما، مهاجرت می‌کنند. پس از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها با در نظر گرفتن شرایط درمانی و بهداشتی خود اقدام به جذب اعضای کادر درمان کرده و با این کار شرایط مهاجرت را برای کسانی که در رشته‌های درمانی تحصیل کرده‌اند به کشورهای خود فراهم می‌کنند. از جمله این رشته‌ها مامایی است که با توجه به جایگاه خود در بین مشاغل گروه پزشکی و وظیفه حساس و مهمی که به عهده دارد، می‌تواند به کشورهای دیگر مهاجرت کند.

این کار نیازمند تسلط نسبی به زبان کشور مقصد و یا داشتن مدرک زبان، معادل‌سازی مدرک مامایی، ارائه مدارک شخصی و مدارک سلامتی متقاضی خواهد بود. مهاجرت با مدرک مامایی در بسیاری از کشورها امکان‌پذیر است. کانادا، استرالیا، فنلاند، سوئد، نروژ و عمان بهترین کشور ممکن برای مهاجرت ماما هستند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت ماما میتوانید فرم ارزیابی مهاجرت ما را تکمیل کرده تا کارشناسان مهاجرتی ما به طور رایگان شما را راهنمایی کنند.

در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره‌ی مهاجرت از طریق رشته مامایی با شما عزیزان علاقمند به اشتراک بگذاریم. در این مقاله، اطلاعات بسیار زیادی از مهاجرت ماما به بهترین کشورهای دنیا را به دست خواهید آورد.

مهاجرت ماما
هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

بهترین کشور برای مهاجرت ماما

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق مامایی

اگر به فکر مهاجرت با رشته مامایی هستید، حتماً باید بهترین کشورهایی که می‌توانید در آنها به ادامه تحصیل، کار و یا زندگی بپردازید را بشناسید و اطلاعات کافی از شرایط پذیرش و زندگی در این کشورها برای یک ماما داشته باشید.

انگلیس

کشور انگلستان میتواند یک از مقاصد شما برای مهاجرت از طریق مامایی باشد؛ لازم به ذکر است که این کشور در حوزه سلامت همواره پیشتاز بوده و ایرانیان زیادی توانسته اند از طریق مدرک مامایی به این کشور مهاجرت کنند در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را از طریق مدرک مامایی دارید پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت ماما به انگلستان را در وبسایت ما مطالعه کنید.

کانادا

کشور کانادا علاوه بر این که مهاجرپذیرترین کشور دنیا است، یکی از مهمترین مقاصد مهاجرت ماما در سراسر دنیا نیز به حساب می‌آید. در کشور کانادا، به مراقبت از مادران پیش از بارداری و مراقبت از مادران و نوزادان در زمان بارداری و حین زایمان و حتی پس از زایمان اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود. یکی از بالاترین میزان درآمدها نیز برای ماماها در کشور کانادا در نظر گرفته شده است. میزان حقوق یک ماما در کانادا معادل  ۴۴ تا ۸٠ دلار در ساعت است.

حتما بخوانید:  مهاجرت کاری به کانادا

سوئد

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت ماما کشور سوئد است؛ اگر می‌توانید زبان سوئدی بیاموزید، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. هزینه‌های خدمات درمانی در کشور سوئد برای تمام شهروندان تقریباً صفر است و شهروندان سوئدی، رفاه مالی و اجتماعی بسیار بالایی را در کشور خود تجربه می‌کنند. اما کشور سوئد از کشورهایی است که کمبود ماما دارد. بنابراین اگر شرایط مهاجرت دارید می‌توانید سوئد را برای مهاجرت با رشته مامایی انتخاب کنید. حقوق دریافتی ماماها در سوئد بسیار قابل قبول و رضایت بخش است. حقوق ماما در سوئد بین ۶۴ تا ۸٠ دلار در ساعت است.

امارات و عمان

از دیگر کشورهایی که شرایط بسیار مناسبی برای مهاجرت ماما دارند، می‌توان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله امارات و عمان اشاره کرد. با توجه به رفاه اجتماعی نسبی در این کشورها و میزان حقوق دریافتی بسیار مناسب، بسیاری از افراد تمایل دارند که به این کشورها مهاجرت کنند. اما مهاجرت ماما به این کشورها مستلزم شرایط ویژه‌ای است. از جمله این شرایط شرکت در آزمون پرومتریک مامایی که یکی از اصلی‌ترین شرایط پذیرش در این کشورها است.

حتما بخوانید: مهاجرت کاری به امارات

استرالیا

استرالیا نیز سالانه اقدام به جذب تعداد زیادی ماما از سراسر دنیا می‌کند و برای آن‌ها حقوق و دستمزد مناسبی در نظر گرفته است. از شرایط مهم برای کار به عنوان ماما در استرالیا معادل سازی مدرک مامایی و دارا بودن مدرک زبان انگلیسی است. میزان حقوق یک ماما در استرالیا بین ۷۷ تا ۱۱۲ دلار در ساعت است!

ماما در بهترین کشورهای جهان، چه میزان حقوق دریافت می‌کند

مهاجرت از طریق مامایی

در جدول زیر حقوق ماما در ۱۵ کشور دنیا آمده است.

جدول حقوق دریافتی ماما بر حسب ساعت در ۱۵ کشور مختلف دنیا:

حقوق ساعتی ماما در بهترین کشور ها
کانادا۴٠-۶٠ دلار
استرالیا۷۷ تا ۱۲٠ دلار
عمان۱۵۶ درهم
دبی۱۵٠ درهم
امریکا۵۶ دلار
آلمان۴٠ یورو
فنلاند۳۹ یورو
سوئد۶۴ تا ۸٠ دلار
نروژ۶٠ دلاذ
انگلستان۶۶ دلار
دانمارک۱۶ کرون
برزیل۶۲ دلار
فرانسه۳۵ یورو
ایتالیا۳۲ یورو
هلند۴۲ یورو

شرایط مهاجرت با مدرک مامایی به کشورهای خارجی

هر یک از کشورهایی که رشته مامایی برای مهاجرت می‌پذیرند، دارای شرایط ویژه‌ای برای پذیرش ماماها هستند. از جمله این شرایط می‌توان به داشتن تسلط نسبی به زبان انگلیسی و مدرک معتبری مانند آیلتس یا تافل اشاره کرد. همچنین در بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر برای ماماها، کسانی که اقدام به مهاجرت با رشته مامایی می‌کنند، باید آزمون معادل‌سازی مدرک را گذرانده و نمره قبولی آن را کسب کنند. بسیاری از کشورها شرایط سنی تعیین شد‌ه‌ای را نیز برای مهاجرت ماما دارند. سلامت جسمی و روانی، عدم سوء سابقه کیفری، پاسپورت معتبر، مدرک زبان، توانایی مالی پرداخت هزینه‌های زندگی، رزومه‌ی خوب کاری و تحصیلی و مدرک تحصیلی معتبر و مورد تایید وزارت مربوطه در کشور مقصد، از جمله شرایط مهم برای مهاجرت ماما به کشورهای دیگر است.

کشورهایی که به معادل سازی مدرک ماما برای مهاجرت نیاز دارند

منظور از معادل سازی مدرک، شرکت در یک آزمون معتبر مورد تایید است که از سوی کشور مقصد هنگام مهاجرت ماما گرفته می‌شود و ماما ملزم به قبولی در آن آزمون است. این معادل سازی به منظور مطابقت مدرک مامایی با استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت آن کشور صورت می‌گیرد.

هر مامایی که با مدرک مامایی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کند، برای ورود به بازار کار با تخصص خود، حتماً باید معادل‌سازی مدرک انجام دهد تا بتواند مجوزهای لازم برای اشتغال در کشور مقصد را دریافت کند.

بهترین کشور برای مهاجرت ماما کشور کانادا است. طبق قوانین این کشور، برای ماماها نیز مانند سایر رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی معادل‌سازی مدرک از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. در جدول زیر، لیست کشورهایی که به معادل‌سازی مدرک برای مهاجرت ماما نیاز دارند، آورده شده است.

کشورشرایط و امکانات
کانادامعادل سازی مدرک
کار
اقامت دائم
استرالیامعادل سازی مدرک
کار
اقامت دائم
کشورهای حوزه خلیج فارسمعادل سازی مدرک
کار و درآمد بالا
اقامت
نروژمعادل سازی مدرک
اثبات تمکن مالی
اقامت و کار
سوئدمعادل سازی مدرک
زبان سوئدی
اقامت و کار

مهاجرت آسان برای ماما با سابقه کار

سابقه کار برای مهاجرت ماما

پیش از این که کشور مقصد برای مهاجرت از طریق رشته مامایی را انتخاب کنید، تمام شرایط آن را بسنجید و مدارک مورد نیاز آن را تهیه کنید.

در بعضی از کشورهایی که اقدام به پذیرش ماما از طریق مهاجرت می‌کند، سوابق شغلی متقاضی بسیار مهم است. اگر متقاضی ۲ تا ۵ سال سابقه کار مرتبط داشته باشد، یعنی در یکی از بیمارستان‌های معتبر کشور خود کار مامایی را انجام داده باشد، از امتیاز بیشتری نسبت به کسانی که سابقه کار ندارند برخوردار خواهد بود.

علاوه بر میزان سابقه کار، حسن انجام کار نیز برای مهاجرت با رشته مامایی بسیار با اهمیت است. منظور از حسن انجام کار برای یک ماما چیست؟ با توجه به اینکه مامایی شغلی است که با مادران باردار، جنین و نوزادان در ارتباط مستقیم است و می‌تواند مرگ و زندگی مادر یا نوزاد را تعیین کند، از این رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در بسیاری از کشورهایی که بهترین کشور برای مهاجرت ماماها هستند، این فاکتور از اهمیت بالایی برخوردار است که شخص متقاضی برای مهاجرت سابقه کاری خوبی داشته باشد و در سوابق او به دلیل قصور و اهمال ماما مرگ و میر مادر یا نوزاد و یا ایجاد مشکلاتی برای مادر یا نوزاد صورت نگرفته باشد.

بنابراین علاوه بر سابقه کار، خوش‌نام بودن ماما در حین خدمت در کشور خود نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر به هر دلیل مشکلی برای مادر یا نوزادی حین خدمت مامایی که متقاضی مهاجرت در کشور دیگری است اتفاق افتاده باشد و ماما مقصر شناخته شود، با وجود این که سابقه کاری طولانی مدتی نیز داشته باشد، نمی‌تواند پذیرش کشور مورد نظر جهت مهاجرت کاری را دریافت کند. در نتیجه؛ حسن انجام کار و مهارت از میزان سابقه کار با اهمیت‌تر است.

خانواده ماما نیز می‌توانند مهاجرت کنند!

مهاجرت ماما همراه با خانواده

با توجه به اینکه بهترین کشور برای مهاجرت ماما مانند استرالیا، کانادا، فنلاند، سوئد، نروژ و کشورهای حوزه خلیج فارس به کسانی که از طریق مهاجرت با رشته مامایی به این کشورها می‌روند، اقامت موقت یا دائم می‌دهند، این افراد می‌توانند همراه با خانواده خود به این کشورها مهاجرت کنند. خانواده این ماماها شامل افراد درجه اول یعنی همسر و فرزندان آن‌ها می‌شود. در صورت دریافت اجازه اقامت و مجوز کار در هر یک از کشورهایی که اقدام به پذیرش ماما می‌کنند، آن‌ها می‌توانند خانواده خود را نیز همراه خود ببرند. اعضای خانواده نیز باید دارای پاسپورت، گواهی سلامت و عدم سو پیشینه باشند.

هزینه‌ی مهاجرت با مدرک مامایی

برای کشورهای مختلف هزینه مهاجرت ماما متغیر است و به کشور مقصد بستگی دارد. در تمام مهاجرت‌ها، به تمام کشورها باید پشتوانه‌های لازم و هزینه‌های اخذ ویزا و دریافت اقامت را نیز در نظر بگیرید.

کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، کانادا و استرالیا به پشتوانه مالی نیاز دارند و کسانی که میخواهند از طریق رشته مامایی به هر یک از این کشورها مهاجرت کنند، حتماً باید یک پشتوانه مالی نیز داشته باشند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای مهاجرت از طریق مامایی چکار کنیم؟

با توجه به آنچه که گفته شد، می‌توانیم بگوییم که بهترین کشورها برای مهاجرت ماما کانادا، استرالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و سوئد هستند. برای کار در این کشورها حتما باید مدرک خود را معادل سازی کنید.

اگر به دنبال مهاجرت با رشته مامایی هستید، می‌توانید جهت مشاوره و اخذ ویزا، با موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان از طریق وب سایت موسسه و یا شماره تلفن ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ تماس حاصل نمایید. مشاوران ما جهت اخذ ویزا کار مامایی به شما کمک می‌کنند.

سولات متداول

کانادا، استرالیا، عمان، فنلاند و نروژ از بهترین کشورها برای مهاجرت ماما هستند.

بله، مدرک باید طبق استانداردهای کشور مقصد معادل سازی شود.

حقوق دریافتی ماما در اکثر کشورها قابل قبول است و در جدولی در مقاله آمده است.

 در صورت پذیرش ماما در کشور مقصد و اخذ اقامت دائم، خانواده ماما نیز قادر به مهاجرت هستند.

 بله، هم به سابقه کار و هم حسن انجام کار نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید