رسته های شغلی ⌵

اسکیل ترید کانادا

اسکیل ترید «Skilled Trades» در لغت به‌معنای «مشاغل ماهر» است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که روش اسکیل ترید کانادا یک روش مهاجرتی برای افرادی است که در یک رشته خاص مهارت و تخصص دارند. به‌صورت کلی در تعریف این برنامه می‌توان گفت که اسکیل ترید کانادا یکی از برنامه‌های مهاجرتی زیرمحموعه طرح اکسپرس اینتری «Express Entry» برای مهاجرت به کشور کانادا است. 

درواقع نیروهای فنی می‌توانند با استفاده از این طرح به کشور کانادا مهاجرت کنند. اسکیل ترید کانادا یک روش مهاجرتی آسان است که سالانه صدها نفر با استفاده از آن راهی کانادا می‌شوند. ممکن است شما نیز با بررسی جزئیات این طرح بتوانید با استفاده از ویزای اسکیل ترید به کانادا مهاجرت کنید.همچنین میتوانید برای مشاوره بیشتر، فرم ارزیابی مهاجرتی را تکمیل کرده تا کارشناسان مهاجرتی ما شما را راهنمایی کنند.

‎⁨اسکیل ترید کانادا⁩ چیست؟

آن چه در این مقاله میخوانید

اسکیل ترید چیست ؟

مهاجرت از طریق اسکیل ترید

اسم دیگر اسکیل ترید کانادا، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال «Federal Skill Trades Program» یا به‌اختصار «FSTP» است. در این طرح مشاغل موردنیاز کارفرماهای کشور کانادا عنوان شده و اشخاص متقاضی می‌تواند با توجه به شرایط خود برای مهاجرت به کانادا با این روش اقدام کنند. اگر یک نیروی فنی بخواهد به واسطه برنامه نیروی متخصص فدرال به کشور کانادا مهاجرت کند، باید از سیستم اکسپرس اینتری و طرح اسکیل ترید آن استفاده کند.

به شما توصیه میکنیم برای درک بیشتر، مقاله راهنمای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا را مطالعه نمایید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

شرایط مهاجرت از طریق اسکیل ترید کانادا

شرایط اسکیل ترید کانادا

به‌طبع برای اقدام از طریق برنامه تجارت ماهر فدرال کانادا برای کار در کانادا یک سری شرایط خاص وجود دارد که افراد متقاضی باید بتوانند شرایط شخصی خود را با آن‌چه که دولت کانادا می‌خواهند مقایسه کنند. آن‌گاه اگر شرایط با هم تطابق داشت، می‌توانند برای درخواست نیرو ماهر فدرال کانادا اقدام کنند. از جمله شرایط مختلف این طرح می‌توان موارد زیر را بررسی کرد:

سن و سال

سن ایده‌آل برای افرادی که خواهان شرکت در برنامه نیرو ماهر فدرال کانادا هستند باید بین 18 تا 47 سال باشد. افراد که سن پایین‌تر یا بالاتر از این بازه دارند، نمی‌توانند در قسمت سن این طرح امتیازی به‌دست آورند!

مدرک تحصیلی

مدارک تحصیلی از دیپلم تا دکتری در طرح نیرو ماهر فدرال کانادا می‌توانند امتیاز کسب کنند، اما هرچقدر مدرک تحصیلی فرد بالاتر باشد، امتیاز بیشتری به وی تعلق خواهد گرفت. البته افرادی که مدرک تحصیلی خود را در کشور کانادا دریافت کرده‌اند، شانس بیشتری در این قسمت دارند.

سابقه کار

در برنامه برنامه اسکیل ترید کانادا باید حداقل 2 سال سابقه کاری در 5 سال گذشته داشته باشید. البته لازم نیست سابقه کاری شما حتماً در کشور کانادا باشد، بلکه شما در هر کشوری سابقه کار داشته باشید، می‌تواند برای شما امتیاز ایجاد کند تا رتبه بالاتری برای استفاده از برنامه اسکیل ترید کانادا داشته باشید.

داشتن جاب آفر

منظور از جاب آفر «Job Offer» همان پیشنهاد کار کانادایی است. در طرح اسکیل ترید یا برنامه تجارت ماهر فدرال کانادا باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کار داشته باشید. در صورت داشتن جاب آفر کانادا هم کار شما باید تمام وقت (30 ساعت کار در هفته) با شرایط پیوسته و همیشگی باشد و دستمزد مناسبی به شما پرداخت شود!

مدرک زبان

دو زبان انگلیسی و فرانسوی زبان‌های رسمی کشور کانادا هستند. به همین خاطر در مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تجارت ماهر فدرال کانادا یا هر برنامه دیگری، باید بتوانید مهارت زبانی خود را اثبات کنید. برای این منظور تحویل مدارک معتبر زبان پذیرفته می‌شود. البته نوع مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی به استانی که از آن پیشنهاد کار دارید مربوط می‌شود!

اگر بخواهید از طریق برنامه تجارت ماهر فدرال کانادا یا همان اسکیل ترید کانادا به این کشور مهاجرت کنید، در وهله اول باید از نظر فاکتورهای فوق در جایگاه مناسبی قرار داشته باشید. البته بیشتر این فاکتورها در بیشتر طرح‌های مهاجرتی وجود دارند. اما در اسکیل ترید کانادا شرایط کمی آسان‌تر است.

برای محاسبه امتیازات خود مقاله امتیاز بندی مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید.

لیست مشاغل اسکیل ترید کانادا

مشاغل اسکیل ترید کانادا

به‌طبع برای انجام مشاغلی می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد که استان‌های این کشور به این مشاغل نیاز داشته باشند. البته نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ چون این کشور به لیست بلندبالایی از مشاغل مختلف نیاز دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

لیست مشاغل اسکیل ترید کانادا
مکانیک یا تکنسین خدمات خودروتعمیر کننده لوازم خانگی
آشپزتکنسین آسانسور
نجاری در کانادامسئول راه‌آهن
آرایشگری در کاناداپزشک، دندان‌پزشک و دستیار دندان‌پزشکی
راننده ماشین سنگین یا راننده سرویسپرستارها
برق کار صنعتیارائه دهنده خدمات مراقبت از کودک در منزل
جوشکارخرده فروشان
لوله‌کشکمک بهیار
مهندسین و فعالان کشاورزی و تولیدمدیر برنامه‌های اجرایی بدنسازی
نانواخیاط
قصابمونتاژ کننده هواپیما
کاشی‌کارتکنسین شبکه‌های کامپیوتری و وب
بتن‌ریز، آجرکارتکنسین آزمایشگاه‌های پزشکی
نصاب کفپوشمشاوران مالی
ماهیگیرمهندسین نرم‌افزار

موارد فوق تنها برخی از مشاغل موردنیاز در طرح اسکیل ترید کانادا هستند. البته مشاغل حرفه‌ای‌تر مانند پزشکان، مهندسین و تکنسین‌های کارآمد دارای شانس بیشتری برای دریافت امتیاز از این برنامه مهاجرتی هستند.

چگونه می‌توان در اسکیل ترید کانادا شرکت کرد؟

برنامه نیروی کار ماهر

برای شرکت در برنامه اسکیل ترید کانادا باید یک سری مراحل کلی طی شود. درواقع این یک روش مهاجرت مستقیم به کانادا نیست؛ بلکه اداره مهاجرت این کشور باید ابتدا اطلاعات شما را بررسی کرده و سپس در مورد واد شرایط بودن و اقدام برای سایر مراحل شما را پذیرش کند. مراحل کلی این روش به قرار زیر هستند:

ساخت پروفایل

در مرحله اول باید یک نمایه یا پروفایل از خود در وبسایت دولت کانادا ایجاد کنید. شما می‌توانید برای این منظور از طریق وبسایت IRCC اقدام نمایید. برای ساخت این نمایه پس از گذر از یک آزمون باید مشخصات شخصی، سوابق شغلی، تحصیلی، مهارت زبان و دیگر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

دریافت دعوت نامه

اگر شما شرایط کافی را داشته و امتیاز کافی را کسب کرده باشید، با دعوتنامه اقامت کامل «ITA» از شما خواسته می‌شود تا برای دریافت اقامت دائم اقدام کرده و درخواست بدهید.

درخواست اقامت دائم

در دعوتنامه ارسال شده، روند اقدام برای اقامت دائم مطلع بیان شده است. در ابتدا باید وارد اکانت خود شده و سپس لینک‌های ارائه شده را دنبال کرده و فرم‌های مربوط به آن را تکمیل نمایید.

پس از این مراحل باید اطلاعات و مدارک خود را ترجمه کرده و ارسال کنید. معمولاً پس از هر مرحله، اقدامات بعدی برای مرحله بعد مشخص است و شخص می‌تواند پیگیر مرحله بعدی باشد. البته در این زمینه وجود یک فرد کارشناس یا فردی که قبلاً این مراحل را طی کرده باشد می‌تواند شما را راهنمایی کند تا سریع‌تر مراحل نامبرده را پشت سر بگذارید.

حتما بخوانید : روش imp کانادا 

مدارک مورد نیاز اسکیل ترید کانادا

مدارک اسکیل ترید

تا به اینجا متوجه شدیم که اسکیل ترید کانادا چیست و چه شرایطی دارد. اما برای اینکه بتوانیم در این طرح شرکت کنیم، باید یک سری مدارک موردنیاز را آماده کنیم که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک معتبر زبان
  • مدرک تحصیلی ترجمه شده
  • مدارک هویتی ترجمه شده
  • سند ازدواج ترجمه شده (در صورت تأهل)
  • اثبات سابقه کاری
  • جاب آفر
 

بیشتر مدارک فوق باید در تمام روش‌های مهاجرتی آماده شوند. اما برخی از مدارک نیز مخصوص یک طرح خاص مانند برنامه اسکیل ترید کانادا هستند. وقتی مدارک شما تکمیل باشد، سریع‌تر در لیست بررسی اداره مهاجرت کانادا قرار خواهید گرفت. در غیر این صورت باید زمان بیشتری را صرف جور کردن مدارک موردنیاز کنید.

هزینه برنامه اسکیل ترید کانادا

هزینه اسکیل ترید

سایت اداره مهاجرت اطلاعات دقیق و روشنی را برای هزینه ویزای برنامه تجارت ماهر فدرال کانادا یا اسکیل ترید کانادا ارائه نکرده است. به همین خاطر فقط می‌توان به بیان جزئیاتی پیرامون طرح اکسپرس اینتری کانادا است را می‌توان ارائه کرد. در جدول زیر می‌توانید هزینه‌های عنوان شده در جداول «IRCC» توسط دولت کانادا را می‌توانید مشاهده کنید:

نوع درخواست اسکیل ترید کانادا
مقدار هزینه (برحسب دلار کانادا)
هزینه پردازش درخواستحدود 850 دلار
هزینه حق اقامت دائمحدود 515 دلار
درخواست طرح اسکیل ترید (بدون اقامت دائم)حدود 850 دلار
درخواست همسر یا شریک زندگی با اقامت دائمحدود 1365 دلار
درخواست همسر بدون اقامت دائمحدود 850 دلار
درخواست یک فرزند وابستهحدود 230 دلار (برای هر فرزند همین مقدار)
هزینه بیومتریک (انگشت‌نگاری) برای هر نفرحدود 85 دلار

هزینه‌های فوق فقط هزینه درخواست و فعالیت‌های اصلی مهاجرت هستند. اما شما خود باید هزینه‌های مربوط به ترجمه مدارک، هزینه مدرک زبان و مشاوره مهاجرتی را نیز ارزیابی کرده و به هزینه‌های فوق اضافه کنید.

مزایای مهاجرت از طریق اسکیل ترید

مزایا اسکیل ترید کانادا

روش اسکیل ترید یک روش نسبتاً ایده‌آل برای مهاجرت به کشور کانادا است. برخی از روش‌های مهاجرتی امکان دریافت اقامت دائم ندارند، اما اسکیل ترید کانادا این امکان را نیز دارد. به‌صورت کلی مزایای اصلی مهاجرت از طریق طرح برنامه تجارت ماهر فدرال کانادا به این قرار است:

  • با این روش می‌توان حق زندگی در یکی از بهترین کشورهای دنیا یعنی کانادا را کسب کرد.
  • با این روش می‌توان در کانادا 30 ساعت در هفته (5 ساعت در روز) کار کرد و درآمد خوبی به‌دست آورد.
  • با این روش می‌توان درآمد دلاری داشت
  • با این روش می‌توان اقامت دائم یا موقت کانادا را کسب کرد.
  • با این روش می‌توان به‌صورت کاملاً قانونی به کانادا مهاجرت کرد.
 

اگر شما موفق شوید امتیاز مناسب برای مهاجرت از طریق برنامه اسکیل ترید کانادا را کسب کنید، می‌توانید از تمام مزایای نامبرده بهره‌مند شوید.

پیشنهاد راهکارهای مثبت برای اخذ اسکیل ترید کانادا

مهاجرت به کانادا با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که روش اسکیل ترید کانادا تحت برنامه اکسپرس اینتری، یکی از آسان‌ترین و رایج‌ترین این روش‌ها است. البته ممکن است افراد در بررسی‌های اولیه خود برای تطابق شرایط خود با شرایط موردنظر کشور کانادا برای نیروی کار ماهر دچار چالش شوند یا آن را اشتباه ارزیابی کنند و تصور کنند که این روش برای آن‌ها مناسب نیست. 

به همین خاطر است که بیشتر افراد برای این منظور به کارشناسان مهاجرتی مراجعه می‌کنند و تا شرایط آن‌ها به‌صورت دقیق بررسی شود. اگر شما نیز با همین چالش روبه‌رو هستید، می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳  با کارشناسان مؤسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان تماس گرفته و شرایط خود برای اخذ ویزا اسکیل ترید را ارزیابی کنید. ان‌گاه اگر شرایط شما فراهم بود، می‌توانید به کمک همین مؤسسه سایر مراحل را به‌ آسانی طی نمایید.

سولات متداول

زمان مهاجرت از طریق اسکیل ترید کانادا به تکمیل بودن مدارم شخص متقاضی بستگی دارد. اما معمولاً این روند 6 ماه تا یک یا دو سال زمان می‌برد!

بله، برای مهاجرت از طریق اسکیل ترید باید حتماً دانش زبان خود را از طریق ارائه مدرک معتبر اثبات کنیدو

از بین تمام فاکتورهای موجود، داشتن حداقل دو سال سابقه کار مرتبط با شغل موردنظر فرد دارای اهمیت بسیار بالایی است (چون این روش به افراد متخصص فنی اختصاص دارد).

بله، شخص پس از پذیرش در طرح اکسپرس اینتری می‌تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید