رسته های شغلی ⌵

مهاجرت پرستار به انگلیس

مهاجرت پرستار به انگلیس روشی سریع، مطمئن برای مهاجرت و دریافت اقامت این کشور است، همچنین مهاجرت پرستار به انگلیس نسبت به روش‌های دیگر هزینه کمتری دارد. به عنوان یک پرستار، برای شروع کار پرستاری در انگلیس به ویزای کاری احتیاج دارید. با توجه به نرخ پایین بیکاری در انگلستان و نیاز این کشور به نیروی کار ماهر و متخصص، مهاجرت پرستار به انگلیس از همیشه آسان‌تر است. برای پرستاری در انگلستان تقاضای زیادی وجود دارد و کار بر اساس تخصص شما و همچنین مکان و ترجیحات شما در دسترس است.

مهاجرت پرستار به انگلیس سابقه طولانی دارد و انگلستان هر ساله شاهد ورود تعداد زیادی نیروی کار کادر درمان به این کشور است. بریتانیا یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان را دارد و در کنار آن ثبات اقتصادی، فراهم بودن شرایط رفاهی و بستر پیشرفت در این کشور آن را به یکی از ایده‌آل‌ترین مقاصد برای مهاجرت پرستار تبدیل کرده است. 

در سال‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری‌های همه‌گیر در سراسر جهان، نیاز به پرسنل کادر درمان افزایش چشمگیری داشته و بسیاری از کشورها به دنبال راه‌هایی برای جذب نیروهای کادر درمان از خارج از کشور هستند. از جمله این کشورها انگلستان است که شرایط مهاجرت پرستار به انگلیس را آسان‌تر کرده است. 

انگلستان همیشه با کمبود کادر درمان و بهداشت مواجه بوده و از جذب نیروی ماهر و متخصص در زمینه بهداشت و درمان استقبال می‌کند. علت این امر، سطح بالای کیفیت خدماتی است که در سیستم بهداشت و درمان بریتانیا ارائه می‌شود. رشد جمعیت سالخوردگان در این کشور نیز به شدت نیاز به کادر درمان اضافه می‌کند. بنابراین اکنون بهترین زمان برای اقدام به مهاجرت کاری پرستار به انگلستان است.

مهاجرت کاری برای پرستار روشی سریع و مطمئن برای مهاجرت و دریافت اقامت انگلستان است؛ همچنین نسبت به روش‌های دیگر هزینه کمتری دارد. به عنوان یک پرستار، برای شروع کار در انگلستان به ویزای کاری احتیاج دارید. با توجه به نرخ پایین بیکاری در انگلستان و نیاز این کشور به نیروی کار ماهر و متخصص، در حال حاضر مهاجرت پرستار به انگلیس از همیشه آسان‌تر است. برای پرستاری در انگلستان تقاضای زیادی وجود دارد ودر صورت ارائه پیش نیازها، امکان دریافت پیشنهاد استخدامی برای پرستاران ایرانی نیز وجود دارد.

در صورتی که قصد مهاجرت به انگلیس از طریق پرستاری را دارید، فرم رایگان ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و به طور کامل شما را راهنمایی کنند .

مهاجرت پرستار به انگلیس
آن چه در این مقاله میخوانید

شرایط مهاجرت پرستاران به انگلیس چیست؟

شرایط مهاجرت پرستار به انگلیس

سریع‌ترین روش مهاجرت به انگلستان برای پرستاران خارج از اتحادیه اروپا دریافت ویزای کار است. درسال‌های اخیر شرایط مهاجرت پرستاران به انگلیس تسهیل شده است. کمبود نیروی بهداشت و درمان در انگلستان به جایی رسیده که شهروندان این کشور برای دریافت برخی خدمات درمان راهی کشورهایی مثل مجارستان و لهستان می‌شوند!

بنابراین به عنوان یک پرستار این فرصت در اختیار شما است تا با حداقل پیچیدگی به انگلستان مهاجرت کنید، لازم به ذکر است اگر شما هم میخواهید به عنوان پرستار در انگلستان مهاجرت کنید، داشتن جاب آفر از سمت کارفرما یکی از الزاما میباشد، پیشنهاد میکنیم مقاله جاب آفر انگلستان را حتما مطالعه نمایید.

هر پرستاری که قصد فعالیت در انگلستان را دارد ابتدا باید به عضویت NMC درآید. NMC یا Nursing & Midwifery Council انجمن شورای پرستاری و مامایی انگلستان است. وظیفه این انجمن، فراهم کردن استانداردهای حرفه‌ای و آموزش عالی برای تمام پرستاران و ماماهای بریتانیا است. 

همینطور به شما پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت ماما به انگلیس را مطالعه نمایید.

وظیفه دیگر این انجمن بررسی شرایط و ثبت نام متقاضیانی است که می‌خواهند در این تخصص‌ها در بریتانیا مشغول به کار شوند. در واقع NMC شرایط متقاضی در کشور مبدا با استاندارهای انگلستان مقایسه می‌کند. بنابراین برای اینکه به عنوان یک پرستار خارجی به عضو NMC در بیایید لازم است مدرک پرستاری خود را معادل‌سازی کند. پس از اینکه مدرک پرستاری در شورای NMC ثبت و تایید شد، پرستار باید یک دوره الزامی با عنوان “طرح پرستاری در انگلیس” را به اتمام برساند.

از جمله شروط اولیه برای مهاجرت پرستاران ارائه سابقه کار مرتبط، مدارک تحصیلی، قبولی در دو آزمون، اثبات سلامت جسمی و روحی، و مهارت زبان انگلیسی است. نکته قابل توجه این است که علاوه بر این مدارک، لازم است پرستاران از یک کارفرما در انگلستان که یک بیمارستان یا کلینیک دولتی یا خصوصی است، جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دریافت کنند. در واقع پرستاران در صورتی می توانند برای دریافت ویزای کاری و مجوز کار انگلستان درخواست بدهند که پیش از آن، جاب آفر مرتبط با تخصص خود دریافت کرده باشند و کارفرمایی در انگلستان آنها را تایید کرده باشد.

در ادامه راجع به معادل سازی مدرک پرستاران صحبت میکنیم .

همین طور برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در انگلیس میتوانید مقاله مهاجرت به انگلیس از طریق کار را مطالعه نمایید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

حقوق پرستار در انگلستان

سوالی که اغلب از ما پرسیده می‌شود این است که میانگین درآمد پرستار در انگلستان چقدر است؟ یافتن «میانگین» به دلایل متعددی مشکل است. پرستاران انگلستان می‌توانند یا در NHS که بخش دولتی محسوب می شود یا در بخش خصوصی کار کنند و دستمزد می‌تواند بین بخش‌های مختلف بسیار متفاوت باشد. همچنین در سیستم رتبه بندی مشاغل در NHS، پرداخت بر اساس سال های تجربه، حوزه فعالیت، سطح مسئولیت­ها و پیشرفت حرفه‌ای تعیین می­شود.

با توجه به اطلاعات سایت‌ها و آگهی‌های استخدامی در سال 2023، میانگین دستمزد یک پرستار در بریتانیا  در حدود 33000 تا 35000 پوند در سال است درحالیکه برای یک پرستار خارجی تازه وارد ممکن است از 27000 پوند در نظر گرفته شود. جالب توجه است که بیش از 50 درصد از پرستاران بزرگسال بین 41 تا 60 سال سن دارند. و در حالی که برخی از افراد در 40 سالگی و بالاتر پرستار می‌شوند، همچنین می‌دانیم که اکثریت قریب به اتفاق پرستاران تازه کار زیر 30 سال سن دارند. این نشان می‌دهد که یک پرستار متوسط باید حداقل 5 سال تجربه داشته باشد تا درآمد وی در محدوده 33000 تا 35000 پوند قرار می‌گیرد.

البته که این رقم منعکس کننده دستمزد بخش خصوصی نیست، و درآمد یک پرستار در این بخش‌ها می تواند به مراتب بالاتر است اما با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق پرستاران در NHS کار می‌کنند، به نظر می‌‌رسد این رقم قابل اعتمادترین میانگین موجود باشد. این موضوع را فراموش نکنید که انگلستان سرزمین پیشرفت‌هاست و با ابتکار عمل و تلاش می‌توان درآمد را به میزان قابل توجهی در آن افزایش داد.

درآمد پرستاری در انگلیس

صفر تا صد معادل سازی مدرک برای مهاجرت پرستار به انگلیس

همانطور که می‌دانید انگلستان یکی از سخت‌گیر‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های درمانی را داراست. این سخت‌گیری از ابتدای مسیر، یعنی آموزش و تحصیل کادر درمان اعمال می‌شود. 

سیستم آموزشی انگلستان با آزمون‌های مختلف سعی می‌کند نیروهای متخصص و مسئولیت پذیر را به کادر درمان خود اضافه کند. پرستاران نیز در این فرایند و طی دوره‌های آموزشی متفاوت تلاش می‌کنند مهارت‌های خود را مطابق استاندارد‌های انجمن پرستاری و مامایی انگلستان ارتقا دهند. 

در واقع انگلستان ادعا دارد کیفیت سیستم آموزشی کادر درمان در این کشور با سایر کشورها تفاوت دارد و در نتیجه از نظر آنها ارزش مدرک کسب شده در این رشته‌ها نیز با توجه به کشور مبدا متفاوت است.

معادل سازی مدرک پرستاری برای مهاجرت به بریتانیا

در راستای معادل سازی مدارک پرستاران کشورهای دیگر، قدم اول شما ثبت نام در شورای پرستاری و مامایی انگلیس است. قبل از شروع، به عنوان یک متقاضی خارج از کشور باید شرایط زیر را داشته باشید تا درخواست خود را برای NMC ارسال کنید.

مدرک پرستاری

مجوز پرستاری

الزامات زبان OET و IELTS

همچنین باید مشخص کنید که در کدام حوزه تخصصی فعالیت و تحصیل داشته‌اید. گزینه‌های پیش‌رو به صورت زیر است:

  • پرستار بزرگسال (RNA) adult nurse
  • پرستار سلامت روان (RNMH) mental health nurse
  • پرستار در رشته کم توانی و اختلال یادگیری (RNLD) learning disabilities nurse
  • پرستار کودک (RNC) children’s nurse
  • پرستار ماما (RM) Midwife
 

اگر در ایران رشته پرستاری را گذرانده‌اید گزینه پرستار بزرگسال مناسب شما است.

پس از آن برای اطمینان از اینکه شما واجد شرایط درخواست هستید، پرستاران باید یک ارزیابی آنلاین را تکمیل کنند. پس از تکمیل تأییدیه واجد شرایط بودن، مجوز آزمون CBT را از NMC دریافت خواهید کرد.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

آزمون CBT چیست ؟

آزمون CBT پرستاری

بعد از ثبت درخواست در NMC برای احراز صلاحیت به عنوان یک پرستار ثبت شده، قدم اول شرکت در یک آزمون چند گزینه‌ای کامپیوتری به نام CBT است که در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و حتما لزومی به حضور در خاک انگلستان نیست. این آزمون که از سال 2014 برگزار می‌شود شایستگی درک، دانش و کاربرد مهارت‌های حرفه‌ای یک پرستار را بررسی می‌کند. پرستاران در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های -اورژانسی، مراقبت‌های طولانی‌مدت، مراقبت از افراد سالم، مراقبت از بیماران با نیازها و بیماری‌های پیچیده، و مراقبت از افراد در یک محیط اجتماعی مانند خانه خودشان آزمایش می­شوند.

آزمون CBT یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است که از دانش مبتنی بر عمل نظری تشکیل شده است. این آزمون علاوه بر انگلستان در کشورهای مشخصی برگزار می شود، از جمله امارات، هند و چین. همه سوالات چند گزینه‌ای هستند که در دو بخش مهارتهای محاسباتی (شامل 15 سوال به مدت 30 دقیقه) و بخش مهارتهای بالینی (شامل 100 سوال به مدت 150 دقیقه) ارائه می شوند حداکثر سه بار می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.

نتایج آزمون ظرف 48 ساعت پس از شرکت در اکانت آنلاین شما در سایت NMC اعلام می شود. . اعتبار قبولی شما در این آزمون تا دو سال است. همچنین هزینه این 83 پوند است اما در صورتیکه نمره قبولی دریافت نکنید و بخش اول را مجددا امتحان بدهید 50 پوند و برای تکرار بخش دوم 70 پوند دیگر باید پرداخت نمایید.

پس از دریافت قبولی در این آزمون، NMC پس از دریافت تمام مدارک مورد نیاز، درخواست شما را ظرف 60 روز پردازش می‌کند. هنگامی که همه چیز تکمیل شد، از شما دعوت می‌شود تا در آزمون OSCE که در یکی از دانشگاه های مرکز برگزای این آزمون در بریتانیا برگزار می شود، شرکت کنید.

آزمون OSCE یا آسکی

این آزمون در خاک انگلستان در 5 مرکز مشخص در دانشگاه های آکسفورد بروکس، نورث همپتون، آلستر، نورث آمبریا و بیمارستان آموزشی لیدز و  برگزار می‌شود و شما می‌توانید حداکثر سه بار پی در پی (با فاصله حداقل 10 روز) در این آزمون شرکت کرده و برای قبولی تلاش کنید. ابتدا یک برنامه آموزشی OSCE به شما ارائه می‌شود و سپس آزمون آن برگزار می‌شود. هزینه این آزمون 794 پوند و هزینه آزمون مجدد بخش هایی از آن 397 پوند است و بسته به اینکه در چه بیمارستانی قرار گرفته اید، ممکن است به شما بازپرداخت شود. این آزمون بسیار دقیق و هدفمند است و به ارزیابی مهارت‌های بالینی داوطلبان می‌پردازد و تنها یک‌بار در سال برگزار می‌شود.

 

این آزمون یک آزمون عملی است ودر 10 ایستگاه، از سناریوهای مختلف پرستاری در مهارت‌های درمانی جداگانه تشکیل شده است. در هر مهارت براساس یک رویه خاص ارزیابی می‌شوید. درنهایت تمام متقاضیان توسط یک هیئت داوری امتیازدهی می‌شوند. آزمون OSCE تقریباً 4-6 هفته پس از شروع دوره در بیمارستان انجام می‌شود. اینگونه شما این فرصت را دارید تا با محیط کاری جدید سازگار شوید و آشنایی لازم را با تجهیزات بدست بیاورید.. تاریخ های برگزاری این آزمون با توجه به تخصص‌های مختلف متفاوت است.

زمانی که این آزمون را با موفقیت به پایان رساندید کد تاییدیه NMC دریافت می کنید و می‌توانید بصورت رسمی عضوی از  انجمن پرستاری و مامایی انگلستان باشید.

همچنین پرستاران آموزش دیده در خارج از کشور که دارای مجوز شغلی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند و به مدت سه سال در کشورهای اتحادیه اروپا فعالیت کرده‌اند می‌توانند از طریق این اتحادیه اروپا اقدام به ثبت نام کنند.

مدارک لازم برای مهاجرت پرستار به انگلیس

مدارک نورد نیاز برای اخذ ویزا کاری پرستاران در انگلیس

پرستاران می‌توانند از طریق درخواست ویزا اسکیل ورکر انگلیس برای فعالیت حرفه‌ای در انگلستان اقدام کنند. این ویزا برای متخصصانی است که قصد کار و فعالیت بلند مدت در حوزه تخصصی خود دارند. مشاغل مربوط به مراقبت‌های بهداشتی شامل این ویزا می‌شوند.

بطور کلی برای مهاجرت پرستار به انگلستان به موارد زیر نیاز است:

مدارک مورد نیاز برای اخد ویزا پرستاری در انگلیس
مدرک لیسانس پرستاری
مهارت زبان انگلیسی و کسب حداقل نمره 7 آیلتس (و حداقل نمره 7 در تمام مهارت‌ها )
داشتن سابقه کار مرتبط (حداقل سه سال کار مرتبط)
تمکن مالی (برای اثبات توانایی مالی)
معادل‌سازی مدرک پرستاری در انگلیس و موفقیت در آزمون ها
حداکثر سن 49 سال
گواهی پزشکی و سلامت جسم و روان
گواهی عدم سابقه کیفری
مجوز نظام پرستاری
جاب‌ آفر از اسپانسر مورد تایید

مدارک باید بصورت رسمی ترجمه شوند و در اختیار آفیسر اداره مهاجرت قرار گیرند. پرستاران باید از صحت و عدم مغایرت در مدارک مطمئن شوند و به جزئیات آن تلسط کافی داشته باشند تا درصورت مطرح شدن سوال به درستی پاسخ دهند. در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در مدارک، ممکن است که درخواست شما برای ویزای کاری رد شود.

بعد از اخذ ویزا باید طی مدت سه‌هفته وارد خاک انگلستان شوید. مدت زمان اعتبار ویزای کار پرستاران می تواند تا حداکثر 5 سال باشد که روی ویزا درج شده است. پرستاران می‌توانند پس از اخذ ویزای کاری، برای نزدیکان خود درخواست ویزای همراه کنند. ویزای همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌شود.

برای مهاجرت پرستار به انگلیس چه مدرک زبانی لازم است؟

مدرک زبان پرستاری برای مهاحرت به انگلیس

هنگامی که برای ثبت نام در NMC درخواست می دهید، باید توانایی و مهارت خود را در زبان انگلیسی به این شورا ثابت کنید. شما باید دانش انگلیسی لازم برای برقراری ارتباط واضح و موثر را دارا باشید. این شرط برای همه متقاضیان ثبت نام یکسان است. مدارک مورد قبول انجمن به شرح زیر است:

  • در یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی پذیرفته شده توسط NMC یعنی IELTS یا OET نمره لازم را کسب کنید.
  • مدرک پرستاری، مامایی یا کاردانی پرستاری را در یک دانشگاه انگلیسی زبان اخذ کرده باشید.
  • حداقل یک سال در یک کشور انگلیسی زبان سابقه کاری داشته باشید.
 

بنابراین پرستاران ایرانی باید در آزمون آیلتس شرکت کرده وحداقل نمره 7 در همه مهارت‌های خوانایی، شنیداری و گفتار و حداقل 6.5 در نوشتاری را دریافت کنند. همچنین در نظر داشته باشید تمامی آزمون‌ها و مراحل معادل‌سازی مدرک پرستاری به زبان انگلیسی است و برای قبول شدن در آن‌ها و ارتباط موثر با بیماران نیاز است که دانش بالایی در زبان انگلیسی کسب کنید. نکته دیگر اینکه نه فقط از در حوزه کاری، بلکه برای ارائه مدارک به سفارت و در ادامه کسب اجازه استخدام در NHS نیز به مدرک زبان احتیاج خواهید داشت.

بازار کار پرستاری در انگلیس

پرستاران نقش اساسی در مراقبت از بیمار، اجرای برنامه‌های بهداشتی و وظایف پزشکی برای تضمین سلامت و بهبودی کلی بیماران دارند. پرستارها به بخشی جدایی ناپذیر از خدمات مراقبت‌های بهداشتی تبدیل شده‌اند که در بسیاری از کشورهای جهان مورد تقاضا هستند در نتیجه درآمد پرستاران در انگلیس مقدار قابل توجهی میباشد.

در بریتانیا پرستاران می‌توانند در مراکز سرویس سلامت همگانی(NHS)، ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خصوصی برای بیماران NHS، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی، سازمان‌های داوطلبانه، مدارس و دانشگاه‌ها، آسایشگاه‌ها، منازل، زندان‌ها، سازمان‌های خصوصی و … مشغول بکار شوند.

از میان همه این فرصت‌های شغلی، بیشترین تعداد استخدام مربوط به سرویس سلامت همگانی انگلستان یا NHS است. NHS یک سازمان دولتی است که بر خدمات بهداشت عمومی در بریتانیا نظارت می‌کند و مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت را برای شهروندان فراهم می‌کند. جالب است بدانید که اکثر خدمات پزشکی NHS رایگان هستند.

بازار کار پرسناری در انگلیس

نیاز به پرستاران، بریتانیا را بر آن داشته است تا افراد حرفه‌ای بیشتری را از خارج از کشور به منظور پر کردن پست‌های خالی استخدام کند.  720 هزار پرستار در بریتانیا وجود دارد  که در حدود صد هزار نفر از این کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای دیگر آموزش دیده‌اند و به تعبیری خارجی محسوب می شوند. NHS از سال 2001 به طور فعال پرستاران خارجی را استخدام کرده است تا تعداد کارکنان خود را افزایش دهد. سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی که توسط NHS اداره می‌شود، پرستارانی را با شرایطی استخدام می‌کند که کیفیت مراقبت از بیمار را تضمین می‌کند. 

به این ترتیب، پرستارانی که به دنبال کار در بریتانیا هستند باید مدارک پرستاری خود را تکمیل کرده باشند، گواهینامه سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) یا آزمون زبان انگلیسی مختص مشاغل کادر درمان (OET) را دریافت کرده باشند و ثبت نام خود را در انجمن پرستاری و مامایی انگلیس (NMC) تکمیل کرده باشند.

با وجود جذب بالای پرستار هنوز هم نیاز به پرستار در سراسر بریتانیا در حال افزایش است و درخواست فوری برای پرستاران بیشتر مطرح می‌شود و گاهی یک پرستار چندین کارفرما دارد و در دو یا چند مرکز مختلف بصورت همزمان مشغول به کار می‌شود.

شما به عنوان یک پرستار می‌توانید در موقعیت‌های شغلی زیر در انگلستان فعالیت کنید:

موقعیت های شغلی مناسب پرستاران در انگلیس
پرستار اورژانس
دستیار بهداشت و درمان
پرستار مراقبت‌های فوری
پرستاران عمومی ثبت نام شده
پرستار تمرین‌های ورزشی
مشاور بالینی
پرستاری تریاژ
پرستاری بهداشت روان
پرستاری کودکان / اطفال
پرستاری ناتوانی یادگیری
پرستاری جامعه
پرستاری نوزادان
ناظر سلامت
پرستار مدرسه

وظایف یک پرستار در انگلستان چیست؟

وظابف معمول پرستاران در انگلیس

در بریتانیا پرستاران به عنوان بخشی از تیم کادر درمان که شامل پزشکان، مددکاران اجتماعی و درمانگران است فعالیت می‌کنند. بیشتر زمان پرستاران صرف بیماران، نظارت بر آن‌ها، برنامه ریزی و ارائه مراقبت و مشاوره در مورد سلامتی آن‌ها می‌شود. شیفت کاری و حجم کاری فشرده در حرفه پرستاری کاملاً رایج است.

وظایف معمول یک پرستار در انگلستان
ارزیابی بیماران و جلب اعتماد آن‌ها
برنامه ریزی و ارائه مراقبت از بیماران
نظارت بر پیشرفت بهبودی بیماران
نمونه برداری و اندازه‌گیری نبض، دما و فشار خون
نظارت و تجویز دارو
نوشتن سوابق
نظارت بر کارکنان جونیور
سازماندهی حجم کاری
ارائه حمایت عاطفی از بیماران و بستگان
تدریس خصوصی دانشجوی پرستاری
مشاوره بیماران و بستگان در مورد مسائل مربوط به سلامت

شیفت کاری پرستاران در انگلیس ممکن است به 12 ساعتبرسد! با این حال در NHS، اگر در خارج از ساعات معمول کاری (آخر هفته، روزهای هفته از ساعت 8 بعد از ظهر تا 6 صبح، و تعطیلات رسمی) کار کنید، برای این ساعات اضافه، حق اضافه‌کاری قابل توجهی دریافت خواهید کرد که می تواند 50 درصد بالاتر از دستمزد ساعت کار نرمال شما باشد.

علاوه بر مهارت‌های ذکر شده برای موفقیت بیشتر به عنوان یک پرستار خارجی در انگلستان باید مهارت‌های زیر را نیز در خود پرورش دهید:

  • مهارت ارتباط گرفتن با افراد، از جمله توانایی گوش دادن.
  • توانایی استفاده از ابتکار عمل و حل مشکلات.
  • دقت و توجه به جزئیات.
  • توانایی مقابله با موقعیت‌های هیجانی و پر فشار.
  • مهارت های پیشرفته ارتباط کلامی و نوشتاری.
  • مهارت‌های فناوری اطلاعات و توانایی به روز نگه داشتن پرونده بیمار.

اقامت پرستاران در انگلیس

همانطور که اشاره شد پرستاران خارجی پس از طی مراحل معادل سازی مدرک می‌توانند در انگلستان مشغول به کار شوند. درصورتی که اشتغال آنها 5 سال ادامه داشته باشد و طی این 5 سال بصورت منظم مالیات پرداخت شود، پرستار می‌تواند درخواست اقامت دائم کند. در سال ششم اقامت خود در انگلستان می‌توانید برای دریافت پاسپورت انگلستان درخواست خود را ثبت کنید. پروسه اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت این کشور می‌تواند تا 5 سال طول بکشد.

 

اخد اقامت از طریق پرستاری

چرا مهاجرت پرستار به انگلیس بهترین انتخاب است ؟

برخی پرستاران از کشورهای کمتر توسعه یافته، با هدف رسیدن به فرصت‌های شغلی بهتر و درآمد و سطح رفاه بالاتر و امکانات بیشتر برای اعضای خانواده به کشورهای توسعه‌یافته‌تر مهاجرت می‌کنند. مهاجرت پرستاری با خود فرصت‌های شگفت انگیزی را برای مهاجر، خانواده‌های آن‌ها و همچنین جامعه جدیدی که در آن کار خواهند کرد به ارمغان می‌آورد. مزایای مهاجرت به انگلستان برای پرستاران شامل حقوق نسبتاً بالا، دریافت هزینه‌های جابجایی از کارفرما، و در حدود 30 روز مرخصی با حقوق و فرصت‌ شرکت در دوره های آموزشی رایگان و پیشرفت حرفه ای  است. از جمله مزایای حرفه پرستاری در انگلستان:

  • نرخ های پرداخت عالی
  • دسترسی به بسته‌های جابجایی با مرخصی سالانه سخاوتمندانه
  • فرصت های آموزشی رایگان
  • کار در محیطی امن و دوستانه
  • دسترسی به تخفیف های محلی
 

یکی از مزایای کلیدی کار به عنوان پرستار در بریتانیا، گزینه‌های شغلی فراوانی است که در دسترس است. داشتن شغل پرستاری به این معنی است که شما می‌توانید در انواع تنظیمات مختلف مراقبت‌‌های بهداشتی از جمله بیمارستان ها، کلینیک‌ها، خانه های سالمندان و مراکز مراقبت‌های بهداشتی سرپایی کار کنید. این یک مزیت قابل توجه است زیرا نه تنها به شما فرصتی برای  یادگیری بیشتر و پیشرفت حرفه ای می‌دهد، بلکه کار شما را متنوع و جالب نگه می‌دارد. همچنین حرفه پرستاری در NHS امنیت شغلی 100% را برای شما فراهم می‌کند. پرستاران چرخ‌های NHS هستند و بیمارستان‌ها نمی‌توانند بدون آن‌ها کار کنند.

زمانی هم که در محل کار نیستید، انگلستان دارای تنوع بسیار زیادی از فعالیت ها و فرصت های تفریحی برای شماست.  بریتانیا علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی، ترکیبی عالی از شهرهای پر جنب و جوش، مدرن و انبوهی از مناظر حومه شهر را ارائه می‌دهد.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

هزینه زندگی و مهاجرت پرستار به انگلستان

بر کسی پوشیده نیست که زندگی در انگلستان گران است. طبق بررسی‌های مختلف این کشور یکی از گران‌ترین کشورهای جهان است. علاوه بر این، لندن همواره در میان گران‌ترین شهرهای اروپا قرار دارد. با این حال درآمد بالا، بخصوص در رشته‌های پزشکی و پرستاری زندگی را در این کشور آسان می‌کند.

  • هزینه زندگی در انگلستان
 

اگر قصد مهاجرت از طریق پرستاری به انگلستان را دارید بهتر است از هزینه‌های زندگی عمومی انگلستان مطلع شوید:

هزینه‌های تخمینی ماهانه برای یک خانواده چهار نفره در حدود 2300 پوند (بدون اجاره) است.

هزینه‌های تخمینی ماهانه برای یک نفر در حدود 650 پوند (بدون اجاره) است.

متوسط هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره در بریتانیا بین 4000 تا 4500 پوند با احتساب اجاره بها است. اگر دور از شهرهای اصلی زندگی کنید این هزینه کمتر می‌شود. هر چند هزینه زندگی شما  به هر حال به میزان مدیریت مالی خودتان نیز بستگی دارد. با این حال هزینه‌های اصلی مانند اجاره، غذا، حمل و نقل و مالیات به عنوان هزینههای اجتناب ناپذیر باید حتماً در این محاسبه درنظر گرفته شده است. همچنین برای یک خانواده دو نفره، متوسط هزینه زندگی در انگلستان حدود 2500 تا 3000 پوند با احتساب اجاره مسکن است. زندگی مشترک یک زوج شاغل می‌تواند در تقسیم کرایه و قبوض سایر خدمات آب و برق کمک کند.

اجاره مسکن بدون شک یکی از بیشترین هزینه‌های شماست و در خیلی از مشاغل حدود نیمی از درآمد برای اجاره مسکن هزینه می‌شود. اجاره بها در بریتانیا وابسته به موقعیت مکانی، شرایط و امکانات ملک و تعداد افرادی که با هم زندگی می‌کنند متفاوت است. متوسط هزینه اجاره در بریتانیا 1007 پوند در ماه بوده است. البته به دلیل کرایه‌های بالا در چند مکان مانند لندن، میانگین کمی بالاتر درنظر گرفته شده است. بنابراین اگر فقط میانگین را در نظر بگیرید، تصور درستی از اجاره بها در سراسر بریتانیا نخواهید داشت.

برای فرد مجردی که در بریتانیا زندگی می‌کند، متوسط هزینه اجاره­بها 725 پوند است و برای یک زوج بدون فرزند، در حدود 870 پوند است که حدود 30 درصد بیشتر از یک خانوار مجرد است. برای زوج‌های دارای فرزند، متوسط اجاره بها به 941 پوند می‌رسد. افراد مجردی که در یک اتاق مشترک هستند، اجاره متوسط کمتری دارند.

در مورد حمل و نقل در انگلستان جالب است بدایند که اکثر حمل ‌و نقل عمومی متعلق به شرکت‌های خصوصی است، با حداقل دخالت دولت. در لندن، سفر با اتوبوس عمومی 1.5 پوند در ساعت برای شما هزینه دارد. میانگین هزینه رفت و آمد ماهانه در لندن 186 دلار است که بالاتر از هر شهر دیگری در جهان است. قطارها نیز در بریتانیا گران هستند زیرا باز هم مالکیت آن‌ها در اختیار سازمان‌های خصوصی است.

انگلستان کشور گرانی است هرچند شما به عنوان پرستار لازم نیست زیاد نگران باشید زیرا پرستاری جزو مشاغل پردرآمد در انگلستان است و با پیشرفت کاری و افزایش سابقه شما، درآمدتان نیز افزوده می‌شود.

سوالات متدوال مهاجرت پرستار به انگلیس

مهم‌ترین شرط برای مهاجرت و کار در انگلستان معادل سازی مدرک پرستاری و عضویت در NMC است.

حقوق یک پرستار در انگلیس با ۵ سال سابقه کار بین 33000 تا 35000 پوند در سال است.

‫2 نظر

  • هلیا گفت:

    سلام بنده ۳۲ سالم هست و مدرک آیلتس رو هم دریافت کردم سوالم این هست که برای مهاجرت به انگلیس از طریق پرستاری چه مقدار باید تمکن مالی داشته باشم ؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس بگیرید