رسته های شغلی ⌵

ویزا کاری نیوزلند

ویزا کار در نیوزلند

مهاجرت به کشورهای پیشرفته و دارای فرصت‌های کاری و تحصیلی متنوع همراه با امکانات زندگی بهتر، باعث شده تا توجه افراد به شرایط و تسهیلات مهاجرتی کشورهایی مثل نیوزلند جلب شود. 

برای دریافت ویزا کاری نیوزلند نیاز است تا شما اطلاعات و نیازمندی‌های موردنیاز این کشور را قبل از اقدام مطالعه و بررسی کنید؛ چرا که برای مهاجرت راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرد. 

از جمله این موارد می‌توان به مهاجرت تحصیلی، اخذ ویزای کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و … اشاره کرد.

اگر که شما هم خواستار مهاجرت و کار در نیوزلند هستید به شما پیشنهاد میکنیم فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کرده تا کارشناسان ما شرایط شما را بررسی کنند.

یکی از راه‌های پرطرفدار برای مهاجرت به این کشور، اقدام برای مهاجرت کاری از طریق اخذ ویزای کاری نیوزلند است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شرایط، هزینه‌ها مدارک لازم، مشاغل مورد نیاز نیوزلند و سایر نکات مهم در زمینه مهاجرت کاری به نیوزلند را با شما به اشتراک بگذاریم تا با اطلاعات کافی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

آن چه در این مقاله میخوانید

مشاغل پردرآمد در نیوزلند

پر درآمد ترین مشاغل در نیوزلند

میانگین حقوق افراد در نیوزلند به طور استاندارد به ازای 40 ساعت کار در هفته به ازای هر ساعت 25  دلار نیوزلند و در سال مبلغی حدود 50,000 دلار نیوزلند تخمین زده شده است. 

اولین و پردرآمدترین شغل در لیست شغل‌ها، مشاغل مدیریتی هستند که به‎‌طور متوسط بازه درآمدی بین 120 الی 500 هزار دلار را دارا هستند. در رده‌های بعدی مشاغل حوزه حقوقی و پزشکی و شغل‌هایی مانند تدریس و مشاوره‌های فردی جای می‌گیرند.

موارد دیگر در دسته‌بندی شغل‌ها که موقعیت‎های مناسبی برای جذب افراد مهاجر را دارا هستند، عناوین شغلی مانند مهندس عمران ، نرم افزار و حسابداری است که در شرکت‌های مختلف موقعیت مناسبی برای آن‌ها وجود دارد. در رده شغل‌های صنعتی در مشاغلی مانند مشارکت در امور ساخت‌وساز، نقشه‌برداری یا شغل‌های خدماتی مانند تاسیسات و تعمیرات می‌توان به درآمد مناسبی برای یک زندگی با رفاه متوسط روبه بالا دست یافت که این درآمد متوسطی بین 55 الی 100 هزار دلار نیوزلند را شامل می­شود.

مشاغل فنی از شانس بالایی برای گرفتن جاب آفر و در نهایت دریافت ویزا کاری نیوزلند برخوردار هستند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند

لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند

باتوجه به آمار بالای متقاضیان مهاجرت کاری به نیوزلند، افرادی که در حوزه مشاغل موردنیاز مهارت‌های لازم را داشته و حداقل امتیاز EOI برابر با 100 را کسب نمایند، شانس بیشتری برای موفقیت در اخذ ویزای کاری نیوزلند خواهند داشت. طبق بیانیه‌های اخیر دولت نیوزلند، مشاغل زیادی هستند که نیاز روزافزون به نیروهای متخصص مهاجر و غیر مهاجر دارند.

به‌طور مثال، افرادی که مهارت بالا و یا تحصیلات در حوزه ساخت و ساز، Web Developement، انیمیشن‌سازی، آموزش، مارکتینگ، نجاری، لوله‌کشی و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار داشته باشند، می­توانند شانس خود را در زمینه اخذ ویزای کاری نیوزلند بالاتر از افراد دیگر بدانند.

قابل ذکر است که همانند بسیاری از کشورهای جهان، داشتن مدرک و سابقه کار و هم‌چنین مهارت در حوزه‌های کاری پرستاری و مهندسی نیز از موارد پرتقاضا در نیوزلند به‌شمار می‌رود. شایان ذکر است که شما با گسترش رزومه کاری خود و هم چنین کسب مهارت‌های پیشرفته و به‌روز در حوزه مشاغل عنوان شده، می­توانید امتیاز EOI خود را افزایش داده و نظر کارفرمایان نیوزلندی را به خود جلب کنید.

 

لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند
مهندس عمران
مدرس دانشگاه
برنامه نویس
انیمیشن ساز
نجاری
لوله کشی
پرستاری
مارکتینگ
تجزیه و تحلیل کسب و کار

انواع ویزای کار در نیوزلند

ویزا کاری نیوزلند

اقتصاد در کشور نیوزلند اقتصادی رشدیافته محسوب شده و از این‌رو مهاجرت به این کشور روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می­کند. باتوجه به آخرین آمار ارائه شده توسط منابع معتبر جهانی، اخذ ویزا کاری نیوزلند یکی از پرطرفدارترین راه‌های مهاجرتی به این کشور در سال‌های گذشته بوده است. 

شما قبل از اقدام برای اخذ ویزای کاری کشور نیوزلند باید حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که سیاست‌های دولت نیوزلند در خصوص مهاجرت کاری به گونه‌ای است که به مهارت‌ها و تخصص افراد اهمیت قابل توجهی داده می­شود؛ برای همین نیاز است تا قبل از اقدام به درخواست شغل موردنظر خود، به پیشرفت در مهارت‌های موردنیاز بازار کار نیوزلند توجه لازم را داشته باشید.

برای مهاجرت کاری به نیوزلند شما نیازمند اخذ نوعی از ویزای کار هستید که ویزای نوع D نامیده می‌شود. برای مهاجرت به نیوزلند از طریق کار، ویزاهای متنوعی وجود دارد که هر کدام از آنان به افراد باتوجه به صلاحیت‌هایی که دارند قابل ارائه است. با این وجود، درحالت کلی، ویزای کاری نیوزلند به شما تنها اجازه اقامت موقت در این کشور را می‌دهد و تنها برخی از انواع این ویزاها منجر به اقامت دائم نیوزلند خواهند شد. 

از جمله ویزاهای کاری نیوزلند می­توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

انواع ویزا کاری نیوزلند
ویزا نوع D
ویزا ورکینگ هالیدی (Working Holiday)
ویزا اقامت
ویزا کاری مهارت‌های ضروری

این نکته را به‌ یاد داشته باشید که در مورد اخذ ویزا کاری نیوزلند و اقامت نیوزلند از طریق کار، پذیرش از طریق سیستم امتیازبندی انجام می‌شود. این سیستم که تخصص شما برای مهاجرت کاری به نیوزلند را بررسی می­کند، سیستم EOI (Expression of Interest)  نامیده می­شود. طبق عملکرد این سیستم، از لیست متقاضیان کار در نیوزلند ، افرادی که حداقل 100 امتیاز اخذ کرده‌اند در لیست بانک متقاضیان قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید درصورتی‌که موفق به کسب 140 امتیاز شده یا جاب آفر برای نیوزلند دریافت کنید، به طور اتوماتیک از سیستم استخراج شده و برای شما دعوت نامه (ITA) ارسال خواهد شد.

هنگام محاسبه امتیازهای شما، عوامل مختلفی لحاظ می­شوند که طیف وسیعی را در بر می­گیرد. به عنوان مثال، در صورتی‌که مهارت کاری شما بالای 10 سال باشد، حداکثر 50 امتیاز برای شما درنظرگرفته می‌شود. همچنین اگر محدوده سنی شما 20 الی 39 سال باشد، حداکثر 30 امتیاز به شما اعطا می­شود. از دیگر مواردی که در اخذ امتیاز تاثیر دارند می‌توان به مواردی مانند مدرک تحصیلی و گرفتن پیشنهاد کاری اشاره کرد. 

در وهله دوم، افرادی از لیست اولیه که امتیاز آنان به 100 نرسیده بر اساس فاکتورهای مختلفی ازجمله داشتن مهارت‌های خاص و موردنیاز در نیوزلند بررسی خواهد شد.

توجه داشته باشید در شرایطی که درخواست شما بیش از 3 ماه در لیست باقی مانده باشد، به طور خودکار این درخواست حذف خواهد شد. علاوه بر اقدام از طریق سیستم امتیازبندی، شما می­توانید به طور جداگانه از طریق سایت‌های کاریابی جهت اخذ ویزا کاری نیوزلند به طور مستقیم از طریق کارفرما اقدام کنید.

در ادامه با شرایط ویزا کار در نیوزلند صحبت خواهیم کرد.

اولین سامانه کاریابی بین المللی
سامانه کاریابی بین المللی

پس از اینکه در سیستم EOI عضو شدید و امتیاز مورد نیاز را دریافت کردید برای شما به منظور مهاجرت به نیورلند یک دعوت نامه ارسال میشود 

یک نوع ویزا برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به یکی از کشورهای شینگن دارند، میباشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا کاری نیوزلند

شرایط ویزا کار نیوزلند

برای اخذ ویزای کاری نیوزلند، علاوه بر صلاحیت‌های تخصصی لازم، لیستی از مدارک وجود دارد که تمامی متقاضیان باید آن‌ها را جهت بررسی و تأیید ارائه دهند. یکی از مهم‌ترین شرایط ویزا کار در نیوزلند، مدرکی مبنی بر تسلط شما بر زبان انگلیسی است. با توجه به موارد گفته شده، زبان انگلیسی زبان اصلی کشور نیوزلند بوده که شما به‌عنوان متقاضی مهاجرت کاری به نیوزلند، باید مدارکی جهت اثبات توانایی خود در این خصوص ارائه دهید. یکی از روش‌های این امر، ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 است که با گذراندن آزمون‌های مربوطه و کسب نمره قابل قبول انجام پذیر است.

 علاوه‌بر آن، شما باید مدارکی دال بر سلامت جسمانی و روانی خود را به سفارت این کشور ارائه کنید. اخذ این مدارک ازطریق انجام یک سری معاینات پزشکی از جمله ستی اسکن و آزمایشات خون امکان پذیر است. توجه به این نکته ضرورت دارد که جهت اقدام برای اخذ ویزای کاری و کار در نیوزلند، شما باید تمکن مالی به مبلغ حداقل 4,200 دلار نیوزلند داشته باشید.

شرایط ویزا کار در نیوزلند
داشتن حداقل نمره آیلتس ۶.۵
داشتن تمکن مالی
گواهی سلامت جسمانی و روحی
حداکثر سن ۵۵ سال

درخصوص سایر مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای کاری نیوزلند، می‌توان به مواردی از جمله پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، مدارک شناسایی و بیمه درمانی اشاره کرد. یکی دیگر از مسائل قابل توجه در زمینه اخذ ویزای کاری نیوزلند، سن فرد متقاضی است که می‌تواند حداکثر  55 سال باشد.

درصورتی‌که شما اقامت کاری نیوزلند را داشته باشید و تمایل به اقدام برای مهاجرت خانواده خود را نیز داشته باشید، نیاز دارید علاوه بر مواردی که برشمردیم، مدارکی از قبیل اثبات ارتباط خود و همسر و فرزندان و هم‌چنین گواهی‌های سلامت و تسلط همراهان خود بر زبان انگلیسی را ارائه کنید. 

ارائه گواهی عدم سوءپیشینه نیز یکی دیگر از موارد ضروری است که برای تهیه این گواهی شما باید از کشور محل زندگی و یا تولد خود، و هر کشوری که به مدت 12 ماه و یا بیشتر در یک‌بار سفر خود اقامت داشته‌اید، گواهی مربوطه را دریافت نموده و با پلیس کشورهای مذکور جهت بررسی و تأیید در ارتباط باشید.

هزینه اخذ ویزا کار در نیوزلند برای ایرانیان

هزینه اخذ ویزا کاری نیوزلند

اخذ ویزای کاری برای مهاجرت به نیوزلند، مانند سایر مراحل ، هزینه‌های مربوط به خود را دارد. درصورتی‌که شما از کشور ایران جهت اخذ ویزای کاری نیوزلند اقدام کرده باشید، در هنگام اپلای، مبلغی برابر با 680 دلار نیوزلند باید پرداخت کنید. توجه کنید که این هزینه مربوط به EOI و هنگام بررسی مدارک فرد متقاضی است.

 علاوه بر مبلغ ذکر شده، شما باید هزینه‌ای معادل با 3,310 دلار نیوزلند نیز به عنوان Immigration Cost جهت پیش برد فرایند پرداخت کنید. یکی از پرتکرارترین سوالات افراد متقاضی اخذ ویزای کاری نیوزلند، نحوه پرداخت هزینه‌های پیش رو است. برای پرداخت هزینه‌های عنوان شده، شما می­توانید از دو روش اقدام کنید؛ یکی از این دو روش، پرداخت هزینه‌های مربوط از طریق Visa card و یا Master card  است. روش دوم برای پرداخت هزینه‌ها، تهیه Debit card و استفاده از این بستر است.

هزینه خورد و خوراک در نیوزلند

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هزینه زندگی در نیوزلند از بسیاری جهات نسبت به کشورهای مشابه، بالاتر است؛ یکی از دلایل آن، موقعیت جغرافیایی خاص این کشور است که آن را نیازمند واردات محصولات مورد نیاز بازار خود می­کند.

 لازم به ذکر است هزینه‌های روزمره، باتوجه به شهر مقصد در این کشور، ممکن است شامل تفاوت‌هایی باشد. در جدول زیر که براساس قیمت‌های مصوب سال 2023 تنظیم شده، هزینه‌های مربوط به موا غذایی با جزئیات بیشتری برای شما عزیزان آماده شده است:

هزینه خوراکی در کشور نیوزلند
قیمت خوراکی های پرمصرف
یک وعده غذایی در رستوران14 الی 40 دلار نیوزلند
یک گالن شیر7.3 الی 15.1 دلار نیوزلند
نیم کیلو پوند برنج0.9 الی 2.2 دلار نیوزلند
یک بسته 12 عددی تخم مرغ3.1 الی 8.40 دلار نیوزلند
نیم کیلو فیله مرغ3.1 الی 9 دلار نیوزلند
نیم کیلو سیب زمینی0.6 الی 2 دلار نیوزلند
یک بطری 1.5 لیتری آب0.9 الی 3.5 دلار نیوزلند
نیم کیلو سیب0.9 الی 2.2 دلار نیوزلند

هزینه اجاره مسکن در نیوزلند

هزینه اجاره مسکن در نیوزلند برای مهاجرت کاری

اجاره کردن مسکن در نیوزلند برای شما به‌عنوان فرد مهاجر در این کشور، بهترین گزینه برای سال‌های اول زندگی است. از آن‌جایی‌که مهاجران زمان بیشتری برای رسیدن به ثبات در کشور مقصد نیاز دارند، مشاورین مهاجرت نیز برای شروع زندگی در این کشور اجاره آپارتمان را توصیه می‌کنند.

کشور نیوزلند گوناگونی و تنوع زیادی از مسکن را دارد که شامل آپارتمان و خانه‌های ویلایی جهت اجاره می‌شود. در همین راستا شما چه به عنوان یک فرد مجرد و چه به همراه خانواده، میتوانید از پیدا کردن خانه‌ای طبق سلیقه و سبک زندگی خود مطمئن باشید.

واضح است که هزینه ماهانه اجاره در مناطق مختلف شهری و موقعیت مکانی آن نسبت به مکان‌های مهم بسیار تفاوت خواهد داشت. هزینه اجاره یک خانه 1 تا 2 خوابه بین 390 تا 420 دلار نیوزلند و هزینه یک خانه 3 تا 4 خوابه بین 500 تا 600 دلار نیوزلند محاسبه می‌شود. در پایان می‌توان اشاره داشت که به‌طور متوسط هزینه مسکن در نیوزلند بین 8 تا 12 درصد ارزان‌تر از کشورهایی مانند استرالیا،کانادا و آمریکا است.

هزینه رفت و آمد در نیوزلند

هزینه رفت و امد در نیوزلند

از آن‌جایی‌که هزینه خرید ماشین در نیوزلند معقول است، اکثر شهروندان در این کشور از ماشین شخصی برای رفت‌وآمد استفاده می­کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، سیستم حمل‌ونقل عمومی در این کشور گسترده نیست؛ زیرا استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی، کند و پرهزینه محسوب شده زیرا این سیستم توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شود. در میان سیستم‌های حمل‌ونقل کشور نیوزلند، اتوبوس از ارزان‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌های سفر شهری است و هزینه بلیط اتوبوس تقریبا 10 دلار نیوزلند است.

برای استفاده از خدمات تاکسیرانی نیز می‌توان از روش‌های قدیمی یا استفاده از برنامه‌های رایج مانند  Uber  و Green Cabs  استفاده کرد. لازم به ذکر است که در نیوزلند می­توانید با خرید کارت‌هایی مخصوص حمل‌ونقل شهری در طول 12 ماه از آن به عنوان بلیط سیستم حمل‌ نقل استفاده کنید.

در نهایت اگر که شما هم قصد مهاجرت از طریق کار به نیوزلند و دریافت ویزا کار نیوزلند را دارید میتوانید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما به طور رایگان شما را راهنمایی کنند.

 

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

سوالات متداول در رابطه با کار در نیوزلند

بله، شما باید در آزمون آیلتس شرکت کرده و حداقل نمره مورد نیاز برا کار در نیوزلند ۶.۵ است. 

بله، باید مدارک رسمی ازدواج و نمره قبولی همسر و فرزندان خود را به سفارت ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید