رسته های شغلی ⌵

فرمول نوشتن انگیزه نامه کاری (SOP) برای مهاجرت کاری

نوشتن انگیزه نامه برای مهاجرت کاری

هر روزه متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا برای دریافت انواع ویزا از کشوری دیگر درخواست های خود را روانه اداره مهاجرت کشورهای مقصد می کنند؛ افسران مهاجرتی با توجه به قوانین و نیاز و ظرفیت کشور خود پس از بررسی مدارک ارائه شده باید از بین انبوه این درخواست ها دست به انتخاب بهترین کاندیداها بزنند. یکی از مدارک ضروری که نقش مهمی در گرفتن یا عدم موفقیت در ویزا دارد، انگیزه نامه کاری است. 

انگیزه نامه یا SOP مخفف Statement of Purpose می باشد؛ زمانی که شما قصد مهاجرت کاری داشته باشید باید یک نامه بنویسید که شامل جزئیاتی همچون مهارت های شما، علایق شما، دلایل شما برای مهاجرت و … باشد.

نه باید خیلی کوتاه باشد و نه خیلی طولانی و معمولا یک انگیزه نامه حرفه‌ای بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه میتواند باشد.

بله کاملا متفاوت است و نگارش CV یک بخش جدا در فرایند مهاجرت است.

آن چه در این مقاله میخوانید

انگیزه نامه ها با یکدیگر تفاوت دارند !

همانطور که انواع درخواست ویزا وجود دارد، برای هر کدام هم یک نوع خاص و مرتبط از انگیزه نامه باید نوشته شود تا هدف و انگیزه متقاضی از درخواست برای آن نوع ویزای خاص را توضیح داده و توجیه کند. از جمله ویزای تحصیلی، توریستی، کارآموزی،پیوست به همسر، و یا حتی بعد از ریفیوز شدن (رد درخواست) ویزا؛ با توجه به اینکه راهکارهای مثبت بر کاریابی بین المللی تمرکز حرفه ای دارد، در اینجا صرفا به آموزش نوشتن انگیزه نامه برای ویزای کار می‌پردازیم.

آموزش نوشتن انگیزه نامه کاری

نوشتن انگیزه نامه برای جاب آقر

انگیزه نامه برای ویزای کار مدرکی است شامل کلیه اطلاعات مربوط به یک متقاضی کاریابی و اشتغال در کشوری دیگر که به افسر مهاجرت کمک می کند که در یک بررسی سریع دستاوردها و توانایی کار کردن یک نیروی کار خارجی در کشور مقصد را تشخیص دهد. در واقع به متقاضی ویزای کار این فرصت را می دهد که در اولین برخورد بهترین تاثیر را بر مخاطب اصلی (که در اینجا مامور بررسی درخواست ویزاست.) بر جا بگذارد. یک انگیزه نامه باید جذاب و متقاعدکننده باشد و برآیند مطلوبی از شخصیت کلی متقاضی ویزای کار ارائه دهد.

در حین نوشتن انگیزه نامه کاری باید در عین اختصار، اطلاعات مرتبط به تحصیلات، تخصص، دانش و مهارت، انگیزه ها، اهداف کوتاه مدت و برنامه‌های بلندمدت و حتی بلندپروازی های حرفه ای یک متقاضی ویزای کار را شامل شود. 

یک انگیزه نامه شغلی باید برمبنای ساختاری نگارش شود که به نحو احسنت مهارت ها و دانش شما را در یک حرفه و حوزه شغلی به نمایش بگذارد. به همین دلیل حتی یک اشتباه و کاستی کوچک می تواند شانس گرفتن ویزا را از شما بگیرد.

یک انگیزه نامه شغلی باید برمبنای ساختاری نگارش شود که به نحو احسنت مهارت ها و دانش شما را در یک حرفه و حوزه شغلی به نمایش بگذارد. به همین دلیل حتی یک اشتباه و کاستی کوچک می تواند شانس گرفتن ویزا را از شما بگیرد.

اگر می خواهید خارج از کشور شغلی به دست بیاورید و درخواست ویزای شما به نتیجه برسد حتما از یک فرد حرفه ای که در نوشتن انگیزه نامه تخصص دارد کمک بگیرید. باز هم تاکید می کنیم که نوشتن انگیزه نامه برای ویزای تحصیلی با ویزای کاری تفاوتی بنیادی دارد و هر مورد را باید از راهنمایی شخصی که در نگارش آن نوع SOP اطلاعات و تجربه دارد سپرد.

برای مشاوره در رابطه با نوشتن انگیزه نامه فرم را تکمیل کنید

در یک انگیزه نامه کاری علاوه بر اطلاعات اصلی درباره حرفه، تخصص و تحصیلات, سوابق کاری و مسئولیت هایی که بر عهده داشته اید، باید دلایلی عنوان کنید که چرا مایل به اشتغال در یک کشور خاص هستید، چرا یک افسر مهاجرتی باید به شما ویزا بدهد، و در نهایت با ارائه یک برنامه منطقی آن را به پایان برسانید.

انگیزه نامه کاری را جدی بگیرید !

نکات مهم نگارش SOP یا انگیزه نامه

در نوشتن انگیزه نامه کاری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

نگارش انگیزه نامه کاری برای سفارت
ویژگی های یک انگیزه نامه حرفه‌ای
بدون اشتباهیک انگیزه نامه باید عاری از هرگونه اشتباه ساختاری، نگارشی و تایپی باشد.
جذابمقدمه ای جذاب و گیرا داشته باشد.
ارسال مدارکمدارک لازم و کافی در تایید اظهارات خود در متن انگیزه نامه را حتما ضمیمه کنید.
توانمندیتوانمندی های تحصیلی و شغلی خود را برجسته تر کنید.
هدفمندباید نشان دهید که چرا و چطور زندگی در کشوری که برای ویزای آن درخواست داده اید می تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند.
بدون اغراقباید صادقانه، بدون زیاده گویی و اغراق، و مختص خود شما باشد
دارای ساختار و چهارچوب باید دارای یک ساختار و چارچوب استاندارد باشد. (بیشتر از 1000 کلمه و دو صفحه مطلوب نیست)
گیرایی بالاباید بتواند تاثیر مطلوبی از جانب شما بر خواننده ایجاد کند.
کپی ممنوع!از هرگونه کپی برداری و استفاده از انگیزه نامه افراد دیگر خودداری کنید. محتوای انگیزه نامه شما باید از زبان خودتان باشد.

توضیحات مختصر فوق به سادگی حاکی از اهمیت SOP در بدست آوردن یک موقعیت شغلی خوب در کشوری دیگر و دریافت اجازه کار است. برای بدست آوردن یک موقعیت شغلی در کشوری دیگر باید اقدامات و تلاش‌های متعددی در یک بازه زمانی نسبتا طولانی صورت بگیرد. انگیزه نامه اما در مرحله پایانی این فرایند و همراه با درخواست ویزا به دست آفیسر مهاجرت می رسد و محتوای ضعیف یا غیر استاندارد آن می تواند به راحتی تمام تالش های قبلی شما برای مهاجرت کاری به کشور مقصد را بر باد بدهد. روشن است که هیچ متقاضی کاریابی بین المللی حاضر نیست چنین ریسکی بکند؛ پس باید کار را به کاردان سپرد.

حقیقت این است که افراد متخصصی که بتوانند برای ویزای کار در نوشتن یک انگیزه نامه کاری قوی به زبان کشور مقصد به شما کمک کنند، چندان زیاد نیستند؛ در این انتخاب باید هوشمندانه و با احتیاط قدم بردارید. با توجه به اینکه نویسندگان حرفه ای انگیزه نامه در تیم ما به این وزن و اهمیت SOP در نتیجه ویزا کاملا آگاهی دارند، با دقت و بعد از بررسی لیست پاسخ هایی که به فرم سوالات ما داده اید و با لحاظ کردن جاب آفر و شرایط شغل و بازار کار و آخرین قوانین مهاجرتی کشور مقصد، نسبت به نگارش انگیزه نامه اقدام می کنند.

برای مشاوره در رابطه با نوشتن انگیزه نامه فرم را تکمیل کنید

‫2 نظر

  • امیر گفت:

    سلام ، آیا شما انگیزه نامه مینویسید؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس بگیرید