رسته های شغلی ⌵

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلستان

کارشناسان علوم آزمایشگاهی همانند سایر اعضا کادر درمان برگ برنده ای دارند که چیزی نیست جز مهاجرت آسان و جاب آفر های گوناگون از سوی کارفرمایان انگلیسی ؛ به همین دلیل طی سال های اخیر، تعداد افرادی که موفق شده اند با مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی به انگلستان مهاجرت کنند رقم قابل توجهی را در بر می گیرد. کارشناسان علوم آزمایشگاهی به عنوان عضوی از جامعه کادر درمان، شغل بسیار حائز اهمیتی دارند که ارتباط مستقیمی با میزان مرگ و زندگی انسان ها دارد.

لازم به ذکر است که در قدم اول برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلستان شما باید جاب آفر این کشور را از طرف کارفرما داشته باشید، ما در مقاله‌ای به طور مفصل صفر تا صد جاب آفر انگلستان را بررسی کرده‌ایم پیشنهاد میکنیم این مقاله را حتما بخوانید.

 در سراسر جهان، کارکنان این حیطه شغلی پس از گذر از آزمون های گوناگون و طی حساسیت های بسیار جهت کار در این حیطه انتخاب می شوند. خوشبختانه کشورهای گوناگونی در حال حاضر در های خود را به سوی مهاجرین، به خصوص افراد با سابقه کاری در حیطه علوم آزمایشگاهی که شرایط مورد نظر را دارند، باز گذاشته اند. با مطالعه این مقاله، از جزئیات مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلستان و مواردی که نیاز است انجام دهید تا ویزای انگلیس را در دستان خود داشته باشید آشنا می شوید.

اگر که شما هم قصد مهاجرت به انگلستان از طریق علوم آزمایشگاهی را دارید میتوانید فرم رایگان ارزیابی مهاجرت را تکمیل کرده تا کارشناسان مهاجرتی ما شما را راهنمایی کنند. 

کار علوم آزمایشگاهی در انگلستان

آن چه در این مقاله میخوانید

کارشناس علوم آزمایشگاهی در انگلیس چه کارهایی باید انجام دهد؟

مهاجرت از طریق شغل علوم آزمایشگاهی به انگلیس

کار علوم آزمایشگاهی در انگلیس اصولی دارد که بسیاری از این اصول با کشورهای دیگر یکسان هستند و طبق تکست بوک ها و قوانین بهداشت جهانی طبقه بندی می شوند. رشته علوم آزمایشگاهی یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بخش های سیستم بهداشت و درمان انگلیس شناخته شده است؛ چرا که یک اشتباه کوچک می تواند منجر به تشخیص اشتباه پزشک و منحرف شدن مسیر درمان بیمار شود و هم چنین آزمایشات صحیح، می توانند در ادامه مسیر درمان و تصمیم گیری هایی که برای درمان یک بیمار انجام می گیرد بسیار نجات بخش باشند.

از وظایف اصلی کار علوم آزمایشگاهی در انگلستان می توان به موارد گوناگونی اشاره کرد. افرادی که برای این عنوان شغلی اعلام آمادگی می کنند می بایست در نظر داشته باشند که داشتن دانش مورد نیاز در زمینه آنالیز خون، مایعات بدن، بافت ها، شناسایی و کشت باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها از نیازمندی های اصلی می باشد. 

هم چنین کارشناس علوم آزمایشگاهی در انگلستان باید بتواند با دستگاه ها و ماشین های مخصوص آزمایشگاه ها کار کند و توانایی انجام تست های گوناگون بیوشیمی با متد های مخصوص، شمارش سلولی، آماده سازی اسلاید ها با روش های شناخته شده جهانی و رعایت اصول ایمنی برای خود و همکارانش را دارا باشد. قابل ذکر است که تمامی موارد گفته شده تنها بخش کوچکی از دانش مورد نیاز برای کار کارشناس علوم آزمایشگاهی در انگلستان می باشد و افراد شاغل در این حوزه در انگلستان به طور پیوسته می بایست در کلاس های آمورشی شرکت کرده و با متد‌های جدید جهانی آشنا شوند و آن ها را به کار بگیرند.

اولین قدم برای کار علوم آزمایشگاهی در انگلستان دریافت ویزا کاری است، پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه این بخش حتما مقاله ویزا اسکیل ورکر انگلیس را مطالعه نمایید .

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

میزان درآمد کارشناس علوم آزمایشگاهی در انگلیس چقدر است؟

کارشناسان علوم آزمایشگاهی در انگلیس از درآمد خوبی برخوردار هستند؛ با توجه به آمار منتشرشده در سال 2023 می توان اظهار داشت میانگین حقوق سالیانه کارشناس علوم آزمایشگاهی در انگلیس 42000£ (پوند) می باشد که معادل ساعتی 22 پوند است. 

البته باید توجه داشت که علاوه بر آزمایشگاه موردنظر و میزان تخصص و مهارت فرد، فاکتورهایی چون مقدار تجربه نیز تعیین کننده دستمزد فعالین حوزه علوم آزمایشگاهی در انگلیس هستند؛ برای نمونه افراد با سابقه کاری کمتر از 4 سال رقمی معادل 35000 پوند در سال درآمد داشته و افراد باسابقه و مجرب در این رشته می توانند تا 74000 پوند نیز درآمد کسب کنند. با توجه به هزینه های زندگی در انگلیس و همچنین امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دریافت ویزای همراه می توان بیان کرد این میزان دستمزد می تواند تا حد زیادی تأمین کننده زندگی باکیفیت و رضایتمند در شهرهای مدرن انگلیس باشد.

به شما پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه این مقاله را بخوانید، مقاله ویزا کاری انگلیس را حتما مطالعه نمایید تا با شرایط مهاجرت به انگلیس آشنا شوید.

یک کارشناس علوم آزمایشگاهی در انگلیس علاوه بر دانش گفته شده، چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

مهارت های لازم برای کار علوم آزمایشگاهی در انگلیس

 یک کارشناس علوم آزمایشگاهی در انگلیس علاوه بر دانش مورد نیاز، لازم است که مهارت های مورد نظر کارفرما را نیز داشته باشد. رشته علوم آزمایشگاهی رشته ای است که برخورداری از مهارت و دانش در آن یک امر حتمی و حیاتی است، چرا که نتایج کار مشخص کننده بیماری، سلامتی و روند درمان یک بیمار است. یکی از مواردی که کارفرمایان انگلیسی به آن اهمیت زیادی می دهند، داشتن سابقه کار به عنوان کارشناس علوم آزمایشگاهی می باشد. میزان سابقه کاری متقاضی یکی از مواردی است که با توجه به کارفرما متغیر است و می تواند بخش های خاصی از این حوزه را در بر بگیرد.

از دیگر عواملی که مهارت کارشناس علوم آزمایشگاهی را تعیین می کند، ثبت نام و داشتن تاییدیه از سازمان سلامت انگلیس می باشد که در واقع تاییدی است بر دانش فرد و صلاحیت وی. شایان ذکر است که ممکن است کارفرمای شما آزمونی برای بررسی مهارت های شما در زمینه کار علوم آزمایشگاهی در نظر گرفته باشد تا در صورت نیاز برای شما کورس های آموزشی برگزار نماید. مهارت مهم دیگر، تسلط بر زبان انگلیسی است که لازمه کار علوم آزمایشگاهی در انگلستان است.

 

متقاضیان می بایست در یکی از آزمون های آیلتس و تافل شرکت کنند و نمره مدنظر کارفرما را کسب نمایند. عموما مدرک آیلتس با نمره 6 تا 7 و تافل با نمره 85 الی 120، برای اخذ جاب آفر کافی می باشد.

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت پرستار به انگلیس را مطالعه نمایید.

چه مدارکی برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلیس لازم است؟

مدارک لازم برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلیس

اگر شما از افراد علاقه مند به فعالیت در حوزه علوم آزمایشگاهی در کشور انگلیس هستید، می توانید با تهیه فهرستی از مدارک که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم، به این هدف نزدیک و نزدیک تر شوید. انگلیس فرصت های شغلی متنوع و بسیاری را برای کارشناسان علوم آزمایشگاهی درنظر گرفته و باید توجه داشت که مدارک لازم برای تمامی این موقعیت ها مشترک و یکسان می باشد. 

اصل شناسنامه فرد به همراه ترجمه، پاسپورت معتبر فرد (دارای حداقل 6 ماه اعتبار)، آخرین مدرک تحصیلی (کارشناسی)، ارائه 4 قطعه عکس پرسنلی با پس زمینه سفید، مدرک معتبر زبان انگلیسی (آیلتس بالای 6) و ارائه سوابق شغلی به همراه میزان درآمد سالانه از فعالیت در حوزه علوم آزمایشگاهی از مهم ترین مدارک لازم برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی هستند. در ادامه به بررسی سایر مدارک لازم می پردازیم:

مدارک لازم برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلیس
پرینت حساب بانکی شما در 6 ماه اخیر
ترجمه فیش حقوقی
رسید پرداختی هزینه مصاحبه و اخذ ویزا
اسناد مربوط به دعوتنامه از سوی کارفرما
گواهی عدم سوء پیشینه
گواهی سلامت پزشکی فرد

شایان ذکر است که کارشناسان علوم آزمایشگاهی می توانند علاوه بر اخذ ویزای کار، از فرصت اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ممتاز انگلیس نیز استفاده کنند که مدارک مربوط به این موضوع را در ادامه شرح داده ایم.

چه مدارکی برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلیس لازم است؟

معادل سازی مدرک علوم آزمایشگاهی در انگلیس

برای کار علوم آزمایشگاهی در انگلیس، شما باید از شرایط و چگونگی فرآیند شروع کار و جزئیات زندگی در انگلیس به عنوان کارشناس اطلاع داشته باشید؛ اگر شما جزء فارغ التحصیلان از دانشگاه های خارج از انگلیس هستید، برای شروع کار در این کشور نیاز به رجیستریشن دارید. 

رجیستر شدن در انگلیس توسط مجموعه ها و ارگان های مختلفی انجام می شود که شما به عنوان کارشناس علوم آزمایشگاهی با ارسال مدارک برای سازمان سلامت می توانید در گروه Biomedical Scientists رجیستر شده و فعالیت خود را در آزمایشگاه های انگلیس شروع کنید. توجه داشته باشید که در این مراحل شما احتیاجی به شرکت در آزمون ندارید و تنها ارائه مدارکی که در بخش پیشین به آن ها اشاره شد و همچنین پرداخت هزینه تطبیق مدارک کافی است. شایان ذکر است که پروسه اقدام برای رجیسترشدن و دریافت ویزا معمولا بین 7 الی 10 ماه طول می کشد.

اگرچه نرخ بیکاری انگلیس در سال 2022 تنها 5% اعلام شده و پیشبینی می شود کارشناسان علوم آزمایشگاهی در این کشور مسیر سختی برای یافتن شغل مناسب پیش روی خود نداشته باشند، شما به عنوان متقاضی این امر می توانید پیش از مهاجرت به انگلیس از طریق جستجو در سایت ها و موسسات کاریابی همچون سامانه کاریابی بین المللی نیکان از موقعیت های شغلی موجود در رشته خود مطلع شوید.

 از دیگر مزایای فعالیت در حوزه علوم آزمایشگاهی در انگلیس می توان به امکان دریافت ویزای همراه اشاره کرد. همچنین شما قادر خواهید بود با ارائه مدارکی نظیر نامه تمکن مالی، پاسپورت جدید و پذیرش نامه دانشگاه برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه هایی نظیر University of Liverpool و Bangor University اقدام کنید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

پیشنهاد ما برای مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلستان چیست؟

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلستان مسیری است که در عین سادگی، پیچیدگی های خاص خود را نیز دارد. تمامی کشور ها، از جمله انگلستان، در زمینه جذب کادر درمان سیاست های مشخصی دارند، که این موضوع خود نشان دهنده حیاتی بودن شغل این افراد است.

 اگر شما دانش کافی و مهارت های ذکر شده برای کار به عنوان یک کارشناس علوم آزمایشگاهی در انگلستان را دارید، می توانید پس از جمع آوری مدارک خود، با موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان با شماره 02187700913 تماس بگیرید تا مشاورین مهاجرتی ما در مسیر اخذ جاب آفر، رجیستریشن و سایر بخش های مهاجرت به انگلستان به شما کمک کنند.

سوالات متداول

مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاهی به انگلستان

بله ، در صورتی که این ویزا را دریافت کنید شما میتوانید به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنید.

هزینه اخذ ویزای کاری انگلیس بین 625 تا 1400 پوند متغیر می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید