رسته های شغلی ⌵

مهاجرت داروساز به انگلستان

یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجران در دنیا بریتانیا است، انگلستان با داشتن شرایط ویژه اقتصادی و رفاهی همیشه مقصدی امن برای شروع دوباره زندگی و پیشرفت کاری بوده است. سیستم درمان و بهداشت قوی انگلستان متخصصان حوزه‌های علوم پزشکی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند از جمله داروسازان. 

نکته اینجاست که درصورتی که مدرک داروسازی یا پزشکی از بریتانیا اخذ نشده باشد، صلاحیت آن باید توسط نظام سلامت بررسی شود. بنابراین فرایند معادل‌سازی مدرک داروسازی الزامی است. 

در صورتی که قصد مهاجرت به انگلستان از طریق داروسازی را دارید در ابتدا باید با قوانین و شرایط بریتانیا برای مهاجرت داروساز به انگلیس آشنا شوید، همین طور پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه این مطلب، حتما مقاله جاب آفر انگلستان را مطالعه نمایید تا دید وسیع‌تری نسبت به مهاجرت به این کشور داشته باشید.

ما در این مقاله به تمامی نکات درمورد شرایط مهاجرت داروساز به انگلیس، حقوق داروسازی در انگلستان و فرایند اخذ ویزا کاری برای مهاجرت ماما به انگلستان خواهیم پرداخت.

مهاجرت داروساز به انگلیس
آن چه در این مقاله میخوانید

موقعیت‌های شغلی و درآمد داروساز در انگلیس

برای مهاجرت به انگلیس از طریق داروسازی در ابتدا باید مدارک خود را معادل سازی کنید که در  انتهای این مقاله به طور کامل راجع به معادل سازی مدارک برای مهاجرت به انگلستان از طریق داروسازی صحبت کرده‌ایم پس از معادل سازی نوبت به قرارداد بستن و شروع داروسازی در انگلستان می‌رسید.

علاوه بر رفاه اجتماعی و امکان پیشرفت در کشوری مثل انگلستان، موارد دیگری که مهاجرت به انگلیس از طریق داروسازی را جذاب می‌کند فرصت‌های شغلی فراوان و درآمدهای بالا است. حقوق داروساز در انگلیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالا‌تر است و سیستم پیشرفته سلامت و درمان در این کشور نیز داروسازی در انگلستان را جذاب‌تر می‌کند.

اگر که قصد مهاجرت به انگلیس از طریق کار را دارید، به شما پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت کاری به انگلیس را مطالعه کنید.

درآمد داروسازی در انگلستان

نرخ بیکاری در انگلستان پایین و نیاز آن‌ها به نیرو متخصص و ماهر بالا است، درواقع شما برای کار پیدا کردن در این کشور نیاز به رقابت سخت نیست و شانس پذیرش شما زیاد است. 

در انگلستان می‌توانید به عنوان داروساز داروخانه، دستیار داروساز، تکنسین داروسازی، مشاور، استاد و کارشناس داروسازی برای تولید دارو مشغول به کار شوید. 

درواقع شما می‌توانید در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، تمامی صنایع تولید دارو و حتی دانشگاه‌ها فعالیت کنید. هیچ محدودیتی برای حضور در شهر خاصی وجود ندارد و تمامی شهرها می‌توانند محل کار شما باشند. 

با استخدام در بیمارستان‌ها کار شما تجزیه و تحلیل انواع داروهای خارجی و داخلی خواهد بود. از جمله مسائلی که باید به آن اهمیت دهید ارتباطات موثر و راحت با بیماران است. باید بتوانید به درستی و صراحت با بیماران و همراهان آن‌ها ارتباط برقرار کنید. داشتن مهارت‌های خوب کامپیوتری و آشنایی با تکنولوژی‌ها و ابزارهای مربوط به داروسازی نیز شانس شما را برای مهاجرت افزایش می‌دهد.

کارفرمایان معمولا کار کردن با داروسازی که دارای اقامت و تابعیت انگلستان است را ترجیح می‌دهند و داروسازانی که دارای مدرک دکترا و سابقه کاری هستند را بهتر پذیرا می‌شوند. کارفرمایان در ابتدا مدارک شما را بررسی می‌کنند و با توجه به فاکتورهایی مانند سن، سابقه، محل تحصیل و نوع اقامت داروسازان با آن‌ها قرارداد می‌بندند.

درآمد شما نیز وابسته به همین فاکتورها است. پس از بستن قرارداد می‌توانید ‌بصورت رسمی به عنوان یک داروساز در انگلستان مشغول به کار شوید.

در صورتی که قصد مهاجرت به انگلیس از طریق داروسازی را دارید فرم رایگان ارزیابی را تکمیل نمایید.
فرم ارزیابی مهاجرت

موقعیت های شغلی داروسازی در انگلستان

توضیح و شرح وظایف برخی از مشاغل حوزه داروسازی در انگلیس به شرح زیر است:

  • داروساز عمومی: عموما در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت هستند و وظیفه اصلی آن‌ها نظارت بر تحویل صحیح دارو به بیماران است. تعیین دوز دارو، تداخل‌های دارویی و نحوه استفاده نیز بر عهده داروسازان است و نیاز است در مواردی این موضوعات را مستقیما به خود بیمار توضیح دهند.
 
  • دستیار داروساز: دستیاران داروسازی در بیمارستان‌ها مشغول به کار می‌شوند. دستیار داروساز در نگلستان وظیفه دریافت نسخه نظارت بر انبار و تحویل دارو به بیماران را برعهده دارند.
 
  • تکنسین داروسازی: تکنسین‌های تخصص داروسازی در انگلستان در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های عمومی فعالیت دارند. این افراد نسبت به تحویل دارو و دوز مصرفی تسلط دارند. بعلاوه، تکنسین‌های داروسازی در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت نیز امکان فعالیت دارند.
موقعیت های شغلی برای داروسازی در انگلیس

حقوق داروسازان در انگلیس

حقوق داروسازان در انگلیس

درآمد داروساز در انگلستان حدود 30 الی 40 هزار پوند در سال است که بصورت متوسط 3000 پوند در ماه می‌شود. 

برای سابقه کمتر از یک سال در داروسازی معمولا قراردادها روی عدد 31 هزار بسته می‌شود. طبیعتا با افزایش تجربه کاری و مهارت داروساز درآمد افزایش می‌یابد و حتی می‌تواند به 50 هزار پوند در سال نزدیک شود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت داروساز به انگلستان

شرایط مهاجرت داروسازان در انگلیس

مرحله ارسال مدارک برای داروسازان بسیار حساس است و بهتر است از کمک یک متخصص یا مشاور در این مرحله استفاده کنید. داروسازان باید تمامی مدارک لازم بصورت دقیق و با اطمینان از صحت کامل آن در تمام ریز جزئیات آماده کنند و به سفارت انگلستان تحویل دهند. 

البته لازم به ذکر است یکی از مهترین مدارک برای مهاجرت داروساز به انگلیس داشتن ویزا کار میباشد، اگر که مدرک شما داروسازی است؛ شما باید ویزا از نوع نیرو کار ماهر را داشته باشید، به شما توصیه میکنیم برای درک بیشتر از این نوع ویزا، حتما مقاله ویزا اسکیل ورکر انگلیس را مطالعه نمایید.

باید بدانید که آفسیر سفارت تمامی مدارک را با دقت بررسی می‌کند و ممکن با مشاهده کوچک‌ترین مغایرت کیس شما رد کند. مدارک هویتی و تحصیلی باید به درستی و کامل ارائه شوند همچنین باید روی مدارکی که تحویل می‌دهید تسلط داشته باشید تا درصورت مطرح شدن سوال از جانب آفیسر پاسخ درست را ارائه دهید. همچنین به یاد داشته باشید که تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

بطور کلی مدارک مورد نیاز شما عبارتست از :

مدارک شناسایی و هویتی

گذرنامه با اعتبار

مدرک زبان (حداقل آیلتس ۷)

مدرک تحصیل همراه با ریز نمرات آن

تمکن مالی (پرینت گردش حساب برای اثبات قدرت مالی)

زمانی که موفق شدید ویزای کار را دریافت وارد کنید مراحل پیچیده معادل سازی مدرک داروسازی می‌شوید. البته نگران نباشید در این مقاله سعی کرده‌ایم با توضیحات مرحله به مرحله و دقیق فهم این راه پیچیده را برای شما شفاف و آسان کنیم.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

اعتبار مدرک داروسازی ایران در انگلستان

معادل سازی مدرک داروسازی در انگلیس

اصلی‌ترین دغدغه مهاجرت داروساز به خارج از کشور اعتبار و معادل‌سازی مدرک تحصیلی در کشور مقصد باشد. مانند مهاجرت پزشکان به انگلیس، مهاجرت داروساز به انگلیس نیز نیاز به معادل سازی مدرک دارد و درغیر این صورت دریافت کار در این کشور غیرممکن می‌شود. این معادل سازی مدرک در فرایند مهاجرت پرستاران نیز وجود دارد.

همانطور که مشخص است حساسیت زیادی در حوزه‌های سلامت و درمان وجود دارد، بخصوص در کشوری مانند انگلستان که در این زمینه بسیار سخت‌گیر است. به عنوان مشاغلی که با حفظ جان و سلامت جامعه سر و کار دارند، برای سنجش صلاحیت داروسازان و سایز رشته‌های پزشکی از زمان ورود به دانشگاه تا فارغ‌التحصیلی آزمون‌ها و مراحل زیادی وجود دارد. بدیهی است داروسازی که بدون سپری کردن این مراحل موردنظر این کشور آماده به کار باید مورد سنجش قرار گیرد و وارد فرایند پیچیده معادل‌سازی مدرک شود.

برای معادل سازی مدرک داروسازی، متقاضی باید در آزمون مخصوص آن شرکت کند و نمره قابل قبول را در آن کسب کرد. با توجه به آنچه در مورد سختگیری انگلستان درمورد سیستم بهداشت و درمان گفتیم، بدیهی است که معادل‌سازی مدرک کار پیچیده و پرچالشی است. حتی ممکن است که شخص متقاضی نتواند با یک بار شرکت در امتحان نمره قبولی را کسب کند و نیاز به تکرار آزمون باشد.

صفر تا صد معادل‌ سازی مدرک داروسازی در انگلیس

شرایط معادل سازی مدرک برای مهاجرت داروساز به انگلیس

برای معادل سازی مدرک داروسازی باید آزمون‌هایی را که توسط دانشگاه‌های معتبر انگلستان برگزار می‌شوند را پشت سر بگذارید و دوره‌های آموزشی لازم را پشت سر بگذارید. در بیان ساده‌تر چند سازمان مدارک شما با توجه به مدرک مورد تایید انگلستان ارزیابی می‌کنند.

قبل از اینکه به مراحل معادل‌سازی بپردازیم جالب است بدانید که که به دو روش می‌توانید برای معادل‌سازی مدرک خود اقدام کنید. روش اول اخذ ویزای معادل‌سازی مدرک به صورت مستقیم است و روش دوم اخذ ویزای تحصیلی است. یعنی می‌تواند در یکی از دانشگاه‌های انگلستان پذیرش تحصیلی بگیرید و سپس در کنار ادامه تحصیل فرآیند معادل‌سازی مدرک خود را طی کنید.

ما در این مقاله راجع به روش اخذ ویزا داروسازی از طریق معادل سازی مدرک صحبت میکنیم.

 

مرحله اول

شرکت در دوره ارزیابی OSPAP

دوره ospap برای اخذ ویزا کاری در انگلیس

متقاضی پس از ورود و اخذ ویزای انگلیس باید در دوره مخصوص داروسازان خارج از اتحادیه‌ اروپا شرکت کند. نام این دوره OSPAP یا Overseas Pharmacists’ Assessment Program می‌باشد به معنای ارزیابی داروسازان خارج از کشور. مدت زمان این دوره تقریبا یک‌‌سال است، که بصورت تمام وقت توسط برخی از دانشگاه‌های انگلستان برگزار می‌شود.

این دوره شامل آموزش‌ قانون داروسازی عمومی، علوم داروسازی، آشنایی با امتحان داروسازی، قانون‌های اخلاق پزشکی انگلستان و … می‌شود. برای شرکت در دوره OSPAP این دوره لازم است که مدارک تحصیلی، مدرک زبان، سوابق کاری و تحقیقاتی خود را برای ارزیابی ارائه دهید. هزینه این ارزیابی 678 پوند است. UK NARIC مدارک شما را بررسی می‌کند و طی یک بیانیه رسمی نتیجه را به شما اعلام می‌کند. درصورت اعلام اعتبار مدارک شما واجد شرایط شرکت در دوره OSPAP خواهید بود. فراموش نکنید از زمان تایید صلاحیت شما تنها دوسال فرصت دارید تا در دوره شرکت کنید

مرحله دوم

شرکت در دوره کارآموزی داروسازی

دانشجویان OSPAP باید یک دوره 52 هفته‌ای کارآموزی را در برای فراگیری استاندارهای کاری در یک مرکز تایید شده توسط GPhC  سپری کنند. خبر خوب اینکه برای این کارآموزی حقوق درنظر گرفته شده و تمام وقت است البته می‌توانید بصورت پاره وقت نیز در این دوره شرکت کنید. شرکت‌کنندگان می‌توانند محل کارآموزی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند و سپس به GPhC  معرفی کنند.

در ادامه به معرفی GPhC میپردازیم.

کارآموزی داروساز برای مهاجرت به لندن
مرحله سوم

GPhC و دریافت اقامت

آزمون gphc برای مهاجرت داروساز به انگلیس

پس از این که در دوره ارزیابی شرکت کردید و کارآموزی خود را گذراندید باید در آزمون GPhC شرکت کنید.

 آزمون GPhC بین کسانی که در دانشگاه‌های انگلستان در مدرک داروسازی فارغ‌ التحصیل شده‌اند و کسانی که قصد اخذ ویزا کاری از طریق داروسازی را دارند،یک آزمون مشترک است .

حداکثر سه بار فرصت دارید تا در آزمون‌ GPhC  که دوبار در سال در ماه سپتامبر و ژوئن برگزار می‌شود شرکت کنید. اینکه در آزمون کدام ماه می توانید شرکت کنید وابسته به نمرات شما در بخش آموزشی است. این امتحان دو بخشی است که با هر دو مرحله آن را در یک آزمون قبول شوید. 

بخش اول دو ساعت زمان دارد و شامل 40 سوال تستی محاسباتی است. (نگران نباشید ماشین حساب مجاز است). 

بخش دوم 120 سوال ترکیبی دارد که باید در آن برای یک صورت مسئله بهترین پاسخ را پیدا کنید. (متاسفانه ماشین حساب در این بخش مجاز نیست )

تبریک میگوییم!

شما یک داروساز در انگلستان هستید!

اگر با موفقیت دوره OSPAP، کارآموزی و آزمون را پشت سر گذاشتید، تبریک میگوییم!

حالا می‌توانید به عنوان یک داروساز در سیستم My GPhC  درخواست خود را ثبت کنید. اما درنظر داشته باشید که از زمان شروع دوره OSPAP تا ثبت درخواست رسمی نباید بیشتر از 4 سال فاصله ایجاد شود در غیراین صورت ثبت ممکن نیست.

شرایط تاسیس داروخانه در انگلستان

در انگلستان می‌توانید بصورت یک استارت آپ، داروخانه خود را ثبت کنید و یا می‌توانید یک داروخانه ثبت شده خریداری کنید. مشخصا لازمه هر کدام از این اقدامات معادل‌سازی مدرک است. 

تاسیس داروخانه در انگلستان آسان نیست و فضای رقابتی دارد و خرید یک داروخانه از پیش ثبت شده فرایند ساده‌تری دارد. برای تاسیس داروخانه در هر منطقه باید با متقاضیان آن منطقه رقابت کنید. بهترین موقعیت برای تاسیس در نزدیکی مراکز درمانی است.

برای تاسیس یک داروخانه حتما رقبای خود را در منطقه بسنجید و سپس تصمیم بگیرید که آیا تاسیس یک داروخانه به نفع شما است یا خیر.

تاسیس داروخانه در انگلیس

رقبای شما شامل مراکز مراقبت اولیه و سوپرمارکت‌ها است و همچنین داروخانه‌های زنجیره‌ای ملی که به طور فزاینده‌ای در حال گسترش هستند. حتی ممکن است با داروخانه‌های آنلاین نیز وارد رقابت شوید. احتمالا سود شما در فروش طیف گسترده‌ای از داروهای بدون نسخه، محصولات مراقبت‌های بهداشتی، لوازم آرایشی و… است. 

نکته اینجاست که بسیاری از فروشگاه‌های دیگر نیز این نوع محصولات را می‌فروشند. به عنوان مثال سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای محصولاتی مانند ویتامین‌ها و مکمل‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات کودک را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. پس بهتر است روی محصولاتی تمرکز کنید که به سادگی در دسترس عموم نیستند.

شرایط خرید داروخانه در بریتانیا

ممکن است تصمیم بگیرید که یک داروخانه موجود را بخرید تا اینکه سرمایه گذاری خود را از ابتدا شروع کنید. خرید یک شرکت به این معناست که محصولات، مشتریان، کارکنان، محل و تجهیزات همه از پیش مشخص هستند. البته خرید یک کسب‌وکار می‌تواند فرآیندی خطرناک و پرهزینه باشد، مگر اینکه مهارت‌ها و تجربه مناسبی داشته باشید. 

از جمله دانش حقوقی و مالی بالا. برای خرید داروخانه در انگلستان به موارد زیر دقت کنید:

  • شورای عمومی داروسازی (GPhC) استانداردهایی را برای محل داروخانه معرفی کرده است. داروخانه‌ها تنها در صورتی می‌توانند تاسیس شوند که به این استانداردها دست یابند.
 
  • آژانس‌های تخصصی انتقال تجارت فروش داروخانه‌ها را در سراسر انگلستان انجام می‌دهند. می‌توانید از این آژانس‌ها برای مشاهده جزئیات داروخانه‌های برای فروش در منطقه خود استفاده کنید.

اقامت داروسازان در انگلستان

اقامت داروساز در انگلیس

هدف اصلی از مهاجرت داروسازان به انگلستان دریافت اقامت است. پس از اینکه داروسازان موفق به معادل‌سازی مدرک خود شدند، می‌توانند با شروع کار و پرداخت مالیات برای اقامت کاری اقدام کنند. این نوع از اقامت هرساله باید تمدید شود و تداوم داشته باشد. 

زمانی که اقامت شخص در انگلستان بیش از 5 سال شود می‌تواند برای اقامت دائم خود اقدام کند و کارت اقامت بگیرند. توجه داشته باشید که در این 5 سال نباید در مجموع بیشتر از 450 روز را خارج از این کشور بگذرانید. 

متقاضی در سال ششم اقامت خود در انگلستان (یک سال پس از اقامت دائم) می‌تواند برای اخذ پاسپورت این کشور اقدامات لازم را انجام دهد. البته برای اخذ پاسپورت شروطی وجود دارد. 

از جمله اینکه 12 ماه گذشته باید در انگلستان حضور داشته باشید، به زبان انگلیسی مسلط باشید، سابقه کیفری و اقدام به ارتکاب جرم نداشته باشید و البته مالیات خود را به موقع پرداخت کرده باشید. همچنین ملزم به این هستید که به تاریخ، فرهنگ و قوانین شهروندی انگلستان مسلط باشید.

خبر خوب اینکه برخلاف بسیاری از کشورها تابعیت دوگانه در انگلستان مجاز است، یعنی می‌توانید همزمان شهروند انگلستان و ایران باشید یا هر کشور دیگری که مدنظر دارید.

هزینه‌های زندگی در انگلستان برای داروسازان چقدر است؟

با توجه سطح کیفیت زندگی و رفاه شهری و سایر مزایای کشور انگلیس، می‌توان حدس زد که انگلستان کشور گرانی در سطح دنیا محسوب می‌شود. لندن گران‌ترین شهر این کشور و البته یکی از گران‌ترین شهرای دنیاست. طبیعتا زندگی در شهرهای کوچک‌تر هزینه کمتری دارد. شاید مهم‌ترین هزینه‌ای که باید به فکر آن باشید هزینه مسکن باشد. 

میانگین اجاره بها مسکن در مرکز شهر از 1200 تا 2000 پوند است و بطور متوسط هزینه یک وعده غذایی حدود 10 پوند می‌شود. البته از سایر هزینه‌های مانند حمل و نقل، استفاده از سیستم درمانی، قبض و … نباید چشم پوشی کرد.

با وجود هزینه‌ بالای زندگی در انگلستان نباید فراموش کرده درآمدها در این کشور پرقدرت نیز چشم‌گیر هستند. مسئله بدیهی این است که یک داروساز با متوسط درآمد خود می‌تواند یک زندگی مرفه را در انگلستان تجربه کند.

هزینه زندگی در انگلیس

مزایای زندگی در انگلستان

مزایای زندگی در انگلیس

تغییری که در سطح کیفیت زندگی شما ایجاد می‌شود باورنکردنی است. انگلستان به عنوان یکی از 5 قدرت برتر اقتصادی در جهان، مساعدترین شرایط کسب و کار را دارد. انگلستان همیشه برای پذیرش استارت‌اپ‌ها و سرمایه گذاری‌های جدید مشتاق است.

 زیرساخت‌های توسعه‌ یافته شهری، سیستم آموزشی پیشرفته و فرهنگ غنی و اصیل این کشور، انگلستان را به مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت، تحصیل و زندگی تبدیل کرده است.

 چه به فرهنگ و هنر علاقه دارید، چه به پیشرفت تکنولوژی‌های جدید، انگلستان می‌تواند خواسته‌های شما را اجابت کند. هدف اصلی دولت انگلستان بهبود روز‌افزون این شرایط است و در جهت رفاه مردم قدم برمیدارد.

حقیقت دیگری که نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کرد موقعیت عالی جغرافیای انگلستان است. این کشور در محبوب‌ترین قاره جهان، با شرایط آب‌وهوایی مساعد قرار گرفته است. علاوه بر استفاده از طبیعت خیره کننده انگلستان، می‌تواند با صرف زمان و هزینه اندک از جاذبه‌های بی‌نظیر سایر کشورهای اروپایی بهره‌مند شوید.

‫2 نظر

  • علی قربانی گفت:

    سلام
    مقاله بسیار کامل و جامعی بود ممنون از شما

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس بگیرید