رسته های شغلی ⌵

کار آرایشگری در کانادا

کار آرایشگری در کانادا به چه صورت است؟ اگر که شما هم به دنبال مهاجرت از طریق آرایشگری به کانادا هستید تا انتها این مقاله با ما باشید؛ در کل آرایشگری به صورت حرفه‌ای در اکثر کشورهای جهان از جمله کانادا به یک علم تبدیل شده و اصول و قواعد خاص خودش را دارد. به عنوان مثال، در مورد کوتاهی مو یک آرایشگر کاربلد، با تجربه و استعدادی که دارد فرم صورت از نظر استخوانی یا گوشتی بودن، اندازه گردن، شکل هندسی سر، جنس مو و سایر گزینه ها را نیز در نظر گرفته و سپس تصمیم می‌گیرد که مو را چگونه به بهترین شکل اصلاح کند. اما در کشور ما که این شغل عمدتا به صورت حرفه‌ای نیست، به دستور مشتری آرایشگر موها را اصلاح میکند و خودش نقش زیادی ندارد؛ برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه کار آرایشگری در کانادا میتوانید فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل نموده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند همچنین ما در این مطلب مهاجرت آرایشگران به کانادا، کار آرایشگری در کانادا و شرایط مهاجرت آرایشگر به کانادا را بررسی خواهیم کرد.

آن چه در این مقاله میخوانید

مهاجرت آرایشگر به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری

کانادا مدت­ها است که مقصدی محبوب برای افرادی بوده است که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید و زندگی با کیفیت بهتر در یک کشور امن و توسعه یافته هستند. این کشور مهاجرپذیر با اقتصادی قوی و سیاست حمایت از مهاجرین به یک انتخاب برتر برای متخصصین انواع حرفه‌ها از جمله آرایشگران تبدیل شده است. آرایشگری در سراسر کانادا مورد تقاضا است و ممکن است شما بتوانید ویزا اقامت دائم کانادا را با یا بدون جاب آفر کانادا دریافت کنید.

برای مهاجرت به کشور کانادا صدها روش وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها اقامت دائم کانادا را کسب کنید. بهترین روش بستگی به شرایط شما دارد. از بهترین راه­های مهاجرت برای ایرانیان در سال‌های اخیر می‌توان به جاب آفر، ویزاهای سرمایه‌گذاری، ویزای تحصیلی، اسکیل ورکر کانادا و ویزای توریستی اشاره کرد.

در ادامه اطلاعاتی در رابطه با مهاجرت به کانادا از طریق آرایشگری، درآمد آرایشگر در کانادا، اقامت با مدرک آرایشگری در کانادا و بازار کار آرایشگری در کانادا برای آشنایی بیشتر شما ارائه می­شود.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

شغل آرایشگری در کانادا

کار آرایشگری در کانادا

طبق برخی تحقیقات صورت گرفته، آرایشگری یکی از شادترین شغل­های دنیاست که به ذوق و علاقه شما بسیار وابسته است؛ همچنین باید در نظر داشت که آرایشگری یکی بهترین شغل‌ها برای زنان در کانادا میباشد، در این حرفه باید خلاق و به­روز باشید و از آخرین مدل­، مد و روش­های خودآرایی اطلاع داشته باشید. مانند اکثر مشاغل، کار آرایشگری در کانادا جزو حرفه­های پرمتقاضی و پرسود به شمار می‌رود و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌توانند از مزایای کار در کانادا بهره­مند شوند.

امکان قطعی برای رشد شما در زمینه کار آرایشگری در کانادا وجود دارد، زیرا این صنعت در حال رشد روزافزون است. برای موفقیت و پیشرفت در حرفه­ آرایشگری در کانادا اول از همه، شما می‌بایست مهارت‌های بالا در آرایش مو و صورت داشته باشید. دوم شما باید بتوانید با مشتریانی در هر سن و زمینه­ای کار کنید و در آخر باید منعطف باشید و بتوانید چندین کار را همزمان انجام دهید.

موضوعی که به دلیل و راه برای مهاجرت به کانادا تبدیل شده این است که کانادا در تمامی شهرها و ایالت‌های خود به آرایشگران در زمینه‌های مختلف نیازمند است.

از طرفی دیگر این کشور خود از مهاجرت آرایشگرها به کانادا استقبال کرده و درلیست ملی کد شغلی (ناک) آرایشگری را جای داده که عدد آن ۶۳۴۱ است. داشتن کد در NOC کار را برای مهاجران آن حرفه جلوترانداخته و به کمک همین روش می‌توانند نسبت به ویزای کار کانادا و اقامت دائم اقدام کنند. با درنظر گرفتن این نکات، می‌توانید از همین امروز شروع به برنامه‌­ریزی برای مسیر شغلی خود کنید!

درآمد آرایشگر در کانادا چقدر است؟

درآمد آرایشگر در کانادا

کار آرایشگری در کانادا یکی از پرمتقاضی­ترین مشاغل است. آرایشگران در تمام ۱۱ استان و منطقه کانادا تقاضای زیادی دارند و به عنوان یک متخصص بسیار ماهر می‌توانید انتظار داشته باشید که بین هفتاد و دوهزار و نهصد دلار کانادا تا صد و نه‌هزار و پانصد دلار کانادا در سال درآمد داشته باشید؛ ما برای شما جدولی از درآمد آرایشگر در کانادا تهیه‌ کرده‌ایم.

درآمد براساس استان
میانگین سالانه
کبک۳۸۲۶۹ دلار
انتاریو۴۴۸۵۰ دلار
آلبرتا۳۵۱۰۰ دلار
بریتیش کلمبیا۳۵۱۰۰ دلار

عناوین شغلی برای آرایشگری در کانادا

ویزای کار ارایشگری در کانادا

کسانی که قصد مهاجرت از طریق آرایشگری به کشور کانادا را دارند، هنگام ورود به این کشور می‌توانند تحت عناوین شغلی از قبیل کوتاهی مو، متخصص کلاه­گیس، شاگرد آرایشگر، آرایشگر مردانه، گرداننده یا مدیر سالن زیبایی، متخصص مو و زیبایی مو، تکنسین کار با مواد و رنگ مو، آرایشگر مو و شینیون کار و شاگرد او، متخصص مراقبت از مو و بسیاری موارد دیگرمشغول به کار شوند. لازم به ذکر است افرادی که در زمینه­های گفته شده متخصص هستند، واجد شرایط برای دریافت ویزای کاری و اقامت دائم و مهاجرت به کانادا بوده و تحت گروه خاصی از لیست ناک (NOC) با کد ۶۳۴۱ قرار می‌گیرند.

آرایشگر مو در کانادا

آرایشگر در کانادا باید بتواند سبک مو را سازگار با ویژگی­های جسمانی و حالت صورت مشتری پیشنهاد دهند و یا در صورتی که مشتری یک سبک خاصی را درنظر دارد باید بر اساس آن کار انجام شود.

تکنسین کار با مواد و رنگ مو

باید تمامی مهارت‌ها در زمینه های مختلف زیبایی مو و ترکیب رنگ و کار با مواد را داشته باشند و بتوانند وضعیت مو و پوست سر را تجزیه تحلیل کنند.

آرایشگر مردانه در کانادا

کار راحت‌تر و وظایف کمتری را دارد ولی باید توانایی اصلاح خوب و باکیفیت ریش و سبیل و مو را داشته باشند. کارهایی مانند شامپو و رنگ و صاف کردن مو را نیزبرعهده دارند.

مدیر سالن زیبایی

با مدیریت کل باید دائما ارتباط مستقیمی داشته باشد تا هر اتفاقی که رخ می‌دهد به او گزارش دهد و حتما باید منظم و دقیق باشد تا نظم و انضباطی منسجم را برای پیش بردن بهتر کارها برقرار سازد.

شینیون کار در کانادا

با توجه به هنر و خلاقیتی که دارد درآمد او متغیر است. باید ایده‌های خاص خود را با توجه به چهره و سلیقه مشتری اجرا کند. او باید از تمام مدل‌ها و تکنیک‌های روز آگاهی داشته باشد.

جست و جوی شغل آرایشگری در کانادا

بازار کار آرایشگری در کانادا مانند کشورهای دیگر دنیا، بسیار پررونق است. مهاجرت از طریق آرایشگری به کانادا و آرایشگری در کانادا نیز مانند دیگر تخصص­ها، نیازمند داشتن مجوزهای لازم این حرفه است.

برای مهاجرت به کانادا از طریق آرایشگری شما باید ابتدا مشخص کنید که واجد شرایط مهاجرت هستید. در مرحله بعد مدارک خود را برای تایید توسط کشور کانادا ارسال نمایید و اطمینان حاصل کنید که در کانادا به رسمیت شناخته شده است. درآخر برای ویزای کانادای خود درخواست دهید و فرآیند مهاجرت خود را شروع کنید.

شما برای ارزیابی ویزای خود، تایید معتبر بودن مدارک و درخواست ویزا می‌توانید با متخصصین موسسه کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان در این حیطه مشورت کنید تا شما را در زمینه بهترین مسیر برای شرایط خاص شما راهنمایی کنند.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق آرایشگری

هنگام مهاجرت به کانادا به عنوان یک آرایشگر مسیرهای زیادی پیش روی شما قرار دارد. ما دو روش برتر را که بیشترین شانس موفقیت را در روند درخواست به شما می‌دهند را برایتان فهرست کردیم. هر دو برنامه مهاجرتی محبوب برای زندگی و کار در کانادا هستند و هدف اولیه هر دو برنامه آوردن نیروی کار ماهر و کاربلد و رفع کمبود آن است.

روش اول

اولین اقدام برای مهاجرت آرایشگر به کانادا این است که برای ارزیابی در سیستم اکسپرس اینتری درخواست دهید. برنامه اکسپرس اینتری برنامه­ای است که همیشه برای مهاجرانی می‌خواهند به عنوان آرایشگر به کانادا مهاجرت کنند، در دسترس است. برنامه اکسپرس اینتری توسط دولت کانادا اجرا می‌شود و متقاضی می‌تواند در صورت پذیرفته شدن به هر نقطه از کانادا نقل مکان کرده و شروع به کار کند. پردازش مدارک شما توسط این برنامه برای مهاجرت به کانادا از طریق مدرک آرایشگری حدودا شش ماه به طول می­انجامد. برای مهاجرت از طریق این برنامه می­بایست سن کمتر از ۳۲ سال، آیلتس جنرال ۷ به بالا، سابقه کار مناسب و تمکن مالی ۱۳ الی ۱۵ هزار دلار داشته و مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول : نمایه اکسپرس اینتری را باز کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نمایه اکسپرس اینتری را باز کنید. در صورت بازدید از وبسایت رسمی IRCC، باز کردن این حساب رایگان است، تنها پولی که می‌پردازید هزینه نامه درخواست است.

مرحله دوم: یک برنامه یا مسیر را انتخاب کنید.

مرحله دوم در این فرآیند، انتخاب برنامه­ای است که به شما کمک می‌کند تا از طریق یک درخواست مهاجرت به کانادا به عنوان یک آرایشگربه کانادا بروید. در این صورت، باید برنامه­ای را انتخاب کنید که با شغل شم هماهنگ باشد.

مرحله سوم: پیشنهاد شغلی دریافت کنید.

اگر می‌خواهید با موفقیت به عنوان یک آرایشگر به کانادا مهاجرت کنید، باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری دریافت کنید. علاوه‌بر این، کارفرما تایید می‌کند که هیچ کارمندی در کانادا نمی‌تواند آن نقش یا وظیفه را انجام دهد و از ارزیابی تاثیر بازار کار ( LMIA ) مجوز بگیرد؛ پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه این بخش حتما مقاله LMIA کانادا را بخوانید .

مرحله چهارم: یک دعوتنامه برای درخواستتان دریافت کنید.

برای درخواست به شما اطلاع داده می‌شود، اما این زمانی اتفاق می‌افتد که شما واجد شرایط برنامه­ای که در سیستم اکسپرس اینتری انتخاب کرده­اید باشید. با این حال، عوامل بسیاری تعیین کننده صلاحیت شما برای درخواستتان است، مانند مهارت زبان، سن، سابقه کار و مدرک تحصیلی و…

مرحله پنجم: درخواست خود را با سایر مدارک پشتیبانی ارسال کنید.

گام بعدی در این فرایند ارسال مدارک و نامه درخواست است. این درخواست باید ظرف ۶۰ روز از تاریخ دریافت دعوتنامه برای درخواست ارسال شود. علاوه‌بر این برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک آرایشگر باید اطمینان حاصل کنید که نامه درخواست خود را ارسال کرده­اید که هزینه آن ۱۵۰ دلار کانادا برای شما خواهد بود.

مرحله ششم

 مجوز کار خود را دریافت کنید با این حال، کاری که می­توانید انجام دهید این است که هنگام فرود در کانادا در بندر ورودی، برای مجوز کار درخواست دهید. شما می­توانید این کار را ظرف ۳۰ روز انجام دهید. علاوه‌بر این، اگر نمی­توانید فورا مجوز کار خود را در بندر ورودی دریافت کنید، می­توانید با افسر مسئول وقت ملاقات رزرو کنید.

روش دوم

برنامه نامزدی استانی برنامه­‌ای است که توسط استان‌های منفرد در کانادا اجرا می­شود که هرکدام نیازمندی‌ها و گروه هدف خاص خود را برای جذب نیروی کار خود را دارند. پس از تایید متقاضی توسط استان مورد نظر، فرد به دولت کانادا برای دریافت اقامت دائم معرفی می­شود. این برنامه به افرادی که علاقه‌­مند به مهاجرت به کانادا از طریق آرایشگری و اقامت در یک استان خاص هستند، اجازه می­دهد تا مدارک خود را برای پذیرش ارسال کنند. برنامه نامزدی استانی نسبت به اکسپرس اینتری گزینه ساده‌­تری است زیرا مهارت و تجربه کاری را در اولویت قرار داده داده و به داشتن مدرک زبان خاص نیازی نیست.

کسانی که قصد مهاجرت از طریق آرایشگری به کانادا را به واسطه برنامه نامزدی استانی دارند، می‌بایست واجد این شرایط باشند:

۱) سن کمتر از ۳۵ سال

۲) دارای سابقه کار و مدرک تحصیلی

۳) تمکن مالی ۱۳ الی ۱۵ هزار دلار کانادا

نحوه درخواست برای برنامه­های نامزد استانی:

درحالی که روند مهاجرت به طور کلی گیج‌­کننده است، این برنامه پیچیدگی خاصی ندارد و تنها چندین مرحله برای اجرا وجود دارد:

مرحله اول:

واجد شرایط بودن خود را تعیین کنید.

مرحله دوم:

 فرایند درخواست را شروع کنید.

مرحله سوم: 

مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.

مرحله چهارم:

 ورود خود به کانادا را آماده کنید یا دوباره با اصلاحات در برنامه درخواست دهید.

شرایط استخدام آرایشگر در کانادا

بازار کار آرایشگری در کانادا

شرایط استخدام برای افرادی که قصد اقامت با مدرک آرایشگری در کانادا را دارد در استان­های مختلف متفاوت است. اما شرایط کلی عبارت است از:

شرایط استخدام آرایشگر در کانادا
سنافراد بالای ۱۸ سال
زبانصحبت کردن به یکی از زبان های رسمی کانادا (انگلیسی و فرانسوی)
تمکن مالیحداقل ۱۳ هزار دلار کانادا
مدرک تحصیلیتکمیل دوره متوسطه
شرایط استخدامباید حرفه خود را از طریق تجربیاتی که تا کنون کسب کرده¬اید ثابت کنید

صدور گواهینامه تجارت نیز برای آرایشگران در انتاریو اجباری ولی در یوکان به صورت داوطلبانه است.

بهترین شهر کانادا برای آرایشگران

آرایشگاه­ها در حال حاضر در سراسر کانادا تقاضاهای زیادی دارند، اگرچه از نطر تقاضای مطلق، استان انتاریو کانادا به طور قابل توجهی نسبت به سایر استان­ها نقش دارد که نشان می‌دهد این استان مکان خوبی برای شروع جست‌وجو برای شغل آرایشگری است.

لیست زیر، به ترتیب پرتقاضاترین ایالت­های این کشور برای مهاجرت آرایشگران به کانادا را نشان می‌دهد:

۱. انتاریو

۲. کبک

۳. بریتیش کلمبیا

۴. آلبرتا

۵. نوا اسکوشیا

۶. ساسکاچوان

۷. نیوبرانزویک

۸. نیوفاندلند و لابرادور

۹. مانیتوبا

۱۰. یوکان

امنیت شغلی آرایشگر در کانادا

امنیت شغلی، یکی از موضوعاتی است که دولت کانادا توجه بسیار زیادی به آن دارد و تمامی سعی خودش را در این راستا می‌کند. نکته قابل توجه بعدی بحث امنیت شغلی در این کشور، بیمه بیکاری است. بنابراین، حتی اگر شما به هر دلیلی شغل خود را از دست دادید، دولت کانادا به صورت کامل از شمت پشتیبانی و حمایت می‌کند و شما همچنان درآمد خود را حفظ می‌کنید. نرخ پایه برای محاسبه بیمه بیکاری در کانادا، ۵۵ درصد از میانگین درامد هفتگی شما خواهد بود.

مهارت‌ها و تخصص شغلی مورد نیاز برای آرایشگر در کانادا

ویزای کار آرایشگری کانادا

مانند هر شغل دیگری، آرایشگران نیز باید برخی مهارت­های اساسی در کار خود داشته و با وظایف اصلی خود آشنا شوند. این مهارت­ها در زمان مهاجرت آرایشگران به کانادا نیز ممکن است ارزیابی شوند.

تخصص­ها برای آرایشگری در کانادا:

۱. کوتاهی و اصلاح و حالت­دهی

۲. کوتاهی و اصلاح ریش و سبیل

۳. ارائه روش­های درمانی مو مانند ماساژ، صاف کردن و رنگ کردن

۴. انجام خدمات اکستنشن مو

۵. تمیزکردن و حالت­دهی به کلاه­گیس‌ها و موهای مصنوعی

۶. ارائه حالت­های مویی مطابق با حالت­ها و ویژگی­های فیزیکی چهره مشتری

۷. خدمات رنگ، هایلایت و یا ارائه خدمات شست­و­شوی موی سر

مهارت­ها برای شغل آرایشگری در کانادا:

۱. مدیریت (نظارت)

۲. تحلیل و بررسی (تجزیه و تحلیل اطلاعات)

۳. ارتباطات (مشاوره و راهنمایی، تبلیغ و فروش، آموزش)

۴. مدیریت و پردازش اطلاعات

۵. احساس و بیان خلاقانه (طراحی)

مدارک لازم برای مهاجرت آرایشگر در کانادا

یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید قبل از مهاجرت به آن توجه نمود، مدارکی است که برای کار آرایشگری در کانادا به آن نیاز دارید. مدارک زیر، اصلی­ترین مواردی است که برای درخواست اکسپرس اینتری و یا در زمان درخواست برای ویزا ارائه دهید:

۱. مدارک اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (بسته به منطقه موردنظر برای مهاجرت) و نتایج آزمون زبان

۲. مدارک مربوط به نتایج ارزیابی مدارک تحصیلی

۳. مدارک پذیرش در برنامه­های نامزدی استانی

۴. ارائه نامه پیشنهاد شغلی (جاب آفر) کتبی از یک کارفرمای معتبر کانادایی

۵. گواهی عدم سوپیشینه کیفری

۶. گواهی سلامت عمومی پزشکی

۷. اثبات تمکن مالی

به یاد داشته باشید که این مدارک را باید همزمان با درخواست اکسپرس اینتری یا ویزای خود به همراه سایر مدارک لازم ارسال کنید.

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت آرایشگر به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا به طور کلی حدود ۲۳۰۰ دلار برای هر فرد است. این هزینه شامل هزینه‌­های دولتی و سایر هزینه­‌ها می‌شود.

مراحل مهاجرت
هزینه ها
آزمون زبان۳۱۰-۲۸۰ دلار کانادا
مالیات¬های استانی۲۸۰ دلار کانادا
ارزیابی اعتبار تحصیلی۲۰۰-۳۴۵ دلار کانادا
هزینه پردازش درخواست۸۲۵ دلار کانادا
هزینه حق اقامت دائم۵۰۰ دلار کانادا
معاینات پزشکی۲۵۰-۳۰۰ دلار کانادا

چشم‌انداز کار آرایشگر در کانادا

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در بانک مشاغل کانادا، چشم انداز شغلی آرایشگری در ده سال آینده در کانادا عرضه و تقاضای نسبتا برابرخواهد داشت. بر اساس همین آمار در طی ده سال بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸ حدود ۲۶۰۰۰د شغل جدید در این صنعت ایجاد خواهد شد و حدود ۳۰۰۰۰ کارجو در این رشته به دنبال کار خواهند بود.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شروع کار آرایشگری در کانادا از کجا شروع کنم؟

درآمد آرایشگری در کانادا نسبت به کشور های اروپایی و آسیایی بیشتر است و شما با گذراندن مراحل گفته شده می­توانید از اولین رو به صورت تمام وقت کار کنید و با توجه به این که این حرفه در لیست مشاغل NOC  قرار دارد از مزایای آن بهره­مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی مثبت نیکان در با شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ در تماس باشید.

سولات متداول

 به طور میانگین از هفتاد و دوهزار و نهصد دلار کانادا تا صد و نه‌هزار و پانصد دلار کانادا در سال میتوانید درآمد داشته باشید.

شما از دو طریق میتوانید به کانادا مهاجرت کنید که روش اول نیاز به مدرک زبان دارد و روش دوم نیازی به مدرک زبان نیست.

هزینه مهاجرت به کانادا به طور کلی حدود ۲۳۰۰ دلار برای هر فرد است. این هزینه شامل هزینه‌­های دولتی و سایر هزینه­‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید