رسته های شغلی ⌵

مهاجرت آشپز به کانادا

آشپزی در کانادا جزء شغل‌هایی است که در سال‌های اخیر جایگاه خوبی برای خود یافته و طرفداران بسیاری به دست آورده است. دلیل این امر آن است که در کانادا ملیت‌های مختلفی زندگی می‌کنند؛ زیرا این کشور بسیار مهاجرت‌پذیر است و این محیط چندملیتی و چندفرهنگی سبب شده است کانادا دارای تنوع غذایی بخصوصی باشد و بازار کار آشپز در کانادا رونق خاصی پیدا کند.

انواع رستوران‌های مکزیکی، چینی، هندی، شرقی و ایتالیایی در کانادا وجود دارند که سبب اشتغال‌زایی بسیاری در استان‌های مختلف این کشور شده‌اند؛ از این‌رو افراد بسیاری ترغیب می‌شوند که مهاجرت به کانادا از طریق آشپزی را انتخاب کنند. آشپزی شغلی بسیار جذاب است و بسیاری از افراد آن را به‌راحتی یاد می‌گیرند. اگر هم مدرک آشپزی خاصی نداشته باشند، می‌توانند با گذراندن دوره آشپزی در کانادا به موقعیت شغلی در این راستا دست پیدا کنند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا همه‌چیز درباره شغل آشپزی در کانادا از قبیل عناوین شغلی، طریقه مهاجرت آشپز به کانادا، حقوق آشپز در کانادا و موارد مرتبط با مهاجرت از طریق این شغل را برای شما شرح دهیم؛ در صورتی که شما هم قصد دریافت ویزا کار کانادا را دارید میتوانید فرم رایگان ارزیابی مهاجرت آشپز به کانادا را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

آشپزی در کانادا

آن چه در این مقاله میخوانید

بازار کار آشپزی در کانادا

به‌طورکلی می‌توان گفت بازار کار به‌عنوان آشپز در کانادا متغیر است و در بعضی استان‌ها دارای درآمد به نسبت خوب و در برخی استان‌های دیگر دارای درآمدی متوسط است. اینکه درآمد شما چه میزان باشد، به ‌عنوان شغلی که برای خود انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد که آن نیز وابسته به میزان مهارت‌های شماست؛ در ادامه لازم به ذکر است که به شما بگوییم که شغل آشپزی در کانادا جزء یکی از مشاغل پر تقاضا برای زنان در کانادا میباشد و زنان نیز میتوانند از طریق این شغل به کشور کانادا مهاجرت کنند؛ پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه این مقاله، مقاله بهترین شغل برای خانم ها در کانادا را نیز در وبسایت ما مطالعه نمایید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

وظایف و عناوین شغلی آشپزی در کانادا

کار در رستوران در کانادا

شغل آشپزی در کانادا وظایف متعددی دارد؛ از جمله طبخ انواع مواد غذایی، طبخ غذاهایی که برای بیماران مختلف طبق دستور متخصصان تغذیه تجویز می‌شوند، برنامه‌ریزی و نظارت بر کار دستیارهای آشپزخانه، نظارت بر آشپزخانه، لیست کردن موجودی و لوازم غذا و تجهیزات، ترتیب دادن مهمانی‌های بوفه، برنامه‌ریزی منوها و تعیین اندازه مواد غذایی، استخدام خدمه و آشپزخانه و تبحر در پخت برخی غذاهای خاص. براساس وظایفی که آشپز در انجام می‌دهد می‌تواند هریک از عناوین شغلی زیر داشته باشد:

  • شخص متقاضی می‌تواند به‌عنوان کارآموز آشپزی مشغول به کار شود.
  • متقاضی می‌تواند عنوان آشپز صبحانه را دریافت کند.
  • شخص متقاضی می‌تواند آشپز سازمان یا اردوگاه باشد.
  • این شخص می‌تواند آشپز ضیافت یا مهمانی باشد.
  • یکی از عناوین شغلی در کانادا از زیرشاخه‌های آشپزی می‌تواند آشپزی رستوران باشد.
  • عنوان دیگری که متقاضیان می‌توانند با آن مشغول به کار باشند پیتزازن است.
  • هریک از متقاضیان می‌توانند به‌عنوان آشپز بیمارستان مشغول به کار شوند.
  • از دیگر عناوین آشپزی در کانادا می‌توان شغل آشپز کافه تریا را نام برد.
  • افرادی که وارد این شغل می‌شوند می‌توانند به‌عنوان آشپز اول یا آشپز دوم نیز مشغول به کار شوند.
  • برخی از آشپزها در کانادا کارگر روزمزد آشپزی هستند.

درآمد آشپز در کانادا

درآمد آشپز در کانادا

دو عامل بسیار مهم در تعیین درآمد آشپز در کانادا مؤثر هستند. یکی از این عوامل استانی است که شما به‌عنوان آشپز در آنجا مشغول به کار می‌شوید و عامل تعیین‌کننده دیگر، عنوان شغلی است که برای خود به‌عنوان یک آشپز انتخاب می‌کنید. عناوین شغلی را پیش‌تر در این مقاله معرفی کردیم. در جدول زیر می‌توانید حقوق آشپز براساس هریک از عواملی که نام بردیم به تفکیک مشاهده کنید.

حقوق آشپز در کانادا براساس استان

استانمیانگین میزان درآمد در ساعت
آلبرتا۱۵.۵۰ دلار کانادا
انتاریو۱۴.۵۰ دلار کانادا
کبک۱۴ دلار کانادا
نوناووت۱۸.۶۳ دلار کانادا
سرزمین یوکان۲۱ دلار کانادا

حقوق آشپز در کانادا براساس عنوان شغلی

عنوان شغلیمیانگین میزان درآمد
سرآشپز۲۰ دلار کانادا
آشپز سازمانی۱۸ دلار کانادا
کارآموز آشپزی۱۲ دلار کانادا
پیتزازن۱۵ دلار کانادا

گذراندن دوره آشپزی در کانادا

مدرک آشپزی برای کانادا

جالب است بدانید حتی کسانی که مدرک آشپزی ندارند نیز می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های آشپزی در کانادا، به‌عنوان آشپز به این کشور مهاجرت کرده و مشغول به کار شوند، اما ممکن است افراد بخواهند به‌صورت آکادمیک به تحصیل در رشته آشپزی در کانادا بپردازند و یا به‌عنوان کارآموز در رستوران‌های استان‌های مختلف دوره‌ای را بگذرانند. در هر صورت، مدرک رشته آشپزی کانادا به آن‌ها اهدا می‌شود و می‌تواند کار خود را به‌عنوان آشپز در این کشور شروع کنند.

برای دریافت مدرک رشته هنرهای آشپزی، علاقه‌مندان باید دوره‌های مربوط به ایمنی غذا، تولید غذای تجاری، طراحی و مدیریت آشپزخانه، طرح‌های جدی، غذاهای گیاهی، پخت شیرینی و دسر را بگذرانند. دارا بودن مدرک آیلتس با نمره ۵ یا بالاتر برای گذراندن این دوره‌ها الزامی است.

دریافت مجوز کار آشپزی در کانادا

برای کار به‌عنوان آشپز در کانادا تحت هریک از عناوین شغلی گفته‌شده، در بعضی استان‌ها به گرفتن مجوز و پروانه کار از سوی مقامات قانونی نیاز است. در استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، توبا نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین‌های شمال غرب، آنتاریو، کبک، ساسکاچوان و یوکان نیاز به مجوز کار کانادا (Canadian Work Permit) تحت عنوان آشپز است. 

برای دریافت مجوز آشپزی حتماً باید مدرک دیپلم داشته باشید و از طریق کالج، مدرک آشپزی گرفته باشید یا دوره‌های ۳ ساله کارآموزی آشپزی را گذرانده باشید. در این صورت می‌توانید مهر قرمز بین استانی دریافت کرده و گواهی کار خود را دریافت کنید.

روش‌های مهاجرت آشپز به کانادا

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق آشپزی

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق شغل آشپزی را دارید، باید بدانید به روش‌های مختلفی می‌توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق این شغل اقدام کنید. در ادامه هریک از روش‌های معمول را برای شما شرح خواهیم داد که از طریق هر کدام از آن‌ها می‌توانید اقامت دائم بگیرید و شهروند کانادا به حساب بیایید. این روش‌ها برای استان‌های مختلف اجراشدنی هستند.

روش اکسپری برای مهاجرت آشپز به کانادا

یکی از این روش‌های مهاجرتی، اقدام از طریق اکسپرس اینتری کانادا است که مزایای بسیاری برای ایرانیان دارد. این روش جزء بهترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق هر یک از شغل‌ها به حساب می‌آید و متقاضیان می‌توانند از طریق اکسپرس اینتری سریع‌ترین اقامت ممکن را بگیرند و اقامت دائم کانادا را از آن خود کنند. این سیستم براساس معیارهای مختلف به متقاضیان مهاجرت امتیاز می‌دهد و از طریق اسکیل ورکر کانادا می‌توان به این کشور مهاجرت کرد.

PNP برای شغل آشپزی در کانادا

از دیگر روش‌های مهاجرت آشپز به کانادا می‌توان به برنامه استانی کانادا ( PNP ) اشاره کرد که این روش نیز از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم کاناداست. بسیاری از ایرانیان نیز از این روش استفاده می‌کنند و به این طریق مسیر مهاجرتی خود را کوتاه‌تر می‌کنند؛ بنابراین اگر متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق آشپزی هستید، می‌توانید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید.

جاب آفر

از دیگر روش‌های فوری مهاجرت به کانادا می‌توان به جاب آفر کانادا اشاره کرد. شما به‌عنوان یک آشپز می‌توانید از این طریق در سریع‌ترین زمان ممکن و از طریق ویزای کاری به کانادا مهاجرت کنید؛ تنها کافی است دانش زبانی خوب و مهارت و توانایی‌های قابل قبولی داشته باشید و اگر مدرک آشپزی دارید شرایط شما بهتر خواهد بود. اگر یک دعوت‌نامه کاری و جاب آفر از محیط کار مرتبط با آشپزی مانند سازمان خاص شرکت یا رستورانی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید از آن طریق ویزای کار بگیرید.

شرایط اقامت آشپز در کانادا

حقوق آشپز در کانادا

اینکه تنها مهارت آشپزی داشته یا دارای مدرک آشپزی باشید، نمی‌توانید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید و باید دارای شرایط بخصوصی نیز باشید؛ برای مثال حتماً باید تمکن مالی لازم را داشته باشید، به زبان انگلیسی تسلط داشته و تجربه کاری کافی نیز داشته باشید. همچنین فاکتور سن در اقامت شما به‌عنوان آشپز در کانادا بسیار مؤثر است. بالاترین امتیاز را سنین ۲۰ تا ۲۹ کسب می‌کنند.

داشتن جاب آفر در کانادا

از شرایط لازم برای اقامت در کانادا به‌عنوان یک آشپز، این است که جاب آفر یا ویزای کار کانادا داشته باشید؛ به این معنا که یک سازمان مشخص کانادایی از شما تقاضای همکاری شده باشد. این شرط یکی از شروط بسیار مهم و اساسی برای اقامت در کانادا به‌عنوان آشپز است. این جاب آفر باید از سوی یک کارفرمای معتبر کانادایی صادر شده و حداقل برای مدت یک سال باشد.

مدرک زبان آشپز در کانادا

علاوه بر تسلط نسبی به زبان انگلیسی و فرانسه داشتن مدرک زبان انگلیسی یعنی آیلتس برای اقامت در کانادا به‌عنوان شغل آشپز مورد نیاز است. در هر یک از بخش‌های speaking، listening، reading و writing باید نمرات ۴ تا ۵ کسب کرده یا پس از شرکت در آزمون زبان فرانسوی بتوانید حد نصاب نمره آن را به دست آورده باشید. این مدارک به مدت ۲ سال معتبر خواهند بود؛ البته لازم به ذکر است که فقط زبان انگلیس برای مهاجرت از طریق آشپزی به کانادا کافی است ولی اگر که به زبان فرانسوی نیز تسلط داشته باشید شانس بیشتر برای مهاجرت به این کشور را دارید.

تمکن مالی آشپز در کانادا

منظور از تمکن مالی مهاجران این است که براساس گردش حساب ۳ تا ۴ ماه برای هریک از متقاضیان دریافت ویزای کار به‌عنوان آشپز در کانادا می‌توان یک مدرک تمکن مالی گرفت. مبلغ مورد نیاز این تمکن مالی برای ویزای کار کانادا معادل تقریباً ۱۳ هزار دلار کانادا برای هر شخص است.

داشتن مجوز کار

منظور از work permit این است که متقاضیان ویزای کار در کانادا دارای مجوز کار آزاد یا مجوز کار خاص کارفرما باشند. در این کشور نوع کاربری آن‌ها با هم متفاوت است. در هر صورت اشخاصی که می‌خواهند ویزای کار کانادا را دریافت کنند، باید حتماً مقرراتی را که در مجوز کار آن‌ها درج شده است رعایت کنند؛ مثلاً نام کارفرما درج می‌شود و آن‌ها می‌توانند تنها برای آن شخص کار کنند. با دریافت work permit دیگر نیازی به ارائه lima نخواهد بود.

حتما بخوانید : LMIA کانادا چیست؟

سایر شرایط برای مهاجرت آشپز به کانادا

شرایط دیگری مانند مجوز کار، ارائه lima که همان ارزیابی تأثیر بازار کار به برای متقاضیان است که ثابت می‌کند شخص کانادایی برای آن شغل داوطلب نشده است، شرط سنی و دارا بودن مدرک تحصیلی نیز در استخدام شما به‌عنوان آشپز در کانادا مؤثر هستند.

مدارک لازم برای مهاجرت آشپز در کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل آشپز، حتماً باید مدارکی را ارائه کنید و تنها داشتن تجربه کافی به‌عنوان آشپز برای شما کافی نیست. پس از بررسی مدارک ارائه‌شده به شما مجوز کار داده می‌شود و می‌توانید به‌عنوان آشپز در کانادا وارد بازار کار شوید یا اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. مدارک مورد نیاز در جدول زیر دسته‌بندی شده‌اند:

مدارک جهت مهاجرت آشپز به کانادا
حداقل ۲ سال سابقه کاری مرتبط
حداقل نمره ۵ زبان انگلیسی آیلتس
داشتن جاب آفر کانادایی
مدرک دیپلم یا ECA
عدم سوءپیشینه
تمکن مالی
امتیاز لازم CRS
گواهی سلامت عمومی

هزینه مورد نیاز برای آشپزی در کانادا

هزینه مهاجرت اشپز به کانادا

بسیاری از کسانی که از طریق شغل آشپزی در کانادا اقدام به مهاجرت به این کشور می‌کنند، به فکر افتتاح یک رستوران می‌افتند تا امکان کسب و کار شخصی خود را داشته باشند، اما باید بدانند حداقل سرمایه مورد نیاز برای این کار در کانادا ۳۰۰ هزار دلار کاناداست. هزینه هریک از کارهایی که برای رستوران انجام می‌دهید کاملاً جدا محاسبه می‌شوند و به شرح زیر هستند:

اگر بخواهید ملکی را اجاره کنید باید ۶ هزار دلار برای اجاره آن در نظر بگیرید. همچنین هزینه‌های آب، برق، گاز، پارکینگ و غیره نیز به عهده شما خواهد بود. اگر مکان مورد نظر را با اثاثیه اجاره کنید، تقریباً رقمی معادل ۶۵ هزار دلار هزینه برای اثاثیه در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر تمام این هزینه‌ها باید هزینه مواد مصرفی و مواد غذایی همچنین حقوق هریک از کارکنان را در نظر بگیرید.

بهترین شهر کانادا برای آشپزی

شغل آشپزی در کانادا نیز مانند سایر شغل و رشته‌های دیگر در تمام استان‌ها شرایط یکسانی ندارد. در برخی استان‌ها تقاضا و درآمد بیشتری وجود دارد و در برخی دیگر وضعیت متوسط یا ضعیفی مشاهده می‌شود.

براساس آمار، آشپزی در کانادا در استان‌های نووا اسکاشی، آنتاریو، جزیره پرنس ادوارد و سرزمین یوکان جزو مشاغل خوب است، اما در آلبرتا، بریتیش کلمبیا، سرزمین‌های شمال غرب، کبک و ساسکاچوان شغلی متوسط محسوب می‌شود. از نظر تقاضا و درآمد در استان‌های مانیتوبا و نیوبرونزویک نیز شغلی محدود و ضعیف به حساب می‌آید.

حتما بخوانید :صفر تا صد مهاجرت کاری به ساسکاچوان

آشپزی در تورنتو

کسانی که قصد مهاجرت به کانادا و آشپزی در تورنتو را دارند، باید بدانند که داشتن یک توصیه‌نامه از محل کار قبلی خود جزء شرایط کار در این استان است. همچنین باید تسلط کافی به زبان انگلیسی و فرانسوی داشته، دارای تمکن مالی باشند و الزامات آموزشی و تحصیلی را رعایت کنند. از سوی دیگر داشتن گواهی سلامت عمومی نیز برای آن‌ها الزامی است. می‌توان گفت تقاضای آشپز و درآمد او در تورنتو تقریباً متوسط است.

در صورتی که قصپ مهاجرت به این استان را دارید توصیه میکنیم مقاله کار در تورنتو را در وبسایت ما مطالعه نمایید.

مهارت‌ها و تخصص شغلی مورد نیاز برای آشپزی در کانادا

گذراندن دوره آشپزی در کانادا
  1. داشتن تجربه حرفه‌ای
  2. دارا بودن تجربه کافی در شناخت و استفاده از ابزار کار برش، پخت نان پخت، انواع شیرینی و پخت و پز
  3. آشنایی کامل با انواع تکنیک‌های حرفه‌ای پخت غذاهای مختلف مانند پختن، آبپز کردن، گریل کردن، بلانچ و تست
  4. رعایت کامل اصول بهداشتی هنگام آشپزی
  5. توانایی کار تیمی و یا مدیریت یک تیم
  6. مهارت ارتباطی بسیار خوب
  7. سلامت کامل جسمانی، استقامت خوب برای ساعات کار نسبتاً طولانی
  8. دارا بودن مدرک زبان
  9. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط یا گذراندن دوره‌های آشپزی در کانادا
  10. آشنایی کامل با مقدار مواد مصرفی برای هر غذا

امنیت شغلی آشپزی در کانادا

با توجه به اینکه در کانادا امنیت شغلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به بررسی مبحث امنیت شغلی عنوان شغلی آشپز در کانادا می‌پردازیم. شما پس از اینکه در یک رستوران یا سازمان در کانادا به‌عنوان آشپز مشغول به کار می‌شوید، احساس آرامش و امنیت شغلی خواهید کرد. در صورتی که بیکار شوید و به هر دلیلی این اتفاق بیفتد، بیمه بیکاری به آشپز در کانادا تعلق می‌گیرد که نرخ آن حدود ۵۵ درصد میانگین درآمد هفتگی شما به‌عنوان آشپز خواهد بود.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شروع شغل آشپزی در کانادا از کجا شروع کنم؟

استخدام آشپز در کانادا

با توجه به تمام آنچه درباره شغل آشپزی در کانادا گفتیم، اگر تمایل دارید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید، اما با روش‌های مهاجرت آشنایی کافی ندارید، می‌توانید با کارشناسان مجرب مؤسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان به شماره تلفن ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ برای اخذ ویزای کار کانادا تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت شما را در این مورد راهنمایی خواهند کرد.

سولات متداول

این درآمد بسته به استان مورد نظر و عنوان شغلی می‌تواند بین ۱۲ تا ۲۱ دلار متغیر باشد.

این کار از طریق جاب آفر، برنامه PNP استانی یا از طریق اکسپرس اینتری امکان‌پذیر است.

در صورتی که آشپز در کانادا بیکار شود، معادل ۵۵ درصد حقوق هفتگی بیمه بیکاری به او تعلق می‌گیرد.

ارائه مدرک زبان، سوءپیشینه، سلامت جسمانی، مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، سابقه کار مرتبط یا مدرک آشپزی، گذراندن دوره آشپزی و مجوز کاری و جاب آفر کانادایی برای کار به عنوان آشپز در کانادا الزامی است.

برای این شغل حتماً باید به زبان انگلیسی و فرانسه آشنایی داشته باشید.

افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله بیشترین امتیاز را برای احراز این شغل کسب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید