رسته های شغلی ⌵

لوله کشی در کانادا

اگر که برای شما هم به دنبال کسب اطلاعات راجع به شغل لوله‌ کشی در کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق لوله کشی هستید تا انتها با ما همراه باشید؛ با توجه به این که جمعیت بومی کشور کانادا نسبت به وسعت این کشور، بسیار کمتر است، بنابراین کشور کانادا همیشه پذیرای افراد متخصص در زمینه‌های مختلف از دیگر نقاط جهان است. این موضوع در مورد استخدام لوله‌کش‌ها در کانادا نیز صدق می‌کند. می‌توان گفت که در تمام شهرهای کانادا، تقاضا برای استخدام لوله‌کش وجود دارد. همین موضوع سبب شده است تا لوله‌کش‌های بسیاری، سالانه برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنند. درواقع کار لوله کشی در کانادا جزو مشاغل موردنیاز در این کشور محسوب می‌شود. 

اما برای این که بتوان به‌عنوان یک لوله‌کش وارد کانادا شد، باید شرایط مهاجرت از طریق شغل لوله کشی در کانادا را مورد بررسی قرار داد. به همین خاطر در ادامه قصد داریم تا به‌صورت مفصل‌تر شرایط کار لوله کشی در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز یک لوله‌کش هستید یا به هر دلیل دیگری این موضوع برایتان اهمیت دارد، می‌توانید با ما همراه شوید؛ همین طور در صورتی که میخواهید برای کار لوله کشی در کانادا اقدام نمایید پیشنهاد میکنیم فرم رایگان ارزیابی مهاجرت را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما به طور کامل شما را برای مهاجرت از طریق لوله کشی به کانادا راهنمایی بکنند.

 

آن چه در این مقاله میخوانید

مهاجرت لوله کش به کانادا

بازار کار لوله کشی در کانادا

افراد لوله‌کش در کشور کانادا به فعالیت‌هایی همچون نصب، تعمیرات و نگهداری اتصالات، لوله‌ها و دیگر تجهیزات لوله‌کشی قابل استفاده در توزیع آب و تخلیه فاضلاب ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی مشغول هستند. لوله‌کش‌ها همچنین می‌توانند در بخش‌های تعمیرات و نگهداری کارخانجات، مراکز تولیدی و… نیز از جانب پیمانکاران استخدام شوند.

البته امکان فعالیت لوله‌کش‌ها به‌صورت خوداشتغالی نیز وجود دارد. با توجه به این که زیرساخت‌های مربوط به انواع ساختمان‌ها و بخش‌های مسکونی و صنعتی در کشور کانادا رو به افزایش است، نیاز به کار لوله کشی در کانادا نیز با بازار کار بسیار پررونقی همراه است. به طوری‌که لوله‌کش‌ها با کمی تلاش می‌توانند در این کشور به‌عنوان لوله‌کش استخدام شده و اقامت دریافت نمایند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

عناوین شغلی لوله‌کشی در کانادا

عناوین شغلی لوله‌کشی در کانادا

شغل لوله کشی در کانادا نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر می‌تواند چند شاخه متنوع داشته باشند. بنابراین لوله کشی در کانادا می‌تواند با عناوین شغلی زیر همراه باشد:

  • شاگرد لوله‌کشی
  • کارآموز لوله‌کشی
  • لوله‌کش ساختمان
  • لوله‌کش تعمیرات و نگهداری
  • لوله‌کش دریایی
  • لوله‌کش نصب
  • مکانیک لوله‌کشی
  • لوله‌کش رادیاتور
 

با توجه به عناوین شغلی لوله کشی در کانادا، هر لوله‌کش می‌تواند در بخشی که در آن تخصص بیشتری دارد، مشغول به فعالیت شده یا به‌عنوان شاگرد یا کارآموز در آن زمینه شغلی، شروع به کار کند و بعدها شغل خود را به یک لوله‌کش متخصص ارتقا دهد.  

درآمد لوله‌کش در کانادا

درآمد لوله‌کش در کانادا

به‌صورت کلی در بیان درآمد لوله کشی در کانادا می‌توان گفت که درآمد این زمینه شغلی بین 17 تا 42 دلار در ساعت است. اما این یک رقم کلی است. به طوری‌که می‌توان گفت که درآمد لوله کشی در کانادا به استانی که فرد در آن کار می‌کند. بستگی دارد. درآمد لوله‌کشی در کانادا در هر استان این کشور را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

استانحداقل درآمد(ساعتی)حداکثر درآمد(ساعتی)
آلبرتا18 دلار43 دلار
بریتیش کلمبیا15 دلار40 دلار
مانیتوبا17 دلار40 دلار
نیوبرانزویک17 دلار30 دلار
نیوفاندلند و لابرادور18 دلار36 دلار
نوا اسکوشیا13 دلار30 دلار
اونتاریو17 دلار44 دلار
جزیره پرنس ادوارد13 دلار32 دلار
کبک20 دلار40 دلار
ساسکاچوان18 دلار39 دلار
یوکان22 دلار36 دلار

می‌بینید که کار لوله کشی در کانادا در هر استان می‌تواند با درآمد متفاوتی همراه باشد. بنابراین در صورتی‌که داشتن درآمد بیشتر برای شما در اولویت قرار دارد، بهتر است در زمان اقدام برای دریافت پیشنهاد شغل لوله کشی در کانادا، نسبت به استانی که از آن پیشنهاد شغلی دریافت می‌کنید، دقت داشته باشید.

روش های مهاجرت لوله‌کش به کانادا

لوله‌کش‌ها می‌توانند از طریق چند برنامه مهاجرتی مختلف برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کنند که در زیر می‌توانید برخی از اصلی‌ترین این برنامه‌ها را بررسی نمایید:

اکسپرس اینتری

تمام درخواست‌های لوله کشی در کانادا توسط سیستم اکسپرس اینتری رسیدگی می‌شود. اکسپرس اینتری یک برنامه جامع و سریع مهاجرتی کشور کانادا است که از طریق برنامه‌های زیرمجموعه آن برای استخدام نیروی فنی یعنی اسکیل ترید کانادا «Skilled Trades»، می‌توان پیگیر مهاجرت لوله‌کش‌ها به کانادا شد.

برنامه مهاجرت استانی «PNP»

برنامه مهاجرت استانی کانادا ، برنامه‌ای است که در آن هر استان این کشور می‌تواند نیروی کار موردنیاز خود را از بین درخواست‌های کار نیروهای کار خارجی استخدام کند. این برنامه نیز روش مناسبی برای مهاجرت لوله‌کش‌ها به کشور کانادا است.

جاب آفر

معمولاً داشتن جاب آفر کانادا یا همان پیشنهاد شغلی، از ضروریات مهاجرت یک شخص لوله‌کش به کانادا است. درواقع اگر شما یک پیشنهاد شغل لوله‌کشی از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید، مسیر مهاجرت شما، در صورت داشتن سایر شرایط مهاجرتی، بسیار آسان‌تر خواهد بود.

انتخاب نوع برنامه مهاجرتی برای لوله‌کش‌ها به شرایط آن‌ها بستگی دارد که در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت و استخدام لوله‌کش‌ها در کشور کانادا می‌پردازیم.

شرایط مهاجرت لوله کش در کانادا

شرایط مهاجرت لوله کش به کانادا

برای مهاجرت لوله‌کش‌ها به کانادا باید این افراد از شرایط کافی برای مهاجرت به این کشور برخوردار باشند. درواقع اگر شخصی نتواند شرایط کافی برای مهاجرت به این کشور را مهیا کند، حتی در صورتی که مهارت لوله‌کشی بالایی هم داشته باشد، مهاجرت وی به این کشور بسیار دشوار خواهد بود. از جمله شرایط مهاجرت لوله‌کش‌ها به کانادا می‌توان موارد زیر را بررسی کرد:

دوره لوله کشی در کانادا (مدرک رد سیل)

مدرک رد سیل «Red Seal» یک گواهینامه فنی است که در کشور کانادا از اعتبار بین استانی برخوردار است. افرادی که این مدرک را داشته باشند، می‌توانند در هر استان از کشور کانادا به‌راحتی کار کنند. افرادی که قصد کار لوله‌کشی در کانادا را دارند، باید پیگیر دریافت این مدرک شوند که البته آزمون آن در ایران برگزار نمی‌شود و باید در کانادا برای دریافت آن اقدام کرد.

داشتن جاب آفر در کانادا

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، داشتن جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از یک کارفرمای کانادایی، از جمله ضروریات مهاجرت لوله‌کش‌ها به این کشور است. بنابراین برای دریافت اقامت کانادا از طریق لوله‌کشی باید جاب آفر این کشور را داشته باشید.

مدرک زبان لوله‌کش در کانادا

هرکسی که بخواهد به کانادا مهاجرت کند، باید توانایی تکلم به یکی از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی (دو زبان رسمی کشور کانادا) را داشته باشد. اگر شما یک لوله‌کش هستید اما مدرک زبان ندارید، می‌توانید از همین حالا در دوره‌های آموزش زبان شرکت کرده و مدرک لازم برای مهاجرت به این کشور را دریافت نمایید. البته اگر تمام شرایط دیگر را داشته باشید، بدون مدرک زبان هم می‌توان به‌عنوان لوله‌کش وارد کانادا شد، اما اگر شما مدرک آیلتس 5 را داشته باشید، مسیر مهاجرتی شما بسیار سهل‌تر خواهد بود و همچنین برقراری ارتباط با کارفرمایان کانادایی نیز برای شما آسان‌تر خواهد بود!

تمکن مالی لوله‌کش در کانادا

منظور از تمکن مالی، داشتن توانایی مالی لازم برای زندگی در کشور کانادا است. اثبات تمکن مالی افراد با بررسی گردش حساب بانکی آن‌ها ارزیابی می‌شود. این مبلغ معمولاً باید بالای 40 هزار دلار کانادا باشد!

داشتن مجوز کار

مجوز کار یا ورک پرمیت کانادا «Work Permit» به‌معنای مجوز کار در کشور کانادا است. افرادی که این مجوز را داشته باشند، می‌توانند به‌راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. درواقع امتیاز لازم برای فعالیت شغلی در کانادا را خواهند داشت.

موارد فوق از جمله شرایط لازم برای مهاجرت و اقامت لوله‌کش‌ها در کشور کانادا است که قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور باید فراهم شده باشند. در صورت دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر در زمینه شرایط فوق می‌توانید با یک کارشناس مهاجرتی حرفه‌ای مشورت نمایید.

سایر شرایط برای مهاجرت لوله کش به کانادا

در بیان سایر شرایط مهاجرت لوله کش به کانادا می‌توان به گواهی تأییده LMIA کانادا اشاره کرد. کارفرمایان کانادایی در صورتی که در بین مردم بومی خود این کشور بتوانند نیروی کار خود را استخدام کنند، اجازه استخدام نیروی کار خارجی را ندارند. آن‌ها تنها در صورتی می‌توانند نیروی کار خارجی استخدام کنند که از بین مردم بومی کانادا نتوانسته باشند کارمند موردنظر خود را پیدا کنند. 

آن‌گاه باید برای اثبات این موضوع، یک تأییده تحت عنوان «LMIA» را از دولت کانادا دریافت کنند و سپس نیروی کار خود را از بین متقاضیان خارجی انتخاب کنند. به همین خاطر است که در هنگام دریافت جاب آفر باید این تأییده را نیز از کارفرمای خود بخواهید. دیگر مورد برای مهاجرت به این کشور، داشتن مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم) است. هرچقدر مدرک تحصیلی شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای استخدام در این کشور خواهید داشت!

بهترین شهرهای کانادا برای لوله کش

اگرچه در تمام شهرها برای لوله کشی در کانادا تقاضا وجود دارد، اما برخی از شهرهای این کشور، شرایط ایده‌آل‌تری را برای فعالیت لوله‌کش‌ها فراهم کرده‌اند. به طوری‌که این افراد می‌توانند از درآمد بالاتر و سطح زندگی مرفه‌تری برخوردار باشند. از جمله بهترین شهرهای کانادا برای لوله کشی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • شهر تورنتو «Toronto»
  • شهر ونکوور «Vancouver»
  • شهر مونترال «Montreal»
  • شهر ادمونتون «Edmonton»
  • شهر کلگری «Calgary»
  • شهر هالیفاکس «Halifax»
  • شهر اتاوا «Ottawa»
 

شهرهای فوق جزو بهترین شهرهای کشور کانادا هستند که معمولاً در مرکز استان‌های این کشور واقع شده‌اند. با توجه به سطح زندگی بالا در این شهرها، می‌توان نتیجه گرفت که لوله‌کش‌ها نیز با استخدام در این شهرها می‌توانند شرایط مناسبی برای کار و زندگی داشته باشند. اما یادتان باشد که لوله کشی در تورنتو می‌تواند بهترین شرایط را داشته باشد، چراکه تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا است و استانداردهای بالایی برای زندگی در آن وجود دارد؛ همین طور به شما پیشنهاد میکنیم مقاله کار در تورنتو را در وبسایت ما حتما مطالعه نمایید.

مهارت‌ها و تخصص شغلی مورد نیاز برای لوله کشی در کانادا

لوله کشی ساختمان در کانادا

لوله‌کشی یک شغل فنی است که مهارت‌های خاص خود را می‌طلبد. به همین خاطر در بیان مهارت‌ها و تخصص‌های لازم برای این شغل می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  • توانایی خواندن طرح‌ها، نقشه‌ها و مشخصات تعیین طرح سیستم لوله‌کشی در قسمت‌های مختلف مانند شبکه آبرسانی، سیستم‌های فاضلاب و تصفیه آب
  • توانایی نصب، تعمیر و نگهداری لوله‌ها و سیستم‌های لوله‌کشی در واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی
  • توانایی موقعیت‌یابی و علامت‌گذاری اتصالات لوله‌ها
  • توانایی اتصال لوله‌ها با استفاده از ابزارهای لوله‌کشی
  • توانایی بررسی و تست لوله‌ها با استفاده از روش‌های مختلف
  • توانایی یادگیری مهارت‌های لازم برای لوله‌کشی ساختمان‌های مختلف
 

می‌بینید که یک لوله‌کش باید در حرفه خود کاملاً متخصص باشد تا بتواند در کشور کانادا کار کند. لوله کشی ساختمان در کانادا به نسبت سایر لوله‌کشی‌ها دارای بازار کار گرم‌تری است. اما سایر انواع لوله‌کشی‌های صنعتی نیز پررونق هستند.

مدارک لازم برای مهاجرت لوله کش به کانادا

 برای درخواست اقامت در کانادا برای شغل لوله‌کشی، باید مدارک موردنیاز برای این امر را آماده کرده باشید. مدارک لازم برای این منظور به قرار زیر هستند:

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی (ترجمه شده)
  • گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • مدرک تحصیلی ترجمه شده
  • مدرک زبان
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه ترجمه شده
  • گواهی سلامت
  • رزومه کاری
  • جاب آفر
 

موارد فوق از جمله مدارکی هستند که برای مهاجرت کاری به کشور کانادا باید آن‌ها را فراهم نمایید. البته بسته به نوع برنامه مهاجرتی شما، ممکن است نیاز به تهیه مدارک دیگری نیز باشد. در هر صورت بهتر است قبل از اقدام به درخواست مهاجرت، مدارک فوق را آماده کرده باشید تا کمتر بخاطر ناقص بودن مدارک، زمان از دست بدهید!

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت از طریق لوله کشی به کانادا

هزینه‌های اصلی و فرعی بسیاری برای مشغول شدن به لوله کشی در کانادا وجود دارد. برای مثال می‌توان به هزینه درخواست مهاجرت لوله کشی این کشور اشاره کرد. هزینه‌های فرعی نیز مانند هزینه مشاوره مهاجرتی، هزینه ترجمه مدارک و دریافت مدارک موردنیاز نیز باید توسط فرد برآورد شود. البته معمولاً در مشاوره‌های مهاجرتی می‌توان به هزینه کلی این امر پی برد.

امنیت شغلی لوله کشی در کانادا

شغل لوله کشی در کانادا

خوشبختانه یکی از موضوعاتی که دولت کانادا بسیار به آن توجه دارد، موضوع «امنیت شغلی» است. درواقع دولت کانادا تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا افراد در هر زمینه شغلی در این کشور بتوانند امنیت شغلی بالایی داشته باشند. درواقع دولت کانادا ارزش و اهمیت بالایی برای نیروهای کاری خود قائل است. 

بنابراین حتی لوله‌کش‌ها نیز از امنیت شغلی کافی در این کشور برخوردار هستند. به طوری‌که حتی اگر یک لوله‌کش شغل خود را در کانادا از دست بدهد، می‌تواند از «بیمه بیکاری» این کشور استفاده کرده و همچنان درآمد داشته باشد. در این زمینه می‌توان گفت که نرخ پایه برای محاسبه بیمه بیکاری در کشور کانادا، حدود ۵۵ درصد از میانگین درآمد هفتگی فرد خواهد بود.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شغل لوله کشی در کانادا از کجا شروع کنم؟

دوره لوله کشی در کانادا

اگر شما موفق به گذراندن دوره لوله کشی در کانادا شده‌اید یا از داخل ایران مهارت یا تخصص شغل لوله‌کشی را دارید، می‌توانید با بررسی شرایط مهاجرت لوله کش به کانادا، به این کشور مهاجرت کنید. در این مطلب برخی از موارد مهم در مهاجرت لوله کش به کانادا را بررسی کردیم. 

اگر حس می‌کنید که بیشتر شرایط لازم برای این امر را دارید اما در برخی از شرایط ممکن است ضعف داشته باشید، می‌توانید با یک مشاور مهاجرتی حرفه‌ای مشورت کنید تا شرایط شما را با تمام جزئیات بررسی کند. برای این منظور می‌توانید از طریق شماره  ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳  با مشاوران مهاجرتی ما در مؤسسه راهکارهای مثبت نیکان ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

سولات متداول

درآمد سالانه لوله‌کش‌ها در کشور کانادا به‌صورت میانگین حدود 75,000 دلار کانادا خواهد بود که در صورت داشتن مهارت بیشتر می‌تواند این رقم بسیار بالاتر برود!

بله افراد متخصص در شغل لوله‌کشی می‌توانند برای انجام این شغل در کشور کانادا درخواست بدهند، چراکه کانادا به لوله کش نیاز دارد.

داشتن مدرک زبان برای مهاجرت لوله‌کش به کانادا الزامی نیست، اما داشتن مدرک زبان (مانند درک آیلتس 5) احتمال موفقیت فرد برای مهاجرت به این کشور را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد!

آزمون رد سیل در کشور ایران برگزار نمی‌شود، بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون باید به کشور کانادا رفته و پس از سپری کردن دوره و شرکت در این آزمون، مدرک رد سیل خود را دریافت نمایند!

پس از حدود دو سال اقامت در کانادا، با داشتن سابقه کار کانادایی می‌توان برای اقامت دائم کانادا درخواست داد

بسته به نوع برنامه مهاجرتی، لوله‌کش‌ها می‌توانند برای خانواده خود اقامت کانادا را به‌عنوان افراد همراه خود دریافت نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید