رسته های شغلی ⌵

فیزیوتراپی در کانادا

مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا یکی از روش‌های مهاجرت کاری به این کشور است. کسانی که در شغل فیزیوتراپی مشغول به کار هستند، می‌توانند با ویزای کاری به کانادا مهاجرت کنند. بازار کار فیزیوتراپی در کانادا بسیار خوب است و این شغل در لیست NOC قرار گرفته و به همین دلیل کار فیزیوتراپی در کانادا طرفداران بسیاری دارد.

کار فیزیوتراپی در کانادا بسیار گسترده است و افرادی که در این شغل خدمت می‌کنند، می‌توانند در بخش‌های مختلفی مانند بیمارستان، کلینیک‌های مراقبتی و پزشکی، مراکز توان‌بخشی و مراکز درمانی مشغول به کار شوند. اگر به کار فیزیوتراپی در کانادا علاقه دارید، می‌توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا، بازار کار فیزیوتراپی در کانادا و درآمد فیزیوتراپی در کانادا به شما عرضه کنیم.

کار فیزیوتراپی در کانادا

آن چه در این مقاله میخوانید

عناوین شغلی فیزیوتراپیست در کانادا

عناوین شغلی فیزیوتراپی در کانادا

کار فیزیوتراپی در کانادا در هریک از مراکز درمانی که انجام شود، دارای عناوین شغلی متعددی است. طبعاً کاری که هریک از این عناوین شغلی انجام می‌دهند با دیگری تفاوت‌هایی دارد، اما تنها کسی که می‌تواند برای هریک از این عناوین شغلی درخواست داده و پذیرفته شود، کسی است که مدرک فیزیوتراپی دارد و می‌تواند به‌عنوان فیزیوتراپیست مشغول به کار باشد. عناوین شغلی مختلف رشته فیزیوتراپی در کانادا به شرح زیر است:

  • درمانگر بالینی فیزیکی
  • تراپیست فیزیکی
  • توان درمانگر
  • فیزیوتراپیست
  • درمانگر توان‌بخشی فیزیکی
  • متخصص فیزیکال تراپی بالینی
  • متخصص فیزیکال تراپی
  • مشاور فیزیوتراپی
  • سوپروایزر فیزیوتراپی
  • محقق در حوزه فیزیوتراپی
  • محقق در حوزه فیزیکال تراپی
  • هماهنگ‌کننده فیزیوتراپی بالینی
هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

درآمد فیزیوتراپی در کانادا

درآمد فیزیوتراپی در کانادا

اگرچه درآمد فیزیوتراپ در کانادا بسیار خوب است و جزء مشاغل پر درآمد در کانادا به حساب می‌آید، تمام فیزیوتراپیست‌ها به یک میزان حقوق نمی‌گیرند و درآمد یکسانی ندارند، بلکه میزان دریافتی آن‌ها به فاکتورهای بسیاری وابسته است. از جمله این فاکتورها می‌توان به تجربه کاری و میزان تحصیلات اشاره کرد، اما عواملی که بیشترین تأثیر را بر درآمد فیزیوتراپی در کانادا دارند، عبارت‌اند از: استانی که شخص متقاضی کار در آن می‌شود و عنوان شغلی که به دست می‌آورد. در جدول زیر می‌توانید میزان درآمد یک فیزیوتراپیست در کانادا را در هریک از استان‌ها و تحت هر یک از عناوین شغلی ببینید.

درامد فیزیوتراپی در کانادا (سالیانه)
کبک۷۴۰۰۰ دلار کانادا
ساسکاچوان۹۱۰۰۰ دلار کانادا
بریتیش کلمبیا۸۱۰۰۰ دلار کانادا
آلبرتا۹۱۰۰۰ دلار کانادا
آنتاریو۸۴۰۰۰ دلار کانادا
استان‌های شمالی۱۰۲۰۰۰ دلار کانادا

معادل‌سازی مدرک فیزیوتراپی در کانادا

کسانی که متقاضی کار فیزیوتراپی در کانادا هستند، حتماً باید مدرک فیزیوتراپی معتبر داشته باشند. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند پس از معادل‌سازی مدرک خود با شرکت در آزمون‌های علمی مربوط به معادل‌سازی اقدام به مهاجرت کنند. برای این کار پس از قبولی در آزمون‌های علمی، متقاضیان باید در آزمون‌های مهارت عملی نیز نمره قبولی کسب کنند و بتوانند مجوز کار به‌عنوان فیزیوتراپیست در کانادا را به دست بیاورند.

روش‌های مهاجرت و کار فیزیوتراپی در کانادا

بازار کار فیزیوتراپی در کانادا

تمام کسانی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیوتراپی دارند، می‌توانند از طریق کار به کانادا مهاجرت کنند. آن‌ها می‌توانند به چند روش مختلف از طریق شغل خود مهاجرت کنند. از جمله این روش‌های بسیار سریع و راحت می‌توان به برنامه اکسپرس اینتری و اسکیل ورکر کبک اشاره کرد. همچنین افراد می‌توانند از طریق PNP برنامه استانی کانادا نیز اقدام کنند. از دیگر روش‌های سریع مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا می‌توان به جاب آفر کانادا اشاره کرد.

اکسپرس اینتری

کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا از طریق اکسپرس اینتری کانادا یا اسکیل ورکر کبک است. درحقیقت این یک برنامه مهاجرتی بسیار سریع است که هزینه‌های صدور ویزا را نیز تا حد امکان کاهش می‌دهد و هم برنامه مهاجرتی شما را سرعت می‌بخشد. با داشتن یک پروفایل کاربری آنلاین و تعیین تمام فاکتورها برای مهاجرت از قبیل مدرک زبان و میزان تجربه می‌توانید امتیازات مختلف را کسب کنید و درنهایت برنده رقابت برای مهاجرت شوید؛ پیشنهاد میکنیم در ادامه حتما مقاله اسکیل ورکر کانادا را نیز مطالعه نمایید.

PNP

از دیگر برنامه‌های مهاجرتی به کانادا که فیزیوتراپیست نیز می‌تواند برای مهاجرت به کانادا از آن استفاده کند، PNP (برنامه استانی کانادا) است. سالانه مهاجران بسیار زیادی از همین طریق به کانادا مهاجرت می‌کنند. فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم در یک استان خاص از این برنامه استفاده کنند. شرایط مورد نیاز مانند تجربه، مهارت زبانی و تحصیلات از الزامات درخواست از طریق این برنامه برای مهاجرت است.

جاب آفر

جاب آفر را می‌توان پیشنهاد کاری یک کارفرمای کانادایی به کسانی دانست که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا از طریق جاب آفر کانادا نیز امکان‌پذیر است و این روش نیز یکی از روش‌های مطمئن و سریع برای مهاجرت به کاناداست. توجه داشته باشید که برای دریافت این جاب آفر حتماً باید دارای شرط سنی کمتر از ۴۰ سال، تجربه کاری مرتبط، مدرک زبان آیلتس، مدرک تحصیلی و مجوز کار باشید.

شرایط اقامت فیزیوتراپ در کانادا

شرایط اقامت فیزیوتراپی در کانادا

کار فیزیوتراپی در کانادا جزء مشاغل پرطرفداری است که تقاضای بسیار زیادی برای آن وجود دارد، اما اقامت فیزیوتراپ در کانادا دارای شرایط ویژه‌ای مانند شرط سنی، تحصیلات، مدرک زبان، تجربه کار مرتبط و تمکن مالی است که متقاضیان باید آن‌ها را داشته باشند. از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن جاب آفر در کانادا

یک فیزیوتراپیست برای مهاجرت به کانادا و به دست آوردن شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود حتماً باید جاب آفر داشته باشد. جاب آفر به متقاضیان کمک می‌کند تا بتوانند مجوز کار بگیرند و مهاجرت آسانی داشته باشند. این جاب آفر حتماً باید از سمت یک کارفرمای کانادایی مثلاً یک بیمارستان یا مرکز توان‌بخشی برای فیزیوتراپیست صادر شود.

مدرک زبان فیزیوتراپ در کانادا

از شرایط لازم برای اقامت یک فیزیوتراپیست در کانادا می‌توان به داشتن مدرک زبان انگلیسی اشاره کرد. داشتن نمره زبان آیلتس حداقل چهار و نیم برای اخذ اقامت کانادا لازم و ضروری است. همچنین آشنایی با زبان فرانسه یا داشتن مدرک فرانسه نیز یک مزیت محسوب می‌شود.

تمکن مالی فیزیوتراپ در کانادا

از دیگر شرایط لازم برای اقامت فیزیوتراپیست در کانادا داشتن تمکن مالی و وجود مدارک مربوط به آن است. گردش حساب بانکی متقاضی حتماً باید ۳ تا ۴ ماه بررسی شود و مدارک آن برای دریافت اقامت و ویزای کانادا ضروری است. این مبلغ برای هر نفر حدود 13 دلار کاناداست. این نامه به زبان انگلیسی بوده و گردش حساب متقاضی ایرانی در آن به ریال درج شده است.

داشتن مجوز کار

کار فیزیوتراپی در کانادا وابسته به داشتن مجوز کار است و متقاضیان برای اخذ اقامت کانادا حتماً باید مجوز کار این کشور را که مورد تأیید اداره کار کاناداست، داشته باشند. work permit یک برنامه کوتاه‌مدت دومرحله‌ای است که طی آن مجوز استخدام از سوی کارفرما برای متقاضیان ارائه می‌شود. متقاضی برای اخذ مجوز کار و ویزای کاری درخواست می‌دهد و مجوز استخدام را از سوی کارفرما دریافت می‌کند.

سایر شرایط برای مهاجرت فیزیوتراپ به کانادا

از دیگر شرایط مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا می‌توان به تجربه کاری مرتبط با مدرک، مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق‌لیسانس، داشتن شرط سنی کمتر از ۴۰ سال و معادل‌سازی مدرک فیزیوتراپی اشاره کرد.

بهترین شهر کانادا برای فیزیوتراپی

بهترین شهرهای کانادا برای شغل فیزیوتراپیست که متقاضیان شغلی بسیاری دارد، ونکوور و سپس تورنتو است. در این شهرها علاوه بر اینکه امکانات و تجهیزات درمانی زیاد و مختلفی وجود دارد که فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، درآمد فیزیوتراپیست نیز بسیار بالاست. از دیگر شهرهایی که شغل فیزیوتراپی در آن‌ها طرفداران و درآمد چشمگیری دارد، می‌توان به شهرهای زیر اشاره کرد:

  • مونترال
  • آلبرتا
  • مانیتوبا
  • نوا اسکوشیا
  • ساسکاچوان
  • نیوفاندلند

فیزیوتراپی در تورنتو

همان‌طور که گفتیم، تورنتو یکی از بهترین شهرها در کانادا برای شغل فیزیوتراپی و مهاجرت فیزیوتراپیست به کاناداست. متوسط حقوق یک فیزیوتراپیست در تورنتو معادل ۵۰ دلار در ساعت است که به عبارتی تقریباً ۲۰۸ هزار دلار کانادا در سال می‌شود. این شهر امکانات خوبی برای توان‌بخشی بیماران دارد و فیزیوتراپیست می‌تواند حین درمان بیماران از آن‌ها استفاده کند؛ همچنین میتوانید مقاله کار در تورنتو را در وبسایت ما مطالعه نمایید.

مهارت‌ها و تخصص شغلی مورد نیاز برای فیزیوتراپی در کانادا

مهارت‌ها و تخصص شغلی مورد نیاز برای فیزیوتراپی در کانادا
  1. مهارت کار با تجهیزات فنی و ماشین‌آلات فنی و استفاده از فناوری و تجهیزات تخصصی
  2. مهارت مراقبت و درمان افراد
  3. مهارت مدیریت و ارزیابی
  4. مهارت آنالیز شامل: آنالیز اطلاعات تحقیق و بررسی برنامه‌ریزی و پیش‌بینی نتایج
  5. مهارت‌های ارتباطی از قبیل ارتباط مؤثر با بیمار، مصاحبه، مشاوره و آموزش
  6. مهارت بررسی و پردازش اطلاعات
  7. ارزیابی توانایی‌های جسمی بیمار
  8. ارزیابی تست‌ها و روش‌های کار
  9. برنامه‌ریزی برنامه‌های فیزیوتراپی
  10. انتخاب تمرین‌ها و دستگاه‌های مناسب و روش‌های مناسب درمان
  11. طرز نگهداری گزارش‌های بالینی و پیشرفت بیماران
  12. آموزش نظارت بر تمرینات بیماران

مدارک لازم برای مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا

داشتن مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، داشتن مدرک زبان انگلیسی ترجیحاً آیلتس با نمره ۴ تا ۵ و آشنایی با زبان فرانسه یا داشتن مدرک زبان فرانسه، گواهی عدم سوء‌پیشینه، رزومه کاری و داشتن حداقل یک سال کار مرتبط، داشتن سلامت کامل جسمی و روانی، داشتن مجوز کار و جاب آفر، ارائه مدارک تمکن مالی، داشتن شرط سنی زیر ۴۰ سال و معادل‌سازی مدرک از جمله مدارک لازم برای مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا هستند. تمامی این مدارک در جدول زیر لیست شده‌اند.

مدرک تحصیلی

عدم سوءپیشینه

مدرک زبان

مجوز کار

گواهی سلامت جسمی و روانی

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق رشته فیزیوتراپی را دارید، باید بدانید این کار هزینه‌هایی دارد. یکی از هزینه‌هایی که شما باید قبول کنید پرداخت هزینه‌های مربوط به آزمون مدرک آیلتس است که پیش از اقدام آن را پرداخت می‌کنید. هزینه ویزا نیز بر عهده متقاضی خواهد بود.

به‌منظور معادل‌سازی مدرک باید در آزمون‌های علمی و عملی شرکت کرده و پذیرفته شوید. این کار نیز هزینه‌های جداگانه برای شما خواهد داشت. باید هزینه‌های اقامت در استانی را که مشغول به کار می‌شوید نیز در نظر بگیرید؛ مانند اجاره خانه و خوراک که آن نیز بر عهده خودتان خواهد بود.

بازار کار فیزیوتراپی در کانادا

اینکه کار فیزیوتراپی در کانادا در کدام شهر یا استان انجام شود، در چشم‌انداز ۱۰ ساله آینده و بازار کار ۱۰ سال آینده شغل فیزیوتراپی در کانادا بسیار مؤثر است. در برخی استان‌ها مانند آنتاریو، جزیره پرنس ادوارد و کبک چشم‌انداز خوبی برای این شغل پیش‌بینی‌شده است. هر چند می‌توان گفت در ۱۰ سال آینده، کشور کانادا با کمبود نیرو در بخش فیزیوتراپی مواجه باشد. متوسط سن بازنشستگی شغل فیزیوتراپی در کانادا ۶۶ سال است.

امنیت شغلی فیزیوتراپی در کانادا

بازار کار فیزیوتراپی در کانادا

در شغل فیزیوتراپی نیز مانند سایر مشاغل کانادا، امنیت شغلی اهمیت بسیاری دارد. شما نیز به‌عنوان متقاضی احراز این شغل در کانادا باید این مسئله را در نظر بگیرید و با خیالی آسوده از طریق این شغل به کانادا مهاجرت کنید؛ چراکه امنیت شغلی فیزیوتراپی در کانادا بسیار بالاست و کسانی که در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز توان‌بخشی با عنوان فیزیوتراپیست استخدام می‌شوند، احساس آرامش و امنیت شغلی دارند. همچنین بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق می‌گیرد و اگر به هر دلیل شغل خود را از دست بدهند، ۵۵ درصد میانگین درآمد هفتگی آن‌ها به‌عنوان حقوق بیمه بیکاری آن‌ها حساب می‌شود.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شروع شغل فیزیوتراپی در کانادا از کجا شروع کنم؟

شغل فیزیوتراپی در کانادا

با توجه به تمام شرایطی که درباره مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا گفتیم، از جمله درآمد فیزیوتراپی در کانادا، عناوین شغلی مختلفی که شخص می‌تواند دریافت کند، مدارک و شرایط لازم برای اقامت از طریق شغل فیزیوتراپی در کانادا، درآمد آن در استان‌های مختلف و چشم‌انداز آینده و امنیت شغلی آن می‌توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق این شغل اقدام کنید.

اگر سؤالی در این زمینه دارید یا می‌خواهید از مشاوره کاملاً حرفه‌ای بهره‌مند شوید، می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ با کارشناسان خبره و باتجربه مؤسسه راهکارهای مثبت نیکان تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمام سؤالات شما در زمینه مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا خواهند بود. همچنین می‌توانید از خدمات مهاجرتی ما نیز بهره بگیرید؛ چراکه خدمات مؤسسه راهکارهای مثبت نیکان تنها به خدمات مشاوره‌ای آن خلاصه نمی‌شود و برای انواع کارهای مهاجرتی نیز می‌توانید از ما کمک بگیرید.

سولات متداول

این درآمد به استان مورد تقاضا و عنوان شغلی که شخصی انتخاب می‌کند بستگی دارد. مدرک تحصیلی و سابقه کاری نیز در میزان درآمد مؤثر هستند، که در مقاله به طور کامل درآمد فیزیوتراپی در کانادا را به شما گفته‌ایم.

شهرهای ونکوور، تورنتو و مونترال جزو بهترین شهرهای کشور کانادا برای مهاجرت از طریق فیزیوتراپی هستند.

از جمله مهم‌ترین مدارک برای شغل فیزیوتراپی در کانادا مدرک زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط، گواهی عدم سوء‌پیشینه و گواهی سلامت جسمی و روانی است.

بله؛ داشتن مدرک آیلتس ۵ و آشنایی با زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا الزامی است.

هزینه دریافت ویزای کاری لهستان به‌صورت کلی حدود 500 PLN است.

از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا استفاده از جاب آفر، ویزا اکسپرس یا اسکیل ورکر و PNP است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید