رسته های شغلی ⌵

ویزای فریلنسری کانادا

ویزای فریلنسری کانادا موضوعی قابل بحث است و در سال­های اخیر به ویژه بعد از همه ­گیری ویروس کرونا بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت. کسب و کارهای زیادی تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتند و رونق خود را از دست دادند. از طرفی مشاغل نوظهور زیادی با استفاده از این فرصت شکوفا شدند و در حوزه خود به رقابت پرداختند، میتوانید فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کرده تا کارشناسان ما به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

البته باید در نظر داشت که چیزی به اسم ویزای فریلنسری کانادا وجود ندارد و برای مهاجرت به کانادا از طریق فریلنسری باید ویزا خود اشتغالی (Self Employed) را دریافت کنید.

 به همین دلیل فریلنسری در سال­های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی می‌خواهند در این زمینه اطلاعات تکمیلی بدست آورند. در این مقاله علاوه‌بر بررسی جزئیات فریلنسری درباره ویزا فریلنسری کانادا، مزایا و معایب آن و راه‌های بدست آوردن این عنوان شغلی در این کشور پیشرفته پرداختیم.

ویزای فریلنسری کانادا
آنچه در این مقاله میخوانید

فریلنسری و جزئیاتی پیرامون آن

فریلنسری در خارج کشور

گسترش اینترنت در جهان باعث شد که کسب و کارها متغیر شوند. با این تغییرات فریلنسری هم بیشتر شد و مشاغل اینترنتی جدیدی ایجاد شدند. به‌طور مثال تاکسی­های اینترنتی در دهه اخیر بسیار موفق عمل کردند و جایگزین سیستم حمل و نقل عمومی سنتی شدند. پس فریلنسری و مشاغل اینترنتی به همین شکل از کسب و کارهای باسابقه اما غیرمدرن سبقت گرفتند. همانطور که می­دانید Lancer یعنی نیروی کار به کار رفته و ترکیب این واژه با Free ترکیبی با معنای نیروی کار آزاد می­دهد.

فریلنسری با سبک زندگی امروزی هماهنگی زیادی دارد. بنابراین حتما شما هم دورکاری و فعالیت شغلی از داخل خانه را به بسیاری از مشاغل کارمندی ترجیح می‌دهید. با شیوع ویروس کرونا تعداد کارفرماهای دورکار زیاد شده است. به همین دلیل شغل فریلنسری هر روز به رونق بیشتری می‌رسد. امروزه شما به عنوان یک فریلنسر می‌توانید با کارفرماهایی از شرکت­های مختلف قرارداد ببندید و به صورت موقت یا دائم با آن‌ها همکاری کنید.

درباره ویزای فریلنسری کانادا

درباره ویزای فریلنسری کانادا

کمبود نیروی کار در کانادا باعث شده است که این کشور در سال­های اخیر ظرفیت­های شغلی‌ خود را برای مهاجرین و علاقه­مندان به زندگی در این کشور افزایش دهد. بنابراین اگر متقاضی فریلنسری کانادا هستید مدارک خود را ارائه دهید و مراحل تعیین‌شده را طی کنید تا بتوانید این عنوان شغلی را بدست آورید. باید بگوییم که 8 کشور جهان در سال 2022 اعم از آلمان، بلژیک، پرتغال، کرواسی، اسپانیا، برزیل، استونی و قبرس اقدام به ارائه ویزایی با عنوان Freelance Visa کردند که فقط برای علاقه­مندان فریلنسری است.

اما کشور کانادا برای این مسیر ویزای خود اشتغالی در نظر گرفته­ که شامل طیف وسیع‌تری از کسب و کارهاست و چیزی به نام ویزای فریلنسری کانادا وجود ندارد درواقع افراد با اخذ ویزای خود اشتغالی علاوه‌بر فعالیت در حوزه فریلنسری می‌توانند به کسب و کارهایی مثل استارت آپ، ایجاد مرکز هنری و یا فعالیت‌های ورزشی در کشور کانادا مشغول شوند.

درست است که ویزای خود اشتغالی جز محبوب‌ترین ویزاها در یک دهه اخیر است و طرفداران زیادی دارد اما در این مسیرموانعی نیز سر راه شما قرار دارد. مثلا ممکن است درگیر کارهایی مثل قانع‌کردن افسر مهاجرت شوید. در نظر بگیرید که برای گرفتن این ویزا باید مهارت کافی و استقلال شغلی داشته باشید. همچنین دارای انگیزه کافی و برنامه مناسب برای آینده شغلی خود در کشور کانادا باشید. خوب است بدانید که آشنایی با کافرماهای فریلنسری در کانادا به شما کمک می‌کند شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشید.

به شما پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه این مقاله را بخوانید، مقاله کار در کانادا را حتما مطالعه نمایید تا با شرایط مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

درباره مسیر فریلنسری کانادا

اولین چیزی که در مسیر اخذ پذیرش ویزا فریلنسری کانادا اهمیت دارد داشتن 2 سال سابقه کاری مستقل است. به‌طوری که قوی بودن رزومه‌تان در این مرحله تا حد زیادی می‌تواند پذیرش شما را تضمین کند. 

همچنین درصورتی که در طول فعالیت خود دارای تجربه کار بین‌المللی و همکاری با کارفرمای خارجی ­باشید کمی به فریلنسری کانادا نزدیک‌تر می‌شوید. طبق قوانین کشور کانادا افراد در محدوده سنی 14 الی 79 سال می‌توانند در حوزه فریلنسری این کشور فعالیت کنند. درواقع می­توان گفت این محدوده سنی برای اکثر افراد این فرصت را فراهم می‌کند. پس شما با هر سنی بعد از تکمیل فرم­های مربوطه، ارائه مدارک و احراز هویت می‌توانید شانس خود را برای کار در کانادا امتحان کنید.

مسیر فریلنسری کانادا

مانند ویزاهای دیگر کشور کانادا برای گرفتن ویزای خود اشتغالی هم باید امتیاز شما به حدی برسد که برای این کشور قابل قبول باشد. بنابراین برای مهاجرت به کشور کانادا لازم است به حداقل امتیاز موردنظر طبق معیار اکسپرس اینتری (Express Entry) برسید. بنابراین برای ویزای خود اشتغالی و کار فریلنسری در کانادا باید حداقل امتیاز 35 را طبق جدول زیر کسب کنید تا مجاز به اخذ این ویزا شوید.

امتیازات لازم برای کار از طریق فریلنسری در کانادا
تجربه کاری35 امتیاز
تحصیلات25 امتیاز
مدرک زبان (فرانسوی یا انگلیسی)24 امتیاز
سن10 امتیاز
سازگاری با محیط جدید6 امتیاز

جزئیات امتیازبندی فریلنسری کانادا

امتیازبندی ویزای فریلنسری کانادا

همانطور که گفتیم برای ورود به فریلنسری کانادا باید مدرک زبان معتبر، تجربه کاری مرتبط و سازگاری با محیط جدید داشته باشید. طبیعتا هر اندازه تجربه کاری شما بیشتر و رزومه‌تان قوی‌تر باشد شانس بیشتری برای گرفتن ویزای فریلنسری کانادا دارید. همچنین انعطاف‌پذیری شما در رابطه با سازگاری با محیط جدید بسیار اهمیت دارد.

در مورد سن هم می‌توان گفت اگر در محدوده سنی 21 الی 49 سال باشید شانس بیشتری برای پذیرش دارید. البته افراد بالای 54 سال هم اجازه ورود به عنوان فریلنسردر این کشور را دارند. اما اگر بالای 54 سال سن داشته باشید امتیاز سن را از دست می‌دهید و باید در حوزه­های دیگر امتیاز بیشتری بگیرید تا امتیاز 0 در شاخه سن را جبران کند. در ادامه جدول امتیازبندی سنی برای فریلنسری کانادا را می‌بینید:

سن
امتیاز
16 سال و پایین‌تر0
172
184
196
208
21 تا 4910
508
516
524
532
54 سال و بالاتر0

در پروسه اخذ ویزای کاری کانادا مدرک تحصیلی افراد بسیار اهمیت دارد و با مدرک دیپلم یا پایین‌تر تقریبا هیچ شانسی برای دریافت ویزای کار این کشور ندارید. اما در فریلنسری کانادا مهارت و تجربه کاری شما مهم است. بنابراین کارفرمایان بر توانایی­های شخص شما تمرکز می‌کنند و مدارک تحصیلی‌تان در اولویت دوم قرار دارد.

البته همچنان ممکن است هنگام گزینش مدرک تحصیلی‌تان بین شما و افراد دیگر به عنوان فریلنسر در کانادا تفاوت ایجاد کند. اما در مقایسه با سایر روش­های مهاجرت تحصیلات برای کارفرمایان فریلنسری اهمیت کمتری دارد. در ادامه امتیازات مربوط به مدرک تحصیلی در پروسه اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا را می‌بینید:

امتیازات مدرک تحصیلی برای ویزا فریلنسری کانادا
دکتری یا فوق‌لیسانس25 امتیاز
کارشناسی22 امتیاز
دیپلم یا گواهینامه تجارت20 امتیاز
دبیرستان5 امتیاز

در رابطه با امتیاز سابقه کار اگر حداقل 5 سال سابقه کار داشته باشید و با کارفرمایان معتبر همکاری کرده باشید حداکثر امتیاز، یعنی 35 امتیاز می‌گیرید. همچنین سطح مهارت بالا در زبان انگلیسی یا فرانسوی در بخش­های خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و گوش‌دادن 24 امتیاز برای شما دارد. اگر سابقه کار در کانادا داشته باشید 5 امتیاز مثبت به شما داده می‌شود و همینطور سابقه تحصیل در این کشور هم 5 امتیاز دیگر به شما اضافه می‌کند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

مدارک لازم برای فریلنسری کانادا

ویزای فریلنسری کانادا

همانطور که گفتیم برای فعالیت کار فریلنسری در کانادا به اخذ ویزای خوداشتغالی این کشور نیاز دارید. طبق آمار اعلام‌شده در سال 2020 کانادا بیش از 19 میلیون نیروی کار فعال در حوزه­های مختلف دارد که نزدیک به 28% این افراد مهاجرین سایر کشورها هستند. 

مشاغلی مثل بازیگری، نویسندگی، عکاسی، کتابداری و مربیگری ورزشی هم زیرمجموعه ویزای خود اشتغالی هستند اما برای هر کدام باید مدارک متفاوتی ارائه دهید. ما در این‌جا فقط مدارکی که برای ورود به فریلنسری کانادا نیاز است را معرفی می‌کنیم:

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه گواهی تولد
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • نتایج آزمون زبان خارجی (انگلیسی یا فرانسوی)
  • گواهی دال بر حداقل 2 سال سابقه در شاخه فریلنسری
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت
 

علاوه‌بر ارائه این مدارک باید هزینه­هایی نیز برای اخذ ویزا و ارائه گواهی certificat de sélection du québec (CSQ) در صورت انتخاب کبک به عنوان مقصد مهاجرت خود بپردازید.

 

مزایا و معایب کار فریلنسری در کانادا

کار فریلنسری در کانادا

فریلنسری کانادا مثل هر شغلی دیگری مزایا و معایبی دارد. نبود محدودیت کاری اصلی­ترین مزیت فریلنسری کانادا است. به‌طوری که شما به عنوان یک فریلنسلر برخلاف کارمندان و کارکنان ادارات دولتی که باید در ساعات خاص و مشخصی سر کار باشند هیچ محدودیتی در زمان کار خود ندارید. 

البته بیشتر کارفرمایان یک بازه زمانی برای پروژه موردنظر خود مشخص می­کنند و شما باید در زمان خواسته‌شده پروژه را تحویل دهید. اما کارفرما به شروع و پایان ساعات کاری شما توجهی ندارد. دومین مزیت فریلنسری کانادا محدودنبودن محل کار است.

پس شما با دریافت این ویزا همزمان که در یک ایالت هستید، می توانید در سازمانی که در ایالتی دیگر است مشغول به کار باشید. این یک مزیت بزرگ است که فریلنسری محدود به موقعیت جغرافیایی شما نیست. همچنین اگر شما در سفر هم باشید درصورتی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید به کار خود ادامه دهید. به همین دلیل شهروندان اروپا و آمریکا به فریلنسرها لقب Digital Nomad را می‌دهند. یک مزیت دیگر فریلنسری کانادا این است که می‌توانید همزمان روی پروژه­های مختلف کار کنید. بنابراین محدودیتی در میزان درآمدتان وجود ندارد.

ازطرفی کار فریلنسری در کانادا معایبی هم دارد. قابل توجه‌ترین عیب آن نداشتن مزایای مشاغل ثابت است. افراد حاضر در مشاغل و کسب و کارهای ثابت امتیازاتی مثل پاداش، بیمه، حقوق بازنشستگی و تعداد مشخصی مرخصی در طول سال دارند که برای فعالین حوزه فریلنسری این مزایا وجود ندارد. دومین عیب این شغل این است که درآمد ماهانه شما غیرقابل پیش­بینی است. زیرا شما با کارفرمایان مختلفی سروکار دارید و روی پروژه‌­هایی با بودجه‌­های متفاوت کار می‌کنید.

فریلنسرها گاهی قراردادهایی کلان با درآمدی قابل توجه دارند و گاهی اوضاع بر وفق مرادشان نیست. همچنین یکی از چالش­های بزرگ شما به عنوان یک فریلنسر تداخل شغل و زندگی شخصی‌تان است. درست است که ساعات کاری منعطف این شغل امتیازی مثبت است اما اگر برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشید نمی‌توانید فریلنسر بمانید. اگر بخواهیم از آخرین عیب فریلنسری کانادا بگوییم، نداشتن همکار است. ماهیت این شغل جوری است که شما باید همه کارها مثل حسابداری، بازاریابی و پیداکردن کارفرمای مرتبط را به تنهایی انجام دهید.

شاخه‌های فریلنسری در کانادا

ویزای فریلنسری کانادا

بیشتر فریلنسرهای کانادا در شاخه فناوری اطلاعات کار می‌کنند. زیرا این کشور در زیرمجموعه‌­های فناوری اطلاعات مثل برنامه‌نویسی موبایل و کامپیوتر، توسعه‌دهندگی وب، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و موشن‌گرافی خلا دارد. 

اگر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنید شغل فریلنسری کانادا نقطه آغاز خوبی برای شماست. همچنین نویسندگی، طراحی لوگو و انیمیشن‌سازی میان فریلنسرهای این کشور محبوب است.

شما به عنوان یک فریلنسر در کانادا باید بعد از ارائه مدارک مورد نیاز و اخذ ویزای خود اشتغالی در سایت­های مرتبط با فریلنسری کانادا برای یافتن پروژه­های ایده آل خود جستجو کنید. علاوه‌بر شبکه­‌هایی مثل لینکدین که مشاغل حضوری و غیرحضوری زیادی را به شما معرفی می‌کند.

جستجو در سایت­هایی مثل flexjobs.com می‌تواند در پیداکردن کارفرماهای با تجربه و معتبر کانادایی به شما کمک کند. در ادامه شماری از سایت­های معتبر برای شروع کار فریلنسری در کانادا را می‌بینید:

 

علاوه‌بر فناوری اطلاعات که فریلنسرهای کانادایی زیادی در آن فعالیت می‌کنند، درصورتی که شما پیش زمینه‌ای در رشته معماری و یا سایر رشته‌های مهندسی داشته باشید می‌توانید با کارفرمایان مجرب کانادایی در حوزه­هایی مثل مدل‌سازی 3 بعدی، مهندسی شیمی، طراحی داخلی، مهندسی مکانیک و طراحی محصول همکاری کنید. 

با توجه به تعداد بالای استودیوهای فیلم‌سازی و تبلیغاتی در شهرهایی مثل ونکوور اگر دارای سابقه کار در حوزه تصویرسازی یا عکاسی هستید هم می‌توانید پروژه‌هایی عظیم و پردرآمد بگیرید. در آخر می‌توان گفت فریلنسری در کانادا جز مشاغل نوظهوری است که می‌تواند آینده درخشانی پیش روی شما قرار دهد. همچنین بخاطر شاخه­های زیاد فریلنسری در ایالت­های مختلف کانادا می­توان پیشبینی کرد که اگر سطح زبان‌تان بالا باشد و تجربه کاری خوبی داشته باشید و راحت با محیط جدید سازگار شوید شانس بالایی برای تجربه زندگی با کیفیت و مرفه در این کشور پیشرفته دارید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

سخن آخر در رابطه با ویزای فریلنسری کانادا

اگر که شما هم قصد مهاجرت کاری به کانادا از طریق فریلنسری را دارید باید به شما بگوییم که این مسیر پر پیچ و خم است و به یک همراه و مشاور در کنار این مسیر نیاز دارید. ما در کنار شما هستیم تا شما را به مقصد مورد نظر خودتان برسانیم برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

بله، شما برای مهاجرت به کانادا باید نمره قابل قبولی در آیلتس کسب کنید.

باید توجه داشت که کشور کانادا چیزی به نام ویزا فریلنسری ندارد و اگر شما فریلنسر هستید  از طریق ویزا خود اشتغالی (Self Employed) میتوانید برای مهاجرت اقدام کنید.

سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان از جمله مهمترین معیار ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید