رسته های شغلی ⌵

مهاجرت وکلا به کانادا

کانادا یک کشور توسعه یافته با سطح زندگی بالا است که نیروهای متخصص را از سراسر جهان برای بالاتر بدن کیفیت خدمات و رشد اقتصادی خود جذب می‌کند. در بین رشته‌های اصلی شغلی که شانس بالایی برای مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارند، شغل وکالت هم دیده می‌شود. در واقع مهاجرت وکلا به کانادا یا مهاجرت وکیل به کانادا اهمیت بسیاری برای این کشور دارد. سالانه وکیل‌های ایرانی بسیاری از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند. 

اگر شما نیز در یک رشته‌ی حقوقی تحصیل کرده‌اید و احساس می‌کنید می‌توانید در مراکز حقوقی کانادا به‌عنوان وکیل یا یک سمت حقوقی دیگر فعالیت کنید، می‌توانید با بررسی شرایط مهاجرت وکلا به کانادا، برای درخواست مهاجرت به این کشور اقدام نمایید. در ادامه به بررسی شرایط این موضوع خواهیم پرداخت. پس می‌توانید با ما همراه شوید؛ همیچنین در صورتی که قصد مهاجرت از طریق وکالت به کانادا را دارید پیشنهاد میکنیم فرم ارزیابی مهاجرت وکلا به کانادا را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در ارسرع وقت با شما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند.

مهاجرت وکلا به کانادا

آن چه در این مقاله میخوانید

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

شغل وکالت در کشور کانادا

هر شغل مورد پذیرش در برنامه مهاجرت کانادا دارای یک کد ناک «NOC» است. کد ناک مربوط به افرادی که به‌عنوان وکیل به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند «4112» است. وکیل‌ها از سراسر جهان می‌توانند برای دریافت شغل وکالت یا مشاغل حقوقی مرتبط با آن به کانادا مهاجرت کنند. چراکه شغل وکالت در سراسر کشور کانادا متقاضی می‌پذیرد. دلیل این موضوع را می‌توان به سیستم حقوقی قابل اعتماد این کشور نسبت داد. 

درواقع گفته می‌شود که برخی از افراد آمریکایی هم به دلیل کیفیت بالای خدمات حقوقی کانادا، برای انجام فعالیت‌های حقوقی و مشورت با وکیل به کانادا مراجعه می‌کنند. بنابراین افرادی که تحصیلات حقوقی دارند، می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلف مختلف به‌عنوان وکیل به کانادا مهاجرت کنند. در ادامه به بررسی برنامه‌های مهاجرت مخصوص مهاجرت وکلا به کانادا یا مهاجرت وکیل به کانادا خواهیم پرداخت.

عناوین شغلی وکالت در کانادا

مهاجرت وکیل به کانادا

شغل وکالت خود دارای گرایش‌های مختلفی است که در مهاجرت وکلا به کانادا می‌توانید در هر یک از گرایش‌ها مشغول به کار شوید. از جمله گرایش‌های وکالت در کانادا می‌توان چنین مواردی را بیان کرد:

کارآموزی دانشجوی حقوق

کارآموزی دانشجویان حقوق یک عنوان شغلی برای مهاجرت وکلا به کانادا است که در آن دانشجویان حقوق می‌توانند در ساعات استاندارد کاری در مؤسسات فعالیت کرده و برای آینده کاری خود رزومه خوبی بسازند.

دادستان

دادستان به مقامات قضایی گفته می‌شود که می‌تواند افراد را رسماً به ارتکاب جرم متهم کرده و تحت تعقیب قرار دهد. درواقع دادستان‌ها مقامات حقوقی بالا در کشور کانادا هستند که وظایف قضایی گسترده و مهمی دارند!

مشاور حقوقی

مشاور حقوقی به وکلایی گفته می‌شود که می‌توانند در زمینه‌های مختلف مانند مانند چگونگی عقد قانونی قراردادها، حل اختلافات و…. به شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان مشاوره حقوقی می‌دهد. درواقع مشاور حقوقی با تکیه بر دانش حقوقی خود می‌تواند از ایجاد ضرر و زیان‌های حقوقی برای شرکت‌ها در کانادا جلوگیری کند!

وکیل

وکیل به کسی گفته می‌شود که از طرف شخص یا سازمان (حقیقی یا حقوقی) برای انجام کاری مأمور می‌شود. وکیل‌ها می‌توانند در مؤسسات حقوقی فعالیت کرده یا حتی به‌صورت مستقل به وکالت افراد یا سازمان‌ها در کانادا بپردازند.

وکیل پزشکی

وکلای پزشکی افرادی هستند که در پرونده‌های کیفری طرح شده علیه پزشکان فعالیت می‌کنند. این گرایش از وکالت، پردرآمدترین گرایش آن در کشور کانادا محسوب می‌شود!

مشاور شرکتی

مشاور شرکتی یا سازمانی نیز یک پست حقوقی است که در آن برای کمک به کارکنانی که با چالش‌های گوناگون شخصی و شغلی مواجه هستند، انجام می‌شود. این نیز یک شغل حقوقی است که وکیل‌ها می‌توانند در کانادا اتخاذ کنند.

موارد فوق از جمله عناوین شغلی وکالت در کشور کانادا هستند که مهاجرت وکلا به کانادا یا مهاجرت وکیل به کانادا قابلیت اخذ شدن دارند. اما عناوین شغلی دیگری نیز برای وکالت در کانادا وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان وکیل سلطنتی، شریک حقوقی، وکیل دادگستری، کارمند دفتر اسناد رسمی و… را نیز نام برد.

درآمد وکیل در کانادا

درآمد وکیل در کانادا

نمی‌توان یک مقدار ثابت برای درآمد وکیل در کشور کانادا در نظر گرفت. درواقع مقدار درآمد این ناک شغلی به شرایط مختلفی مانند نوع گرایش، ساعت کار و… بستگی دارد. به‌صورت کلی مقدار درآمد وکیل در کانادا را می‌توان در جداول زیر مشاهده کرد:

نوع شغل وکالتمقدار درآمد سالانه (برحسب دلار کانادا)
مشاور حقوقی115523 دلار
وکیل100000 دلار
شریک79309 دلار

در جدول فوق می‌توان یک دید کلی نسبت به درآمد سالانه وکیل‌ها در کانادا داشته باشیم. اما در جدول زیر می‌توان جزئيات بیشتری در این زمینه را می‌توان مشاهده کرد:

درآمد متوسط وکلا
متوسط درآمد وکلا در کانادا97000 دلار
درآمد ساعتی وکلا در کانادا50 دلار
درآمد سالانه وکلای تازه‌کار در کانادا74000 دلار
درآمد سالانه وکلای باتجربه در کانادا130000 دلار
متوسط درآمد سالانه وکلای پزشکی در کانادابیش از 150000 دلار

با توجه به درآمدهای اعلام شده در جداول فوق، به‌راحتی می‌توان متوجه شد که درآمد شغل وکالت در کشور کانادا جزو درآمدهای بالا محسوب می‌شود. به همین خاطر است که وکلا در کانادا جزو افراد سطح بالای جامعه محسوب می‌شوند. اما اگر بخواهیم مقدار درآمد را به‌صورت جزئی‌تر در هر استان کشور کانادا بررسی کنیم، به اطلاعات موجود در جدول زیر نیاز خواهیم داشت:

استانحداقل درآمدمیانگین درآمد
آلبرتا46.000 دلار140.000 دلار
بریتیش کلمبیا37.000 دلار115.000 دلار
مانیتوبا45.000 دلار110.000 دلار
نیوبرانزویک30.000 دلار80.000 دلار
نیوفاندلند و لابرادور55.000 دلار130.000 دلار
نوا اسکوشیا35.000 دلار104.000 دلار
انتاریو44.000 دلار130.000 دلار
جزیره پرنس ادوارد27.000 دلار90.000 دلار
کبک27.000 دلار90.000 دلار
ساسکاچوان24.000 دلار120.000 دلار

جست‌وجوی شغل وکالت در کانادا

برای مهاجرت وکلا به کانادا یا مهاجرت وکیل به کانادا باید ابتدا شخص متقاضی بتواند شغل وکالت موردنظر خود را در کشور کانادا بیاید. در این صورت مسیر مهاجرت و دریافت اقامت برای وی بسیار آسان‌تر خواهد بود. درواقع افراد می‌توانند از طریق داشتن دوست یا آشنا در کشور کانادا، یک پیشنهاد کار حقوقی کانادایی بگیرند یا از طریق وبسایت‌ها یا رسانه‌های اجتماعی با مؤسسات حقوقی که به وکیل نیاز دارند، ارتباط گرفته و یک موقعیت شغلی حقوقی را اخذ کنند. اما یک راه آسان‌تر هم برای جست جوی شغل وکالت در کانادا وجود دارد که همانا مشاوره گرفتن از مؤسسات مهاجرتی است. درواقع کارشناسان مهاجرتی می‌توانند برای جست‌وجوی شغل وکالت در کانادا به شما کمک کنند. مؤسسه کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان یکی از مؤسساتی است که می‌توان از کارشناسان آن برای پیدا کردن شغل وکالت مناسب در کشور کانادا مشاوره دریافت کرد.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق وکالت

روش‌های مهاجرت کاری به کشور کانادا در رشته‌های وکالت می‌تواند از طریق چند برنامه مهاجرتی مختلف صورت بگیرد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

نیرو کار ماهر فدرال

نیروی کار ماهر فدرال که با‌عنوان برنامه مهاجرتی «Federal Skilled Worker» به اختصار «FSW» شناخته می‌شود، یکی از برنامه‌های کشور کانادا برای مهاجرت وکلا به این کشور است. این برنامه یکی از برنامه‌های طرح اکسپرس‌ اینتری است که برای افرادی کاربرد دارد که به دلیل داشتن سابقه کار و مهارت‌های خود برای مهاجرت به کشور کانادا انتخاب شده‌اند. بنابراین وکلا نیز می‌توانند از این برنامه برای مهاجرت به کشور کانادا استفاده کنند، برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله اسکیل ورکر کانادا ما را مطالعه نمایید.

برنامه مهاجرت استانی

برنامه مهاجرت استانی کانادا «Provincial Nominee Programs» به اختصار «PNP» دیگر مسیر ممکن برای مهاجرت وکلا به کانادا یا مهاجرت وکیل به کشور کانادا است. در این برنامه یازده استان از سیزده استان کشور کانادا، برای جذب نیروهای متخصص موردنیاز خود شرکت می‌کنند. وکلا می‌توانند از طریق این برنامه جذب بازار کار کانادا شوند!

دو برنامه فوق جزو مسیرهای هموار برای مهاجرت وکلا به کانادا هستند. البته برای استفاده از این برنامه‌ها باید شرایط موردنیاز برای وکالت یا فعالیت‌های حقوقی در کانادا را داشته باشید.

شرایط استخدام وکیل در کانادا

شرایط استخدام وکیل در کانادا

برای مهاجرت وکلا به کانادا، شرایط خاصی نیاز است. درواقع وکلا باید بتوانند توانایی خود برای انجام فعالیت‌های حقوقی در این کشور را اثبات کنند. شرایط لازم برای این امر شامل موارد زیر است:

شرکت در فرآیند ارزیابی وکلا

شرکت در فرآیند ارزیابی وکلا در کانادا می‌تواند یکی از شرایط لازم برای استخدام وکیل در این کشور باید که با مراحل زیر همراه است:

  • وکلا در کانادا باید یک آزمون پذیرش وکالت را بگذرانند و مجوز فعالیت در استان یا منطقه‌ای که در آن قصد فعالیت دارند را دریافت نمایند.
  • ممکن است از متقاضی خواسته شود در یک فرایند ارزیابی شرکت کند تا واجد شرایط استخدام برای کارفرمایان محلی کانادا شود.
  • روند درخواست آنلاین برای ارزیابی وکلا در کانادا در مرحله درخواست به حدود 400 دلار نیاز دارد. سپس باید ریزنمرات دانشگاهی و سایر مدارک به همراه مدرک زبان نیز توسط متقاضی ارائه شود!
 

پس از گذراندن مراحل فوق، کمیته ملی اعتبار بخشی کانادا «National Committee on Accreditatio»  با همکاری انجمن ملی وکلای این کشور، مدارک متقاضی را ارزیابی خواهند کرد.

مدرک تحصیلی وکیل

شخص متقاضی باید دارای مدرک دانشگاهی معتبر در رشته حقوق باشد. داشتن مدرک معتبر جزو شرایط اصلی مهاجرت وکلا به کانادا است.

مدرک زبان وکیل

داشتن مدرک زبان و توانایی زبان برای وکلا در کانادا اهمیت زیادی دارد. درواقع وکلا باید مدرک با نمره 7 آیلتس یا سایر مدارم معتبر که اثبات کننده توانایی زبان آن‌ها باشد را ارائه کنند.

سن وکیل

اگر سن فرد متقاضی بین 18 تا 35 باشد، بهترین شرایط سنی برای اخذ اقامت کار وکالت در کشور کانادا محسوب می‌شود. اما سن بالاتر نیز دارای امتیاز مربوط به خود است؛ پیشنهاد میکنیم مقاله امتیازبندی مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید تا از شرایط امتیاز بندی برای مهاجرت وکلا به کانادا مطلع شوید.

اعتبار سنجی وکلا در کانادا

شخص متقاضی وکالت در کانادا باید ثابت کند که صلاحیت‌ها و مهارت‌هایی که برای دولت کانادا در حوزه وکالت اهمیت دارد را کسب کرده است. درواقع هشت حوزه رایج حقوق برای دولت کانادا اهمیت دارد که شامل موارد زیر است:

  • قانون اداری کشور کانادا
  • قانون اساسی کشور کانادا
  • قانون جزایی کشورکانادا
  • مسئولیت حرفه‌ای کشور کانادا
  • مبانی حقوق کشور کانادا
  • قراردادها
  • اموال
  • تخلفات
 

با داشتن مهارت در حوزه‌های فوق می‌توان مجوز کار وکالت در کشور کانادا را کسب کرد. تمام این موارد برای اثبات توانایی حقوقی شخص متقاضی صورت می‌گیرد.

داشتن جاب آفر در کانادا

جاب آفر «Job Offer» به معنای «پیشنهاد شغلی» است. درواقع داشتن پیشنهاد شغل حقوقی از کشور کانادا یکی از شرایط مهاجرت وکلا به کانادا است. البته مهاجرت بدون جاب آفر به کانادا هم امکان‌پذیر است، اما باید امتیاز شما در طرح اکسپرس اینتری در حد قابل قبولی قرار داشته باشد. گفتیم از چندین راه می‌توانید پیشنهادهای شغلی کانادا را جذب کنید. مشاوره گرفتن از کارشناسان مهاجرتی مؤسسه راهکارهای مثبت نیکان نیز برای این امر در دسترس قرار دارد.

تمکن مالی وکلا در کانادا

تمکن مالی به معنای اثبات توانایی مالی متقاضی برای زندگی در کشور کانادا است. برای اثبات این امر باید مبلغ مشخصی روی حساب شخص متقاضی موجود باشد و همچنین بررسی گردش حساب متقاضی نیز بتواند توانایی مالی وی برای این موضوع را اثبات کند!

اگر از شرایط فوق برخوردار هستید یا احساس می‌کنید که می‌توانید این شرایط را فراهم کنید، پس شما می‌توانید برای برنامه مهاجرت وکلا به کانادا درخواست بدهید. اما بهتر است قبل از اقدام با یک کارشناس مهاجرتی مشورت کنید تا شما را بهتر راهنمایی کند.

بهترین شهر کانادا برای مهاجرت وکلا

به‌صورت معمول، بررسی بهترین شهر کانادا برای شغل وکالت را با استان‌های این کشور ارزیابی می‌کنند. اگرچه در سراسر کانادا برای شغل وکالت تقاضا وجود دارد، اما سه استان زیر دارای بیشترین تقاضا برای این شغل هستند و بیشترینه درآمد را برای وکلا به همراه دارد:

  • استان آلبرتا «Alberta» با مرکزیت شهر ادمونتون «Edmonton»
  • استان بریتیش کلمبیا «British Columbia» با مرکزیت شهر ویکتوریا «Victoria» و بزرگ‌ترین شهر آن یعنی ونکوور «Vancouver»
  • استان مانیتوبا «Manitoba» با مرکزیت شهر وینیپگ «Winnipeg»
  • استان انتاریو «Ontario» یا مرکزیت شهر تورنتو «Toronto»
 

مراکز و شهرهای استان‌های فوق دارای بیشترین تقاضا برای وکیل هستند. همچنین وکلا در این استان‌ها بالاترین دستمزدها را می‌گیرد و اوضاع اقتصادی بهتری دارند؛ پس اتمام این مقاله پیشنهاد میکنیم که مقاله‌های کار در تورنتو و مهاجرت کاری به ساسکاچوان را مطالعه نمایید.

مهارت‌ها و تخصص‌های شغلی مورد نیاز برای وکلا در کانادا

هرچقدر توانایی‌های یک فرد بالاتر باشد، شانس بیشتری برای وکالت در کشور کانادا خواهد داشت. باید به این نکته توجه داشت که وکالت یک شغل رده بالا است که باید بتوانید در آن از موکل خود در برابر قوانین گسترده این کشور دفاع کنید. بنابراین از جمله مهارت‌ها و تخصص‌هایی که می‌توانند برای اخذ شغل وکالت در کانادا به شما کمک کنند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • انعطاف پذیری
  • سخت کوشی
  • سخنوری و قدرت بیان مناسب
  • روحیه پیگیری
  • اطلاعات حقوقی بالا
  • اعتمادبه‌نفس بالا

اگر حس می‌کنید که دانش و مدرک وکالت دارید، اما از توانایی‌های فوق بی‌بهره هستید، بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت سعی کنید سایر توانایی‌های لازم در این زمینه، به‌خصوص فن بیان و اطلاعا حقوقی خود را در حد قابل قبولی بالاتر ببرید.

مدارک لازم برای مهاجرت وکیل در کانادا

برای مهاجرت وکلا به کانادا باید مدارک لازم توسط افراد متقاضی ارائه شود که از جمله این مدارک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مدارک هویتی ترجمه شده
  • مدارک تحصیلی و دانشگاهی ترجمه شده (ریزنمرات)
  • مدرک زبان
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • جاب آفر
 

علاوه بر موارد فوق ممکن است به مدارک دیگری مانند گواهی عدم سوء پیشینه نیز نیاز داشته باشید. در هر صورت باید مدارک فوق را به‌صورت آماده داشته باشید و اگر به مدرک بیشتری هم نیاز بود، بلافاصله به کمک مشاور مهاجرتی خود آن را فراهم نمایید.

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت وکلا به کانادا

هزینه مهاجرت وکلا به کانادا به عوامل بسیاری بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع برنامه مهاجرتی، نوع جاب آفر، ایالت انتخابی شما و… بستگی دارد. همچنین هزینه‌های جانبی همچون هزینه ترجمه مدارک، هزینه مشاوره مهاجرتی و…. نیز برای شما وجود خواهد داشت. همچنین باید مبلغ موردنظر برای اثبات تمکن مالی را نیز در نظر داشته باشید. چراکه تمکن مالی نیز می‌تواند جزو هزینه‌های مهاجرت وکلا به کانادا محسوب شود. مشورت با کارشناس مهاجرتی می‌تواند در تخمین صحیح هزینه مهاجرت وکیل به کانادا به شما کمک کند. در غیر این صورت ممکن است در برآورد هزینه‌ها اشتباه کنید!!

چشم انداز شغل وکالت در کانادا

در سال 2018 بیش از 106000 وکیل در کانادا مشغول به فعالیت بودند. انتظار می‌رود تا سال 2028 حدود 46000 شغل حقوقی جدید در کانادا ایجاد شود که بازار کار وکالت و رشته‌های مرتبط با حقوق در این کشور را بیش‌ازپیش بهتر می‌کند. بنابراین چشم‌انداز شغل وکالت در کانادا برای مهاجرین متخصص در این رشته بسیار روشن ارزیابی می‌شود. این موضوع دوره کارآموزی وکالت تا بازنشستگی این رشته را در بر می‌گیرد!

امنیت شغلی وکالت در کانادا

وکلا در کانادا از نظر امنیت مالی در جایگاه مطلوبی قرار دارند؛ چراکه از بیمه و دیگر امتیازات شغلی و کاری مربوط به کشور کانادا بهره‌مند هستند. بنابراین اگر مشکلی در این کشور از نظر کاری برای وکلا ایجاد شود، افراد می‌توانند از طریق قوانین کاری کشور کانادا، پیگیر موضوع شوند. بنابراین وکالت در کانادا دارای امنیت شغلی مناسبی است.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای اخذ شغل وکالت در کانادا از کجا شروع کنم؟

شغل وکالت در کانادا

برای اخذ شغل وکالت در کانادا باید از تمام جزئیات مربوط به این مسیر باخبر باشید. اگر شما یک وکیل یا دانشجوی حقوق هستید، شاید تصور کنید که مهارت یا شرایط کافی برای اخذ شغل وکالت یا دیگر مشاغل مربوط به آن در کشور کانادا را نداشته باشید. اما اگر به کمک یک کارشناس مهاجرتی خبره شرایط خود را بررسی کنید، ممکن است شرایط شما برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان یک وکیل بسیار هم ایده‌آل باشد. فقط ممکن است لازم باشد برای درخواست این مهم به آماده کردن برخی از مدارک یا کسب یک سری مهارت‌ها نیاز داشته باشید که باز هم کارشناس مهاجرتی برای چگونگی تأمین شرایط شما را راهنمایی خواهد کرد. برای این منظور همین حالا می‌توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳  با مشاورین مهاجرتی مؤسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان تماس حاصل نمایید.

سولات متداول

میانگین درآمد شغل وکالت در کشور کانادا در استان‌های مختلف آن بین 80 هزار تا 140 هزار دلار کانادا است.

بله، برای دریافت شغل وکالت در کانادا باید مدرک اثبات توانایی زبانی مانند مدرک آیلتس با نمره 7 به بالا ضرورت دارد.

بله، داشتن مدرک مرتبط با شغل وکالت در مقاطع بالاتر از کارشناسی برای اخذ شغل وکالت در کانادا ضرورت دارد.

از جمله گرایش‌های رشته وکالت در کانادا می‌توان کارآموزی دانشجویان وکالت، مشاور حقوقی، وکیل پزشکی و… را نام برد.

وکلا بسته به نوع برنامه مهاجرتی که از آن استفاده می‌کنند، می‌توانند برای همراهی خانواده در مهاجرت کاری به کانادا اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید