رسته های شغلی ⌵

مهاجرت راننده کامیون به کانادا

شرایط مهاجرت راننده کامیون به کانادا چیست؟ آیا میشود از طریق رانندگی به کانادا مهاجرت کرد؟برای مهاجرت راننده کامیون به کانادا چه مدارکی لازم است؟ با ما باشید تا به همه سوالات مربوط پاسخ بدهیم؛ در چند سال اخیر به نظر می‌رسد با توجه به نبود کانادایی‌های بومی یا مقیم که تمایلی به کارکردن به‌عنوان راننده کامیون دارند، تقاضا برای رانندگان کامیون در حال افزایش است. کانادا در حال حاضر به‌دنبال مهاجران برای کمک در حل مشکل فقدان رانندگان کامیون است و به این منظور مزایای زیادی برای مهاجرانی که می‌خواهند به این قصد وارد کشور شوند، در نظر گرفته است؛ درنتیجه مهاجرت راننده کامیون به کانادا گزینه مناسبی است.

یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های کار به‌عنوان راننده کامیون در کانادا، دستمزد فوق‌العاده است. متوسط حقوق یک کامیوندار کانادایی با مسافت طولانی حدود 55000 دلار در سال است. بسته به سبک زندگی و مکانی که زندگی می‌کنید، این حقوق نسبتاً بالا با فرصتی برای کسب درآمد بیشتر است. حقوق و دستمزد راحت برای بسیاری به‌منظور مهاجرت راننده کامیون  به کانادا جذابیت بسیاری دارد. از مزایای دیگر کار به‌عنوان راننده کامیون در کانادا، بازدید از مقاصد گردشگری اصلی کشور است که شامل سفر به مقاصدی مانند تورنتو، ونکوور و بسیاری دیگر می‌شود.

یا برنامه TFWP به‌عنوان یک راننده کامیون می‌توانید بدون نیاز به نوع خاصی از ویزا به کانادا مهاجرت کنید، اما چیزی  به نام کارگران خارجی موقت وجود دارد که کارفرمایان را قادر می‌سازد کارگرانی را در خارج از کانادا پیدا و استخدام کنند. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه خود را به‌عنوان راننده کامیون به کارفرمایان این کشور معرفی کنید. با خواندن این مطلب شما به پاسخ سؤالاتتان درباره چگونگی مهاجرت راننده کامیون به کانادا و شرایط مورد نیاز آن خواهید رسید؛ همین طور برای مشاوره تلفنی رایگان پیشنهاد میکنیم که فرم ارزیابی مهاجرت ما را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مهاجرت راننده تریلی به کانادا

آن چه در این مقاله میخوانید

به‌عنوان راننده تریلی می‌توانید مقیم کانادا شوید!

کانادا کشوری مهاجرپذیر است و برای توسعه اقتصادی و علمی خود نیاز به جذب نیروی کار ماهر و افراد تحصیل‌کرده از خارج  کشور دارد؛ بنابراین برنامه بلندمدت آن جذب هزاران مهاجر به این کشور است و در همین راستا برنامه‌های مهاجرتی بسیاری را طراحی کرده که تقریباً همه آن‌ها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شوند.

باشند. یکی از این برنامه‌ها برنامه اکسپرس انتری NOC بوده و یکی از شرایط مهم آن سابقه کار در مشاغلی است. در نوامبر ۲۰۲۲ به‌دلیل کمبود راننده کامیون در کانادا، این شغل با کد ۷۵۱۱ در و واجد شرایط NOC لیست قرار گرفت،در ادامه پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت کاری به کانادا را مطالعه نمایید تا با شرایط کلی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

عناوین شغلی برای راننده کامیون در کانادا

مهاجرا به کانادا از طریق رانندگی
  • کارشناس رانندگی تجاری
  • انتخاب و پردازش سفارش
  • ثبت اسناد و مدارک
  • تعمیرکار خودروها
  • فروشنده محصولات
  • متخصص سیستم‌های خودرو

درآمد راننده کامیون در کانادا

درآمد راننده کامیون در کانادا

درآمد راننده کامیون در کانادا براساس باری که حمل می‌کند و مسافتی که طی می‌کند، متفاوت است. همچنین به‌دلیل اینکه انتخاب ساعات و روزهای کاری به عهده خود راننده است، فرد می‌تواند شغل دیگری را نیز همراه آن ادامه دهد. به‌طورکلی میانگین حقوق راننده کامیون در کانادا ۴۷۰.۵۳ دلار در سال یا ۲۴.۱۳ دلار در ساعت است که به تفکیک شهری که در آن کار می‌کنید، توضیح داده خواهد شد.

 

شهر
میانگین سالانهبراساس ساعت (میانگین)
آلبرتا۵۴۹۵۶ دلار۲۸ دلار
بریتیش کلمبیا۵۲۸۸۹ دلار۲۷ دلار
سرزمین‌های شمال غربی۵۲۶۵۰ دلار۳۰ دلار
ساسکاچوان۵۰۰۹۸ دلار۲۵ دلار
انتاریو۴۸۷۵۰ دلار۲۴ دلار
کبک۴۷۰۵۹ دلار۲۲ دلار

جست‌و‌جوی شغل برای رانندگی در کانادا

۱. ابتدا باید مدارک و الزامات استخدامی خود را بشناسید.

۲. چشم‌انداز اشتغالتان را در استان مورد نظر بررسی کنید.

۳. برنامه مناسب مهاجرت خود را پیدا کنید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاع از بهترین راهکارهای مهاجرت و مشاوره درباره پیداکردن بهترین راه برای مهاجرت خود، در سامانه کاریابی بین‌المللی مثبت نیکان عضو شوید.

روش‌های مهاجرت راننده کامیون به کانادا

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل رانندگی کامیون

به طور کلی برای مهاجرت راننده کامیون به کانادا از ۳ روش میتوان اقدام کرد که ما در این بخش هر ۳ روش را به طور کامل برای شما توضیح دادیم تا از آن استفاده کنید.

اکسپرس

از نوامبر 2022 رانندگان کامیون می‌توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای مهاجرت اقدام کنند. این یک سیستم آنلاین امتیازمحور و شامل سه گزینه مهاجرتی است که به‌شدت با نیازها و شرایط مختلف مهاجران سازگار است. در زیر برنامه‌های تحت سیستم اکسپرس اینتری آمده است:

کلاس تجربه کانادایی

برنامه مهارت فدرال(اسکیل ورکر کانادا)

برنامه تجارت ماهر فدرال(اسکیل ترید کانادا)

از آنجا که سیستم توسط امتیاز هدایت می‌شود، داوطلبانی که بیشترین امتیاز را دارند، قبل از اینکه بتوانند مستقیم برای برنامه‌های اکسپرس اینتری درخواست دهند، یک دعوتنامه برای درخواست دریافت خواهند کرد. بیایید ببینیم چگونه می‌توانید برای برنامه نامزدی استانی از طریق اکسپرس اینتری درخواست دهیم.

نامزدی استانی (PNP)

براساس برنامه نامزدی استانی کانادا (PNP) مهاجرانی که می‌خواهند راننده کامیون در کانادا شوند، باید مجموعه مهارت‌ها، تحصیلات تجربه کاری مناسب را برای این شغل نشان دهند. این برنامه مختص استان است؛ بنابراین شانس شما برای نامزدشدن تحت برنامه نامزدی استانی به کمبود کارگران ماهر استان بستگی دارد. علاوه بر این، از نامزدها می‌خواهیم قبل از تصمیم‌گیری برای تسویه حساب، در دسترس بودن فرصت‌های شغلی را دوباره بررسی کنند. برای اینکه برای برنامه نامزدهای استانی به‌عنوان راننده کامیون تحت اکسپرس اینتری درخواست دهید، دو گزینه دارید:

گزینه اول

با استان یا منطقه‌ای که می‌خواهید از طریق جریان اکسپرس انتری آن‌ها نامزد شوید، تماس بگیرید. اگر مهارت‌های شما مطابقت دارند، استان یا قلمرو برای شما نامزدی ارسال می‌کند و پس از آن، باید یک نمایه اکسپرس انتری ایجاد کنید. اگر ندارید، یکی ایجاد کنید تا نشان دهید نامزد شده‌اید. نامزدی به‌صورت الکترونیکی از طریق حساب شما انجام می‌شود.

گزینه دوم

یک نمایه اکسپرس انتری ایجاد کنید که نشان می‌دهد از کدام استان‌ها یا مناطق می‌خواهید نامزد شوید. ممکن است یک اعلان علاقه دریافت کنید و در این مورد، می‌توانید مستقیم با استان تماس بگیرید تا در جریان آن‌ها درخواست دهید. نامزدی به‌صورت الکترونیکی از طریق حساب شما انجام می‌شود.

 

جاب آفر

دریافت پیشنهاد کار از کانادا، یکی از راهکارهای مهاجرت سریع و بدون دردسر به این کشور است که می‌تواند مراحل دریافت ویزای این کشور را ساده کند. داشتن یک جاب آفر معتبر از کارفرماهای کانادایی سبب می‌شود امتیاز شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. جاب آفر کانادا به زبان ساده به این معناست که یک کارفرمای معتبر کانادایی برای تأمین نیروی متخصص مورد نیاز شرکت خود از نیروی کار بین‌المللی استفاده کند و پیشنهاد کاری به آن‌ها ارائه دهد. اگر بتوانید از کانادا پیشنهاد کاری دریافت کنید، معمولاً خیلی سریع ویزای جاب آفر کانادا را دریافت می‌کنید و می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید.

شرایط استخدام راننده کامیون در کانادا

مهاجرت به کانادا راننده کامیون

مانند سایر نقاط جهان، کانادا نیز برای حمل‌ونقل کالاها و محصولات ضروری به شهرهای اطراف متکی به جابه‌جایی از طریق جاده است و فقط متعهدترین و ماهرترین رانندگان می‌توانند برای طولانی‌مدت در این حرفه مشغول به کار شوند. شما برای مهاجرت راننده تریلی به کانادا باید شرایط لازم را از نظر سن، تحصیلات، تمکن مالی، مدرک زبان و شرایط استخدام داشته باشید.

داشتن جاب آفر در کانادا

دریافت پیشنهاد کار از کانادا، یکی از راهکارهای مهاجرت سریع و بدون دردسر به این کشور است که می‌تواند مراحل دریافت ویزای این کشور را ساده کند. داشتن یک جاب آفر معتبر از کارفرماهای کانادایی سبب می‌شود امتیاز شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. جاب آفر کانادا به زبان ساده به این معناست که یک کارفرمای معتبر کانادایی برای تأمین نیروی متخصص مورد نیاز شرکت خود از نیروی کار بین‌المللی استفاده کند و پیشنهاد کاری به آن‌ها ارائه دهد. اگر بتوانید از کانادا پیشنهاد کاری دریافت کنید، معمولاً خیلی سریع ویزای جاب آفر کانادا را دریافت می‌کنید و می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید.

تمکن مالی راننده تریلی در کانادا

کانادا به‌دنبال جذب رانندگان کامیون برای پاسخ‌گویی به نیاز باربری کشور است. متقاضیان انتخاب‌شده باید قادر به پرداخت وجوه مالی برای دوره‌های آموزشی در کبک و پرداخت هزینه‌های زندگی روزمره در طول دوره باشند. داشتن 6000 دلار وجه نقد و ۶۰۰ دلار هزینه تنظیم فرم و قرارداد به‌عنوان سرمایه اولیه ضروری است.

داشتن مجوز کار

 شغل راننده کامیون در کانادا با داشتن مجوز کار در صدر لیست درخواست‌های ویزا قرار دارد؛ زیرا این کشور در سال 2023 و سال‌های آینده به رانندگان کامیون‌های مسافت طولانی باتجربه و کارآمد نیاز دارد.

LMIA ارزیابی تأثیر بازار کار

داشتن مجوز کار خارجی موقت این شانس را به شما می‌دهد که درنهایت اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. فرایند ارزیابی تأثیر بازار کار در این جنبه برای افرادی مناسب است که می‌توانند همراه با درخواست یک کارفرمای احتمالی به کانادا سفر کنند. شما با یک کارفرمای بالقوه از طریق فرایند جست‌وجوی شغل و مصاحبه آنلاین ارتباط برقرار می‌کنید و آن کارفرما یا قبلاً گواهی را دریافت کرده است یا مایل است قبل از اینکه نام را دریافت کند LMIA شما را برای مجوز کار پیشنهاد دهد، پیشنهاد میدهیم برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله lmia کانادا را مطالعه نمایید.

سایر شرایط

سنبین ۲۱ تا ۵۵ سال
مدرک زباننمره آیلتس بالای ۴
تحصیلاتاتمام دوره متوسطه و قادر به تحصیل در یک دوره مکمل در یک مدرسه برای کسب گواهینامه رانندگی کانادایی
سابقه کاردارای 5 سال تجربه گواهینامه به‌عنوان راننده خودرو سنگین

بهترین شهر کانادا برای مهاجرت راننده کامیون

ویندزور انتاریو

ویندزور به‌عنوان «پایتخت خودرو کانادا» شناخته می‌شود و سهم عمده‌ای در صنعت خودروسازی کانادا دارد. همچنین در آن سوی رودخانه از دیترویت واقع شده است و موقعیت خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرها برای حمل‌ونقل تثبیت می‌کند. کامیون‌داران حرفه‌ای در این شهر به‌طور متوسط 23.95 دلار در ساعت درآمد دارند.

ساسکاچوان

در این استان تقاضای زیادی برای رانندگان کامیون به‌ویژه کامیون‌دارانی که مسیرهای طولانی را انجام می‌دهند وجود دارد. از آنجا که دولت کانادا برنامه مهاجرت و مجوز کار را معرفی کرد، فرصت‌های زیادی ایجاد شده است. این برنامه که «پروژه راننده کامیون در مسافت طولانی» نام دارد، بخشی از رده تجربه نامزدهای استانی است. هدف از این پروژه حمل‌ونقل، همکاری با شرکت‌های حمل‌ونقل در ساسکاچوان برای بهبود روند استخدام رانندگان کامیون‌های مسافت طولانی برای کار در استان با مجوز موقت خارجی است؛ اگر که تصمیم گرفته‌اید مقصد شما ساسکاچوان باشد، حتما مقاله مهاجرت به ساسکاچوان را مطالعه نمایید.

بریتیش کلمبیا

مانند استان ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا نیز مکان دیگری در کاناداست که در آن تقاضای زیادی برای رانندگان کامیون وجود دارد. 

مهارت‌ها و تخصص شغلی مورد نیاز برای رانندگی در کانادا

استخدام راننده کامیون در کانادا
  • توانایی حمل‌ونقل و رانندگی‌های طولانی‌مدت را داشته باشند.
  • برای حمل‌ونقل کالاها در فواصل طولانی از وسیله نقلیه مناسب استفاده کنند.
  • تدارکات سفر را برنامه‌ریزی کنند و اسناد موردنیاز را برای حمل‌ونقل کالا دریافت کنند.
  • تجهیزات و لوازم جانبی سیستم‌های خودرو مانند چراغ، لاستیک و ترمزها را قبل، بعد و حین سفر بررسی کنند.
  • اطمینان حاصل کنند محموله مطابق با الزامات ایمنی به‌درستی بررسی شده است و همچنین برای جابه‌جایی محصولات پرخطر نیز الزامات ایمنی را رعایت کنند.
  • اطلاعات مربوط به بار، مسافت طی‌شده و مصرف سوخت را ثبت کنند.
  • بارنامه‌ها را مدیریت کنند و دفترچه‌های ثبت را به‌صورت دستی یا الکترونیکی نگهداری کنند.

مدارک لازم برای مهاجرت راننده تریلی درکانادا

  • اتمام دوره متوسطه
  •  آموزش حین کار که معمولاً ارائه می‌شود.
  • ممکن است تکمیل یک دوره آموزشی معتبر راننده تا سه ماه از طریق یک مدرسه حرفه‌ای یا کالج محلی مورد نیاز باشد.
  • گواهینامه کلاس 3 یا D برای رانندگی کامیون‌های راست بدنه مورد نیاز است.
  • گواهینامه کلاس 1 یا A برای رانندگی وسایل نقلیه ترکیبی طولانی مورد نیاز است.
  • تأیید ترمز بادی برای رانندگانی که وسایل نقلیه مجهز به ترمز بادی را هدایت می‌کنند لازم است.
  • گواهینامه حمل‌ونقل کالاهای خطرناک (TDG) برای رانندگانی که محصولات خطرناک یا کالاهای خطرناک را حمل می‌کنند لازم است.

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت راننده در کانادا

شما به‌طورکلی به‌عنوان یک متقاضی فردی برای مهاجرت به کانادا به حدود ۱۵۵۰۰ دلار کانادا نیاز دارید. هزینه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان راننده کامیون بسته به استان محل زندگی و روشی که شما برای مهاجرت انتخاب می‌کنید متفاوت است.

مچنین آموزش رانندگی کامیون رایگان نیست. دارندگان مشتاق باید انتظار داشته باشند حدود ۱۰۰۰۰ دلار برای تکمیل آموزش خود بپردازند. این ممکن است مقدار زیادی پول باشد؛ به‌ویژه برای تازه‌واردان در کانادا. خوشبختانه وام‌های شغلی می‌تواند به تازه‌واردان آموزش‌دیده بین‌المللی در آلبرتا و ساسکاچوان کمک کند تا وارد حرفه حمل‌ونقل شوند. تازه‌واردان ماهر می‌توانند خدمات پشتیبانی شغلی رایگان را از طریق تلفن یا آنلاین دریافت کنند. علاوه بر این مشتریان می‌توانند برای بازگرداندن شما به شغل مورد نظر خود، درخواست وام خرد تا سقف ۱۵۰۰۰ دلار کنند. برخی از هزینه‌هایی را که پیش روی تمام مهاجران کانادا خواهد بود، در این لیست مشاهده می‌کنید.

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت راننده کامیوندلار کانادا
آزمون‌های زبان۳۰۰ دلار
معاینات پزشکی۱۰۰ دلار
هزینه پردازش درخواست۸۵۰ دلار
هزینه حق اقامت دائم۵۱۵ دلار
هزینه‌های متفرقه۲۵۰ دلار
هزینه اجاره مسکن برای مدت ۳ ماه۲۵۰۰ دلار

چشم انداز شغل رانندگی با تریلی در کانادا

از آنجا که کانادا با کمبود شدید نیروی کار مواجه است، اکنون زمان مناسبی برای شروع رانندگی با کامیون در کاناداست. چه در حال حاضر تجربه رانندگی با کامیون داشته باشید یا سابقه رانندگی خوبی داشته باشید و در جست‌وجوی شغلی باشید که در حین سفر درآمد خوبی داشته باشد، کانادا کمک می‌کند این حرکت برای بسیاری از اتباع خارجی امکان‌پذیر شود. نظرسنجی‌های کارگری و کارشناسان بیان کرده‌اند هزاران شغل خالی راننده کامیون وجود دارد که زنجیره تأمین کالاهای کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در برخی از استان‌ها مانند مانیتوبا، 5000 شغل خالی راننده کامیون حمل‌ونقل وجود دارد و فوراً به نامزدهای واجد شرایط این فرصت را می‌دهد تا برای انجام این مشاغل مهاجرت کنند. این صنعت از کمبود مزمن نیروی کار رنج می‌برد؛ به طوری که تخمین زده می‌شود در سال‌های آینده بین 20000 تا 40000 شغل فعلی خالی باشد که احتمالاً با تعداد رانندگان بازنشسته در سال‌های آینده رشد خواهد کرد.

امنیت شغلی راننده کامیون در کانادا

با اتکای کشور به کامیون‌های باربری برای جابه‌جایی کالا، همیشه تقاضا برای رانندگان کامیون واجد شرایط وجود خواهد داشت. درواقع داده‌های Trucking HR Canada (THRC) نشان می‌دهد انتظار می‌رود تعداد کل فرصت‌های شغلی حمل‌ونقل در سراسر صنعت کانادا تا سال 2024 به 55000 افزایش یابد. اساساً تقاضای زیاد در سراسر کشور می‌تواند کاریابی در ایالت، استان یا شهر مورد نظر شما را آسان کند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل معتبر، سلامت، بازنشستگی و مزایای دیگر را به رانندگان کامیون خود ارائه می‌دهند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای مهاجرت به‌عنوان راننده تریلی به کانادا از کجا شروع کنم؟

در سال‌های اخیر با توجه به کاهش شدید رانندگان کامیون بومی در کانادا، این کشور پذیرای مهاجران به‌عنوان راننده اتوبوس با شرایط آسان و حقوق و مزایای بالاست. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات درباره روند مهاجرت خود و اینکه با توجه به شرایط شما کدام روش مهاجرتی برایتان مناسب‌تر است، با مشاوران مؤسسه مهاجرتی مثبت نیکان با شماره تماس ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ در ارتباط باشید.

سولات متداول

درآمد این شغل بستگی به انتخاب شما در میزان ساعات کاری و مسافت‌هایی که طی می‌کنید دارد، ولی به‌طورکلی میانگین حقوق راننده کامیون در این کشور، ۴۷۰.۵۳ دلار است.

کمبود نیروی کار در این صنعت دیده می‌شود؛ به طوری که تخمین زده می‌شود در سال‌های آینده بین 20000 تا 40000 شغل فعلی خالی باشد که احتمالاً با تعداد رانندگان بازنشسته در سال‌های آینده رشد خواهد کرد.

با توجه به کمبود نیروی کار به‌عنوان راننده کامیون تقاضا برای این شغل در این کشور بسیار بالاست و طبق آمار و تحقیقات این تقاضا طی سال‌های آینده رو به رشد خواهد بود.

میانگین حقوق سالانه 50 هزار، دلار کانادا، یک قرارداد 2 ساله قابل تمدید تا 2 ساله دیگر از مزیت‌های این روش مهاجرتی است

ویندزور انتاریو، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا.

بله، در صورت نداشتن مدرک زبان لهستانی، باید مدرک زبان انگلیسی ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید