رسته های شغلی ⌵

شغل خیاطی در کانادا

همه چیز درباره خیاطی در کانادا را میتوانید در این مقاله بخوانید؛ این روزها مهاجرت به کانادا از طریق شغل خیاطی بسیار آسان‌تر از گذشته شده است. کانادا جزء کشورهایی است که اقتصادی قوی و پررونق دارد و بازار کار آن یکی از بازار کارها با سریع‌ترین رشد در جهان است. امروزه نبود خیاط در کانادا بسیار مشهود است و به همین دلیل دارای کد شغلی در لیست مشاغل ملی ((NOC برای مهاجرت و مجوز کار است. یافتن شغل خیاطی در کشورهای دیگر به‌عنوان یک خارجی می‌تواند دشوار باشد؛ با این حال یافتن شغل خیاطی در کانادا کاملاً امکان‌پذیر است. به‌عنوان یک خیاط که به‌دنبال شغل در کاناداست، مهم است حتماً فرم ارزیابی مهاجرت برای شغل خیاطی در کانادا را در وبسایت ما تکمیل کند.

مهاجرت کاری یکی از پرطرفدارترین راه‌های مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیاست. شغل خیاطی یکی از مشاغل رده B در طبقه‌بندی مشاغل کاناداست و امروزه شرایط پذیرش رقابتی برای آن وجود دارد. مزیت این شغل، وجود امکان کار انفرادی و راه‌اندازی بیزینس از طریق ثبت شرکت در آن است. نکاتی که در ادامه برای شما گفته شده است بخوانید و استفاده کنید تا بتوانید با موفقیت برنامه‌ریزی کرده و در کانادا به عنوان خیاط استخدام شوید.

بازار کار خیاطی در کانادا

آن چه در این مقاله میخوانید

بازارکار خیاطی در کانادا

امکان قطعی برای رشد شما در زمینه خیاطی در کانادا وجود دارد؛ زیرا این صنعت در حال رشد روزافزون است. این واقعیت به این دلیل است که افراد بیشتری به استایل‌کردن علاقه‌مند شده‌اند و تقاضا برای خدمات باکیفیت افزایش یافته است. خیاطان و طراحان لباس واجد شرایط برای مهاجرت کاری به کانادا تحت برنامه مهاجرت دولت کانادا هستند. هر دو شغل خیاطی و طراح لباس در کشور کانادا تقاضای بالایی دارند و در لیست مشاغل هدف دارای کد شغل ملی (لیست ناک) گنجانده شده‌اند. کد شغل خیاطی در لیست ناک 6342 است. داشتن کد در ناک کار را برای مهاجران این حرفه جلوتر انداخته و به‌کمک همین روش می‌توانند برای ویزای کار کانادا و اقامت دائم اقدام کنند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

درآمد خیاطی در کانادا

درآمد خیاطی در کانادا

ما چند نوع درآمد داریم. درآمد براساس گرایش خیاطی، براساس ساعت کار در هفته و… متوسط حقوق خیاط در کانادا 33150 دلار در سال یا 17 دلار در ساعت است. رنج درآمد از 30225 دلار در سال شروع می‌شود؛ درحالی‌که بیشتر خیاطان باتجربه تا 42510 دلار در سال درآمد دارند.

استانبر اساس ساعت
میانگین
میانگین سالانه
آلبرتا16.65 دلار کانادا34320 دلار کانادا
بریتیش کلمبیا16 دلار کانادا36075 دلار کانادا
انتاریو15 دلار کانادا36075 دلار کانادا
کبک14 دلار کانادا38025 دلار کانادا

عناوین شغلی خیاطی در کانادا

شغل خیاطی در کانادا

خیاطان می‌توانند تحت عنوان مشاغل زیر در کانادا مشغول به کار شوند:

خیاط لباس زنانه در کانادا

لباس‌هایی نظیر دامن، کت، شلوار، لباس مجلسی زنانه، پیراهن و به‌طورکلی لباس‌های زنانه می‌دوزد.

خیاط لباس مردانه

لباس‌هایی نظیر کت و شلوار، پیراهن مردانه، تی‌شرت، لباس زیر مردانه و به‌طورکلی لباس‌های مردانه می‌دوزد.

خیاط تعمیر لباس

به تعمیرات لباس مانند تعویض دکمه، کوتاه یا بلندکردن قد لباس، رفوکردن لباس و تعویض زیپ و کارهایی نظیر این‌ها می‌پردازد.

خیاط پیراهن‌های سفارشی

در این مورد خیاط اندازه‌های شخص مورد نظر را با جزئیات کامل می‌گیرد و در بیشتر موارد دوختن این لباس‌ها همراه با پرو لباس است تا تمام ایرادهای اندامی شخص در لباس برطرف شود.

خیاط لباس عروس

خیاط با به‌کارگیری متدهای روز، انواع مدل‌های موجود در ژورنال‌های لباس عروس و شب را برای دوختن یاد گرفته و با آموزش‌هایی که کسب کرده است، یک لباس تمام عیار می‌دوزد.

خیاط کلاه و اکسسوری

خیاط با توجه به مد روز و آموزش‌هایی که دیده است اکسسوری را در تنوع‌های زیاد می‌دوزد.

خیاط پوشاک آماده

خیاطی است که با استفاده از چرخ خیاطی صنعتی قطعات پارچه را به هم می‌دوزد تا لباس بسازد. یک سری‌دوز ممکن است حدود 40 تا 60 ساعت در هفته در یک کارخانه یا کارگاه کار کند.

سرپرست خیاط

بر روی کار دیگر خیاط‌ها نظارت دارد.

جست‌وجوی شغل خیاطی در کانادا

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان خیاط این است که واجد شرایط بودن خود را برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان خیاط برای یک مسیر مهاجرتی مناسب تعیین کنید. در بیشتر موارد پیداکردن شغل در کانادا به‌صورت آنلاین است و در سایت‌های مشاغل آگهی می‌شوند. اغلب یک کد برای شناسایی مشاغل خیاط استفاده می‌شود. این کدها در سراسر کشور کانادا برای شناسایی انواع مشاغل استفاده می‌شود. کدها کدهای ناک نامیده می‌شوند. کد ناک برای خیاطی 6342 است.

شما همچنین می‌توانید در سامانه کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان عضو شوید و شغل متناسب با خود را پیدا کنید. ما در وب‌سایت یک سامانه داریم که مانند سایت‌های jobinja، indeed و… است که نام آن سامانه کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان است. در پایین آدرس سامانه برای شما درج شده است:

jobs.plusolutions.net

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل خیاطی

مهاجرت به کانادا از طریق شغل خیاطی

همان‌طور که ممکن است خودتان هم اطلاع داشته باشید، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا به‌عنوان خیاط، دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا است. این ویزا مخصوص افرادی است که معمولاً در دانشگاه‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای خیاطی را فرا گرفته‌اند.

چگونه بهعنوان یک خیاط به کانادا مهاجرت کنیم؟

به طور کلی برای مهاجرت به کانادا از طریق خیاطی ما از ۳ روش میتوانیم به این کشور مهاجرت کنیم که هر کدام فرایند خاص خود را دارد و متفاوت با دیگری است در زیر ما هر روش برای کار خیاطی در کانادا  به شما توضیح داده‌ایم.

 

اکسپرس اینتری 

بهترین انتخاب ما برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان خیاط، سیستم اکسپرس اینتری است. نه‌تنها سریع‌ترین راه بلکه یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا نیز است. اولین مرحله در فرایند مهاجرت به کانادا، محاسبه امتیاز مهاجرت به کانادا برای برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) با استفاده از سیستم رتبه‌بندی جامع کاناداست. امتیاز CRS به این موارد تعلق می‌گیرد:

  • سن
  • مدارک
  • توانمندی در زبان انگلیسی
  • توانمندی در زبان فرانسوی
  • مهارت‌های شریک زندگی شما
  • سابقه و تجربه کاری
 

این فاکتورها علاوه بر اینکه امتیازات مهم CRS را برای شما به ارمغان می‌آورد، در امتیاز کلی مهاجرت شما نیز به حساب می‌آیند که این امتیاز باید درمجموع برابر 67 امتیاز یا بیشتر از آن باشد؛ در صورتی که میخواهید اطلاعات بیشتری راجع به این امتیازات بدانید حتما مقاله امتیازبندی مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید.

برنامه نامزدهای استانی (PNP)

علاوه بر اکسپرس اینتری می‌توانید از طریق برنامه نامزدهای استانی (PNP) به‌عنوان یک خیاط به کانادا مهاجرت کنید. این را بدانید که اگر استانی شما را انتخاب کند و بپذیرد، باید در آن استان کار و زندگی کنید.

به چه دلیل به این برنامه، برنامه نامزدهای استانی گفته می‌شود؟

هر استان کانادا هر کارگری را که بخواهد در آن استان مستقر شده و زندگی کند، معرفی می‌کند؛ به همین دلیل این برنامه را برنامه نامزد استانی نام‌گذاری کرده‌اند. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک خیاط به کانادا مهاجرت کنید، این یکی از برنامه‌هایی است که برای بیشتر خارجی‌ها مناسب بوده است. با این حال ابتدا باید کارها را به‌درستی انجام دهید.

این برنامه به مهاجران ماهر و نیمه‌ماهر اجازه می‌دهد تا در کانادا زندگی و کار کنند. اگر مهارت‌های شما مطابق با استان یا منطقه انتخابی شما باشد، ممکن است 600 امتیاز اضافی دریافت کنید؛ به این معنا که عملاً از پیشنهاد اقامت دائم کانادا مطمئن هستید.

جاب آفر (Job offers)

مهاجرت از طریق روش جاب آفر یا پیشنهاد شغلی خیاطی بهترین است. هنگامی که یک پیشنهاد شغلی دارید، دریافت ویزا و مجوز کار آسان‌تر خواهد بود. یکی از چیزهایی که باید درمورد این دسته بدانید این است که قبل اینکه بتوانید یک پیشنهاد شغلی مناسب دریافت کنید، کارفرمای شما مطمئن خواهد شد که هیچ فرد مقیم کانادا مجموعه مهارتی برابر با مهارت شما را ندارد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این فرایند گزینشی و رقابتی است، پیشنهاد میکنیم پس از مطالعه این مطلب حتما مقاله جاب آفر کانادا را نیز مطالعه نمایید.

 

شرایط استخدام خیاط در کانادا چیست؟

استخدام خیاط در کانادا

در ادامه آنچه را که معمولاً برای کار به‌عنوان یک خیاط در کانادا نیاز دارید می‌توانید بیابید. این الزامات برای عناوین شغلی مختلف خیاطی قابل اجراست.

داشتن جاب آفر در کانادا

جاب آفر کانادا به زبان ساده به این معناست که یک کارفرمای معتبر کانادایی برای تأمین نیروی متخصص مورد نیاز شرکت خود از نیروی کار بین‌المللی استفاده کند و پیشنهاد کاری به آن‌ها ارائه دهد. اگر بتوانید از کانادا پیشنهاد کاری دریافت کنید، معمولاً خیلی سریع ویزای جاب آفر کانادا را دریافت می‌کنید. برای دریافت پیشنهاد کاری شرایط مختلفی وجود دارد:

  1. پیشنهاد کاری شما باید دارای حقوق مشخصی باشد.
  2. کارفرمای کانادایی جاب آفر را ارائه کند.
  3. یک سال پس از مهاجرت، کار شما ادامه داشته باشد و فصلی و موقت نباشد.
  4. LMIA مثبت داشته باشد و در گروه نوع O,A,B قرار گرفته باشد.
  5. کار تمام وقت باشد و حداقل 30 ساعت در هفته شما را مشغول کند.

برای اخذ ویزای جاب آفر کانادا باید تأییدیه LMIA کانادا داشته باشید که باید به‌روز تهیه شود و از عمر آن تنها کمتر از یک سال گذشته باشد. طبق این سند، پیشنهاد کاری شما باید به‌صورت مکتوب ارائه شود و شغل‌های مربوط به سفارتخانه، مراکز مشاوره‌ای و کمیسیون عالی رتبه، مشمول این سند نمی‌شوند. اگر در جاب آفر جزئیات کامل شغل ذکر نشده باشد، پذیرش نمی‌شود؛ به همین دلیل باید جزئیات شرایط کاری مانند حقوق، مزایا، ساعت کار و وظایف شغلی در سند ذکر شود.

تمکن مالی خیاط در کانادا

به‌صورت کلی برای کار در خیاطی در کانادا نیاز به سرمایه عظیمی ندارید؛ مگر
اینکه بخواهید یک کارگاه خیاطی راه‌اندازی کنید. هزینه راه‌اندازی کارگاه خیاطی از حدود 3000 تا 7000 دلار متغیر است. این هزینه‌ها شامل وب‌سایت و تجهیزات و لوازم خیاطی است.

داشتن مجوز کار (work permit)

برای شروع به کارکردن در این حیطه نباید حتماً مجوز کار کانادا (work permit) داشته باشید؛ مگر اینکه بخواهید خودتان شغلی را راه‌اندازی کنید که شرایط خاص خود را دارد. صرف نظر از اینکه از کجا درخواست می‌دهید یا برای کدام نوع مجوز کار درخواست می‌دهید، شرایط به‌صورت زیر است:

. ثابت کنید پس از پایان مجوز کارتان، کانادا را ترک خواهید کرد.

. ثابت کنید پول کافی برای مراقبت از خود و اعضای خانواده خود در طول مدت اقامت خود در کانادا و بازگشت به خانه دارید.

. سابقه فعالیت مجرمانه نداشته باشید.

. خطری برای امنیت کانادا نباشید.

. در سلامت باشید و درصورت نیاز معاینات پزشکی انجام دهید.

. به اصول اخلاقی پایبند باشید.

. مدارک دیگری را که افسر درخواست می‌کند تا وارد کشور شوید به او بدهید.

سایر شرایط برای مهاجرت خیاط به کانادا

  1. اتمام دوره متوسطه
  2. داشتن چندین سال تجربه در خیاطی
  3. شرایط سنی زیر 44 سال
  4. دارابودن مدرک کارآموزی 3 یا 4 ساله
  5. باید توانایی دوخت، طراحی و اندازه‌کردن لباس‌های مردانه و زنانه را داشته باشید.

بهترین شهر کانادا برای شغل خیاطی

بازار کار شغل خیاط در کانادا به این بستگی دارد که در کدام استان یا سرزمین مشغول به کار باشید. طبق آمار و بررسی‌ها وضعیت شغل خیاط در کانادا در استان‌های آلبرتا، مانیتوبا، کبک و ساسکاچوان متوسط است. در استان‌های بریتیش کلمبیا، نیو برونزویک و انتاریو، وضعیت بازار کار خیاط محدود است و در استان‌های دیگر وضعیت بازار کار این شغل مشخص نیست.

پیشنهاد ما به شما دو شهر تورنتو و ساسکاچوان میباشد اگر که قصد مهاجرت به کانادا را دارید حتما مقاله‌های کار در ساسکاچوان و کار در تورنتو را مطالعه نمایید.

مهارت‌ها و تخصص شغلی مورد نیاز برای خیاطی در کانادا

مهاجرت خیاط به کانادا
  1. خیاطی
  2. ساختن الگو
  3. دراپینگ
  4. درجه‌بندی
  5. علامت‌گذاری
  6. برش‌دادن
  7. کارکردن با چرخ خیاطی
  8. هنر دوختن زیپ و دکمه
  9. نحوه دوخت‌های متفاوت
  10. نحوه استفاده از الگوهای خیاطی
  11. نحوه دوخت انواع کوک‌ها
  12. چگونگی استفاده از زیپ نامرئی

مدارک و الزامات مورد نیاز برای مهاجرت خیاط به کانادا

موارد زیر الزامات کلی است که همه مهاجران کانادا باید رعایت کنند. این موارد عبارت‌اند از:

  • سن

    به‌طورکلی سن یک معیار برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان یک خیاط الزامی است. از طریق گروه سنی شما مشخص خواهد شد آیا برای انجام این وظیفه تحت نیروی کار هستید یا خیر.
  • تحصیلات

    برای کارگرانی که از کشورهای مختلف به کانادا مهاجرت می‌کنند باید شرایط تحصیلی مانند تکمیل تحصیلات متوسطه و اخذ گواهی دبیرستان وجود داشته باشد.
  • زبان

    تسلط به زبان یکی از الزامات عمومی ضروری است که توانایی شما در زبان انگلیسی و فرانسه را آشکار می‌کند.
  • مدارک شناسایی

    ترجمه شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی، کارت پایان خدمت (درصورت وجود)

علاوه بر این مدارک دیگری برای دریافت ویزا نیاز است:

  1. پاسپورت
  2. فرم درخواست ویزای کانادا
  3. اثبات هزینه‌های پرداخت‌شده بابت ویزای کانادا
  4. اثبات عدم سوءپیشینه
  5. اثبات سلامت از طریق معاینه پزشکی
  6. اثبات تمکن مالی
  7. مدرکی که اثبات کند پس از اتمام اعتبار ویزای کانادا، به کشور خود بازخواهید گشت.
  8. استاد هویتی و وضعیت مدنی
  9. نامه‌ای که هدف شما از سفر به کانادا را توضیح دهد.
  10. نامه پشتیبانی/ دعوت‌نامه به کانادا

هزینه مورد نیاز برای خیاطی در کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا ار طریق شغل خیاطی به‌طورکلی حدود 13100 دلار کانادا برای یک فرد مجرد، 16570 دلار کانادا برای یک خانواده دونفره و 20371 برای یک خانواده سه‌نفره است. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های دولتی و ارزیابی اعتبار تحصیلی، آزمون‌ها، مالیات‌های استانی، معاینات پزشکی، هزینه حق اقامت دائم و هزینه پردازش درخواست است. 

هزینه مهاجرت به کانادا
آزمون زبان280-310 دلار کانادا
مالیات‌های استانی280 دلار کانادا
هزینه پردازش درخواست825 دلار کانادا
هزینه حق اقامت دائم500 دلار کانادا
معاینات پزشکی250-300 دلار

چشم‌انداز شغل خیاطی در کانادا

فرصت‌های شغلی خیاطی در کانادا در سه سال آینده

 

بازار کار نسبتاً خوبی در استان‌های کبک، آلبرتا، ساسکاچوان خواهد داشت. براساس آمار و ارقام ارائه‌شده در بانک مشاغل کانادا، بازار کار خیاطی در چشم‌انداز ده‌ساله آینده عرضه و تقاضای نسبتاً برابر خواهد داشت. براساس همین آمار در ده سال بین سال‌های 2017 تا 2028 حدود 6000 شغل جدید در این صنعت ایجاد خواهد شد و حدود 6400 کارجو در این رشته به‌دنبال شغل خواهند بود.

امنیت شغلی خیاط در کانادا

امنیت شغلی یکی از موضوعاتی است که دولت کانادا توجه بسیار زیادی روی آن دارد و تمامی سعی خودش را می‌کند تا در این راستا موفق باشد. رایج‌ترین بیمه‌ای که مشاغل در کانادا استفاده می‌کنند، بیمه مسئولیت عمومی تجاری است. بیمه مسئولیت عمومی در کانادا به‌طور خاص طراحی شده است تا تجارت شما را در برابر صدمات بدنی و خسارت مالی محافظت کند. بیمه مسئولیت عمومی به صدمات تجاری، محصولات، اماکن، عملیات تکمیل‌شده و همچنین آسیب‌های شخصی و تبلیغات و آسیب‌های شخصی مربوط می‌شوند.

نکته‌ای که در این بخش باید به آن اشاره کرد، بیمه بیکاری شغل خیاط در کاناداست. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، دولت کانادا اهمیت بسیار زیادی برای نیروی کار خود قائل است؛ بنابراین اگر به هر دلیلی شغل خود را از دست دادید، درآمد خود را از دست نخواهید داد. نرخ پایه برای محاسبه بیمه بیکاری، 55 درصد میانگین درآمد هفتگی شما خواهد بود.

 

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

در این مقاله تمامی شرایط و روش مهاجرت کاری خیاط به خارج از کشور را بازگو کردیم و مسیرهای مهاجرتی را برای علاقه‌مندان به هنر خیاطی معرفی کردیم. امیدوارم با مطالعه این متن به پاسخ سؤالات خود درباره مهاجرت خیاط‌ها رسیده باشید و این محتوا برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. اگر در این مسیر سردرگم هستید و نمی‌دانید چطور راه خود را پیدا کنید، می‌توانید از طریق تماس با شماره 02187700913 و مشاوره با مشاوران مؤسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان شرایط خود را بیان کنید تا همکاران ما کاملاً دقیق مشاوره اولیه را به طور رایگان خدمت شما عزیزان ارائه کنند.

سولات متداول

متوسط حقوق خیاط در کانادا 33150 دلار در سال یا 17 دلار در ساعت است. رنج درآمد از 30225 دلار در سال شروع می‌شود؛ درحالی‌که بیشتر خیاطان با تجربه تا 42510 دلار در سال درآمد دارند.

تنها داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای خیاطی برای مهاجرت کاری کافی نیست و شما باید رزومه کاری قوی را در کنار مدرک زبان و شرایط سنی ارائه کنید تا بتوانید در خارج از کشور کاریابی کنید.

اسکیل ورکر و جاب آفر روش‌های کاری مناسب برای مهاجرت به خارج از کشور هستند.

صنعت پوشاک در هر کشوری یکی از مهم‌ترین صنایع بوده و با توجه به نیاز هر کشور خیاط‌ها می‌توانند بازار کار مناسبی داشته باشند.

هزینه مهاجرت به کانادا به‌طورکلی حدود 13100 دلار کانادا برای یک فرد مجرد، 16570 دلار کانادا برای یک خانواده دو نفره و 20371 برای یک خانواده سه نفره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید