رسته های شغلی ⌵

کارگری در کانادا

مهاجرت کارگر به کانادا

کارگری در کانادا ! آیا میتوان از طریق کارگری به کانادا مهاجرت کرد؟ حقوق کارگری در کانادا چقدر است؟ اگر که شما هم قصد مهاجرت کاری به کانادا از طریق کارگری را دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید تا با صفر تا صد شرایط مهاجرت کارگر به کانادا آشنا شوید؛ توسعه اقتصادی کشور کانادا بر نیروی کار و کمک‌های اقتصادی هزاران کارگر مهاجر متکی است. 

مهاجران 24 درصد از نیروی کار کانادا را در سال 2016 تشکیل می‌دادند که این آمار در سال‌های 2020 به بعد بیشتر نیز شده است. کانادا با سیستم مهاجرت نسبتاً باز و تنظیم شده خود، همچنان مقصد اصلی مهاجران و پناهندگان است. کانادا در نیم قرن گذشته به دلیل استقبال از مهاجران و ارزش قائل شدن به چندفرهنگی شهرت داشته است. مهاجران به کشور کانادا کمک کرده‌اند تا با پیری جمعیتی مقابله کرده و رشد اقتصادی را تقویت کند. 

به همین خاطر است که حتی کارگران ساده نیز امکان دریافت ویزای کاری کانادا و مهاجرت به این کشور را دارند. اگر شما تصور می‌کنید که به‌عنوان یک کارگر می‌توانید فعالیت کنید، با آگاهی از شرایط کارگری در کانادا می‌توانید اقدامات لازم برای مهاجرت به این کشور را آغاز نمایید. در این زمینه می‌توانید با ادامه این مطلب همراه شوید.

آن چه در این مقاله میخوانید

بازار کار کارگری در کانادا

کارگری در کانادا جز مشاغل راحت و عمومی محسوب می‌شود. بنابراین کارگران و نیروهای کاری ساده می‌توانند در وظایف مختلفی در جای‌جای کشور کانادا مشغول به فعالیت شوند. از این رو می‌توان گفت که بازار کار کارگری در کانادا برای نیروهای کار ساده خارجی، داغ است. به همین خاطر افرادی که در زمینه‌ی خاصی تخصص ندارند اما مایل هستند تا به کشور کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند به‌عنوان نیروی کاری ساده وارد این کشور شده و مشغول به کار شوند. البته این کار شرایط و الزامات خاص خود را می‌طلبد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

حقوق کارگر در کانادا

دستمزد کارگر در کانادا

حقوق کارگری در کانادا یا دستمزد کارگر در کانادا، اول از هر چیز به نوع عنوان شغلی آن‌ها بستگی دارد. به‌طبع دستمزد کارگر در کانادا در تمام عناوین شغلی که در قسمت بعد بیان میکنیم، یکسان نیست. درواقع نوع کار، نوع کارفرما، ساعات کاری و…. بر مقدار درآمد و حقوق کارگر در کانادا تأثیر دارند. این موضوع را در موارد زیر بهتر می‌توان بیان کرد:

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

حداقل حقوق کارگری در کانادا بر اساس ساعت

حداقل دستمزد کارگر در کانادا، کمترین مبلغی است که به‌صورت قانونی می‌توان در هر ساعت به یک کارگر پرداخت کرد. یوکان در حال حاضر بالاترین حداقل دستمزد استانی در کانادا را دارد که 16.77 دلار در ساعت است. کانادا حداقل دستمزد فدرال جدیدی را به میزان 16.65 دلار در ساعت را در تاریخ 1 آوریل 2023 وضع کرد.

حداقل حقوق کارگری در کانادا بر اساس استان

اگرچه نرخ ساعتی دستمز کارگر در کانادا اعلام شده است، اما باز هم حقوق کارگر در کانادا در استان‌های مختلف این کشور با هم تفاوت دارد. به طوری‌که برای برآورد حداقل حقوق کارگری در کانادا برحسب نوع استان محل سکونت می‌توان به جدول زیر توجه کرد:

نام استانمقدار حداقل درآمد ساعتی (برحسب دلار کانادا)
آلبرتا15 دلار
بریتیش کلمبیا15.65 دلار
مانیتوبا14.15 دلار
نیوبرانزویک14.75 دلار
نیوفاندلند و لابرادور14.50 دلار الی 15 دلار
مناطق شمال غربی15.20 دلار
نوا اسکوشیا14.50 دلار الی 15 دلار
نوناووت16دلار
انتاریو15.50 دلار
جزیره پرنس ادوارد14.50 دلار الی 15 دلار
کبک14.25 دلار
ساسکاچوان13 دلار
یوکان16.77 دلار

حداقل حقوق کارگری در کانادا بر اساس عناوین شغلی

در بین عناوین شغلی که برای کارگری در کانادا وجود دارد سطح کاری برخی از مشاغل از برخی دیگر بالاتر هستند. به همین خاطر ممکن است مشاغل سطح بالاتر، درآمدهای بیشتری هم برای افراد داشته باشد. به همین خاطر ممکن است کارگران مزارع، خدماتی رستوران و کافه‌ها و دیگر مشاغل، درآمد بیشتری از کارگران حقوق ثابت بسته‌بندی یا ظرفشوری داشته باشند!

با توجه به مطالب فوق، به‌صورت کلی می‌توان درآمد کارگری در کانادا را بین 13 تا 17 دلار در هر ساعت ارزیابی کرد. البته متوسط این رقم حدود 15 دلار است. می‌توانید قبل از مهاجرت خود به کانادا، درآمد ساعتی 5 دلار را برای خود در نظر بگیرید و برحسب آن برنامه‌ریزی کنید.

عناوین شغلی کارگری در کانادا

استخدام کارگر ساده در کانادا

کارگر ساده می‌تواند در عناوین شغلی مختلفی در کانادا کار کند. درواقع می‌توان گفت که عناوین شغلی کارگری در کانادا از هر رشته دیگری بیشتری هستند. از جمله عناوین شغلی کارگری در کانادا می‌توان موارد زیر را نام برد:

کارگر بسته بندی

کارگران بسته‌بندی معمولاً در شیفت‌های کاری مختلف در کارخانجات و واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت می‌شوند. این دسته از کارگران می‌توانند در هر محیط کاری که نیاز به بسته‌بندی مواد غذایی، قطعات فیزیکی، مایعات یا… باشد، می‌توانند مشغول به کار شوند.

کارگر ساختمانی

کارگران ساختمانی همانطور که از عنوان کاری آن‌ها نیز مشخص است، در امورات مربوط به ساختمان‌سازی فعالیت دارند. تهیه و حمل ملات، کمک به دیوارچینی، حمل مصالح و…. می‌تواند از جمله وظایف کاری این گروه از کارگران باشد

صندوق داری

صندوق‌دارها افرادی هستند که در مراکز مختلف کاری و فروشگاهی، مسئولیت حساب کردن پول، دادن بقیه پول به مشتری‌ها، چاپ رسید برای خریداران و دیگر خدمات از این دست را برعهده دارند. بنابراین کارگران ساده می‌توانند به‌عنوان صندوق‌دار در محیط‌های مختلف کاری و فروشگاهی مشغول به فعالیت شوند.

فروشندگی

کارگران ساده می‌توانند در کشور کانادا به‌عنوان فروشنده نیز مشغول به کار شوند. اما برای انتخاب محیط کار و نوع فروشگاه برای فروشندگی هیچ محدویتی وجود ندارد. درواقع کارگران مهاجر می‌توانند در هر مکان یا فروشگاه که برای آن‌ها امکان‌پذیر باشد، به‌عنوان فروشنده فعالیت کنند.

پیک و دلیوری

پیک کسی است که محصولی که توسط فروشنده سفارش داده شده را به وی تحویل می‌دهد. دلیوری نیز به‌معنای ارسال و تحویل سفارش به مشتری است. کارگران ساده در کانادا می‌توانند به‌عنوان پیک و دلیوری فعالیت کنند، یعنی بسته‌های غذا، پوشاک یا هر چیز دیگری که توسط مشتری سفارش داده شده را به آدرس اعلام شده برده و به دست مشتری برسانند.

کارگر نگهبانی

کارگر نگهبانی، مسئول نگهبانی دادن در محیط‌های کاری مختلف است. کسی که به‌عنوان کارگر نگهبانی مشغول به کار می‌شود، باید در شیفت کاری خود در مکان موردنظر حاضر باشد. نگهبان‌ها مسئول این هستند تا در زمان تعیین شده از واحد کاری که به آن‌ها سپرده شده نگهبانی کنند.

پیشخدمت

پیشخدمت کسی است که در رستوران‌ها، بارها، کافه‌ها و حتی خانه‌های شخصی کار می‌کنند. پیشخدمت‌ها وظیفه دارند تا با تهیه و ارائه نوشیدنی و مواد غذایی به مشتریان یا اعضای خانه برحسب درخواست و سفارش آن‌ها خدمت‌رسانی کنند. معمولاً پیشخدمت‌ها باید همیشه لبخند به لب داشته و رفتار محترمانه‌ای با مشتریان داشته باشند. پیشخدمت‌ها برحسب نوع دستورالعملی که مدیرشان به آن‌ها داده، وظایف کاری خود را تنظیم می‌کنند. 

کارگر مزرعه

کارگران مزرعه به آن دسته از کارگرانی اشاره دارد که محل کار آن‌ها، مزارع بوده و در آن‌جا به نگهداری و پرورش گیاهان و دیگر وظایف مربوط به این حیطه فعالیت دارند. کارگران مزارع بسته به نوع مزرعه‌ای که در آن کار می‌کنند و انتظاراتی که کارفرمایشان از آن‌ها دارد، می‌توانند فعالیت‌های مختلفی را انجام دهند. این کارگران می‌توانند در مزارع اسب‌دوانی، تولید گیاهان خوراکی، گلخانه‌ها و…. مشغول به کار شوند.

ظرفشوری

کارگران ظرفشور مسئول شست‌وشوی ظروف و تجهیرات ظرفشویی، تمیز کردن رومیزی‌ها، حفظ و نگهداری از ظروف و دیگر لوازم آشپزخانه در محیط‌های کاری همچون رستوران و کافه‌ها هستند. کارگران در کانادا می‌توانند به‌عنوان ظرفشور در رستوران و کافه‌ها کار کنند.

خدماتی کافه و رستوران‌ها (باریستا و بارتندر)

کافه‌ها و رستوران‌ها یکی از اصلی‌ترین مراکز کاری برای کارگران ساده و مهاجر در کشور کانادا هستند. به همین خاطر افراد می‌توانند علاوه بر صندوق‌داری، ظرفشوری یا پیشخدمتی، به‌عنوان باریستا یا بارتندر هم در کافه‌ها و بارها مشغول به کار شوند. باریستا به افرادی گفته می‌شود که در زمینه تهیه قهوه، اسپرسو و دیگر نوشیدنی‌های از این دست فعالیت می‌کنند. بارتندر نیز به افرادی گفته می‌شود که سفارشات نوشیدنی را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مشتریان دریافت کرده و آن‌ها را آماده می‌کنند. بارتندرها معمولاً در آماده کردن نوشیدنی‌های سرد تبحر دارند!

کارگر نظافتی

کارگران نظافتی می‌توانند در واحدهای کاری یا مسکونی، شرکت‌ها یا خانه‌ها به نظافت بپردازند. کارگران نظافتی می‌توانند در هر جایی که نیاز باشد، به این امر مشغول شده و برحسب کاری که انجام می‌دهند، دستمزد دریافت کنند.

رانندگی

رانندگی هم می‌تواند یکی از عناوین شغلی کارگران ساده در کشور کانادا باشد. درواقع افرادی که گواهینامه رانندگی معتبر دارند، می‌توانند به‌عنوان رانندگی شرکت‌ها، راننده تاکسی و راننده شخصی افراد در کشور کانادا مشغول به فعالیت شوند. اما رانندگان تاکسی باید قبل از شروع به کار در مورد مسیرها و دیگر موارد مربوط به این شغل آموزش ببینند.

موارد فوق برخی از اصلی‌ترین عناوین شغلی کارگری در کانادا هستند. درواقع اشخاصی که به‌عنوان کارگر ساده وارد این کشور می‌شوند، می‌توانند در چنین موقعیت‌های شغلی مشغول به کار شوند.

مجوزهای کار در کانادا برای کارگران

دو نوع مجوز کار موقت در کشور کانادا برای کارگران صادر می‌شود. یکی از آن‌ها، مجوز کار باز یا مجوز کار آزاد(Open Work Permit) است که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا برای اکثر کارفرمایان در این کشور کار کند. گزینه دیگر مجوز کار اختصاصی(Close Work Permit) است که در آن فرد فقط می‌تواند برای یک کارفرمای مشخص کار کند و نمی‌تواند با هر نوع کارفرمایی وارد کار و قرارداد شود!

در ادامه به شما توصیه میکنیم در صورتی که قصد مهاجرت از طریق کارگری به کانادا را دارید، حتما مقاله ورک پرمیت کانادا را مطالعه نمایید.

روش‌های اخذ ویزای کارگری کانادا

ویزا کارگری کانادا

اکسپرس اینتری «Express Entry»

اگرچه بیشتر افراد متخصص و نیروی کار ماهر از طریق اکسپرس اینتری وارد خاک کانادا می‌شوند، اما با توجه به اینکه اکسپرس اینتری یک روش امتیازبندی است، نیروی کار ساده نیز می‌توانند از این روش برای دریافت ویزای کارگری کانادا استفاده کنند. البته برای امکان‌پذیری این روش برای دریافت ویزای کارگری کانادا، باید حتماً با کارشناس مهاجرتی مشورت کرد.

مهاجرت استانی «PNP»

در برنامه مهاجرت استانی کانادا، هر استان از کانادا، نیروی کار موردنیاز خود را از بین متقاضیان خارجی انتخاب می‌کند. این نیز یک روش رایج مهاجرتی برای رفتن به کانادا است که امکان استفاده از آن برای مهاجرت کارگری را باید باید از طریق کارشناس مهاجرتی جویا شد.

جاب ‌آفر «Job Offer»

در برنامه مهاجرت استانی، هر استان از کانادا، نیروی کار موردنیاز خود را از بین متقاضیان خارجی انتخاب می‌کند. این نیز یک روش رایج مهاجرتی برای رفتن به کانادا است که امکان استفاده از آن برای مهاجرت کارگری را باید باید از طریق کارشناس مهاجرتی جویا شد.

برنامه کارگران خارجی موقت «TFWP»

برخی از کارفرمایان کانادایی استدلال می‌کنند که نیاز به نیروی کار موقت در بخش‌های اقتصادی با دستمزد کمتر وجود دارد. البته کارگرانی که به‌صورت موقت در کانادا فعالیت می‌کنند، معمولاً دارای تبعیض است که برای مهاجران خوشایند نیست. به همین خاطر تا جایی‌که امکان دارد باید سعی کرد از سایر روش‌ها برای مهاجرت کارگری به کانادا استفاده کرد.

موارد فوق از جمله برنامه‌های مهاجرتی رایج برای مهاجرت به کشور کانادا هستند که با توجه به شرایط خود می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. همانطور که اشاره شد، برای انتخاب بهترین برنامه مهاجرتی باید با کارشناسان مهاجرتی مشورت کرد.

مجوزهای کار در کانادا برای کارگران

استخدام کارگر در کانادا

برای اینکه بتوان به‌عنوان نیروی کار ساده وارد کانادا شد، باید یک سری شرایط و الزامات اولیه را فراهم کرد. این شرایط و الزامات به قرار زیر هستند:

سن و سال

 افرادی که سن آن‌ها بین 18 تا 35 یا 38 است، شانس بیشتری برای مهاجرت و استخدام در کانادا دارند. اگرچه افراد تا سن 48 سال نیز می‌توانند برای مهاجرت کاری به کانادا درخواست بدهند، اما افراد با سن کمتر، شانس بیشتری برای پذیرش دارند.

مدرک تحصیلی

 شخص متقاضی کارگری در کانادا باید مدرک تحصیلی مناسب و کافی برای اعزام نیروی کار ساده به کانادا را داشته باشد. هرچقدر مدرک تحصیلی فرد بالاتر باشد، شانس بیشتری برای مهاجرت خواهد داشت.

مدرک زبان

 متقاضیان مهاجرت کارگری به کانادا باید مدارکی داشته باشند که حداقل دارای مهارت‌های اصلی و ابتدایی در زبان انگلیسی یا فرانسوی برای هر چهار توانایی صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن باشد.

تمکن مالی

 منظور از تمکن مالی، موجودی حساب و گردش مالی فرد است تا بتواند توانایی مالی خود برای رفتن به کشور کانادا را اثبات کند. معمولاً گردش حساب چند ماه اخیر افراد در نظر گرفته می‌شود که باید مبلغی بین 15 تا 30 هزار دلار کانادا باشد.
 

موارد فوق از جمله شرایط و الزامات اولیه‌ای هستند که متقاضیان مهاجرت کارگری در کانادا باید فراهم کنند. به غیر از موارد فوق، بسته به نوع کار و شرایط هر فرد، ممکن است نیاز به فراهم کردن الزامات دیگری نیز باشد.

تفاوت کارگری در ایران و کانادا

کارگران در ایران ای حداقل حقوق و مزایای کاری برخوردارند. این در حالی است که در کشور کانادا، کارگران می‌توانند شرایط درآمدی بهتری داشته و مزایای بیشتری را شامل شوند. البته با توجه به این که کانادا یک کشور پیشرفته و توسعه یافته است، سطح زندگی در این کشور، حتی برای کارگران ساده نیز در حد بالایی قرار دارد. بنابراین کارگران با زندگی و کار در کشور کانادا می‌توانند زندگی راحت‌تر و مرفه‌تری داشته باشند!

بهترین شهرهای کانادا برای کارگری

بهترین شهرهای کانادا برای کارگری می‌توان بزرگ‌ترین شهرهای این کشور باشند. شهرهای بزرگی همچون تورنتو، اتاوا، ونکورر، مونترال و … می‌توانند مقاصد ایده‌آلی برای مهاجرت کارگری به کانادا باشند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که معمولاً پیشنهادات کاری از سراسر کشور کانادا برای متقاضیان خارجی وجود دارد و هر نقطه از این کشور می‌تواند مقصد مهاجرت شما باشد. اما به‌طبع شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها، شرایط بهتری برای این امر دارند؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید مقالات کار در تورنتو و مهاجرت کاری به ساسکاچوان را مطالعه نمایید.

مهارت‌ها و تخصص شغلی موردنیاز برای کارگری در کانادا

مهاجرت از طریق کارگری به کانادا

با توجه به اینکه کارگران ساده می‌توانند در مشاغل مختلفی مشغول به کار شوند، هرچقدر توانایی‌های عمومی آن‌ها بالاتر باشد، شانس بیشتری برای کار و درآمد در کشور کانادا خواهند داشت. از جمله مهارت‌ها و تخصص‌های شغلی موردنیاز برای کارگری در کانادا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی (دو زبان رسمی کشور کانادا)
  • توانایی بدنی برای حمل وسایل و لوازم
  • گواهینامه رانندگی بین‌المللی
  • توانایی مذاکره با کارفرمایان مختلف
  • قدرت یادگیری بالا
  • داشتن اطلاعات عمومی بالا در مورد فرهنگ کشور کانادا
  • توانایی انجام کار تیمی
 

هرچقدر توانایی‌های عمومی یک فرد بالاتر باشد، بهتر می‌تواند در عناوین مختلف شغلی به کار مشغول شود. درواقع همه چیز به قدرت یادگیری و توانایی‌های خود شخص بستگی دارد.

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت از طریق کارگری به کانادا

مهاجرت به کانادا می‌تواند با هزینه‌های متفاوتی همراه باشد. از جمله این هزینه‌های می‌توان به هزینه درخواست ویزای کارگری کانادا اشاره کرد که به‌صورت دوره‌ای تغییر می‌کند. به غیر از آن نیز هزینه‌های مربوط به ترجمه مدارک هویتی، ترجمه مدرک دانشگاهی و هزینه کارشناس مهاجرتی اشاره کرد. هر فرد باید چنین هزینه‌هایی را برای خود برآورد کند تا از هزینه کلی مهاجرت کارگری به کانادا باخبر شود. البته مشورت با کارشناس مهاجرتی می‌تواند تا حدودی این هزینه‌ها را برای شما پیش‌بینی کند!

امنیت شغلی کارگری در کانادا

کانادا به‌عنوان یک کشور بسیار مهاجرپذیر شناخته شده است که البته در زمینه ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان خود نیز به خوبی عمل کرده است. به طوری‌که تمام افراد شاغل در این کشور از بیمه درمانی، مرخصی‌ با حقوق و… بهره‌مند هستند. همچنین اگر شخصی شغل خود در کانادا را از دست بدهد، می‌تواند از بیمه بیکاری این کشور استفاده کند. بنابراین می‌توان گفت که امنیت شغلی کارگری در کانادا برای مهاجران بالا است.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شروع شغل کارگری در کانادا از کجا شروع کنم؟

تماس با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت با توجه به این که کارگری در کانادا می‌تواند طیف وسیعی از فعالیت‌ها را در بر بگیرد و مختص به یک رشته یا کار خاص نیست، بنابراین راهکارها، روش‌ها و موارد بسیاری در مورد آن وجود دارد که باید بررسی شود. 

به‌خصوص در دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری می‌توان بسیار وسیع‌تر عمل کرد. ممکن است شما در حال حاضر ندانید که دقیقاً چطور باید به‌عنوان نیروی کار ساده وارد کانادا شوید، اما در مشورت با یک کارشناس مهاجرتی حرفه‌ای می‌تواند به‌صورت کلی بر مهاجرت از طریق کارگری به کانادا اشراف پیدا کنید. برای این منظور می‌توانید از طریق شماره  ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳   با راهکارهای مثبت نیکان ارتباط بگیرید.

سولات متداول

حداقل حقوق کارگر در کانادا در استان‌های مختلف این کشور بین 13 تا 17 دلار در هر ساعت است.

بله، کارگران ساده می‌توانند برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کرده و در عناوین شغلی مختلف در این کشور مشغول به کار شوند.

بله، داشتن جاب آفر از یک یا دو کارفرمای کانادایی برای مهاجرت کارگری به کانادا ضرورت دارد.

بله، مهاجران کارگر باید مدرک زبانی را ارائه دهند که نشان دهد توانایی‌های اولیه برای صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید