رسته های شغلی ⌵

پیوستن بلغارستان و رومانی به کشورهای عضو شنگن

پیوستن رومانی و بلغارستان به شنگن

 

شورای اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ پیوستن بلغارستان و رومانی را به کشورهای عضو شنگن را اعلام کرد. این تصمیم  از مارس  ۲۰۲۴ با لغو کنترل‌ها در مرزهای هوایی و دریایی اجرا خواهد شد. پیوستن آنها به این ناحیه سفر، تجارت و گردشگری را تقویت خواهد کرد و بازار داخلی را بیشتر تثبیت می‌کند. مذاکرات بر روی تصمیمی دیگر برای لغو کنترل‌ها در مرزهای زمینی ادامه خواهد داشت. در صورت گسترده تر شدن ناحیه شنگن قدرت اتحادیه اروپا را به عنوان یک اتحادیه، در صحنه داخلی و جهانی، تقویت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون، فان در لاین، گفت: “امروز لحظه تاریخی‌ برای بلغارستان و رومانی است. و یک روز افتخارآمیز برای شهروندان رومانی و بلغارستان. از مارس، آنها قادر خواهند بود آزادانه از مرزهای دریایی و هوایی داخلی عبور کنند، بدون کنترل مرز. این یک گام مهم به جلو برای هر دو کشور و برای ناحیه شنگن به طور کل است. تبریک به بلغارستان و رومانی: این دستاورد عظیم به دلیل کار سخت، ایثار و پیشروی شما امکان پذیر شده است.با این تصمیم ناحیه شنگن قوی‌تر خواهد شد و این به نفع تمام شهروندان اتحادیه اروپا می باشد.

منطقه شنگن نیز آماده استقبال از بلغارستان و رومانی می باشد. در دهه گذشته، اتحادیه اروپا برای تقویت ساختاری که منطقه را بدون کنترل مرز داخلی حفاظت می کند، تلاش کرده است. یک سری اقدامات در زمینه امنیت، همکاری پلیسی و قضائی انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که اتحادیه اروپا در مقابل تهدیدات امنیتی قوی باقی می ماند. منطقه شنگن اکنون نیز با یک مدل حکومتی جدید، یک مکانیزم ارزیابی جدید و یک چرخه سالانه گزارش و نظارت پشتیبانی می شود. تلاش‌های مشترک انجام شده در سال‌های اخیر منطقه شنگن را قوی‌تر و مقاوم‌تر کرده‌اند.

این نهمین گسترش منطقه شنگن اعتماد متقابل و وحدت بین کشورهای عضو را تایید و تقویت می کند.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی به مقاله ویزای کاری کشور رومانی مراجعه فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید