رسته های شغلی ⌵

هزینه زندگی در آلمان 2024

جالب است بدانید که آلمان به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند جهان شناخته می‌شود؛ در حالی که هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند انگلیس، فرانسه، نروژ، هلند و غیره بسیار ارزان‌تر است. محاسبه اصولی هزینه‌ها و مخارج برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت کاری به آلمان یا تحصیل در این کشور را دارند، امری بسیار ضروری محسوب می‌شود. در این مطلب، قصد داریم تا هزینه زندگی در آلمان 2024 را در شهرهای مختلف و جنبه‌های گوناگون از جمله غذا و رستوران، حمل و نقل، درمانی و بهداشتی و غیره بررسی کنیم. اگر قصد مهاجرت کاری به آلمان یا تحصیلی را دارید و دقیقا نمی‌دانید که گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای آلمان کدام‌ها هستند، در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید تصمیم مناسبی برای آینده خود بگیرید.

هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟

آن چه در این مقاله میخوانید

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت
کلیک کنید

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف آلمان

هزینه زندگی در شهرهای مختلف آلمان متغیر است و شهرها هرچه صنعتی‌تر و  بزرگتر باشند، هزینه‌های زندگی و خرید روزانه نیز افزایش می‌یابد. در ادامه هزینه زندگی در شهرهای مختلف آلمان را از جنبه‌های مختلف و به‌طور کامل بررسی کرده‌ایم:

هزینه زندگی در برلین

برلین باوجود پایتخت بودن، به عنوان یکی از شهرهای ارزان آلمان در مقایسه با سایر شهرها از جمله مونیخ و فرانکفورت شناخته می‌شود. فضای چند فرهنگی این شهر باعث شده تا خرید روزانه، دسترسی به خوراک خیابانی مقرون‌به‌صرفه از جمله کباب و غذای معروف Currywurst راحت‌تر شود. در حالت کلی، می‌توان میانگین هزینه زندگی در آلمان و منحصرا شهر برلین را به شرح زیر ارائه کرد:

نوع هزینه‌ها

میانگین هزینه ماهانه به یورو

هزینه اجاره

825 یورو

هزینه خوراک

355 یورو

هزینه حمل و نقل

255 یورو

هزینه خدمات آب و برق

250 یورو

هزینه زندگی در مونیخ

مونیخ به عنوان یک شهر صنعتی شناخته می‌شود و اقتصاد قوی‌تری نیز در مقایسه با سایر شهرهای آلمان دارد. هنگام شرح هزینه زندگی در آلمان 2024 باید گفت که این شهر به داشتن اجاره بهای نسبتا بالای خود معروف است. اگر دانشجو هستید و برای تحصیل به این کشور می‌روید، بهتر است به زودی برای یافتن مسکن اقدام کنید؛ چراکه ممکن است پیدا کردن آپارتمان یک تخته با قیمت کمتر از 1000 یورو در مونیخ سخت باشد. میانگین هزینه‌های زندگی در مونیخ عبارت است از:

نوع هزینه‌ها

میانگین هزینه ماهانه به یورو

هزینه اجاره

890 یورو به بالا

هزینه خوراک

400 یورو

هزینه حمل و نقل

180 یورو

هزینه خدمات آب و برق

265 یورو

هزینه زندگی در فرانکفورت

پس از مونیخ، فرانکفورت به عنوان دومین شهر گران از لحاظ هزینه زندگی در آلمان شناخته شده است. هزینه اجاره اتاق 1 تخته در این شهر معمولا حدود 900 یورو به بالا تخمین زده می‌شود. افرادی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارند، باید توجه کنند که فرانکفورت با تمرکز صنعتی خود، فرصت‌های شغلی متعددی فراهم کرده است. میانگین هزینه‌های زندگی در فرانکفورت عبارت است از:

نوع هزینه‌ها

میانگین هزینه ماهانه به یورو

هزینه اجاره

880 الی 900 یورو به بالا

هزینه خوراک

360 یورو

هزینه حمل و نقل

169 یورو

هزینه خدمات آب و برق

275 یورو

هزینه زندگی در کلن

هزینه زندگی در کلن گران قیمت‌تر از برلین و ارزان قیمت‌تر از فرانکفورت و مونیخ است. هنگام شرح هزینه زندگی در آلمان 2024 و منحصرا هزینه زندگی در شهر کلن، باید گفت که این شهر هزینه خوراک کمتری دارد؛ در حالی که اجاره بهای مسکن این شهر بیشتر از برلین، پایتخت آلمان است. اجاره آپارتمان‌های یک خوابه در کلن از حدود 800 یورو آغاز می‌گردد. میانگین هزینه‌های زندگی در کلن عبارت است از:

نوع هزینه‌ها

میانگین هزینه ماهانه به یورو

هزینه اجاره

881 یورو به بالا

هزینه خوراک

60 یورو

هزینه حمل و نقل

100 یورو

هزینه خدمات آب و برق

292 یورو

 

هزینه زندگی در هامبورگ

هامبورگ به عنوان شهری دانشجویی شناخته می‌شود و اجاره بها و هزینه زندگی در این شهر اندکی بیشتر از برلین است. برای اجاره آپارتمان یک خوابه در هامبورگ به حدود 900 یورو در ماه نیاز دارید. اگر دارای ویزای کاری آلمان هستید و قصد محاسبه هزینه زندگی در آلمان را دارید، خوب است بدانید که هامبورگ مقصد متخصصان جوان و دانشجویان است؛ به همین دلیل در این شهر نیز همانند برلین تقاضای زیادی برای مسکن وجود دارد. میانگین هزینه‌های زندگی در هامبورگ عبارت است از:

نوع هزینه‌ها

میانگین هزینه ماهانه به یورو

هزینه اجاره

900 یورو

هزینه خوراک

70 یورو

هزینه حمل و نقل

50 یورو

هزینه خدمات آب و برق

267 یورو

هزینه تفریح در آلمان

هزینه زندگی در آلمان 2024 شامل هزینه تفریح نیز می‌شود. خانواده‌های آلمانی حدود 239 یورو در ماه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی خود خرج می‌کنند. البته می‌توانید با شرکت در موزه‌ها زمانی که ورودی ارزان‌تر است و یا با شرکت در کنسرت‌های رایگان این هزینه را کاهش دهید. هزینه اتصال به اینترنت نیز حدود 30.83 یورو در ماه است که البته این مقدار با در نظر گرفتن ارائه دهنده، میزان داده و سرعت اینترنت تغییر می‌کند.

هزینه خدمات درمانی و بهداشت در آلمان

هزینه لوازم بهداشتی و هزینه‌های مربوط به سلامت به‌طور ماهانه برای هر خانوار حدود 107 یورو است. خوب است بدانید که هزینه بیمه درمانی از حقوق ناخالص کارمندان کسر می‌شود و در صورتی که کارمند نباشید، باید خودتان این هزینه را به تامین اجتماعی آلمان پرداخت کنید.

هزینه پوشاک در آلمان

هزینه پوشاک که شامل هزینه زندگی در آلمان می‌شود، به‌طور متوسط حدود 93 یورو در ماه است. البته این مقدار می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت و کم و زیاد شود.

هزینه مالیات در آلمان

هزینه مالیات بر درآمد آلمان در سال 2024 به شرح زیر است:

نرخ مالیات

درآمد

0 درصد

کمتر از 11.604 یورو

14 الی 42 درصد

11.604 الی 66.760 یورو

42 درصد

66.761 الی 277.825 یورو

45 درصد

بیش از 277.826 یورو

 

سخن آخر

کشور آلمان اقتصادی پویا دارد و این موضوع باعث شده تا درخواست برای دریافت ویزای کاری آلمان افزایش بیابد. برای اینکه بتوانید در این کشور زندگی کنید، باید از هزینه‌های مربوط به آن مطلع شوید. در این مطلب به‌طور کامل به بررسی هزینه زندگی در آلمان پرداختیم و هزینه‌های موجود برای اقامت در این شهرهای مختلف این کشور را از جنبه‌های مختلف بررسی کردیم. به‌طور کلی، مونیخ و فرانکفورت از گران‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی و برلین ارزان‌ترین در میان شهرهای بزرگ است. اگر قصد مهاجرت به این کشور اروپایی و دریافت ویزای آلمان را دارید، کاریابی بین المللی راهکارهای مثبت نیکان درکنار شماست تا با سال‌ها تجربه ویژه خود در این زمینه از مشکلات شما در این مسیر پر پیچ و خم بکاهد. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما و جهت کاستن از هزینه‌های مهاجرتی خود، کافیست با شماره 02187700913 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در اینستا گرام دنبال کنید
Call Now Buttonتماس بگیرید