رسته های شغلی ⌵

مهندسی صنایع در کانادا

بازار کار مهندسی صنایع در کانادا وضعیت خوبی دارد؛ به همین دلیل بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت کاری به کانادا و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع هستند، قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند. به تمام کسانی که در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده‌اند و به‌دنبال مهاجرت به کانادا از طریق اشتغال در رشته مهندسی صنایع هستند، پیشنهاد می‌شود تا انتهای مقاله با ما همراه باشند تا بتوانند همه‌چیز را درباره مهندسی صنایع در کانادا، بازار کار مهندسی صنایع در کانادا، درآمد مهندس صنایع در کانادا و امنیت شغلی این رشته بدانند.

مهاجرت مهندسی صنایع به کانادا، روش بسیار ساده‌ای از مهاجرت است و بسیاری از افرادی که فارغ‌التحصیل این رشته هستند، از طریق ویزای کار توانسته‌اند به کانادا مهاجرت کنند. این رشته در کشور کانادا به‌عنوان مهندسی صنایع و ساخت و تولید شناخته شده است و کد شغلی آن در سیستم طبقه‌بندی مشاغل این کشور ۲۱۴۱ است.

تمامی کسانی که از طریق مهندسی صنایع در کانادا اقدام به مهاجرت می‌کنند، نیاز به داشتن مجوز مهندسی ندارند، اما بعضی از افرادی که با شرکت‌های خاص و به‌واسطه قرارداد دولتی مشغول به کار هستند، بهتر است مجوز داشته باشند. پیش از اقدام به مهاجرت از طریق این رشته باید مدارک مورد نیاز، مهارت‌های مورد نیاز، وظایف شغلی یک مهندس صنایع در کانادا، مسیر شغلی او، درآمد و مزایای شغلی، امنیت شغلی مهندس صنایع در کانادا و فرصت‌های شغلی که توسط این رشته برای افراد فراهم است را بدانید. پس با ما همراه باشید تا همه‌چیز را درمورد مهاجرت مهندس صنایع به کانادا بدانید.

مهاجرت مهندس صنایع به کانادا

آن چه در این مقاله میخوانید

بازار کار مهندسی صنایع در کانادا

مهندس صنایع در کانادا می‌تواند به‌راحتی وارد بازار کار شود و داشتن حداقل مدرک لیسانس از جمله شرایط لازم و ضروری برای مهاجرت به کانادا از طریق این رشته است. برای ورود به بازار کار مهندسی صنایع در کانادا باید مهارت‌های مدیریت مالی، توانایی مدیریت پروژه و کار تیمی، تفکر انتقادی، تحلیل مسئله، جزئی‌گرایی و توانایی تصمیم‌گیری داشته باشید.

با داشتن مدرک فوق‌لیسانس و دکترا شرایط شما بهتر می‌شود، اما عامل تعیین‌کننده دیگر برای جذب شما در بازار کار مهندسی صنایع کانادا و تعیین درآمد شما، مهارت و تجربه است. یک مهندس صنایع موفق در این کشور باید بتواند بهترین راه‌حل ممکن برای رفع مشکلات را با استفاده از فناوری، نوآوری و خلاقیت شخصی خود در زمینه افزایش کارایی و نحوه صحیح استفاده از مواد مصرفی پیدا کند. خلاقیت در این شغل بسیار مهم است.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

عناوین شغلی مهندسی صنایع در کانادا

رشته مهندسی صصنایع در کانادا

 فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی صنایع تحت چند عنوان شغلی مختلف می‌توانند در کشور کانادا پس از مهاجرت تحت عنوان کد ۲۱۴۱ مشغول به کار شوند. این عناوین شغلی در جدول زیر آمده است:

عناوین شغلی مهندسی صنایع درکانادا
مهندس CIM
مهندس مشاور صنعتی
مهندس برآورد هزینه
مهندس بهره‌وری صنعتی
مهندس کنترل کیفی
مهندس ایمنی و سلامت
مهندس ایمنی صنعتی
مهندس صنایع
مهندس ساخت سیستم
مهندس اندازه‌گیری کار

درآمد مهندس صنایع در کانادا

درآمد مهندس صنایع در کانادا

درآمد مهندس صنایع در کانادا به فاکتورهای متعددی بستگی دارد؛ از جمله مدرک تحصیلی، میزان تجربه و شاخه و عنوان شغلی. همچنین درآمد در شهرهای مختلف کانادا برای مهندسی صنایع با هم متفاوت است. در جدول زیر درآمد مهندس کانادا به‌صورت سالانه براساس فاکتورهای مختلف دسته‌بندی کرده‌ایم.      

درآمد طبق مدرک تحصیلیحقوق دلار کانادا
لیسانس۶۲۹۰۰ دلار
فوق‌لیسانس ۱۲۱۰۰۰ دلار
درآمد طبق میزان تجربهحقوق بر اساس دلار کانادا
زیر ۱ سال۶۱۱۲۰ دلار
۱-۴ سال۶۶۱۶۰ دلار
۵-۹ سال ۷۷۸۴۰ دلار
بالای ۱۰ سال۸۴۱۵۰ دلار
درآمد طبق استانحقوق بر اساس دلار کانادا
تورنتو ۶۲۸۰۱ دلار
همیلتون ۶۴۲۴۷ دلار
اتاوا ۵۷۱۷۵ دلار
مونترال۶۳۰۴۳ دلار
کبک۵۷۷۸۰ دلار

جست‌وجوی شغل مهندسی صنایع در کانادا

برای پیدا کردن کار از طریق رشته مهندسی صنایع در کانادا برای افراد تازه‌کار از طریق سایت‌های کاریابی مانند indeed می‌توانید فرصت‌های شغلی را دنبال کرده و رزومه خود را ارسال کنید. اگر به‌دنبال یافتن کار براساس رشته مهندسی صنایع در کانادا هستید، می‌توانید با مشاوران خبره و باتجربه مؤسسه کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان در ارتباط باشید و از تجربیات آن‌ها در این زمینه بهره‌مند شوید.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی صنایع

بازار کار مهندسی صنایع در کانادا

کسانی که از طریق رشته مهندسی صنایع می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، از چند روش مختلف می‌توانند اقدام به مهاجرت به کانادا کنند. روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق رشته مهندسی صنایع از سه طریق امکان‌پذیر است: فدرال اسکیل ورکر، pnp برنامه استانی و جاب آفر کانادا که در ادامه مطلب هریک از این روش‌ها را کامل توضیح داده‌ایم.

فدرال اسکیل ورکر

این روش یکی از روش‌های اپلای برای مهاجرت به کاناداست. می‌توان گفت برای مهاجرت نیروی کار ماهر و متخصص از این برنامه استفاده می‌شود و برای کسانی که با رشته مهندسی صنایع قصد مهاجرت به کانادا را دارند نیز استفاده می‌شود. فدرال اسکیل ورکر یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس اینتری کانادا است. با این روش افراد ماهر و دارای تخصص در رشته مهندسی صنایع می‌توانند ظرف ۶ ماه اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنند و پس از گذشت چند سال شهروند کانادا شوند.

PNP برنامه استانی

برنامه استانی کانادا یکی از برنامه‌هایی است که سالانه از طریق آن بیش از ۸ هزار مهاجر در کانادا اقامت دائم می‌گیرند. همچنین مجموعه‌ای از مسیرهای مهاجرتی است که سالانه حدود ۸ هزار مهاجر را جذب می‌کند. اگر فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع هستید و قصد مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی صنایع و جذب در بازار کار مهندسی صنایع در کانادا را دارید، می‌توانید به‌طور استراتژیک از این برنامه برای مهاجرت در زمینه مورد نیاز استان‌های مختلف کانادا اقدام کنید.

جاب آفر

جاب آفر پیشنهاد شغلی است که به‌صورت رسمی افراد را به شروع یک کار در کانادا دعوت می‌کند و از سمت شرکت‌های مختلف و کارفرماها برای متقاضیان ارسال می‌شود. جاب آفر به‌خودی‌خود به معنای مهاجرت نیست، بلکه پیش‌نیازی برای مهاجرت است و از طریق آن می‌توان برای ویزای کار در کانادا درخواست داد.

حتما بخوانید : راهنمای جاب آفر کانادا

شرایط استخدام مهندس صنایع در کانادا

استخدام مهندس صنایع در کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی صنایع باید دارای شرایط زیر باشید:

  • داشتن مدرک حداقل کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی صنایع و رشته‌های مرتبط به آن
  • داشتن مجوز از طرف انجمن استانی برای هریک از مهندسان به‌منظور تأیید گزارش‌ها و طرح‌ها و آغاز به کار به‌عنوان مهندس حرفه‌ای
  • تجربه کاری هر چند اندک و استفاده از برنامه آموزشی مورد تأیید تحت نظارت در زمینه مهندسی و شرکت در امتحان عملی حرفه‌ای
  • داشتن تخصص، مهارت و دانش در رشته مهندسی صنایع

بهترین شهر کانادا برای مهندسان صنایع

بازار کار مهندسی صنایع در شهرها و استان‌های مختلف کانادا تقریباً با هم برابر است. شهرهایی که بیشتر از طریق مهندسی صنایع مهاجرپذیری دارند عبارت‌اند از: آلبرتا، بریتیش کلمبیا، آنتاریو، نوا اسکوشیا، کبک و ساسکاچوان. چشم‌انداز این شغل در هریک از این استان‌ها بسیار روشن است و می‌توان پیش‌بینی کرد بازار کار مهندسی صنایع در ساسکاچوان و نوا اسکوشیا در ده سال آینده بسیار بهتر خواهد بود، همچنین میتوانید مقاله کار در ساسکاچوان را برای کسب اطلاعات بیشتر در وبسایت ما مطالعه نمایید.

اما در سایر شهرها و استان‌ها وضعیت در ۱۰ سال آینده متوسط ارزیابی شده است. پیش‌تر درآمد مهندس صنایع در هر یک از استان‌ها را بررسی کردیم. از طریق اکسپرس اینتری، برنامه استانی کانادا و از طریق تحصیل و کارآفرینی می‌توان به هریک از این شهرها و استان‌ها مهاجرت کرد و مشغول به کار شد.

مدارک لازم برای مهاجرت مهندس صنایع به کانادا

اگر مدرک تحصیلی رشته مهندسی صنایع حداقل لیسانس را دارید، می‌توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق این رشته اقدام کنید. در کنار آن مدارکی مانند مدرک زبان و تجربه و مهارت کافی نیز برای استخدام و گرفتن مجوز کار به شما بسیار کمک می‌کند. برای گرفتن مجوز کار با رشته مهندسی صنایع به مدرک لیسانس، سابقه کار مرتبط، نمره قبولی در آزمون اصول مهندسی و نمره قبولی در آزمون مهندسی حرفه‌ای نیاز دارید.

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت مهندس صنایع به کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی صنایع و هزینه ویزا و پرواز بر عهده متقاضی است و از طریق هریک از برنامه‌ها مانند برنامه استانی یا جاب آفر اقدام به مهاجرت کنید که البته هزینه‌های آن‌ها با هم متفاوت است. همچنین اگر در استان‌های پیشنهادی واجد شرایط شغل مهندس صنایع باشید، می‌توانید با توجه به مهارت و حرفه خود وارد کار شوید و تا ۶ ماه بعد از ورود تمام هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنید.

مهارت‌ها و مجوز مورد نیاز مهندسی صنایع کانادا

مهاجرت از طریق مهندسی صنایع به کانادا

برای اشتغال در شغل مهندسی صنایع در کانادا باید تخصص‌های ویژه‌ای داشت؛ مثلاً تجزیه و تحلیل، هزینه‌های تولید، توسعه، روش و سیستم ساخت یکپارچه، طراحی برای کارخانه‌ها و مشاغل، توسعه استانداردهای اجرایی، ارزیابی سیستم‌ها و برنامه‌های توسعه، همچنین به مهارت‌های ویژه مانند استانداردهای نگهداری و زمان‌بندی برنامه‌های مختلف، استقرار برنامه‌های صنعتی و ارزیابی و برآورد تسهیلات صنعتی، مانند مدیریت، ارزیابی، نظارت، برنامه‌ریزی، آنالیز اطلاعات، ارتباطات حرفه‌ای و طراحی خلاق نیز مورد نیاز است.

در این میان، دانش از شرایط ضروری است. یک مهندس صنایع موفق باید بر علم ریاضیات و آمار تسلط کامل داشته باشد و همچنین در زمینه طراحی مکانیک و ماشین‌آلات و امنیت و ایمنی دانش کافی داشته باشد. همان‌طور که گفتیم گرفتن مجوز کار برای مهندسان صنایع امری ضروری نیست، اما بهتر است مجوز کار را بگیرید. گرفتن مجوز کار مشکلی نیست و با شرکت در امتحانات مربوط می‌توانید به‌راحتی مجوز کار دریافت کنید که مورد نیاز برای برخی از مشاغل و شرکت‌هاست؛ به‌ویژه مشاغل دولتی.

چشم‌انداز شغل مهندس صنایع در کانادا

بازار کار مهندسی صنایع در چند سال آینده در کانادا بسیار خوب ارزیابی شده است و مهندسان صنایع که وظیفه نظارت و توسعه را به عهده دارند همچنین تجهیزات منابع انسانی، فناوری و مواد اولیه را کنترل و به بهترین نحو استفاده می‌کنند، می‌توانند امیدوار باشند بازار کار خوبی را در ۱۰ سال آینده در کانادا تجربه کنند.

براساس آمار و ارقام ارائه‌شده، در بانک مشاغل در کشور کانادا بازار کار این رشته طی ۱۰ سال آینده به‌عنوان یک عرضه و تقاضای برابر پیش‌بینی شده است و ممکن است تا سال ۲۰۲۸ حدود ۵۲۰۰ شغل جدید برای مهندسان صنایع ایجاد شود. چشم‌انداز شغلی در رشته مهندسی صنایع در هریک از استان‌های ذکرشده اندکی با هم متفاوت است و درمجموع برای همه، شرایط تقریباً یکسانی دارد، اما در بعضی شهرهایی که ذکر کردیم وضعیت کار و چشم‌انداز شغلی بسیار بهتر ارزیابی شده است. میزان دستمزد نیز به‌طور میانگین ۳۹ دلار در ساعت برآورد شده که حداکثر آن ۵۷ دلار و حداقل آن ۲۲ دلار در ساعت ارزیابی شده است.

امنیت شغلی مهندس صنایع در کانادا

مهندسی صنایع در کانادا امنیت شغلی بالایی دارد و بیشتر مردم این کشور در هر شغلی که باشند، احساس امنیت شغلی می‌کنند. فرصت‌های شغلی در رشته‌های وابسته به مهندسی صنایع بسیار زیاد است و اهمیت بسیاری نیز در این کشور برای نیروی کار مهندسی صنایع قائل هستند؛ بنابراین می‌توان با احساس آرامش این شغل را در کانادا انتخاب و حفظ کرد.

 نکته مهم این است که برای کسانی که پس از اشتغال در رشته مهندسی صنایع بیکار می‌شوند، بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است و اگر شخص به هر دلیل شغل خود را از دست بدهد، درآمدش را از دست نمی‌دهد و می‌تواند از حقوق بیکاری استفاده کند. می‌توان گفت نرخ پایه محاسبه بیمه بیکاری ۵۵ درصد میانگین درآمد هفتگی یک مهندس صنایع خواهد بود و به همه کسانی که به هر دلیل بیکار می‌شوند، تعلق خواهد گرفت؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت در کانادا این شغل را انتخاب کنید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شروع شغل مهندسی صنایع در کانادا از کجا شروع کنم؟

شغل مهندسی صنایع در کانادا

برای اخذ پذیرش و مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی صنایع در این کشور ابتدا باید انگیزه کافی برای مهاجرت به این شکور را داشته باشید. در کنار انگیزه، جسارت و اعتمادبه‌نفس نیز به شما بسیار کمک می‌کند. با داشتن مدرک حداقل کارشناسی مهندسی صنایع، باید مدرک زبان نیز داشته باشید یا در آزمون‌های زبان شرکت کرده و مدرک زبان خود را بگیرید. یک رزومه خوب براساس توانمندی‌ها و مهارت‌های خود تهیه کنید. هر چقدر رزومه حرفه‌ای‌تر باشد، بیشتر به شما کمک می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای هریک از گرایش‌های مهندسی صنایع و استان مورد نیاز را آماده کنید. یک فایل اکسل تهیه کنید و رزومه و مدارک خود را در کنار هم قرار دهید و از طریق نرم‌افزارهای مختلف مانند indeed می‌توانید به جست‌وجوی شغل بپردازید. برای کارفرما ایمیل بفرستید. رزومه خود را بفرستید و اگر چند پاسخ منفی شنیدید به‌هیچ‌عنوان ناامید نشوید.

اگر برای استان یا عنوان شغلی که درخواست دادید، نیاز به مجوز کار داشت، باز هم ناامید نشوید؛ چراکه می‌توانید به‌راحتی در آزمون مربوط شرکت کرده و مجوز کار خود را دریافت کنید؛ البته بسیاری از شغل‌ها به مجوز نیاز ندارند

سولات متداول

پایه حقوق و متوسط درآمد یک مهندس صنایع با سابقه کار پایین و مدرک حداقل کارشناسی در کانادا تقریباً معادل ۶۲۰۰۰ دلار در سال است. هر چقدر مدرک تحصیلی و تجربه زبان کار بیشتر باشد، حقوق نیز بیشتر می‌شود.

استان آلبرتا بهترین استان از نظر درآمد و بازار کار برای مهندس صنایع است و چشم‌انداز ۱۰ سال آینده آن نیز خوب است. سایر استان‌ها نیز چشم‌انداز روشنی دارند.

مهندسی صنایع در کانادا بازار کار بسیار خوبی دارد و جزء مشاغل مورد نیاز در تمام استان‌ها با حقوق مکفی است.

مهندسان صنایع در کانادا از امنیت شغلی بالا برخوردارند و اگر به هر دلیلی بیکار شوند، بیمه بیکاری معادل ۵۵ درصد حقوق پایه هفتگی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مهندسی صنایع در کانادا بازار کار بسیار خوبی دارد و جزء مشاغل مورد نیاز در تمام استان‌ها با حقوق مکفی است.

برای احراز شغل مهندسی صنایع در کانادا مدرک تحصیلی، دانش و مهارت و تجربه حرف اول را می‌زند، اما مدارکی همچون مدرک زبان، مجوز کار یا سابقه کار مرتبط نیز به استخدام و مهاجرت کاری بسیار کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید