رسته های شغلی ⌵

مسقط، پایتخت عمان در رتبه سوم زیباترین شهرهای جهان قرار گرفت

بر اساس گزارش وب‌سایت معتبر “Housebeautiful”، شهر مسقط، پایتخت عمان، به عنوان سومین شهر زیبا در جهان شناخته شده است.در میان این همه زیبایی، شهر مسقط به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته شده است. وب‌سایت “Housebeautiful” این شهر را پس از ونیز در ایتالیا و لیسبون در پرتغال، در رتبه سوم زیباترین شهرهای جهان قرار داده است.در دنیای پهناور ما، شهرهای بی‌شماری با جاذبه‌ها و زیبایی‌های منحصر به فرد خود وجود دارند که انتخاب زیباترین آنها کار دشواری است. هر شهر با ویژگی‌های خاص خود، از کوه‌ها و رودخانه‌ها تا دشت‌ها و سواحل، و از بناهای تاریخی تا سازه‌های مدرن، چشم‌اندازی چشم‌نواز را به تماشا می‌گذارد.

چه چیزی مسقط را متمایز می‌کند؟

با اولین قدم در شهر مسقط، نظم و زیبایی خیابان‌ها، با تیرهای چراغ برق هماهنگ و فضاهای با دقت طراحی شده، توجه شما را جلب خواهد کرد. درختان نخل سر به فلک کشیده، گل‌های رز و فضای سبز در دو طرف جاده، به همراه عطر دل‌انگیز و نسیم خنک، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای رهگذران رقم می‌زنند.در ساحل قرم، خورشید طلوعی عاشقانه را به نمایش می‌گذارد و در عمارات، رووی و افلاج بوشر، کوه‌های سر به فلک کشیده عظمت خود را به رخ می‌کشند. این شهر که گرم‌ترین نقطه در عمان با دمای 65 درجه سانتی‌گراد است، از چشمه‌های عین الحمام در بوشر سرچشمه می‌گیرد.در مسقط، دریا، شن و ماسه و تپه‌های مرتفع در آغوش یکدیگر قرار گرفته‌اند و این شهر اولین نقطه‌ای در خاورمیانه است که خورشید در آن طلوع می‌کند. مسقط شهری است که شاعران و نویسندگان را مجذوب خود کرده و زیباترین اشعار را در وصف آن سروده‌اند. پایتخت عمان، مسقط، در دامنه کوه‌های صخره‌ای واقع شده است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین، جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای خاورمیانه شناخته می‌شود. قلعه‌های پرتغالی، مساجد با گنبدهای آبی، کاخ‌های سلطنتی و بازارها، همگی با حفظ اصالت و فضای زندگی سنتی عربی، در کنار مناطق ساحلی و محله‌های مدرن، هارمونی زیبایی را خلق کرده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری مسقط

در سفر به مسقط، بازدید از مسجد جامع سلطان قابوس که با معماری اصیل اسلامی بنا شده است و همچنین اپرای سلطنتی با معماری بی‌نظیر و دکوراسیونی چشمگیر، خالی از لطف نیست. موزه‌هایی مانند موزه الطفل، موزه بیت الزبیر، موزه البرنده، موزه نیروهای مسلح سلطنتی و دیگر موزه‌ها نیز گنجینه‌ای از تاریخ و فرهنگ عمان را به نمایش می‌گذارند.

حتما بخوانید : مهاجرت کاری به عمان

مسقط، پایتخت عمان در رتبه سوم زیباترین شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید