رسته های شغلی ⌵

عکاسی در کانادا

با توجه به درآمد عکاسی در کانادا و رونق بازار کار عکاسی در کانادا، تقاضای مهاجرت به کانادا از طریق شغل عکاسی افزایش یافته است. جالب است بدانید که بر اساس چشم‌انداز شغلی ایالات متحده، تا سال ۲۰۳۱، نیاز مشاغل به عکاسان، رشد ۸.۹٪ را تجربه خواهد کرد.

بر چشم هیچکس پوشیده نیست که عکاسی، یکی از رشته‌های تحصیلی و یکی از مشاغل پر طرفدار در اکثر کشورها است. اگر شما نیز در حرفه‌ی عکاسی فعالیت می‌کنید و به دنبال مهاجرت به کانادا توسط شغل عکاسی هستید و یا اگر به عکاسی و تحصیل در رشته‌ی عکاسی در کانادا علاقه‌مندید، این مقاله، برای شما است! در این مطلب به رشته‌ی عکاسی در کانادا، شغل عکاسی در کانادا، درآمد عکاسی در کانادا و اقامت دائم کانادا ویژه‌ی عکاسان می‌پردازیم.

آن چه در این مقاله میخوانید

اقامت دائم کانادا ویژه‌ی عکاسان

مهاجرت از طریق عکاسی

طبق آمار سایت معتبر کانادایی Job bank (بانک مشاغل)، چشم‌اندازها نشان می‌دهد که از سال 2019 تا 2028 حدود 5800 فرصت شغلی جدید برای عکاسی وجود خواهد داشت. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل عکاسی و یا تحصیل در رشته‌ی عکاسی در کانادا جود دارد که یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌ها، ویزای اسکیل ورکر است.

ویزا یا برنامه‌ی اسکیل ورکر کانادا مناسب اشخاصی است که قصد دارند از طریق تخصص و شغل خود، به عنوان یک نیروی کار ماهر و متخصص، به کانادا مهاجرت کنند و اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با ویزای اسکیل ورکر عکاسی در کانادا و شرایط و هزینه‌های آن به طور کامل آشنا شوید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

مهاجرت به کانادا از طریق شغل عکاسی

شغل عکاسی در کانادا

بر خلاف باور عموم که فکر می‌کنند تنها پزشکان، پرستاران و یا سرمایه گذاران می‌توانند به راحتی به کانادا مهاجرت کنند، باید گفت که عکاسان نیز شانس مهاجرت به کانادا را از طریق ویزای اسکیل ورکر خواهند داشت؛ به ویژه با وجود اینکه در حال حاضر کانادا با کمبود نیروی کار ماهر در درصد بسیار بالایی از مشاغل مواجهه است.

کد شغلی عکاسی در کانادا یا همان ناک، کد ۵۲۲۱ بوده و در زمینه‌ی تقاضا، عکاسی در کانادا به شدت در انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا متمرکز و پر تقاضا است. اما درآمد عکاسی در کانادا یا به عبارت دیگر،‌ بازار کار عکاسی در کانادا چگونه است؟ پس اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید ادامه این مطلب را بخوانید.

حتما بخوانید : مهاجرت کاری به کانادا

بازار کار عکاسی در کانادا

در حاشیه مهاجرت عکاس به کانادا، شناخت دقیق از تحولات بازار کار عکاسی  کانادا امری بسیار اهمیت‌زاست. کانادا، با مناظر طبیعی خیره‌کننده و تنوع فرهنگی پرجنب و جوش خود، محیطی پرامید برای شغل عکاسی به شمار می‌رود تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارید و در آنجا شغل پربازده خود را ایجاد کنید. 

بازار کار عکاسی در کانادا با فرصت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف از جمله عکاسی مد، روزنامه‌نگاری، رویدادها و عکاسی تجاری، مملو از فرصت‌هاست. این مقاله به جزئیات صنعت عکاسی در کانادا پرداخته و نقش و جایگاه عکاسی در این کشور را بررسی می‌کند و در عین حال، نکات و الزاماتی را که عکاسان علاقمند به ورود به این عرصه باید در نظر بگیرند، بررسی می‌کند؛ در ادامه این نکته را باید در نظر گرفت که این شغل جزء بهترین شغل ها برای زنان در کانادا به شمار می‌آید.

درآمد عکاسی در کانادا

درآمد عکاسی در کانادا به صورت پایه، درآمد معقول و مناسبی است و حتی عکاسان با انجام تبلیغات می‌توانند مشتری‌های بیشتری پیدا کنند؛ یا یک آتلیه تاسیس کنند و با کارهایی از این قبیل، این درآمد را تا سقفی نامحدود افزایش دهند.

اگر بخواهیم متوسط درآمد عکاسی در کانادا را در نظر بگیریم، ما یک جدول از «درآمد عکاسی در کانادا» با توجه به استان‌های مختلف این کشور تهیه کرده‌ایم که آن را در قسمت زیر مشاهده می‌فرمایید:

استانمتوسط درآمد سالانه
انتاریو۳۹.۹۷۵ دلار در سال
کبک۳۹.۰۰۰ دلار در سال
آلبرتا۳۹.۰۰۰ دلار در سال
بریتیش کلمبیا۴۲.۹۰۰ دلار در سال
نوا اسکوشیا۳۶.۰۰۰ دلار در سال
ساسکاچوان۳۵.۰۰۳ دلار در سال

همچنین، جدولی از درآمد ساعتی عکاسان در کانادا برای شما تهیه کرده‌ایم که آن را در قسمت زیر مشاهده می‌کنید.

البته،‌ پیش از قرار دادن جدول، لازم است بدانید که تفاوت میان درآمد سالانه‌ی استانی و درآمد ساعتی چیست:

کارمندانی که در شرکت‌ها مشغول به کار هستند و حقوق ثابت دارند، هر ماه همان مبلغ را دریافت می‌کنند و این مبلغ بسته به استان یا شرکتی که در آن هستند، تفاوت ناچیزی با حقوق دیگر همکاران در شرکت‌ها و استان‌های دیگر دارد اما شخصی که به صورت ساعتی دستمزد دریافت می‌کند، بسته به حجم کار، نوع پروژه، تجهیزات خود و فاکتورهایی از این قبیل، به ازای هر ساعت کار، مبلغی را دریافت می‌کند.

حال که تفاوت عکاس ساعتی یا همان پروژه‌ای با یک عکاس ثابت را آموختیم، جدول زیر را مشاهده می‌کنیم که گویای دستمزد عکاسان به ازای هر ساعت است.اطلاعات راجع به درامد عکاسان در کانادا از وبسایت رسمی تلنت به دست آمده است.

استانمتوسط درآمد در ساعت
انتاریو۲۰.۵۱ دلار در ساعت
کبک۲۰ دلار در ساعت
آلبرتا۲۰ دلار در ساعت
بریتیش کلمبیا۲۰ دلار در ساعت
نوا اسکوشیا۱۸.۶۷ دلار در ساعت
ساسکاچوان۱۷.۹۵ دلار در ساعت

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل عکاسی

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق عکاسی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار عکاسی وجود دارد و فرد متقاضی با توجه به شرایط خود،‌ می‌تواند بهترین و راحت‌ترین روش را برگزیند؛ این روش‌ها عبارتند از:

اکسپرس

روش اکسپرس انتری، یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌هایی است که به دریافت اقامت دائم کشور کانادا ختم می‌شود، این نوع روش، مناسب افرادی است که صاحب تخصص و مهارت در یک زمینه‌ی خاص هستند.

در واقع، برنامه‌ی ورود سریع یا همان Express Entry، به منظور جذب افراد مناسب برای بازار کانادا و رشد اقتصادی این کشور است. در این برنامه شما با توجه به امتیازی که بر اساس مهارت و مدرک زبان، وضعیت تاهل، سن و فاکتورهای مشخص دیگر دریافت می‌کنید، در یک استخر امتیازی قرار می‌گیرید و به فاصله‌های زمانی مشخص، قرعه‌کشی‌ها انجام می‌شوند و افرادی که امتیاز بیشتری دریافت کرده‌اند، انتخاب می‌شوند، ما در مقاله اکسپرس اینتری کانادا به طور مفصل توضیحات کامل را دادیم و پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

PNP

مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی، یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت عکاس به این کشور و کار عکاسی در کانادا است؛ به ویژه اگر فرد متقاضی استان خاصی را برای کار عکاسی در کانادا در نظر داشته باشد.

هر استان، شرایط خاص خود را برای نیروی کار دارد که شما با توجه به استانی که در نظر دارید، باید شرایط و الزامات دقیق هر استان را مطالعه کرده و آن‌ها را اجرا کنید تا بتوانید به آن استان مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید.

همین طور پیشنهاد میشود که پس از مطالعه این مطلب، مقاله برنامه استانی کانادا را حتما مطالعه نمایید.

پیشنهاد شغلی

دریافت جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما، یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق شغل عکاسی است. البته توجه داشته باشید که جاب آفرهای تقلبی مخصوصا در زمینه‌ی عکاسی در کانادا بسیار زیاد هستند و همه‌ی کارفرماهای کانادایی شرایط ارسال جاب آفر را ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش، میتوانید مقاله جاب آفر کانادا را مطالعه نمایید.

تجربه کار

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت برای عکاسی در کانادا، روشی به ‌نام تجربه‌ی کار کبکی می‌باشد. این روش مهاجرتی، مناسب افرادی است که در شغل مورد نظر تخصص و مهارت کافی دارند و قصد مهاجرت، کار و زندگی در استان کبک را دارند. نیروهای کار کبکی باید مهارت خود به زبان فرانسوی را اثبات کنند، به این معنا که شما باید در آزمون زبان فرانسوی شرکت کنید و ثابت کنید که می‌توانید با شهروندان فرانسوی زبان کبکی به زبان فرانسه ، ارتباط برقرار کنید.

زیرشاخه‌های عکاسی در کانادا

اگر که شما هم دوست دارید از طریق عکاسی به کانادا مهاجرت کنید بد نیست با زیرشاخه‌های این شغل جذاب در کشور کانادا آشنایی داشته باشید.

  • عکاس پلیس
  • عکاسی مد
  • عکاسی علمی
  • عکاسی قانونی
  • عکاسی خبری
  • عکاسی نجومی
  • عکاسی املاک و مستغلات
  • عکاسی کودک

شرایط مهاجرت عکاس به کانادا

شرایط مهاجرت عکاس به کانادا

مهاجرت عکاس به کانادا شرایط پیچیده و سختی ندارد و فقط کافی است همه‌ی مدارک به طور کامل ارائه شوند و شرایط اولیه مانند سن مورد نیاز و دیگر مدارک مربوطه مهیا باشند.

این شرایط عبارتند از مدرک و دانش زبان، سن و تحصیلات و دیگر شرایط که ما در قسمت زیر، یک جدول از شرایط مورد نیاز تهیه کرده‌ایم:

شرایط کار عکاسی در کانادا
الزامات زبانقبولی در آزمون‌های معتبر زبان، مثل IELTS، TOEFL یا Duolingo
سوابق تحصیلیحداقل مدرک تحصیلی برای مهاجرت کاری به کانادا داشتن مدرک دیپلم است. هرچند برخی از مشاغل نیاز به داشتن مدرکی بالاتر از این مقطع دارند و مدرک بالاتر شانس اخذ ویزا را افزایش می‌دهد
جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی(در صورت وجود)می‌توانید از جاب‌آفرهای معتبر و تایید شده برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید
سابقه‌ی کاریداشتن سابقه‌ی کاری قابل استناد و حرفه‌ای الزامی است
تمکن مالیشما حداقل باید 10000 دلار کانادا داشته باشید تا بتوانید مخارج زندگی خود، از جمله تامین مسکن، هزینه رفت‌وآمد، غذا و سایر مخارج در کانادا را تامین کنید.
شرایط سنییک عکاس حداقل باید 18 سال داشته باشد
تطبیق پذیریشما باید ثابت کنید که از نظر پزشکی برای کار و زندگی در کانادا مناسب هستید و با شرایط سازگار می‌شوید
مهارت‌های همسر(در صورت تاهل)سابقه کاری، مهارت، سن و دانش زبان همسر شما مهم است

البته در نظر داشته باشید که در هنگام اخذ جاب آفر (پیشنهاد شغلی) شرایط استخدام هر کارفرما با کارفرمای دیگر فرق می‌کند.

مهارت‌های لازم برای عکاسی در کانادا

شما برای شغل عکاسی در کانادا، به مهارت‌های اجتماعی و تخصصی نیاز دارید، این مهارت‌ها عبارتند از:

مهارت‌های شغلی مورد نیاز برای عکاسی در کانادا (اصطلاحا soft skills)

  • دقت به جزئیات
  • مهارت‌ در برقراری ارتباط
  • مدیریت زمان
  • توانایی جسمی
  • خلاقیت
  • صبوری

مهارت‌های تخصصی مورد نیاز برای عکاسی در کانادا (اصطلاحا hard skills)

  • تسلط کامل به برنامه‌های ادیت مانند فتوشاپ
  • تسلط کامل به کار با تجهیزات نور و دوربین و در صورت نیاز، صدا
  • تسلط کامل به تکنیک‌های عکاسی
  • تسلط به تکنیک‌های نور پردازی
  • طراحی دیجیتال و طراحی بصری

تحصیل در رشته‌ی عکاسی در کانادا

رشته عکاسی در کانادا

اگر از طریق شغل عکاسی به کانادا مهاجرت کنید، مادامی که در این کشور حضور دارید می‌توانید به زندگی و تحصیل بپردازید، این بدان معناست که پس از مهاجرت به کانادا از طریق شغل عکاسی و دریافت ویزای کار عکاسی، می‌توانید به تحصیل در رشته‌ی عکاسی در کانادا بپردازید، همچنین اگر شما قصد ادامه تحصیل دارید میتوانید از خدمات ادامه تحصیل در کانادا با چهره نگار استفاده نمایید.

هزینه‌های مهاجرت عکاسی در کانادا

هزینه ویزا کار عکاسی در کانادا

هر روش مهاجرتی شامل دو نوع هزینه است: هزینه‌های پنهان و هزینه‌های معمولی

هزینه‌هایی مانند مشاوره مهاجرت، روند ثبت درخواست برای اخذ ویزا و هزینه‌های این‌چنینی که جزو هزینه‌های معمول روند مهاجرت هستند و هزینه‌های پنهان مانند بلیط هواپیما، ترجمه‌ی مدارک و غیره.

به این منظور، ما هزینه‌های مهاجرت به کانادا را در یک جدول رسم کرده‌ایم:

مجوز اقامت

۲۰۰ دلار کانادا

مجوز کار (وورک پرمیت)

۱۵۵ دلار کانادا

بیومتریک

۸۵ دلار کانادا

مجوز تحصیل (استادی پرمیت)

۱۵۰ دلار کانادا

تمکن مالی

۱۰۰۰۰ دلار کانادا

امنیت شغلی عکاسی در کانادا

با توجه به افزایش جمعیت کانادا و کمبود نیروی کار و همچنین آمار رشد شغل عکاسی، آینده‌ی این شغل می‌تواند بسیار مناسب باشد و عکاسان درآمد مناسبی از این شغل بدست بیاورند و همواره در حال توسعه باشند.

چشم‌انداز شغل عکاسی در کانادا

عکاسی در کانادا امنیت شغلی عالی دارد و جالب است بدانید که کانادا رتبه‌ی ۳۰ را در بین تمامی کشورها در زمینه‌ی امنیت شغلی دارد. همچنین با توجه به برابری‌هایی که در تمامی زمینه‌ها در کانادا وجود دارد (مانند برابری‌های جنسیتی)، کارمندان از مشاغل خود و حقوق و مزایای مشاغل مانند بیمه، رضایت کافی دارند.  

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای کار عکاسی در کانادا از کجا شروع کنم؟

عکاسی در تورنتو

اگر تخصص، مهارت و تجربه‌ی کار در زمینه‌ی عکاسی را دارید و همچنین دارای شرایط لازم هستید، می‌توانید به راحتی و در کم‌ترین زمان به کانادا مهاجرت کرده و علاوه‌بر زندگی و کار و تحصیل در این کشور، اقامت دائم را نیز کسب کنید.

چه در زمینه‌ی عکاسی فعالیت کنید و چه شغل دیگری داشته باشید، در هر صورت می‌توانید از طریق شغل و حرفه‌ی خود به کانادا مهاجرت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ اقامت دائم کانادا،‌ تنها کافی است با شماره‌ی ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ تماس حاصل نمایید و پاسخ تمامی سوال‌های خود را از مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان، دریافت نموده و ویزای کاری خود را اخذ نمایید.

سولات متداول

درآمد سالیانه‌ی عکاسان در کشور کانادا، به طور متوسط، حدود ۳۰۰۰ دلار کانادا است.

متوسط درآمد عکاسان کانادایی به صورت ساعتی،‌۲۰ دلار به ازای هر ساعت است.

عکاسی در کانادا، در ایالت‌های انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا متمرکز و پر تقاضا است.

اگر قصد زندگی و کار در کشور کانادا در استان کبک را دارید، باید در آزمون زبان فرانسوی نیز شرکت کنید و نمره‌ی قابل قبولی به‌دست بیاورید.

بله؛ با توجه به رونق اقتصادی کانادا و افزایش جمعیت، نیاز این کشور به پذیرش مهاجر از یک طرف و وجود موقعیت شغلی بسیار زیاد برای شغل عکاس در کانادا، دولت این کشور روش‌‌های مختلفی را برای مهاجرت متخصصان عکاسی در نظر گرفته است.

هزینه‌ی تحصیل در کشور کانادا متغیر است اما به صورت کلی، ‌بین ۱۵ الی ۲۵ هزار دلار محاسبه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید