رسته های شغلی ⌵

رشد چشمگیر ثبت برند در عمان

آمار اداره ملی مالکیت در وزارت بازرگانی، صنعت و ترویج سرمایه گذاری نشان می دهد که تعداد درخواست های ثبت و مستندسازی برندها تحت سیستم ثبت علائم تجاری بین المللی در عمان در سال 2023 به 13,043 مورد رسیده است. این رقم در سال 2022 برابر با 11,742 مورد بود که نشان دهنده افزایش 11 درصدی است.هدف از این افزایش، ایجاد سازوکاری برای تنظیم تابلوها و علائم تجاری از نظر شکل، اندازه، رنگ و زبان توسط ادارات دولتی مربوطه است.در ادامه خلاصه ای از بیانات رئیس این اداره خانم بدریا الرحبی در رابطه با سازوکار و نحوه ثبت برند در عمان (علامت تجاری) را دنبال خواهیم کرد:

  • سیستم ثبت و مالکیت علائم تجاری (برند) در عمان مطابق قانون تنظیم علائم تجاری در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که توسط فرمان سلطنتی شماره 33/2017 ابلاغ شده است، کار می کند.
  • علامت تجاری(برند): نام، کد یا طرحی است که به منظور کمک به مصرف کنندگان در شناسایی و تشخیص محصول یا خدمات متعلق به یک شرکت یا موسسه اعم از صنعتی، کشاورزی یا صنایع دستی، به کار می رود.
  • علائم تجاری می توانند شامل اشکال، رنگ ها، تصاویر، آرم ها و سایر ویژگی ها باشند.
  • متقاضیان می توانند از طریق پلتفرم تجاری عمان برای ثبت علامت تجاری خود اقدام کنند.
  • پس از تکمیل شرایط لازم، شماره سریالی برای درخواست از طریق سامانه علائم تجاری (Ipas) صادر می شود و علامت تجاری ثبت شده برای تایید بررسی می شود.
  • مالک علامت تجاری می تواند آن را اصلاح کند، مالکیت آن را به شخص دیگری منتقل کند و هر ده سال یکبار آن را تمدید کند.

حتما بخوانید : مهاجرت کاری به عمان

ثبت برند در عمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید