رسته های شغلی ⌵

خلبانی در کانادا

خلبانی در کانادا یک رویا نیست ! اگر که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید توصیه میکنیم تا انتها این مقاله همراه ما باشید؛ «خلبان» یک شغل حرفه‌ای محسوب می‌شود که تنها افرادی که در زمینه پرواز آموزش کافی دیده‌اند، می‌توانند به‌عنوان خلبانی در کانادا مشغول به کار شوند. سالانه افراد زیادی برای آموزش خلبانی و تحصیل در این رشته وارد خاک کانادا می‌شوند. اما در مورد بازار کار این کشور برای استخدام خلبانان ماهر از سایر کشورها نیز برنامه‌هایی وجود دارد. به طوری‌که خلبانان می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرتی مناسب به کشور کانادا مهاجرت کنند. در بین افراد ایرانی نیز، مهاجرت خلبان به کانادا در چندین سال گذشته مطرح بوده است. به همین خاطر است که در ادامه قصد داریم تا به بررسی شرایط مهاجرت خلبان به کانادا بپردازیم. اگر شما نیز یک خلبان هستید یا به خلبانی علاقه دارید، می‌توانید با ما همراه شوید تا با هم موضوعات پیرامون مهاجرت خلبان به کانادا‌ ‌‌، درآمد خلبان در کانادا و شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار خلبانی در کانادا را بررسی نماییم.

مهاجرت خلبان به کانادا

آن چه در این مقاله میخوانید

بازار کار خلبانی در کانادا

بازار کار خلبان در کانادا با کد شغلی «NOC 2271» از جمله مشاغلی است که در کشور کانادا برای اهداف مختلف استخدامی دارد. به طوری‌که خلبانان، مهندسان پرواز و مربیان پرواز در شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی، مدارس و آموزشگاه‌های مربوط به آموزش پرواز و دیگر اپراتورهای هواپیمایی توسط بخش‌های دولتی و خصوصی کشور کانادا استخدام می‌شوند. 

حمل هوایی کالا، سم‌پاشی محصولات، نقشه‌برداری هوایی و… از دیگر وظایفی است که در کشور کانادا به کمک خلبان‌ها انجام می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که بازار کار کل کشور کانادا، به‌خصوص در استان‌های حوزه آتلانتیک (نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد) این کشور برای خلبانان گرم است.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

عناوین شغلی خلبانی در کانادا

درآمد خلبانی در کانادا

خلبان‌ها یا کسانی‌که در زمینه هواپیما و پرواز آموزش دیده‌اند، می‌توانند عناوین شغلی متفاوتی در کشور کانادا داشته باشند که از جمله این عناوین شغلی می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

خلبان

خلبان‌ها افرادی هستند که می‌توانند با هواپیما و هلیکوپترهایی که در هدایت آن‌ها تخصص و مهارت دارند، پرواز کنند. خلبان‌ها می‌توانند امورات گسترده و متنوعی همچون حمل‌ونقل هوایی، نقشه‌برداری، مسافربری و… را به کمک هواپیما و هلیکوپترها انجام دهند.

کمک خلبان

کمک خلبان‌ها نیروهایی هستند که در تمام طول پرواز در کنار خلبان اصلی هواپیما می‌نشینند و برخی از امورات و مسئولیت‌های مربوط به پرواز مانند هدایت هواپیما، کنترل مسیر، امنیت پرواز و… را برعهده می‌گیرند.

خلبان امدادی

خلبان امدادی به خلبان‌هایی گفته می‌شود که هواپیما یا هلوکوپترهای امدادی را برای کمک‌رسانی و امدادرسانی پزشکان و پرستاران به مجروحان یا انتقال مجروحان به بیمارستان هدایت می‌کنند.

مهندس پرواز در کانادا

مهندسین پرواز، آن دسته از افراد ماهری هستند که به خلبانان در نظارت، عیب‌یابی و نگهداری از سیستم‌ هواپیماها و بازرسی‌های قبل و بعد از پرواز کمک می‌کنند.

مربی پرواز

 مربیان پرواز افرادی هستند که فنون و روش‌های پرواز را به دانش‌آموزان، دانشجویان و خلبانانی که دارای مجوز هستند، آموزش می‌دهند و نوعی معلم پرواز محسوب می‌شوند. موارد فوق از جمله عناوین اصلی شغل خلبانی در کشور کانادا هستند. افرادی که در زمینه پرواز با هواپیما و هلیکوپتر مهارت دارند، می‌توانند در چنین عناوین شغلی مشغول به فعالیت شوند.  

درآمد خلبانی در کانادا

حقوق خلبان در کانادا

یکی از موضوعات مهم در مهاجرت خلبان به کانادا، موضوع درآمد خلبان در کانادا است. باید توجه داشت که درآمد خلبان در کانادا به نوع استان یا شهری که در آن مشغول به کار می‌شوید، بستگی دارد. البته باز هم در استان‌های مختلف نیز نمی‌توان یک نرخ مشخص را به‌عنوان درآمد خلبان در کانادا در نظر گرفت. چراکه درآمد یک خلبان در این کشور به عوامل زیر بستگی دارد:

  • عنوان شغلی یا نوع وظیفه خلبان
  • ساعات کاری خلبان یا ساعات پرواز
  • درجه‌ی خلبان
  • تجربه خلبان
 

اما با توجه به اطلاعات، می‌توان متوجه شد که خلبان‌ها در این کشور حداقل ۱۹.۲۳ دلار در ساعت و حداکثر نیز ۷۴.۳۶ دلار در ساعت درآمد دارد. اما به‌صورت میانگین می‌تواند درآمد خلبان‌ها در استان‌های مختلف کشور کانادا را حدود ۴۳.۹۶ دلار به ازای هر ساعت ارزیابی کرد.

شرایط و الزامات مهاجرت خلبان به کانادا

استخدام خلبان در کانادا

برای مهاجرت خلبان به کانادا باید یک سری شرایط برای شخص متقاضی فراهم باشد تا بتواند در مقام یک خلبان وارد کشور کانادا شده و در این کشور مشغول به کار شود. از جمله شرایط و الزامات این امر می‌توان چنین مواردی را بیان کرد؟

سن خلبان

افرادی که بین 20 تا 35 سال سن دارند، شانس بیشتری برای مهاجرت خلبان به کانادا دارند. چراکه در این سن، توانایی کار در حداکثر قرار دارد. البته افراد با سن بالاتر هم می‌توانند به‌عنوان خلبان به کانادا مهاجرت کنند، اما برحسب نوع برنامه مهاجرتی، افرادی که سن آن‌ها در بازه‌ی نامبرده است، امتیاز بیشتری از این بخش برای مهاجرت خواهند گرفت.

تمکن مالی

منظور از تمکن مالی، اثبات توانایی مالی فرد برای زندگی در کشور کانادا است. این موضوع از روی گردش حساب چند ماه اخیر و موجودی حساب بانکی اشخاص متقاضی ارزیابی می‌شود که باید حداقل حدود 13000 دلار کانادا برای هر فرد باشد. البته با توجه به تغییرات دوره‌ای هزینه‌ها، ممکن است در زمان اقدام شما به مهاجرت، این مبلغ بالاتر باشد!

مدرک تحصیلی

تمام کردن دوره متوسطه و فارغ‌التحصیلی از یک مرکز آموزش خلبانی، پرواز یا هوانوردی از جمله مدارک لازم برای خلبانان برای مهاجرت به کشور کانادا است. البته در کنار آن باید مدرک دانشگاهی نیز ارائه شود.

مدرک زبان

خلبانان برای مهاجرت به کانادا باید مدرک آیلتس یا تافل با نمره بالا داشته باشند. درواقع با توجه به رده شغلی خلبانی در کشور کانادا، داشتن مدرک زبان برای این افراد ضرورت دارد.

سایر شرایط

در کنار شرایط  الزامات فوق، ممکن است به جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از یک کارفرمای کاناداییو شرایط دیگری نیز نیاز باشد که در زمان اقدام برای مهاجرت می‌توانید از آن‌ها باخبر شوید. اما موارد عنوان شده‌ی فوق جزو شرایط ضروری برای این امر هستند که در صورت تمایل به مهاجرت به کانادا باید آن‌ها را فراهم نمایید.

آگاهی از تمامی شرایط و الزامات مهاجرت خلبان به کانادا در زمان دقیق اقدام به مهاجرت خود می‌توانید از یک کارشناس مهاجرتی حرفه‌ای مشورت بگیرید تا شما را در جریان جدیدترین و به‌روزترین تغییرات در زمینه مهاجرت خلبان به کانادا قرار دهد.

نحوه اخذ ویزا کاری خلبانی در کانادا

برای اینکه بتوانید در کانادا به شغل خلبانی مشغول شوید، باید ویزای کاری این کشور را دریافت کنید. البته برای این کار باید یک برنامه مهاجرتی را انتخاب کنید. خلبانان می‌توانند به‌عنوان نیروی کار ماهر از طریق برنامه‌ی مهاجرتی جامع اکسپرس اینتری «Express Entry» امتیاز لازم برای مهاجرت به کانادا را کسب نمایند، همین طور میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله امتیازبندی مهاجرت به کانادا را در وبسایت ما مطالعه نمایید.

چراکه در این برنامه مهاجرتی، سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، تمکن مالی و… هر چیزی دارای امتیاز مختص به خود است. دیگر برنامه مهاجرتی برای این امر، استفاده از برنامه نیروی کار استانی «PNP» کانادا است که برحسب آن، هر استان برحسب نیازهای خود، نیروهای موردنظر خود را از بین متقاضیان خارجی انتخاب می‌کند!

حتما بخوانید : برنامه استانی کانادا

تفاوت خلبانی در ایران و کانادا

بازار کار خلبان در کانادا

تحصیل در رشته خلبانی در کشور کانادا، با امکانات بالا و کیفیت آموزشی فوق‌العاده در دسترس قرار دارد. دوره‌های خلبانی در شهر ونکوور کشور کانادا برگزار می‌شود. در این دوره‌، یکی از معتبرترین مجوزهای پرواز ارائه می‌شود. جالب است بدانید که شرکت در این دوره‌ها با داشتن حداقل مدرک دیپلم، امکان‌پذیر است. 

البته در صورت داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) در رشته‌های هوافضا، مهندسی و تکنیکال یا گذراندن دوره‌های بین‌المللی آموزش پرواز نیز، واجد شرایط شرکت در دوره‌های خلبانی در کانادا خواهید بود. البته نرخ دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا پایین‌تر است، همین موضوع کانادا را در مقایسه با سایر مقاصد برای تحصیل هوانوردی ارزان‌تر می‌کند. این در حالی است که تحصیل در رشته هوانوردی یا خلبانی در داخل ایران با چالش‌های زیادی همراه است. درواقع خود کنکور یک مشکل اساسی بر سر راه تحصیل در رشته موردعلاقه جوانان است.

مجوزهای لازم برای خلبانی در کانادا

برای مشغول شده به شغل خلبانی در کشور کانادا باید شخص یک سری مجوزهای لازم را داشته باشد. از جمله این مجوزها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • مدرک اتمام دوره متوسطه و مدرک فارغ‌التحصیلی از یک مرکز آموزش خلبانی، پرواز یا هوانوردی
  • مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج (در صورت نیاز)
  • مجوز خلبان تجاری یا مجوز خلبان حمل‌ونقل هوایی
  • مجوزهای مربوط به تأییدیه برای پرواز با انواع مختلف هواپیما
 

علاوه بر موارد فوق، مهندسان پرواز، نیاز به مجوز مهندسی پرواز دارند که توسط «Transport Canada» صادر می‌شود. البته در مشورت با کارشناس مهاجرتی خود می‌توانید از جزئیات مدارک و مجوزهای این بخش به‌صورت دقیق‌تر باخبر شده و برای اخذ آن‌ها برنامه‌ریزی نمایید.

بهترین استان‌های کانادا برای خلبانی

با توجه به اینکه استان‌های کانادا از نظر موقعیت‌های شغلی با هم تفاوت دارند، برخی از استان‌ها هم‌اینک و در سال‌های آینده برای برخی از مشاغل شرایط بهتری را ایجاد می‌کنند. در مورد شغل خلبانی در کانادا نیز می‌توان به ترتیب استان‌های زیر را مناسب در نظر گرفت:

  • استان آلبرتا
  • استان بریتیش کلمبیا
  • استان نیوفاندلند و لابرادور
  • استان نوناووت
  • استان یوکان
  • استان منیتوبا
  • قلمروهای شمال غربی
  • استان نوا اسکوشیا
  • استان انتاریو
  • استان کبک
  • استان ساسکاچوان
  • استان نیوبرانزویک
  • جزیره پرنس ادوارد
 

استان‌های فوق به ترتیب شرایط مناسب برای شغل خلبانی در کانادا را ایجاد کرده‌اند. بنابراین می‌توان در صورت استفاده از برنامه مهاجرتی استانی، استان‌های با اولویت بالاتر برای این شغل را انتخاب کرد، در ادامه پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت کاری به ساسکاچوان را حتما مطالعه نمایید.

حتما بخوانید : کار در تورنتو

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت از طریق خلبانی به کانادا

هزینه‌های موردنیاز برای مهاجرت از طریق خلبانی به کانادا به نوع برنامه مهاجرتی شخص بستگی دارد. این موضوع در مشورت با کارشناس مهاجرتی به‌صوتر دقیق قابل پیش‌بینی است. اما در اینجا می‌توان از جمله هزینه‌های لازم برای این امر به هزینه درخواست ویزای کاری، هزینه ترجمه مدارک هویتی و تحصیلی، مبلغ لازم برای تمکن مالی، هزینه کارشناس مهاجرتی و… اشاره کرد که فرد باید آن‌ها را به‌صورت جداگانه برای خود حساب کند تا به هزینه کلی مهاجرت خود به‌عنوان خلبان به کانادا پی ببرد.

مهارت‌ها و تخصص‌های شغلی موردنیاز برای خلبانی در کانادا

شغل خلبانی در کانادا

برای خلبان شدن و مشغول شدن به این حرفه در کشور کانادا، باید مهارت‌ها و تخصص‌های خاصی را داشته باشید که برخی از این مهارت‌ها و تخصص‌ها به قرار زیر است:

  • توانایی کار با تجهیزات و ماشین‌آلات تکنولوژیکی
  • توانایی استفاده از ابزار و تجهیزات تخصصی پرواز
  • توانایی راه‌اندازی و تعمیر تجهیزات، ماشین‌آلات و وسایل نقلیه هوایی
  • توانایی بهره‌برداری و استفاده از تجهیزات برقراری ارتباط از راه دور
  • تونایی بازرسی و آزمایش در زمینه پرواز و خلبانی
  • توانایی نظارت بر عملکرد موتور و سیستم‌های هواپیما در طول پرواز
  • توانایی انجام تعمیرات هنگام پرواز (همانند تعویض فیوزها، تنظیم ابزارها و ….)
  • توانایی انجام بازرسی‌های پس از پرواز
  • توانایی ارزیابی هواپیماهای جدید برای بررسی عملکرد آن‌ها
 

موارد فوق از جمله توانایی‌هایی است که یک خلبان با داشتن آن‌ها می‌تواند به‌عنوان یک خلبان حرفه‌ای فعالیت کند. هرچقدر توانایی‌های یک شخص در این حوزه بالاتر باشد، شانس بیشتری برای کار کردن و کسب درآمد بالاتر در کشور کانادا خواهد داشت.

امنیت شغلی خلبانی در کانادا

کشور کانادا از آن کشورهایی است که به امنیت شغلی کارکنان خود در هر بخش کاری، اهمیت زیادی می‌دهد. از این رو مهاجرت کاری به این کشور می‌تواند با امنیت بالایی همراه باشد که این امر شامل حال شغل خلبانی در کانادا نیز می‌شود. 

بنابراین خلبانان نیز مانند دیگر گروه‌های کاری، در صورت مشغول به کار شدن در کشور کانادا به‌صورت رسمی، شامل بیمه درمانی، مرخصی با حقوق، مرخصی استعلاجی و…. خواهند بود. همچنین در صورتی که یک خلبان شغل خود را در کانادا از دست بدهد، می‌توان از طریق دریافت بیمه بیکاری، همچنان در این کشور درآمد داشته باشد. نرخ پایه محاسبه بیمه بیکاری در کشور کانادا، حدود ۵۵ درصد از میانگین درآمد هفتگی شخص خواهد بود!

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شروع شغل خلبانی در کانادا از کجا شروع کنم؟

مهاجرت از طریق خلبانی به کانادا

خلبانی در کانادا مانند هر جای دیگر دنیا، جزو مشاغل پرهیجان محسوب می‌شود و به دانش و مهارت تخصصی در زمینه پرواز نیاز دارد. به همین خاطر این کشور به خلبان نیز مانند دیگر گروه‌های کاری نیاز دارد و خلبانان را از بین متقاضیان خارجی انتخاب می‌کند. اما کسی که می‌خواهد به‌عنوان خلبان، ویزای کاری کشور کانادا را بگیرد، باید شرایط و الزامات این مهاجرت را فراهم کند که در قسمت‌های قبل به آن‌ها پرداختیم. 

اما با توجه به این که جزئیات زیادی در برنامه‌های مهاجرتی مختلف وجود دارد، بهتر است شرایط خود را به کمک یک کارشناس مهاجرتی حرفه‌ای مورد ارزیابی قرار دهید تا دقیقاً بدانید که کجا هستید و باید چکار کنید تا به کانادا مهاجرت کنید. برای این منظور می‌توانید همین حالا از طریق شماره  ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳  با کارشناسان خبره ما در مؤسسه راهکارهای مثبت نیکان تماس بگیرید.

سولات متداول

درآمد خلبان در کشور کانادا، بسته به نوه استانی که در آن کار می‌کنید، حداقل ۱۹.۲۳ دلار در ساعت و حداکثر نیز ۷۴.۳۶ دلار در ساعت ارزیابی می‌شود.

خلبانان برای مهاجرت به کشورکانادا باید گواهی فارغ‌التحصلی از یک دانشگاه معتبر، گواهی گذراندن دوره‌های آموزش پرواز، مجوز پرواز، مدرک دیپلم، مدرک زبان و… را داشته باشند.

بله، خلبان‌ها می‌توانند با فراهم کردن شرایط موردنیاز، وارد خاک کانادا شده و در این کشور مشغول به کار شوند.

بله مهاجرت تحصیلی در رشته خلبانی به کانادا نیز امکان‌پذیر است.

بله، برای خلبان شدن در کانادا باید مدرک آیلتس یا تافل با نمره حداقل 6 ضرورت دارد.

برای مهاجرت خلبان به کانادا می‌توان از برنامه‌های مهاجرتی نیروی کار ماهر در طرح اکسپرس اینتری یا برنامه استانی کانادا استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید