رسته های شغلی ⌵

مهاجرت مهندس عمران به کانادا

حتما این سوال برای شما هم پیش اومده که مهاجرت مهندس عمران به کانادا قابل انجام است یا خیر! با اطمینان می‌توان گفت که مهندسی عمران در کانادا جزو شغل‌های پرتقاضا محسوب می‌شود. چراکه شهرهای جدید در این کشور درحال‌توسعه قرار داشته و به مهندسین عمران برای این توسعه زیرساخت‌های شهری و ساخت‌وساز خود نیاز دارند. درآمد مهندس عمران در کانادا نیز جزو درآمدهای بالا محسوب می‌شود.

پس اگر شما یک مهندس عمران هستید یا به تازگی می‌خواهید در این رشته تحصیل کنید، می‌توان گفت که کشور کانادا به شما احتیاج دارد یا خواهد داشت. سالانه مهندسین بسیاری از طریق طرح‌های مهاجرتی مختلف به کانادا می‌روند و ویزا کار کانادا را دریافت میکنند همچنین از مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند می‌شوند. اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، می‌توانید با ما همراه شوید، چراکه در ادامه قصد داریم به بررسی شرایط مهاجرت مهندس عمران به کانادا، بازار کار مهندسی عمران در کانادا و دیگر موارد پیرامون آن بپردازیم؛ همینطور برای مشاوره جهت مهاجرت مهندس عمران به کانادا میتوانید فرم ارزیابی مهاجرت ما را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شما را راهنمایی کنند.

مهندسی عمران در کانادا

آن چه در این مقاله میخوانید

بازار کار مهندسی عمران در کانادا

با توجه به توسعه اقتصادی بالایی که در سال‌های اخیر در کشور کانادا صورت گرفته، می‌توان گفت که نیاز به جذب مهندسان عمران در این کشور هرگز بیش از این نبوده است. کانادا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان در زمینه تقاضا برای جذب مهندسان ماهر در نظر گرفته می‌شود. به همین خاطر است که در حال حاضر مهندسین عمران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گروه مهندسان در کشور کانادا شناخته می‌شوند و تقاضای بالایی برای جذب آن‌ها در این کشور وجود دارد. 

کد شغلی مهندسی عمران برای مهاجرت به کانادا برابر با «NOC 2131» است. استخدام مهندس عمران در کانادا به نسبت سایر گروه‌های شغلی آسان‌تر است. به همین خاطر است که سالانه مهندسین عمران بسیاری از کشور ما به کانادا مهاجرت می‌کنند و می‌توانند در این کشور با شرایط مساعدی کار کرده و درآمدهای قابل توجهی داشته باشند. در یک کلام می‌توان گفت که بازار کار مهندسی عمران در کانادا بسیار داغ است.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

عناوین شغلی مهندسی عمران در کانادا

بازار کار مهندسی عمران در کانادا

شاید بتوان گفت که بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران، می‌تواند کشور کانادا باشد. مهندسی عمران در کانادا می‌تواند وظایف و عناوین شغلی مختلفی را در بر بگیرد. درواقع تمام مهندسان عمران فقط یک کار مشخص را انجام نمی‌دهند، بلکه می‌توانند مسئولیت‌های متفاوتی را اتخاذ کنند. از این رو در بازار کار مهندسی عمران در کانادا می‌توان عناوین شغلی زیر را مشاهده کرد:

  1. مهندسی عمران پل‌سازی
  2. مهندسی عمران پروژه در ساخت
  3. مهندسی عمران محیط زیست
  4. مهندسی عمران شهرداری
  5. مهندسی عمران سازه
  6. مهندسی عمران نقشه برداری
  7. مهندسی عمران ژئودتیک
  8. مهندسی عمران بزرگراه
  9. مهندسی عمران هیدرولیک
  10. مهندسی عمران فاضلاب
  11. مهندسی عمران حمل‌و‌نقل
  12. مهندسی عمران مدیریت آب
  13. مهندسی عمران ساختمان
  14. مهندسی عمران ژئوماتیک
  15. مهندسی عمران ترافیک

از بین موارد فوق، مهندسی عمران محیط زیست در کانادا در کنار سایر عناوین، طرفداران خاص خود را دارد. در هر صورت می‌بینید که مهندسی عمران در کانادا می‌تواند عناوین شغلی و مسئولیت‌های مختلف و متفاوتی را در بر بگیرد.

درآمد مهندس عمران در کانادا

درآمد مهندس عمران در کانادا

یکی از مهم‌ترین مسائل در استخدام مهندس عمران در کانادا، آگاهی از درآمد مهندس عمران در کانادا است. اما لازم است بدانید که سابقه کاری و مقدار مهارت مهندس عمران بر مقدار درآمد وی تأثیر مستقیم دارد. این تأثیر را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

درآمد مهندس عمران در کانادا بر اساس مهارت
مهندس عمران بی‌تجربه (مبتدی)حدود ۵۸۲۰۰ دلار در سال
مهندس عمران با دو سال تجربه کاریحدود ۸۰۳۰۰ دلار در سال
مهندس عمران با بیش از 5 سال تجربه کاریحدود ۱۱۴۰۰۰ دلار در سال
مهندس عمران با بیش از 20 سال تجربه کاریحدود ۱۶۰۰۰۰ دلار در سال
مهندس عمران با مدرک کارشناسیحدود ۸۰۳۰۰ دلار در سال
مهندس عمران با مدرک کارشناسی ارشدحدود ۱۴۷۰۰۰ دلار در سال

به‌صورت کلی می‌توان گفت که حقوق مهندس عمران در کانادا بین 25 الی 62 دلار در ساعت ارزیابی می‌شود. میانگین این عدد حدود 52 دلار در هر ساعت است. البته با این وجود باید استان محل کار فرد را نیز در نظر گرفت. درواقع درآمد مهندس عمران در کانادا در استان‌های مختلف این کشور با هم تفاوت دارد. در بیان مقدار درآمد مهندس عمران در کانادا به‌صورت ساعتی برای استان‌های مختلف می‌توان به جدول زیر توجه کرد:

درآمد مهندس عمران در هر استان کانادا
استان آلبرتا۷۰.۰۰۰ دلار
استان بریتیش کلمبیا۶۴.۰۰۰ دلار
استان مانیتوبا۵۶.۰۰۰ دلار
استان نیوبرونزویک۵۴.۰۰۰ دلار
استان نیوفاندلند و لابرادور۶۰.۰۰۰ دلار
استان نووا اسکاشیا۵۳.۰۰۰ دلار
جزیره پرنس ادوارد۴۰.۰۰۰ دلار
استان کبک۵۳.۰۰۰ دلار
استان ساسکاچوان۶۲.۰۰۰ دلار

هر استان در کشور کانادا، برحسب سطح زندگی، هزینه‌ها و دیگر فاکتورهای موجود، می‌تواند درآمد متفاوتی برای مهندسین عمران داشته باشد. بنابراین شما می‌توانید برحسب شرایط خود، استان مناسبی برای فعالیت خود در نظر بگیرید.

جست‌وجوی شغل مهندسی عمران در کانادا

مهندسان عمران می‌توانند از طریق روش‌های مختلف در کانادا به جست‌وجوی کار بپردازند. آن‌ها می‌توانند در شبکه‌های آنلاین مانند «Indeed»، «Monster» و «LinkedIn» جست‌وجو کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با آژانس‌های استخدامی که در مشاغل مهندسی تخصص دارند تماس بگیرند. گزینه دیگر، شرکت در نمایشگاه‌های کار و رویدادهای شبکه است. این رویدادها فرصتی برای ملاقات با کارفرمایان بالقوه و یادگیری در مورد فرصت‌های شغلی فراهم می‌کنند. 

اما با وجود تمام این امکان‌ها، ممکن است پیدا کردن کار در کانادا، به‌خصوص اگر خارج از کانادا باشید، کار نسبتاً دشواری باشد. به همین خاطر بیشتر افراد برای این منظور برای مشاوره به مؤسسه‌های مهاجرتی مراجعه می‌کنند. مؤسسه کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان در این امر به خوبی خدمت‌رسانی کرده است و می‌تواند راهنمای شما نیز برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب برای مهندسی عمران در کانادا باشد!

روش های مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی عمران

مهاجرت از طریق مهندسی عمران به کانادا

با توجه به اینکه بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران، می‌تواند کشور کانادا باشد، چندین روش مهاجرتی پیش روی مهندسین عمران برای کار در کانادا وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان برنامه‌های زیر را نام برد:

فدرال اسکیل ورکر «Skilled Worker»

برنامه اسکیل ورکر کانادا یا کارگر ماهر فدرال یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که واجد شرایط بودن افراد را براساس سن، تحصیلات، مهارت زبان، تجربه کاری، سازگاری و… ارزیابی می‌کند.

مهاجرت استانی«PNP»

برنامه نامزدهای استانی کانادا به استان‌ها این امکان را می‌دهد تا افرادی را که نیازهای خاص بازار کار آن‌ها را برآورده می‌کنند، از بین متقاضیان خارجی پیدا کرده و استخدام کنند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صفر تا صد مهاجرت از طریق برنامه استانی به کانادا را در وبسایت ما مطالعه نمایید.

جاب آفر «Job Offer»

جاب آفر به‌معنای پیشنهاد شغلی است. مهندسین عمرانی که یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت یا کارفرمای کانادایی داشته باشند، می‌توانند از این طریق آسان‌تر به کانادا مهاجرت کنند.

انتخاب روش و برنامه مناسب برای مهندسی رشته عمران در کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو بهتر است در هنگام انتخاب روش، حتماً از یک کارشناس مهاجرتی حرفه‌ای مشورت بگیرید.

شرایط استخدام مهندس عمران در کانادا

استخدام مهندس عمران در کانادا

مهندسان عمران در کانادا توسط قوانین و مقررات استخدامی محافظت می‌شوند. آن‌ها حق دستمزد عادلانه، شرایط کار ایمن و رفتار برابر دارند. مهندسان عمران در کانادا از مزایایی همچون بیمه درمانی، مرخصی با حقوق و مرخصی استعلاجی برخوردارند. برای بهره‌گیری از این مزایا، باید شرایط لازم برای مهاجرت کاری به کانادا را داشته باشید که از جمله این شرایط می‌توان گزینه‌های زیر را نام برد:

  • اثبات تمکن مالی (توانایی مالی)
  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر (کارشناسی به بالا)
  • داشتن مدرک زبان (زبان فرانسوی یا انگلیسی)

موارد فوق از جمله شرایط اصلی و اولیه‌ای است که برای مهاجرت مهندسین عمران به کانادا نیاز است. در صورت نداشتن این شرایط، باید آن‌ها را برای خود فراهم کنید. برای مثال، اگر شما یک مهندس عمران هستید و مدرک معتبر دارید اما توانایی زبان شما محدود است، باید برای تقویت زبان و دریافت مدرک آن نیز اقدام نمایید.

بهترین شهر کانادا برای مهندسین عمران

همان‌طور که تا به اینجا اشاره شد، مهندسی عمران حرفه‌ای است که در کانادا بسیار مورد توجه بوده و تقاضا برای متخصصان ماهر آن در حال افزایش است. این صنعت مسئولیت طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت‌هایی همچون ساختمان‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، سیستم‌های آب و… را بر عهده دارد. وقتی صحبت از بهترین شهر کانادا برای مهندسان عمران می‌شود، باید چندین فاکتور از جمله فرصت‌های شغلی، هزینه زندگی و کیفیت زندگی را در نظر گرفت.

با تمام این اوصاف، می‌توان متوجه شد که بهترین شهر کانادا برای مهندسان عمران، شهر تورنتو «Toronto» است. تورنتو بزرگترین شهر کانادا بوده و صنعت مهندسی عمران پر رونقی دارد. این شهر خانه چندین شرکت مهندسی از جمله «GHD»، «Stantec»و «WSP» است. این شرکت‌ها طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی را برای مهندسان عمران از جمله نقش‌های طراحی، ساخت و ساز و مدیریت پروژه ارائه می‌دهند؛ در ادامه باید به شما بگوییم که پس از مطالعه این بخش مقاله کار در تورنتو را در وبسایت ما مطالعه نمایید.

در حالی که هزینه زندگی در تورنتو بالاتر از سایر شهرهای کانادا است، حقوق و فرصت‌های شغلی بالای آن، این شهر را به سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای شغل شما تبدیل می‌کند. از دیگر شهرهای مناسب برای مهندسان عمران در کانادا علاوه بر شهر تورنتو می‌توان شهرهای زیر را نام برد:

  • ونکوور «Vancouver»
  • اتاوا «Ottawa»
  • مونترال «Montreal»
  • ادمونتون «Edmonton»
  • کلگری «Calgary»
  • میسیساگا «Mississauga»

مدارک لازم برای مهاجرت مهندس عمران به کانادا

مهندسان عمران قبل از مهاجرت به کانادا باید مدارک خاصی را دریافت کنند. اولین قدم ارزیابی واجد شرایط بودن آن‌ها برای مهاجرت است. معیارهای واجد شرایط بودن شامل سن، تحصیلات، مهارت زبان، تجربه کاری و سازگاری است. مهندسان عمران باید مدارک تحصیلی خود را ارائه دهند. مدرک باید از یک مؤسسه معتبر باشد. مهندسان عمران همچنین باید نتیجه آزمون زبان را از یک آژانس مورد تأیید مانند سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) یا برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) ارائه دهند. حداقل نمره زبان مورد نیاز برای مهاجرت بر اساس سطح معیار زبان کانادایی (CLB) است. به‌صورت کلی مدارک لازم برای این امر شامل موارد زیر است:

  • مدارک هویتی ترجمه شده
  • گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار)
  • مدرک ترجمه شده‌ی معتبر
  • جاب آفر
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
 

موارد فوق از جمله مدارک لازم برای مهاجرت مهندسین عمران به کانادا هستند. متقاضیان باید تلاش کنند تا این مدارک را در اسرع وقت فراهم کنند تا در مسیر مهاجرت آن‌ها وقفه ایجاد نشود، در ادامه پیشنهاد میکنیم که برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه امتیازبندی برای مهاجرت به کانادا حتما مقاله امتیازبندی مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید.

مجوز لازم برای کار در کانادا به عنوان مهندس عمران

شرایط شغل مهندسی عمران در کانادا

مهندسان عمران که می‌خواهند در کانادا کار کنند باید مجوز کار را دریافت کنند. دو نوع مجوز کار وجود دارد:

  • مجوز کار مخصوص کارفرما «Employer-Specific»
  • مجوز کار آزاد «Open work Permits»
  •  

مجوزهای کاری مخصوص کارفرما برای افرادی صادر می شود که از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری دارند. مجوزهای کار آزاد به افراد اجازه می‌دهد تا برای هر کارفرمای کانادایی کار کنند. برای دریافت مجوز کار، مهندسان عمران باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی، ارزیابی تاثیر مثبت بر بازار کار (LMIA) و مدرکی دال بر صلاحیت خود ارائه دهند. برای آگاهی از چگونگی اخذ این مجوزها باید مشاوره مهاجرتی حرفه‌ای دریافت کرد! همچنین میتوانید مقاله ورک پرمیت کانادا (Work Permit) را در وبسایت ما مطالعه نمایید تا با شرایط مجوز کار کانادا آشنا شوید.

مهارت‌های مورد نیاز برای کار مهندسی عمران در کانادا

برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران در کانادا، باید مدرک مهندسی عمران از یک دانشگاه معتبر داشته باشید. بسته به جایی که قصد دارید کار کنید، ممکن است نیاز به دریافت مجوز از یک انجمن مهندسی استانی یا منطقه‌ای نیز داشته باشید. مهندسان عمران در کانادا برای موفقیت در حرفه خود باید مهارت‌های خاصی داشته باشند. آن‌ها باید مهارت‌های ارتباطی عالی (چه نوشتاری و چه کلامی) داشته باشند. 

ایشان همچنین باید مهارت حل مسئله قوی و توانایی کار در یک محیط تیمی داشته باشند. علاوه بر این، مهندسان عمران در کانادا باید از کدها و استانداردهای کانادا اطلاع داشته باشند. انجمن استانداردهای کانادا (CSA) و شورای تحقیقات ملی کانادا (NRCC) کدها و استانداردهای مرتبط با مهندسی عمران را توسعه و حفظ می‌کنند. مهندسان عمران باید با این کدها و استانداردها آشنا باشند تا اطمینان حاصل کنند که کار آن‌ها با الزامات قانونی مطابقت دارد!

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت مهندس عمران به کانادا

هزینه مهاجرت کاری مهندس عمران به کانادا به موارد بسیاری بستگی دارد. درواقع هزینه مهاجرت به کانادا برای عنوان مهندس عمران بسته به برنامه مهاجرتی و شرایط فرد متفاوت است. این هزینه شامل هزینه آزمون‌های زبان، ارزیابی مدارک تحصیلی، درخواست‌های مهاجرت و سفر می‌شود. 

به عنوان مثال، هزینه آزمون آیلتس تقریباً 300 دلار کانادا است و هزینه ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) نیز تقریباً همین مقدار است. هزینه درخواست مهاجرت برای برنامه کارگر ماهر فدرال 1325 دلار کانادا و حق اقامت دائم است. هزینه سفر نیز به موقعیت مکانی و نحوه حمل‌و‌نقل فرد بستگی دارد. البته شخص باید هزینه ترجمه مدارک، مشاوره مهاجرتی و… نیز به هزینه‌های درخواست اضافه کند تا بتواند کل هزینه موردنیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی عمران را ارزیابی نماید!

چشم‌انداز شغل مهندس عمران در کانادا

چشم‌انداز شغل مهندس عمران در کانادا برای سال‌های آینده چندان مشخص نیست، اما از روی اقتصاد فعلی مطلوب این کشور می‌توان متوجه شد که زیرساخت‌های در حال ارائه، فضای عمران برای فعالیت مهندسین در سال‌های آینده را نیز فراهم می‌کند!

امنیت شغلی مهندس عمران در کانادا

مشاغل کانادایی از امنیت و آرامش کافی برای کارمندان آن برخوردارند. مهندسین عمران در کانادا نیز از این امنیت برخوردار بوده و حتی در صورتی که به هر دلیلی شغل خود را از دست بدهند، درآمد خود را از دست نخواهند داد. چراکه نرخ پایه برای محاسبه بیمه بیکاری در این کشور، ۵۵% میانگین درآمد هفتگی شخص خواهد بود. کسی که در کانادا مشغول به کار می‌شود، از تمام مزایای کاری این کشور بهره‌مند خواهد شد. بیشتر شاغلان این کشور از آرامش شغلی خود رضایت دارند.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شروع شغل مهندسی عمران در کانادا از کجا شروع کنم؟

کشور کانادا یک گزینه عالی برای مهندسان عمران است که به دنبال فرصت‌های جدید هستند. این کشور دارای بازار کار با ثبات، استاندارد زندگی بالا و فرهنگ استقبال است. اما مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس عمران نیازمند تلاش و آمادگی قابل توجهی است. لازم است قبل از اقدام به تحقیق در مورد صنعت، مدارک لازم و فرآیند مهاجرت به طور کامل تحقیق کنید. 

اگر قصد مهاجرت به کانادا به‌عنوان مهندس عمران را دارید، توصیه می‌کنیم از یک مشاور مهاجرتی واجد شرایط مشاوره بگیرید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا روند مهاجرت را راحت‌تر طی کرده و اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط لازم را برآورده می‌کنید. برای این منظور می‌توان از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ با مشاورین «مؤسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان» ارتباط بگیرید.

سولات متداول

درآمد مهندس عمران در کانادا بین 25 تا نهایتاً 70 دلار در ساعت است.

مراکز شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو، ونکوور و کلگری برای مهاجرت مهندسین عمران به کانادا شرایط بهتری دارند.

بله، کشور کانادا تقاضای بسیاری برای جذب مهندسین عمران دارد.

بله، بیشتر برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای مهندسین عمران، به جاب آفر کانادایی نیاز دارند.

بسته به نوع برنامه مهاجرتی، مهندسین عمران می‌توانند خانواده خود را نیز با خود ببرند.

مراکز شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو، ونکوور و کلگری برای مهاجرت مهندسین عمران به کانادا شرایط بهتری دارند.

بله، مهندسین عمران در این کشور از بیمه درمانی، مرخصی باحقوق، بیمه بیکاری و…. برخوردارند.

برای مهاجرت به کانادا برای شغل مهندسی عمران باید پس از مطالعه مطالب مرتبط با این موضوع، برای دریافت مشاوره مهاجرتی به مؤسسات مشاوره مهاجرتی کانادا مراجعه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید