رسته های شغلی ⌵

مهاجرت روانشناس به کانادا

مهاجرت روانشناس به کانادا راهی ساده و آسان است چون که روانشناسی، از مشاغلی است که در ۱۱ استان و ایالت‌های کانادا بسیار پر تقاضا است و همین موضوع، آمار مهاجرت روانشناس به کانادا را افزایش داده است. یکی از بهترین روش‌هایی که روانشناسان می‌توانند از آن برای مهاجرت کاری به کانادا و اخذ اقامت دائم کشور کانادا استفاده کنند، ویزای اسکیل ورکر کانادا  است.

برنامه‌ی اسکیل ورکر کانادا مناسب افرادی است که قصد دارند از طریق تخصص و مهارت شغلی خود و به عنوان یک نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت کنند، اقامت دائم و در ادامه، پاسپورت این کشور را دریافت کنند. در این مقاله به طور کامل، به راه و روش‌ها، شرایط و هزینه‌های مهاجرت روانشناس به کشور کانادا می‌پردازیم.

پس اگر شما نیز در شغل روانشناسی فعال هستید و تخصص و تجربه‌ی کافی و قصد مهاجرت به کانادا از طریق شغل خود را دارید، تا انتهای این مقاله،‌ همراه ما باشید.

آن چه در این مقاله میخوانید

شغل روانشناسی در کانادا

پیش‌بینی می‌شود که اشتغال کلی روان‌شناسان از سال 2021 تا 2031 رشدی به میزان 6 درصد را تجربه کند. به طور متوسط در طول یک دهه، سالانه 14100 فرصت برای روانشناسان پیش‌بینی می‌شود، نتیجه میگیریم این شغل برای مهاجرت روانشناس به کانادا فرصت طلایی است.همچنین باید در نظر داشت که شغل روانشناسی در کانادا جز بهترین شغل برای زنان در کانادا به حساب می‌آید.

همچنین، همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، روانشناسی، از مشاغلی است که در ۱۱ استان و ایالت‌های کانادا، تقاضای بسیار بالایی دارد و درواقع، می‌توان گفت کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل روانشناسی و مشغول به کار شدن در این زمینه است؛ چرا که این کشور فرصت‌هایی برای آموزش با کیفیت و استاندارد بالا و همچنین حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

نرخ بیکاری روانشناسان در کانادا در 15 سال گذشته تنها 4 الی 6 درصد بوده، همچنین روانشناسی، همواره در میان 100 شغل برتر در کانادا بوده است. بنابراین، نیازی به گفتن ندارد که روانشناسان، خیلی راحت می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند و در این کشور مشغول به کار شوند.

ما در بخش زیر، جدولی از حوزه‌های مختلف روانشناسی که برای مهاجرت روانشناس به کانادا مفید است، تهیه کرده‌ایم:

ناک شغلی روانشناسی4151
روان‌شناسان اعصابروان‌شناس کودک
روان‌شناس شغلیروان‌شناس بالینی
مشاور سلامت روانروان‌شناسی رفتاری
هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

بازار کار روانشناسی در کانادا

برای مهاجرت روانشناس به کانادا باید این را در نظر گرفت که شغل روانشناسی در کانادا، علاوه‌بر تقاضای بالایی که دارد، یکی از مشاغل پردرآمد کانادا نیز است، درنتیجه بازار کار روانشناسی در کانادا بسیار مناسب است، به طور میانگین درآمد روانشناس در کانادا حدود 99 هزار و 392 دلار در سال است و حتی روانشناسانی که تجربه‌ و تخصص بیشتری دارند، حدود 124 هزار و 439 دلار در سال، به طور متوسط، درآمد کسب می‌کنند.

ما جدولی از درآمد روانشناس در کانادا برای استان‌های مختلف این کشور تهیه کرده‌ایم که آن را در بخش زیر مشاهده می‌کنید:

استانمتوسط درآمد روانشناس در کانادا برای هر استان
انتاریو114،738 هزار دلار در سال
آلبرتا107،738 هزار دلار در سال
نوا اسکوشیا106،899 هزار دلار در سال
بریتیش کلمبیا98،964 هزار دلار در سال
ساسکاچوان89،470 هزار دلار در سال
نیو برانزویک80،158 هزار دلار در سال

درآمد روانشناس در کانادا بر اساس رشته

از آنجایی که روانشناسی زیرشاخه‌های مختلفی دارد و درآمد هرکدام با یکدیگر متفاوت است، درآمد رشته‌های مختلف روانشناسی را نیز به طور میانگین، در یک جدول قرار داده‌ایم که این جدول را در قسمت زیر مشاهده می‌کنید:

حوزه‌ی روانشناسیمتوسط درآمد در سال
روان‌شناس بالینی101،527 هزار دلار در سال
روان‌شناسان اعصاب79،180 هزار دلار در سال
روان‌شناس شغلی71،282 هزار دلار در سال
مشاور سلامت روان70،575 هزار دلار در سال
روان‌شناس کودک97،851 هزار دلار در سال
روان‌شناسی رفتاری92،138 هزار دلار در سال

همچنین، جهت تکمیل‌ اطلاعات شما، از درآمد روانشناس در کانادا به طور ساعتی نیز ، جدولی تهیه کرده‌ایم:

حوزه‌ی روانشناسیمتوسط درآمد در ساعت
روان‌شناس بالینی52.07 دلار در ساعت
روان‌شناسان اعصاب40.61 دلار در ساعت
روان‌شناس شغلی36.56 دلار در ساعت
مشاور سلامت روان36.19 دلار در ساعت
روان‌شناس کودک50.18 دلار در ساعت
روان‌شناسی رفتاری 47.25 دلار در ساعت

عناوین شغل برای مهاجرت روانشناس به کانادا

علاوه بر حوزه‌هایی که در جدول بالا مشاهده کردید، عناوین دیگری نیز برای مهاجرت روانشناس به کانادا وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • روانشناس اصلاح رفتار
  • زیست روانشناس
  • رفتارگرا
  • روانشناس جامعه
  • روانشناس مشاوره
  • روانشناس رشد
  • روانشناس تربیتی
  • روانشناس تجربی
  • روانشناس قانونی
  • روانشناس رشد انسانی
  • روانشناس صنعتی
  • کاردان روانشناسی
  • روانشناس کارآموز
  • عصب روانشناس
  • روانشناس سازمانی
  • روانشناس فیزیولوژیک
  • روانشناس ورزشی
  • روانشناس پژوهشی
  • روانشناس مدرسه
  • روانشناس اجتماعی

روش‌های مهاجرت روانشناس به کانادا

راه و روش‌های مختلفی برای مهاجرت روانشناس به کانادا وجود دارد که در این بخش، به دوتا از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت روانشناس به کانادا اشاره کرده‌ و آن را شرح داده‌ایم:

استانی

روش مهاجرت استانی یا همان pnp کانادا، یکی از روش‌های اخذ اقامت کانادا و زندگی و کار در استان دل‌بخواه کانادا است.

زمانی که یک فرد متقاضی مهاجرت، کار و زندگی در یکی از استان‌های کانادا باشد، اگر شرایط و معیارهای مهاجرت به آن استان را دارا باشد، می‌تواند از طریق این روش به آن استان نقل مکان کرده و اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کند.

همین طور ما درمقاله‌ای به طور مفصل راجع به برنامه استانی کانادا صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد میکنیم آن را حتما بخوانید.

اکسپرس

اکسپرس انتری (Express Entry)  یا E.E یکی از سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور برای متخصصین و افراد صاحب مهارت و تجربه در یک حوزه‌ی خاص است. این روش، برنامه‌ای است که از سال 2015 به اجرا درآمد تا بدین وسیله، افراد واجد شرایط که نیروی کار ماهر و با تجربه هستند، بتوانند با سرعت بالاتر و شرایط آسان‌تری، موفق به دریافت ویزا و اخذ اقامت دائم کانادا شوند.

برای اطلاع از شرایط و هزینه‌های این روش میتوانید مقاله اکسپرس‌ اینتری کانادا را مطالعه نمایید.

شرایط استخدام و مهاجرت روانشناس به کانادا

مهاجرت روانشناس به کانادا، شرایط خاص خود را دارد؛ به طور مثال، شما باید دارای مدرک تحصیلی مورد نظر و یا سوابق شغلی کافی باشید.

ما جدولی از شرایط لازم مهاجرت پرستار به کانادا تهیه کرده‌ایم که این جدول را در قسمت زیر مشاهده می‌نمایید:

شرایط مهاجرت روانشناس به کانادا
شرایط سنی۱۸ الی ۴۶ سال
سابقه‌ی کاری مرتبطحداقل یک سال به صورت تمام وقت
حداقل مدرک تحصیلیمدرک دکترا برای جزیره پرنس ادوارد، کبک، انتاریو، منیتوبا، بریتیش کلمبیا
و مدرک کارشناسی ارشد برای نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، ساسکاچوان، آلبرتا، مناطق شمال غربی و نوناووت
مدارک زبانداشتن حداقل CLB 7 یا بالاتر (زبان اول)
جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی (در صورت وجود)پیشنهاد شغلی تمام وقت از کارفرمای کانادایی برای حداقل یک سال

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پیشنهاد شغلی می‌توانید مقاله جاب آفر کانادا را بخوانید.

در نظر داشته باشید که برای مهاجرت روانشناس به هر کدام از استان‌های کشور کانادا، شرایطی وجود دارد که این شرایط، بسته به استان مقصد، متفاوت هستند.

این شرایط عبارتند از:

۱. تفاوت در حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز

همانطور که در جدول اشاره کردیم، برای جزیره پرنس ادوارد، کبک، انتاریو، منیتوبا، بریتیش کلمبیا، مدرک دکترای روانشناسی نیاز است و برای نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، ساسکاچوان، آلبرتا، مناطق شمال غربی و نوناووت، حداقل مدرک تحصیلی لازم، کارشناسی ارشد در رشته‌ی روانشناسی است.

۲. قبولی در آزمون

قبولی در آزمون کتبی تمرین حرفه‌ای روانشناسان (Examination for Professional Practice in Psychology) یا همان eppp، برای اکثر استان‌های کانادا الزامی است.

۳. مصاحبه

در برخی استان‌ها، شرکت در آزمون‌های شفاهی و مصاحبه الزامی است.

۴. عضویت در انجمن

عضویت در انجمن حرفه‌ای استانی برای روانشناسان در تمام استان‌های کانادا به ویژه در مناطق شمال غربی و نوناووت اجباری است.

مجوز لازم برای مهاجرت روانشناس به کانادا

علاوه‌بر مدارک تحصیلی و مدارک زبانی که باید ارائه دهید، به عنوان یک روانشناس در کانادا باید مجوزی دریافت کنید که اغلب شامل یک دوره‌ی کارآموزی، قبولی در چند آزمون و در برخی موارد، گذراندن دوره‌هایی برای به‌روز کردن اطلاعات و تجارب با پژوهشات و مستندات جدید است. بر اساس اطلاعاتی که در قسمت های بالا دادیم، برای مهاجرت روانشناس به کانادا، قبولی در آزمون کتبی تمرین حرفه‌ای روانشناسان اجباری است.

آزمون EPPP

EPPP  آزمونی است که توسط انجمن روانشناسی دانشگاهی و استانی ایجاد شده است. این آزمون توسط استان‌ها و ایالات کانادا و ایالات متحده‌ی آمریکا جهت ارزیابی و سنجش متخصصانی که خدمات ارائه می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این آزمون شامل 225 سوال چند گزینه‌ای است و در حدود 4 ساعت، برگزار می‌شود و دارای چند بخش است که شامل:  بیولوژیکی، شناختی- عاطفی، اجتماعی- فرهنگی، رفتار، رشد و توسعه، تشخیص و ارزیابی، درمان و نظارت، آمار و روش تحقیق، اخلاق حرفه‌ای و مسائل حقوقی است.

افراد باید برای کسب نمره‌ی قبولی EPPP، به 70 درصد سوالات پاسخ دهند. البته برخی از ایالت‌ها و استان‌ها می‌توانند شرایط و امتیاز متفاوتی را در نظر بگیرند.

مجوز استانی

همانطور که گفته شد، هر استان و یا ایالت، شرایط خاص خود را برای پذیرش و مهاجرت روانشناس به کانادا دارد.

به همین منظور ما لیستی از استان‌های کشور کانادا به همراه مجوز مورد نیاز برای مهاجرت روانشناس به کانادا تهیه کردیم که این لیست را در قسمت زیر مشاهده می‌فرمایید:

:

 

جست‌وجوی شغل روانشناسی در کانادا

پیش‌تر اشاره کردیم که روانشناسی در کانادا، از مشاغل پر تقاضا است. از چشم هیچکس نیز پوشیده نیست که کانادا با کمبود شدید نیروی کار ماهر مواجه است، این بدان معناست که بازار کار روانشناسی در کانادا بسیار مناسب است. در نتیجه، پیدا کردن شغل روانشناسی در کانادا و مهاجرت کاری روانشناس به کانادا، بسیار راحت و سریع است. ما چند روش را شرح داده‌ایم که روانشناسان می‌توانند از طریق آن، مشاغل مربوط به رشته‌ی خود را پیدا کرده و به کانادا مهاجرت کنند. راه‌هایی که پیدا کردن شغل و مهاجرت روانشناس به کانادا را آسان‌تر می‌کنند عبارتند از:

وبسایت و اپلیکیشن کاریابی indeed برای مهاجرت روانشناس به کانادا

این وبسایت که یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین وبسایت‌های کاریابی است، پیدا کردن شغل را بسیار آسان‌تر کرده. این وبسایت اپلیکیشن خود را نیز دارد و شما با استفاده از هردوی آن‌ها، می‌توانید پروفایل و رزومه‌ی خود را بسازید و مشاغل مرتبط را به همراه محل، شرح شغلی، حقوق و تمامی موارد مربوط به مهاجرت روانشناس به کانادا بیابید. 

هنگامی که شغل مناسب و همخوان با شرایط خود را پیدا کردید، می‌توانید به کارفرما رزومه ارسال کنید و در صورت تایید اطلاعاتتان، با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

اپلیکیشن Linkedin برای پیدا کردن شغل روانشناسی در کانادا

فرض کنید یک اپلیکیشن مانند اینستاگرام وجود دارد که در آن، خبری از محتوا و مطالب نامعتبر نیست و حواستان را پرت نمی‌کند. در این اپلیکیشن می‌توانید پروفایل کاری خود را به همراه تجارب کاری خود بسازید(دقیقا مانند رزومه) و شرکت‌ها و نیازمندی‌های آن‌هارا ببینید و در صورت همخوانی با شرایط و معیارهای خود، برای مهاجرت از طریق روانشناسی به کانادا، درخواست همکاری ثبت نمایید. همچنین می‌توانید با افراد مختلف در حوزه‌های شغلی مرتبط یا غیر مرتبط ارتباط برقرار کنید و به مطالب مفیدی دسترسی داشته باشید.

موسسات معتبر کاریابی برای مهاجرت روانشناس به کانادا

یکی دیگر از راه‌های پیدا کردن شغل و مهاجرت روانشناس به کانادا، پیدا کردن شغل و مهاجرت از طریق موسسات کاریابی معتبر است. این موسسات با ارتباطاتی که با کارفرماها و محیط‌های کاری بین‌المللی دارند، می‌توانند شغل مناسب شما را در کم‌ترین زمان پیدا کرده و اقامت کاری شما را اخذ نمایند. 

توجه داشته باشید که هر موسسه‌ای معتبر نیست، هر پیشنهاد شغلی واقعی و معتبر نیست و هر کارفرمایی، صلاحیت و مجوزات لازم برای استخدام نیروی کار خارجی را ندارد! پس باید در این زمینه تحقیق بسیاری انجام دهید و موسسه‌ی معتبری را پیدا کنید که مجوزات و تخصص لازم را داشته باشد و از اعتبار و معتمد بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

موسسه‌ی کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان، با داشتن مجوزات قانونی و سابقه‌ی درخشان، می‌تواند یاور معتمد شما در مسیر مهاجرت روانشناس به کانادا باشد. تنها کافی است با مشاوران مجرب و حاذق موسسه‌ی کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان تماس حاصل فرمایید تا در سریع‌ترین زمان و راحت‌ترین روش ممکن، اقامت کشور کانادا را کسب کرده و در این کشور فوق‌العاده، مشغول به کار شوید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شروع شغل روانشناسی در کانادا، ‌از کجا شروع کنیم؟

اگر روانشناس هستید و شرایط و معیارهای لازم برای مهاجرت به کانادا و مشغول به کار شدن به عنوان یک روانشناس را دارید، هرچه سریع‌تر از این فرصت طلایی استفاده کرده و به کانادا مهاجرت کنید. 

اگر به دنبال یک موسسه‌ی مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی معتمد و مجرب هستید، موسسه‌ی کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان، با داشتن مجوزات قانونی و سابقه‌ی درخشان، می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما در این مسیر باشد. تنها کافی است با شماره‌ی ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳، تماس حاصل فرموده و از مشاوران حاذق موسسه، کمک بگیرید.

سولات متداول

خیر، مهارت در زبان انگلیسی فاکتور اصلی برای مهاجرت روانشناسان به کانادا است.

به طور میانگین، روانشناسان در کانادا، حدود 99 هزار و 392 دلار در سال درآمد دارند و حتی روانشناسانی که تجربه‌ و تخصص بیشتری دارند، حدود 124 هزار و 439 دلار در سال، به طور متوسط، درآمد کسب می‌کنند.

با توجه به استان انتخابی، مدرک تحصیلی می‌تواند متغیر باشد، برای برخی استان‌ها مدرک دکتری و برخی استان‌ها مدرک کارشناسی ارشد لازم است.

بله، درواقع این روش یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا است.

به طور کلی، برنامه اکسپرس انتری و ویزای نیروی کار ماهر استانی بهترین راه برای مهاجرت روانشناس به کانادا است.

با توجه به آن که شغل روانشناسی در کانادا، شغلی است که به طور مداوم در حال رشد بوده و تقاضا برای این شغل بالا است، بازار کار روانشناسی در کانادا بسیار مناسب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید