رسته های شغلی ⌵

مهاجرت به قطر 2024

مهاجرت به قطر به عنوان کشوری که استانداردهای بالایی دارد، روز به روز در حال افزایش است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قطر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا در حوزه خلیج فارس شناخته می‌شود و سالانه مهاجران متعددی برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره روانه این کشور می‌گردند. مزایای مهاجرت به قطر یکی دیگر از علل اصلی جذابیت این کشور برای مهاجران محسوب می‌شود. شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که انواع روش های مهاجرت به قطر چیست و یا هزینه مهاجرت به قطر چقدر است؟ در این مطلب قصد داریم تا به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت و نحوه اقامت در قطر پاسخ دهیم.

آن چه در این مقاله میخوانید

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت
کلیک کنید

انواع روش های مهاجرت به قطر

مهاجرت به قطر

این فرصت در اختیارتان قرار دارد تا بتوانید با روش‌های مختلفی به قطر مهاجرت کنید. در ادامه، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور پرتقاضا را بررسی می‌کنیم:

مهاجرت تحصیلی به قطر

مهاجرت تحصیلی یکی از انواع روش های مهاجرت به قطر است که می‌توانید از این طرق ویزای تحصیلی دریافت کنید. برای تحصیل در قطر باید از یک دانشگاه معتبر این کشور پذیرش بگیرید و دارای مدرک زبان و مدرک تحصیلی معتبری باشید. پس از شرکت در آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی از جمله تافل یا آیلتس و کسب نمره کافی که متناسب با ساختارهای این کشور باشد، می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی قطر اقدام کنید. در کنار تحصیل، می‌توانید به مدت 20 ساعت در هفته نیز مشغول کار شوید تا بتوانید برخی از هزینه‌های خود را پوشش دهید.

مهاجرت با ویزای کاری قطر

ویزای کاری قطر

مهاجرت به قطر به‌صورت کاری به دلیل شرایط شغلی ممتاز در این کشور متقاضیان فوق‌العاده زیادی دارد. قطر به عنوان بهشتی برای افراد جویای شغل مناسب شناخته می‌شود و درصد بالایی از مهاجرین قطر با این روش مهاجرت کرده‌اند. جالب است بدانید که قطر کمترین نرخ بیکاری را دارد و دریافت کمک هزینه مسکن، حقوق و دستمزد بالا و بیمه درمانی از جمله مزایای کار در قطر هستند. نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان بزرگترین صنعت این کشور شناخته می‌شوند و افرادی دارای مدرک تحصیلی مرتبط یا سابقه کاری، به راحتی می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت کنند. دریافت ویزای کاری قطر در روش‌های گوناگونی امکان پذیر است که عبارتند از:

  • ویزای کاری مستقل که برای مشاغل معمولی صادر می‌شود (Entry Visa for Work for those in the status of Household Workers).
  • ویزای کاری قطر که با حمایت کارفرما قابل دریافت است (Work Visa on Company Sponsorship).
  • ویزای کاری مستقل برای مشاغل خانگی که افراد واجد صلاحیت قادر به دریافت آن هستند (Entry Visa on Personal Sponsorship for House Workers).
  • ویزای کار چند بار ورود قطر
  • ویزای بیزینس قطر

مهاجرت به قطر از طریق ازدواج

مهاجرت به قطر از طریق ازدواج طبق قوانینی که این کشور دارد، اندکی پیچیده است. تنها همسر یک مرد قطری است که می‌تواند برای اقامت در قطر اقدام کند و همسر خارجی یک زن قطری قادر به انجام این کار نیست. برای اخذ ویزا باید شرایطی از جمله  توانایی مالی متقاضی برای حمایت مالی همسر خارجی را اثبات و مدارک و اسناد رسمی و موردتایید ازدواج را داشته باشید. این نکته را از یاد نبرید که مردان قطری می‌توانند با شهروند قطری ازدواج کنند؛ اما نمی‌توانند با استفاده از این روش اقامت و پاسپورت قطر را دریافت کنند.

مهاجرت به قطر با خرید ملک

یکی از انواع روش های مهاجرت به قطر، مهاجرت از طریق خرید ملک است. طبق آخرین قوانین، متقاضیان با خرید ملکی به ارزش 200 هزار دلار قادر به دریافت اقامت موقت قطر و خرید ملکی به ارزش 1 میلیون دلار قادر به دریافت اقامت دائم قطر هستند. در طی سال‌های اخیر، حوزه املاک کشور قطر دارای رشد 100 درصدی بوده که این موضوع توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

مهاجرت به قطر با ثبت شرکت و سرمایه گذاری

قوانین قطر سرمایه گذاری در این کشور را آسان کرده است و متقاضیان می توانند 100 درصد مالکیت شرکت قطری خود را در اختیار داشته باشند. همچنین هیچ مالیاتی بر درآمد افراد در این کشور وجود ندارد و این موضوع به عنوان یکی از مزایای اقامت در قطر محسوب می‌شود. با ثبت شرکت در این کشور، می‌توانید اقامت موقت دریافت کنید.

 از روش‌های سرمایه گذاری در این کشور و مهاجرت به قطر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه گذاری تجاری
  • سرمایه گذاری سهام
  • سرمایه گذاری های فراساحلی
  • صندوق‌های سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری‌های بازنشستگی
  • سرمایه گذاری حساب‌های پس انداز

مهاجرت توریستی به قطر

این روش برای افرادی که قصد دارند تا به‌صورت موقت و در بازه مشخص به قطر مهاجرت کنند، توصیه می‌شود. ویزای توریستی قطر 3 ماه اعتبار دارد و برای اخذ آن باید قبل از ورود در سفارت قطر درخواست دهید.

شرایط مهاجرت به قطر

باتوجه به اینکه کدام یک از انواع روش های مهاجرت به قطر را انتخاب کنید، شرایط مهاجرت نیز متفاوت خواهد بود. در حالت کلی شرایط مهاجرت به این کشور عبارت است از:

  • عدم داشتن سابقه کیفری
  • امکان پرداخت هزینه‌های دولتی صدور ویزا
  • ارائه مدارک کامل
  • برخورداری از وضعیت سلامتی مناسب و گذراندن مراحل و تست‌های پزشکی

مزایای مهاجرت به قطر

از مزایای مهاجرت به قطر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای فرهنگ مهاجر پذیر
  • دارای سیستم درمان پیشرفته و بیمه درمانی
  • نرخ بیکاری پایین
  • شرایط کاری عالی و امکان ترفیع مقام
  • امکان سرمایه گذاری و کسب درآمد ارزی
  • امنیت بالا و نرخ جرم پایین
  • اقتصادی باثبات و در حال پیشرفت

هزینه مهاجرت به قطر

هزینه مهاجرت به قطر نیز باتوجه به روش انتخابی شما مشخص می‌شود؛ به عنوان مثال اگر قصد دریافت اقامت موقت قطر را از طریق خرید ملک داشته باشید، باید 200 هزار دلار تنها برای خرید ملک کنار بگذارید. در برخی از شرایط مهاجرت به این کشور، دریافت مدرک زبان نیز ضروری است که باید هزینه آزمون زبان را نیز مد نظر داشته باشید. همچنین هزینه‌های دولتی صدور ویزای دولت قطر را نیز از یاد نبرید. این امکان وجود دارد که برای مراحل اداری از جمله انگشت‌نگاری هزینه‌های دیگری نیز دریافت شود.

سخن آخر

مهاجرت به قطر با وجود تمام مزایایی که دارد، مسیر پیچیده‌ای است. قوانین مهاجرتی این کشور باعث شده تا متقاضیان اخذ ویزای قطر با چالش‌هایی در مسیر خود مواجه شوند. وجود موسسه‌ای بین‌المللی که بتواند روند مسیر مهاجرتی شما را سریع‌تر کرده و درصو موفقیت اخذ اقامت را افزایش دهد، بسیار ضروری است. موسسه کاریابی بین‌المللی راهکارهای مثبت نیکان به عنوان مجموعه‌ای که پرونده‌های موفقی در زمینه اخذ ویزای قطر داشته در کنار شماست تا در سریع‌ترین زمان و به راحتی بتوانید به این کشور پرقابلیت مهاجرت کنید. جهت اخذ مشاوره درباره نحوه دریافت ویزای کاری قطر و انجام بهتر پروسه مهاجرتی خود کافیست تا با شماره 02187700913 تماس حاصل کنید تا آینده و زندگی خود را بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در اینستا گرام دنبال کنید
Call Now Buttonتماس بگیرید