رسته های شغلی ⌵

شغل نجاری در کانادا

شغل نجاری در کانادا یکی از شغل‌های پرمتقاضی در این کشور است. نجارها در سراسر کشور کانادا مورد تقاضا هستند و شما ممکن است بتوانید ویزای اقامت دائم کانادا را با یا بدون پیشنهاد شغلی دریافت کنید. نجارها در تمامی استان­ها و مناطق کانادا تقاضای بالایی دارند و به عنوان یک فرد حرفه­ای می­توانید از خودتان انتظار داشته باشید که حدود 100 هزار دلار در سال درآمد کسب کنید؛ اگر که شما هم خواستار شغل نجاری در کانادا هستید و قصد پیداکردن کار نجاری در کانادا را دارید پیشنهاد میکنیم فرم رایگان ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید تا کارشناسان ما به طور رایگان شما را برای مهاجرت به کانادا از طریق نجاری، راهنمایی کنند.                           

یکی از بزرگترین چالش­هایی که هنگام مهاجرت ممکن است شما با آن مواجه شوید این است که دائم از خودتان میپرسید ” آیا می‌توانم به عنوان یک نجار در کانادا کار پیدا کنم؟” پاسخ این است که بله، شما به طور قطع می‌توانید در حرفه مخصوص خودتان کار پیدا کنید. (البته هر سطح آموزش و تجربه نجار یک عامل تعیین کننده است، این سبک معیار کلی برای بسیاری از کشورها است.)

بهتر است بدانید که یکی از بهترین روش­های مهاجرت به کانادا به عنوان نجار، گرفتن ویزای اسکیل ورکر کانادا است. حرفه نجاری یکی از مشاغل فنی پرتقاضا با درآمد بسیار عالی و مناسب است که در لیست ناک (بهترین شغل­ها برای مهاجرت به کانادا) در سال 2023 با کد 7271 قرار گرفته است.

در ادامه به برخی از سوالاتی که در رابطه با شغل نجاری در کانادا در ذهن شماست پرداخته شده است.

کار نجاری در کانادا

آن چه در این مقاله میخوانید

بازار کار نجاری در کانادا

شما ‌می‌توانید به عنوان یک نجار در کانادا با شانس بالایی برای یافتن شغل درهر یک از 11 استان کانادا به این کشور مهاجرت کنید. البته  همان‌طور که گفتیم مانند هر کشور دیگری سطح مهارت و تجربه نجار عامل اصلی برای جذب او در موقعیت های شغلی مختلف در این کشور است. 

نجاران واجد شرایط درخواست مهاجرت به کانادا، تحت برنامه دولت کانادا خواهند بود. این خبر خوبی برای نجاران واجد شرایط در سراسر جهان است که امیدوارند در کانادا زندگی و کار کنند.

حتما بخوانید : مهاجرت کاری به کانادا

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

درآمد نجاری در کانادا

حقوق در کانادا بسیار رقابتی است و به عنوان یک نجار در کانادا با تجربه، می‌توانیدانتظار داشته باشید که سالانه بین 51626 تا 98400 دلار درآمد داشته باشید. حقوق افراد در مناطق مختلف کانادا متفاوت است. همچنین مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده حقوق نجاری در کانادا ، تجربه و مهارت او خواهد بود؛ در ادامه ما برای شما ۲ جدول از درآمد نجاری در کانادا تهیه کرده‌ایم و درآمدها را بر اساس سالیانه و ساعتی برای شما تقسیم کرده‌ایم باید توجه داشت که درآمد نجاری در کانادا متغیر است و این لیست در آینده آپدیت خواهد شد:

جدوال درآمد نجاری در کانادا:

شهر
براساس ساعت
سرزمینهای شمالغربی66 دلار کانادا
نوناووت30 دلار کانادا
آلبرتا39 دلار کانادا
بریتیش کلمبیا37 دلار کانادا
شهر
میانگین سالیانه
سرزمینهای شمال غربی74822 دلار کانادا
نوناووت63863 دلار کانادا
آلبرتا55575 دلار کانادا
بریتیش کلمبیا56550 دلار کانادا

عناوین شغلی نجاری در کانادا

صنعت چوب در کانادا

نجارها ساخت، نصب، برپایی، نگهداری و ترمیم سازه‌­ها یا اجزای سازه‌­های چوبی، جایگزین چوب، فولادی سبک و دیگر مواد مشابه را برعهده دارند.

سایر عنوان­های شغلی هم‌­گروه با نجاری در کانادا را برای شما بخش زیر ذکر کرده‌ایم:

وظایف نجار پله‌ساز

در کانادا

ساخت پله­‌های چوبی برای مکان­های مختلف

وظایف نجار متصل کننده

در کانادا

اتصال قطعات چوبی جدا جدا   

وظایف کارآموز نجاری

در کانادا

در کنار یک نجار ماهر نجاری می‌­آموزد.

وظایف نجار مرمت سازه‌ها

در کانادا

در زمینه حفاظت از معماری کار می­کند.

وظایف نجار کابینت ساز

در کانادا

یک فرد ماهر در ساخت و مونتاژ کابینت

وظایف سازنده چهارچوب فلزی

در کانادا

فریمرها به طور انحصاری چهارچوبی را برای مسکن یا ساختمان‌های دیگر می­سازند.

بهترین شهر کانادا برای شغل نجاری

جست‌وجوی شغل نجاری در کانادا

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا به عنوان نجار این است که واجد شرایط بودن خود را به عنوان نجار برای مهاجرت به کانادا تعیین کنید. اکثر مشاغل نجاری در کانادا به صورت آنلاین در سایت­های مشاغل آگهی می­شوند. اغلب، یک کد به عنوان کدهای NOC برای شناسایی مشاغل نجار استفاده می­شود. کد NOC  برای نجاری 7271 است. اگر در هر یک از موقعیت­هایی که گفته شد قبلا کار می­کردید یا فعلا در آن مشغول به کار هستید تحت پوشش کد NOC  قرار می­گیرید.

برای یافتن کار مناسب خود به عنوان نجار در کانادا شما می­توانید فرصت­های شغلی را در تابلوهای شغلی مختلف، مانند بانک کار جست‌وجو کنید و مستقیما با کارفرمایان تماس بگیرید. همچنین می­توانید از سامانه کاریابی بین المللی ما استفاده کنید و انواع پیشنهاد شغلی مربوط به کار نجاری در کانادا را پیدا کنید.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق نجاری

درآمد نجاری در کانادا

به طور کلی برای مهاجرت به کانادا از طریق نجاری، ما میتوانیم از دو روش استفاده کنیم اما باید در نظر داشته باشیم که برای کار نجاری در کانادا همانطور که در تیتر قبل گفتیم، باید یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما داشته باشیم بعد اخذ جاب آفر کانادا ما میتوانیم به دو روش مهاجرت کنیم که در بخش بعدی به طور کامل شما را راهنمایی کرده‌ایم.

روش اول کار نجاری در کانادا

سیستم اکسپرس اینتری (EE) بهترین انتخاب ما برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان نجار است؛ نه تنها سریع‌ترین راه است بلکه یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت نجار به کانادا نیز است. با داشتن سن مناسب، مهارت‌های زبانی در زبان فرانسوی و یا انگلیسی، مدارک تحصیلی و سایر مواردی که برای مهاجرت نیاز دارید، می‌توانید تا 6 ماه دیگر راهی کانادا شوید.

اولین مرحله در فرآیند مهاجرت به کانادا اکسپرس اینتری، محاسبه امتیازمهاجرت به کانادا با استفاده از سیستم امتیازبندی کانادا است.

برخی عناصری که امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع برای آن‌ها تعلق می‌گیرد عبارتند از:

  • سن
  • توانایی‌ انگلیسی
  • توانایی‌ فرانسوی
  • مهارت‌های‌شریک زندگی شما
  • تجربه‌کاری
 
در صورتی که میخواهید اطلاعات جامعی از این روش کسب کنید پیشنهاد میکنیم مقاله جامع اکسپرس اینتری کانادا را در وبسایت ما مطالعه نمایید.

برنامه نامزدهای استانی

برنامه استانی کانادا (PNP) به مهاجران ماهر و نیمه ماهر اجازه می‌دهد تا در کانادا زندگی و کار کنند. برای اکثر جریان‌های مهاجرت به یک پیشنهادشغلی معتبر در کانادا حداقل 1 سال نیاز دارید. 11 استان و منطقه دارایPNPهای خاص خود بوده که هر کدام دارای نیازهای نیروی کار خاص خود هستند.

اگر مهارت‌های شما با استان یا منطقه انتخابی شما مطابقت دارد، ممکن است یک نامزدی استانی دریافت کنید که ارزش آن 600 امتیاز اضافی اقامت دائم بوده و به این معنی است که عملاً از پیشنهاد اقامت دائم کانادا مطمئن هستید.

به عنوان یک کارگر بسیار ماهر، داشتن شغل برای مهاجرت به کانادا الزامی نیست، اما این امر باعث می‌شود که سریع‌تر به کانادا مهاجرت کنید. این به روند مهاجرت کمک می‌کند زیرا می‌توانید برای یک پیشنهاد شغلی معتبر بین50 تا 200 امتیاز روابط عمومی کسب کنید. این شما را در بین کاندیداها جلوتر می‌برد، زیرا هر چه امتیاز بیشتری داشته باشید شانس بیشتری برایدریافت دعوت نامه در یکی از دورهای پیشنهادی متعددی که در سیستم ویزای کانادا انجام شده است خواهید داشت.

 

شرایط استخدام نجار در کانادا

استخدام نجار در کانادا

همان‌طور که گفته شد شغل نجاری در کانادا جزو مشاغل پرتقاضا به شمار می‌رود و بیشتر استان‌های کانادا نیز به این شغل احتیاج دارند. دو استان انتاریو و کبک به دلیل وجود شرکت‌های نجاری فراوان نیاز بیشتری به نجاران بین‌المللی خواهند داشت. 

انتاریو:

۱. انتظار می‌رود فعالیت‌های ساخت‌وساز در سراسر انتاریو در دوره پیش‌بینی مطلوب باشد و از کار برای نجاران حمایت کند.

۲. تقاضای ثابت برای مسکن جدید برای پاسخگویی به رشد جمعیت از جمله ساخت ساختمان‌های چند واحدی در برخی از بزرگترین مراکز شهری انتاریو.

۳. پروژه‌های نوسازی خانه و نیاز به تعمیر و ارتقاء ساختمان‌ها و زیرساخت‌های موجود.

۴. سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی بزرگ در حمل‌ونقل، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات شهری و بزرگراه‌ها و پل‌ها

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعتی و معدنی و بهبود ساخت‌وساز تجاری.

کبک:

کبک دارای بالاترین دستمزد نجاران در کانادا است، جایی که حقوق متوسط در آن حدود 15٪ بالاتر از میانگین ملی است. دلیل احتمالی این است که کبک تنها استانی است که نجاران باید در آن گواهی تجارت داشته باشند.

نجار بودن در کبک شغل بسیار پرسودی است. به غیر از دستمزد بالا، یک نجار می‌تواند پوشش بیمه، طرح بازنشستگی و سایر مشوق‌ها را برای بهبود کار خود در صنعت دریافت کند.

 

مدارک و الزامات مورد نیاز برای مهاجرت نجار به کانادا

موارد زیر الزامات کلی است که همه مهاجران کانادا باید رعایت کنند. آن‌ها عبارتند از:

سن برای نجاری در کانادا

به طور کلی، سن به عنوان یک معیار برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک نجار الزامی است. از طریق گروه سنی شما، مشخص خواهد شد که آیا برای انجام این وظیفه تحت نیروی کار هستید یا خیر.

تحصیلات برای شغل نجاری در کانادا

برای کلیه کارمندانی که از کشورهای مختلف به کانادا مهاجرت می کنند باید شرایط تحصیلی مانند تکمیل تحصیلات متوسطه و اخذ گواهی دبیرستان وجود داشته باشد.این به بدان معنا است که شما برای کار نجاری در کانادا میتوانید با مدرک دیپلم نیز مهاجرت کنید.

مدرک زبان برای شغل نجاری

تسلط به زبان یکی از الزامات عمومی ضروری است که توانایی شما در زبان انگلیسی و فرانسه را آشکار می‌کند.

مدارک شناسایی

ترجمه شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی و کارت پایان خدمت (در صورت وجود)

علاوه براین مدارک شرایط مورد نیازی که برای زندگی فرد در کانادا وجود دارد شامل موارد زیر می‌شود:

تطبیق پذیری

برای مهاجرت به کانادا به عنوان نجار، باید توانایی سازگاری با یک محیط جدید با آب‌وهوا و تفاوت‌های فرهنگی متفاوت را داشته باشید. علاوه‌بر این، شما باید بتوانید در کانادا زندگی و کار کنید.

تجربه کاری

اگر می‌خواهید به عنوان نجار به کانادا مهاجرت کنید، باید مدرکی دال برتخصص در زمینه یا حرفه شما وجود داشته باشید. شما باید کارفرمای خود را متقاعد کنید که آن‌ها توانمند هستند و دنیا در زمینه شما به عنوان یک نجار باتجربه است. این کار باعث افزایش اعتماد کارفرما به خدمات شما می‌شود.

الزامات یا مدارک خاص

برخی الزامات خاص برای فرآیند استخدام به عنوان نجار وجود دارد. برای مهاجرت به کانادا به عنوان نجار، باید این شرایط و مدارک را داشته باشید. شامل:

اتمام دوره متوسطه

تکمیل برنامه کارآموزی 3 تا 4 ساله یا ترکیبی از بیش از چهار سال سابقه کار در تجارت و برخی دوره‌های دبیرستان، کالج یا صنعت در زمینه نجاری برای واجد شرایط بودن برای گواهینامه تجارت.

نجارانی که با مدرک نجاری وارد خاک کانادا می‌شوند، باید دوره‌های کوتاه‌ مدت ۳ ماهه تا ۱ ساله نجاری را بگذرانند تا موفق به اخذ سرتیفیکت (مدرک پایان دوره) معتبر از کانادا شوند. بعد از آن مجاز خواهند بود به کار در کانادا مشغول شوند.

در کبک، صدور گواهینامه تجارت اجباری و در دسترس است اما در استان‌های سفارشی در کانادا اجباری نیست. تأیید مهر قرمز نیز بلافاصله پس از تکمیل معاینه مهر قرمز استانی در دسترس نجاران واجد شرایط است، توجه داشته باشید که تأیید مهر قرمز واجد شرایط انتقال از یک استان به استان دیگر است.

مهارت‌ها و تخصص شغلی مورد نیاز برای نجاری در کانادا

  1. دانش ساختمان و ساخت‌وساز
  2. دقیق بودن و توجه به جزئیات
  3. دانش ریاضی
  4. توانایی کار خوب با دیگران
  5. توانایی کار خوب با دست
  6. توانایی استفاده، تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات و ابزار
  7. توانایی کار به تنهایی
  8. مهارت­های ارتباطی کلامی عالی
  9. قادر به انجام وظایف اساسی در رایانه یا دستگاه دستی

هزینه مورد نیاز برای مهاجرت نجار به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا به طور کلی حدود 13100 دلار کانادا برای یک فرد مجرد، 16570 دلار کانادا برای یک خانواده دو نفره و 20371 برای یک خانواده سه نفره است. این هزینه‌ها شامل هزینه‌­های دولتی و ارزیابی اعتبار تحصیلی، آزمون­ها، مالیات­های استانی، معاینات پزشکی، هزینه حق اقامت دائم و هزینه پردازش درخواست است.

چشم‌انداز شغل نجار در کانادا

در حال حاضر بیش از 120000مهاجرت در حوزه نجاری در طی چند سال آینده، تخمین زده می شود که 24000 شغل جدید به دلیل گسترش و نیاز به جایگزینی و همچنین 31000 موقعیت جدید برای فارغ‌التحصیلان و مهاجرانی ایجاد شود که می‌خواهند در کانادا زندگی و کارکنند.

برای نجارها، در دوره 2022-2031، انتظار می‌رود فرصت‌های شغلی جدید (ناشی از تقاضای توسعه و تقاضای جایگزینی) به 37900 نفر برسد، درحالی که انتظار می‌رود 32800 جویای کار جدید (ناشی از ترک تحصیل، مهاجرت و تحرک) برای پر کردن در دسترس باشند. پس افرادی که قصد دارند برای کار نجاری به کشور کانادا مهاجرت کنند می‌توانند با اطمینان بیشتری به این موضوع بی‌اندیشند.

 

امنیت شغلی نجار در کانادا

امنیت شغلی یکی از موضوعاتی است که دولت کانادا توجه بسیار زیادی روی آن دارد و تمام سعی خودش را در این راستا می­کند. علاوه بر این نجارها می‌توانند خود را بیمه کنند.

انواع بیمه برای شغل نجاری در کانادا

مهاجرت از طریق نجاری به کانادا

بیمه نجار در کانادا معمولا شامل چهار بیمه­‌نامه مختلف است که بستگی به تخصص شما دارد؛ در این بخش دو مورد را ذکر خواهیم کرد. رایج‌­ترین بیمه­‌هایی که مشاغل نجاری از آن استفاده می­کنند، بیمه مسئولیت عمومی نجاری است.

بیمه مسئولیت عمومی برای نجاران، کسب‌وکار شما را از خسارات مالی، آسیب رساندن به یک شخص یا آسیب رساندن به اموال شخصی در حین انجام کار محافظت می­کند.

به عنوان مثال، اگر کابینته­ای که نصب کرده­‌اید سقوط کند و مشتری را زخمی کند، بیمه‌نامه مسئولیت عمومی صورت‌حساب‌های قانونی شما را در دعوی پرداخت می­کند و یک حکم را تا سقف بیمه‌نامه پوشش می­دهد.

نکته قابل توجه بعدی در بحث امنیت شغلی در این کشور، بیمه بیکاری است. بنابراین، حتی اگر شما به هر دلیلی شغل خود را از دست دادید، دولت کانادا به صورت کامل از شما پشتیبانی و حمایت می­کند و شما همچنان درامد خود را حفظ می­کنید. نرخ پایه برای محاسبه بیمه بیکاری در کانادا، 55 درصد از میانگین درآمد هفتگی شما خواهد بود.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

برای شغل نجاری در کانادا از کجا شروع کنم؟

در این مقاله در مورد فرصت‌های شغلی که برای رشته‌های فنی نجاری در کانادا موجود است صحبت کردیم. شغل نجاری در کانادا یکی از پرتقاضاترین حرفه‌ها است که برای مهاجرت به این کشور از این طریق، ۲ روش برتر اکسپرس اینتری، برنامه نامزدهای استانی وجود دارد که درباره شرایط هر کدام در این مقاله برایتان گفته شده است. لازم به ذکر است، احتمال پذیرفته نشدن ویزاهای جاب آفر کانادا برای مهاجران ایرانی زیاد است، اما هنوز هم می‌توانید در صورتی که تمکن مالی مناسب داشته باشید، به این کشور مهاجرت کرده و به عنوان نجار مشغول به کار شوید. در کل نجاری درلیست بهترین شغل ها برای مهاجرت به کانادا  قرار دارد و در کشورهای مختلفی می‌توانید در این حرفه مشغول به‌کار شود. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید برای اخذ ویزای کاری برای نجاری در کانادا با شماره ما در موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت نیکان تماس بگیرید. 

سولات متداول

حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای کار نجاری در کانادا مدرک پایان دوره دبیرستان بوده و زبان مورد نیاز نیز همان زبان رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) است.

درآمد نجارها در کانادا سالانه بین 51626 تا 98400 دلار قرار دارد، که فرد براساس تجربه و مهارت‌های توسعه شغلی میتواند درآمد متفاوتی داشته باشد.

در تمام ۱۱ استان کانادا بازار کار خوبی برای نجارها وجود دارد که شما می‌توانید براساس شرایط و علاقه‌مندی‌های خود مکان مناسب خود را انتخاب کنید.

نجارهای ماهری که بتوانند آزمون­های REAL SEAL را با موفقیت پشت سر بگذارند، واجد شرایط برای دریافت این مهر و گواهینامه آن خواهند شد که می‌تواند تاثیر قابل توجه و چشم­گیری در افزایش اعتبار کسب‌وکار آن­ها داشته باشد

  • نجار-متصل کننده
  • نجار- پله ساز
  • نجار
  • کارآموز نجار
  • کابینت ساز
  • فریمر
  • نجار- قالب زن فلز
  • نجار نوسازی

نجارها در تمامی استان­ها و مناطق کانادا تقاضای بالایی دارند و به عنوان یک فرد حرفه­ای می­توانید از خودتان انتظار داشته باشید که حدود 100 هزار دلار در سال درآمد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید