رسته های شغلی ⌵

برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP)

کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای انواع مهاجرت کاری و تحصیلی محسوب می‌شود. این کشور هرساله برنامه‌ها و قوانین متنوعی برای جذب نیروی کار دارد که مورد توجه مهاجران واقع می‌شود. ویزاهای کاری و توریستی متنوعی برای برآورده شدن نیازهای جامعه توسط دولت کانادا درنظر گرفته شده که می‌تواند افراد با توانایی‌ها و درخواست‌های مختلف را پوشش دهد. در این مقاله توضیح خواهیم داد که برنامه نیروی کار موقت یا  TFWP چیست و شما به‌عنوان متقاضی کار موقت، چگونه می‌توانید برای آن درخواست دهید.

یکی از پرطرفدارترین ویزاهای کاری کانادا، برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) است. این برنامه برای افرادی است که قصد دارند مدت کوتاهی در کانادا مشغول به کار شوند. برنامه نیروی کار موقت در کانادا این امکان را به کارفرمایان کانادایی می‌دهد که برای جبران کمبود نیروی کار در کشور بتوانند مهاجران خارجی را استخدام کنند.

TFWP به کارفرمایان کانادایی کمک می‌کند تا بتوانند استعدادهای خارجی مورد نیاز را برای استخدام بیابند. این برنامه اطمینان را نیز می‌دهد که شما به عنوان نیروی کار خارجی استخدام شده، از حمایت‌های شایسته بهرمند شوید. 

در ادامه توضیحات کامل راجع به این برنامه را به شما میگوییم.همچنین برای مشاوره میتوانید فرم رایگان ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

نیروی کار خارجی موقت

به شما پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه این مقاله را بخوانید، مقاله ویزا کاری کانادا را حتما مطالعه نمایید تا با شرایط مهاجرت به کانادا آشنا شوید.

آنچه در این مقاله میخوانید

قوانین برنامه نیروی کار خارجی موقت چیست؟

قوانین نیروی کار خارجی موقت

همانطور که گفته شد، برنامه نیروی کار موقت خارجی، یک ویزای کار موقت فرصت هایی را برای نیروهای کاری خارجی که می‌خواهند برای مدت کوتاهی در کانادا استخدام شوند فراهم کرده و به افراد اجازه می‌دهد که به‌مدت 6 ماه در این کشور مشغول به کار شوند. این مدت زمان برای افراد، باتوجه به قوانین مربوطه قابل تمدید است.

در مدت زمان تعیین شده، شما به عنوان نیروی کار، فقط برای یک کارفرما مجوز کار دارید. بر همین اساس شما مطابق با این قانون، مجوز کار و ویزای کاری خود را دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید در هر جایی از کانادا که شغل‌تان ایجاب می‌کند، زندگی کنید اما در هرحال ملزم به رعایت قوانین این کشور خواهید بود. هرزمان که مجوز کار و ویزا به تاریخ انقضا نزدیک شود، شما به عنوان نیروی کار می‌توانید برای تمدید مجوز کار خود اقدام کرده یا باید کانادا را ترک کنید و به کشور خود بازگردید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

شرایط نیروی کار خارجی موقت چیست؟

شرایط نیروی کار خارجی موقت

براساس TFWP، کارفرما ممکن است نیروی کار موقت خارجی را از به‌واسطه هرکدام از موارد زیر استخدام کند:

  • نیروی کار با دستمزد بالا
  • جریان استعداد جهانی
  • نیروی کار کشاورزی خارجی
  • نیروی کار با دستمزد کم
  • پرستاران داخل منزل
  • دانشگاهیان خارجی
 

شرایط گسترده‌ای برای تبدیل شدن به یک نیروی کار خارجی موقت در کانادا وجود دارد. از آن‌جایی‌که دولت کانادا می‌خواهد در درجه اول از مشاغل شهروندان و ساکنین دائمی خود حفاظت کند، بنابراین شما به عنوان فردی که جویای نیروی موقت است، به مدرکی نیاز دارید که بیانگر این باشد که استخدام یک نیروی کار خارجی برای یک شرکت کانادایی ضروری به حساب می‌آید. براین اساس از مهم‌ترین الزامات برای تبدیل شدن به یک نیروی کار خارجی موقت، داشتن مدرک ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) است.

حتما بخوانید : LMIA کانادا چیست؟

LMIA یک سندی است که کارفرمای کانادایی ملزم است از دولت دریافت کند. این سند نشان‌دهنده این است که کارفرما تلاش کرده نیروی مورد نیاز خود را اعم از شهروندان و مقیمان دائمی کانادا پیدا کند؛ اما فرد مایل به پذیرش کار، در دسترس یا حائز صلاحیت انجام شغل باشد، وجود نداشته است. درنتیجه، از آن‌جایی‌که هیچ فردی در داخل کانادا برای آن شغل پیدا نشده، کارفرما به یک نیروی کار خارجی نیاز دارد. کارفرما برای دریافت این گواهی به چند ماه زمان نیاز دارد؛ بنابراین اقدامات لازم برای اخذ آن باید در اسرع وقت انجام شود.

برخی گزینه‌ها برای کار موقت وجود دارد که به کارفرماها این اجازه را می‌دهد تا نیروی کار مورد نیاز خود را بدون اینکه نیاز به LMIA داشته باشند استخدام کنند. این گزینه‌ها در برنامه پویایی بین‌المللی که برای پردازش درخواست‌های اجازه کار همراه با معافیت سازماندهی شده‌اند.

برنامه پویایی بین المللی (ویزا کار imp کانادا) به کارفرمایان کانادایی این امکان را می‌دهد تا بدون اینکه نیاز به ارزیابی تأثیر بازار کار داشته باشند، نیروی کار خارجی مورد نظر را استخدام کنند. شرایط خاصی برای معافیت از LMIA  وجود دارد که براساس موارد زیر است:

گسترده‌تر کردن فرهنگ، اقتصاد یا سایر مزایای رقابتی کشور کانادا به‌گونه‌ای که مزایای متقابلی که کانادایی‌ها و ساکنان دائمی از آن‌ها برخوردار شوند. طبق این الزام، برای استخدام شما برای نیروی کار خارجی از طریق IMP، کارفرمای کانادایی باید سه مرحله را دنبال کند:

  • تأیید کردن موقعیت شغلی یا نیروی کار مورد نظر برای داشتن صلاحیت معافیت از LMIA
  • پرداخت هزینه قبول کردن کارفرما به مبلغ 230 دلار کانادا
  • ارسال پیشنهاد شغلی رسمی از طریق درگاه کارفرمای IMP
 

اتباع خارجی تنها پس از به اتمام رساندن این سه مرحله واجد شرایط درخواست اجازه کار خواهند بود.

سایر الزامات برای واجد شرایط بودن برای TFWP

شرایط برای TFWP
داشتن شغل در کشور کانادا
اثبات قصد ترک کانادا پس از انقضای مجوز کار
اثبات توانایی تامین هزینه اقامت خود و خانواده در کانادا و هزینه بازگشت به کشور مبدأ
اثبات صلاحیت قانونی و کیفری
اثبات عدم تهدید امنیت ملی برای کانادا
اثبات سلامت کامل جسمانی
عدم اشتغال در مشاغل و خدمات غیراخلاقی

نحوه اقدام برای برنامه TFWP

مراحل نیروی کار خارجی موقت

برای درخواست برای برنامه نیروی کار خارجی موقت، مراحلی که در ادامه آورده شده‌است را دنبال کنید:

  • دریافت یک پیشنهاد شغلی در کانادا

    برای اخذ تمامی ویزاهای کاری کانادا، شما باید قبل از درخواست مجوز کار، در ابتدا یک پیشنهاد کاری از یک شرکت کانادایی داشته باشید. بنابراین، اولین قدم پیش رو، دریافت جاب آفر از یک کارفرما در داخل خاک کانادا است که برای انجام این‌کار می‌توانید از مشاوران باتجربه ما راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. پس از موفقیت در یافتن کارفرمای مشتاق به استخدام و پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مصاحبه‌های کاری، کارفرما یک قرارداد اولیه استخدامی معتبر برای نیروی کار خارجی صادر می‌کند.
  • دریافت مجوز LMIA

    کارفرما ملزم است برای دریافت LMIA از طریق اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) اقدامات لازم را انجام دهد. وظیفه این سازمان این است که تأثیر استخدام یک نیروی کار خارجی را در بازار کار کانادا ارزیابی نماید. درصورتی‌که کارفرما بتواند مجوز LMIA را دریافت کند، وارد مرحله بعدی خواهد شد؛ اما در صورت رد شدن LMIA، کارفرما باید دوباره تلاش کند یا این‌که شما به عنوان متقاضی برای شغل دیگری اقدام کنید.
  • اقدام برای ویزا و مجوز کار

    پس از دریافت LMIA، زمان آن می‌رسد تا اقدام برای دریافت ویزای کاری و ورک پرمیت را انجام دهید. برای درخواست شما باید به یکی از سفارت‌های کانادا درخواست خود را ارائه دهید.
  • مدارک لازم برای ارائه درخواست ویزای کار به سفارت

    فرم درخواست مجوز کار برای متقاضیان خارج از کانادا ، فرم درخواست ویزای اقامت موقت ،فرم اطلاعات خانواده و فرم استفاده از نماینده یا همان وکیل در صورت وجود
  • مدارک پشتیبان برای درخواست TFWP

    1.داشتن گذرنامه با بیش از 6 ماه اعتبار پس از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای ورود به کانادا 2.یک عدد فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه 3. دو قطعه عکس مطابق شرایط اعلام شده 4.پیشنهاد شغلی معتبر از سوی کارفرمای کانادایی 5.گواهی وضعیت فعلی مهاجرت (اگر متقاضی در کشوری به جز کشور تابعه خود مقیم باشد 6.گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس 7.رزومه فرد متقاضی 8.مدارک تحصیلی و گواهینامه‌ها 9.کپی گواهی ازدواج در صورت وجود 10.کپی شناسنامه فرزندان (در صورت وجود 11.گواهی نامه پذیرش کبک (CAQ) برای متقاضیان کار در استان کبک 12.سایر مدارک دیگر در کنسولگری کانادا
  • تکمیل معاینات پزشکی

    برای اثبات سلامتی خود، شما باید از طریق معاینه پزشکی اقدام نمایید. این کار باید توسط پزشکانی که مورد اعتماد اداره مهاجرت کانادا هستند، در محل اقامت متقاضی کار موقت در کشور مبداء انجام شود. بعد از انجام آزمایش‌های موردنیاز، پزشک مدارک تاییدکننده سلامت شما را تایید و امضا می‌کند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که بدون نتیحه معاینه پزشکی، کار در حوزه مراقبت از کودکان، آموزش مدارس ابتدایی یا متوسطه، مشاغل خدمات بهداشتی، یا مشاغل کشاورزی برای نیروی کار خارجی، هرچند سایر مدارک موجود باشند، مجاز نخواهد بود
  • شرکت در مصاحبه ویزا

    مقامات کنسولگری کانادا امکان دارد که بخواهند با متقاضی ویزای کار مصاحبه‌ای ترتیب دهند تا مشخص کنند پس از پایان مجوز کار، فرد به کشور خود باز می‌گردد و در درخواست خود صادق بوده است. برای این امر لازم است تا شما در ساعت تعیین شده برای مصاحبه در سفارت حضور یافته و به سوالاتی که از طرف مسئول مربوطه پاسخ دهید. آن‌ها همچنین ممکن است از شما بخواهند که اطلاعات بیومتریک خود را پس از مصاحبه ارائه دهید.
  • انتظار برای پردازش ویزا

    پس از این‌که مدارک به‌صورت کامل ارسال شد، شما به عنوان متقاضی کار موقت کانادا باید منتظر رسیدگی و پیگیری کنسولگری به درخواست ویزا باشید. میانگین زمان پردازش مدارک، بستگی به قوانین و مراحل قانونی در کشور مبدأ دارد؛ اما این زمان ممکن است بین 3 تا 27 هفته طول بکشد. در صورت پذیرش درخواست ویزا، سفارت دستورالعمل‌های تکمیلی را برای شما ارسال خواهد کرد. درصورتی‌که درخواست شما رد شود، دلایل آن طی ایمیلی ارسال می‌شود. با این وجود ممکن است در برخی موارد با رفع دلایل ریجکتی، بتوانید مجددا برای دریافت ویزا اقدامات لازم را انجام دهید.
  • سفر به کانادا

    مرحله آخر برای شروع کار موقت در کانادا، سفر به این کشور است. پس از انجام مقدمات لازم برای سفر و اقامت، هنگام ورود به خاک کانادا، افسران مسئول، مرزهای ورودی افراد متقاضی را برای بررسی و تحقیقات متوقف می‌کنند. هم‌چنین پس از بررسی مدارک، در مورد هدف از سفر و مدت زمانی‌که شما قصد دارید در کانادا بماند سؤالاتی را مطرح خواهند کرد. درصورتی‌که به درستی و صداقت پاسخ‌ها شک کنند، قادر هستند تا اجازه ورود به کشور کانادا را ندهند.

هزینه‌های دولتی اخذ مجوز کار موقت کانادا چیست؟

هزینه ویزا نیروی کار خارجی موقت

برای درخواست برنامه نیروی کار خارجی موقت، هزینه درخواست اولیه 155 دلار کانادا است. پرداخت این هزینه برای رسیدگی به درخواست متقاضی توسط سفارت ضروری است. این مبلغ برای هربار درخواست به سفارت، حتی برای تمدید درخواست، باید پرداخت شود. علاوه‌براین، برای ارائه دادن اطلاعات بیومتریک، باید هزینه‌ای معادل 85 دلار کانادا پرداخت شود.

مدت اعتبار مجوز کار موقت چقدر است؟

مدت اعتبار نیروی کار خارجی موقت

مجوز کار موقت اولیه برای 6 ماه یا کمتر معتبر است. با این وجود، دولت کانادا به دارندگان این اجازه را می‌دهد که برای تمدید مدت مجوز کار موقت تشکیل پرونده دهند. برای تشکیل پرونده درخواست تمدید، لازم است تا فرد دوباره مدارک لازم را جمع‌آوری کرده و از داخل خاک کانادا درخواست دهد. 

مدت زمان تمدید بستگی به تصمیم اداره مهاجرت کانادا خواهد داشت؛ اما به طور کلی حداکثر مدت زمان اقامت در کانادا از طریق برنامه TFWP حدود 4 سال است. بعد از آن، شما به‌عنوان نیروی کار خارجی درصورت تمایل به ادامه اقامت در کانادا، باید برای دریافت اقامت دائم درخواست بدهید.

هر سفری، با اولین قدم شروع میشه...
قدم اول شما، دریافت مشاوره رایگانه

شرایط لازم برای افراد تحت تکفل در برنامه نیروی کار خارجی موقت

نیروی کار خارجی موقت(tfwp )

قوانین TFWP در کانادا به افراد دارنده مجوز کار اجازه می‌دهد تا خانواده نزدیک و تحت تکفل خود را با خود به کانادا بیاورد. این افراد شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال می‌شود. زمانی‌که برای اولین بار برای  TFWP  درخواست می‌دهید، باید مدارک خانواده را نیز ارائه دهید تا سفارت بتواند همه آن‌ها را با هم پردازش و بررسی کند.

با این حال، حتی اگر افراد تحت تکفل مجاز به همراهی شما باشند، این به دولت کانادا بستگی دارد که آیا به همسر یا شریک زندگی مشترک شما اجازه کار و یافتن شغل در کانادا را بدهد. تصمیمات آن‌ها مربوط به پرونده و کشور است، بنابراین برای دریافت جزئیات بیشتر باید با کنسولگری تماس بگیرید.

پیشنهاد موسسه مهاجرتی راهکارهای مثبت چیست؟

همانطور که در این مقاله به شما فرایند مهاجرت از این روش را توضیح دادیم مهاجرت از طریق برنامه نیرو کار موفت، فرایندی پیچیده و پر پیچ و خم است به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم که در این مسیر یک همراه را برای خود انتخاب کنید تا در کنار شما باشد .

برای دریافت مشاوره میتوانید با  شماره 02187700913 تماس بگیرید تا کارشناسان ما طور کامل شما را راهنمایی کنند.

سولات خود را در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن به سوالات شما جواب دهند.

سوالات متداول برای برنامه نیروی کار خارجی موقت

بله میتوانید به شرطی که سن فرزند شما کمتر از ۲۱ سال باشد.

حداقل ۶ ماه اعتبار دارد اما تا ۴ سال قابل تمدید است

حداکثر زمان اقامت از طریق این برنامه ۴ سال است اما میتوانید از طریق روش هایی اقامت دائم کانادا نیز گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید